autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> [Dark City] Mechanika wspierająca konwencję - Wasze pomysły
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
[Dark City] Mechanika wspierająca konwencję - Wasze pomysły
PostWysłany: 13:09, 18 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Beacon napisał:
gdyby miała solidną mechanikę wspomagającą taki styl.

Beacon napisał:
Jeśli potrzeba Ci więcej informacji, to załóż oddzielny temat i chętnie ja, oraz inni użytkownicy, Ci odpowiemy.


A więc chętnie wysłucham wszelkich propozycji, przy czym od razu zaznaczam, że nie chcę z DC zrobić gry ekstremalnie Indie - ale jak rzekłem, wszelkie uwagi wysłucham Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:43, 18 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ja też nie jestem zwolennikiem skrajnie innowacyjnych gier, ale lubię zaszczepiać takie elementy do klasyki. Przemyślę sprawę i coś zasugeruję, bo to nie takie hop-siup.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:19, 18 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





A powiedz - jaki efekt konkretnie chcesz uzyskać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:02, 18 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Według mnie super efektem byłoby zasymulowanie szkatułkowego dokopywania się do prawdy o mieście. Tak to widzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:27, 18 12 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tja, ale wtedy mi już staje przed oczyma indie-master-pro-alternative rozwiązanie z wywalonym MG(zawsze pow. pewnego progu indiemaństwa chcę wywalać MG z gry Wink ), a tego Omlet nie chce. Wciąż czekam na sprecyzowanie jego własnych oczekiwań. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:28, 18 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Prawda jest taka że nie mam żadnych oczekiwań - Beacon zasugerował że możecie coś wymyślić, a jako że jestem otwarty na sugestie to czekam Very Happy
Co do mechaniki wspierającej konwencję - to jeśli chodzi o aspekt "śledztwo + wygrzew" wsparcie istnieje (dynamiczna walka: prosty system testów spornych plus rozliczanie obrażeń trochę jak w FATE). Jeżeli chodzi o wsparcie dla eksploracji pomysłów nie mam (szczerze mówiąc nigdy się nad czymś takim nie zastanawiałem, mimo że w systemie technicznym siedzę od około dziesięciu lat), ale droga wolna - jeżeli coś mi się spodoba to z chęcią przygarnę Wink

Szabel - masz rację, nie zgodzę się na wykopanie MG Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:45, 18 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Śledztwo i wygrzew mogą być świetnie powiązane z odkrywaniem tajemnicy Miasta, bo mogą z owej tajemnicy wyrastać. Na przykład antagonista może mieć zbieżny z nami cel - odkrycie tajemnicy - co czyni go postacią głębszą i BG może np. się z nim dogadają, żeby wspólnie odkryć sekret Miasta?

Coś mi się tam w głowie rodzi, ale ja widzę to jako cyberpunkowy system śledztwowy... Moja wizja jak na razie zakłada, że pod koniec każdego epizodu (sesji) gracze licytują się o poprowadzenie narracji sekretu miasta z puli, którą mają na wszystkie sesje kampanii. Ten, kto wykupi narrację w danym epizodzie, opowiada fragment z sekretu Miasta na podstawie poszlak przedstawionych przez Mistrza Gry (dziwna rasa troglodytów w podziemiach, organizacja - Bractwo Pamięci Przeszłych, które zawzięcie strzeże swoich informacji etc.). Potem MG ma czas na przemyślenie przed kolejną sesją co z tego fajnego można zrobić.

Pomysł wydaje mi się nieco podobny do obowiązkowego w Klanarchii pomagania MG w kreowaniu kolejnych scenariuszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:05, 18 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Nie wiem czy nie zbyt indie, ale zawsze coś podobnego można by wprowadzić jako zasadę opcjonalną - żeby i wilk był syty i owca cała Very Happy Po prostu niektórych kręcą takie motywy, niektórych nie, a zawsze można by grac i klasycznie i ze wsparciem ze strony graczy ;]

Cytat:
poprowadzenie narracji sekretu miasta

Nie rozumiem - możesz rozwinąć myśl?
Jestem zwolennikiem tajemnic na sesji i "privów", oczywiście w rozsądnej granicy, ale zdaje mi się że proponowana przez Ciebie metoda niekoniecznie musiałaby totalnie zabić wszelkie sikrety... Muszę bardziej się w to zagłębić by zanalizować, więc sprecyzuj dokładniej ocb ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:44, 18 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Gracz opowiada o sekrecie miasta, o tym, jaki on jest, czego dotyczy, jego historię i genezę. Wszystko na podstawie poszlak, poza tym wolna amerykanka. Tyle, co tu mam dodawać? ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:47, 18 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Do tego trza by mieć bardzo zgraną i dobrą drużynę - nie każdy czuje takie klimaty, niektórzy wolą tylko grać - nawet Matti kiedyś robił o tym prelekcje tu i ówdzie Wink
Myślę że chyba jednak trza by to jakoś ograniczyć - żeby gracze nie wymyślali totalnych bzdetów...
Jakoś tego nie widzę bez pewnych form ograniczeń...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:05, 20 12 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Ja jako naczelny beton krzywo bym patrzył na wpisywanie w rdzeń gry odkrywania sekretów miasta. W końcu czasem ktoś może mieć ochotę na inny styl, ale w tym samym noirowskim mieście, bez kolejnych sekretów (bo mam nadzieję, że nie chodziłoby o odkrywanie tego samego sekretu przy każdej przygodzie/kampanii Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:12, 20 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





No, nareszcie ktoś z kim się zgadzam Very Happy
Myślę że nic nie będę narzucał, co najwyżej da się jakieś wspierające eksplorację zasady opcjonalne.
I tak, chodzi o różne tajemnice, bez przesady Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:27, 20 12 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Sorki za te tajemnice Smile nadrabiam zaległości na forum i w złej kolejności czytałem - myślałem, że to adaptacja filmu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:40, 21 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Nii, z filmem to gra miała wspólną jedynie nazwę, i to roboczą Very Happy
Jak już wspominałem zwać się będzie po prostu Arx Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
[Dark City] Mechanika wspierająca konwencję - Wasze pomysły
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin