autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> System podróży
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
System podróży
PostWysłany: 01:21, 19 12 2007
...AAA...
zerkający na systemy

 
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sławków





To mój pierwszy post więc witam.
Przeglądając tematy nie znalazłem takiego, a mierzi mnie bardzo =). Jak ciekawie można by stworzyć specjalną mechanikę dla podróżowania? Nie chodzi mi tylko o długą, w stylu Frodo do Mordoru, ale także bieg, może ucieczka? Wprowadzić współczynnik kondycji? Zmęczenia? Często tego typu sprawność jest olewana, a chciałbym tego elementu użyć w swoim systemie, ponieważ posiadam atrybut Sprawność. Potrzebuje czegoś z kością procentową, być może tabelką. Jakaś idea?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ...AAA... dnia 01:23, 19 12 2007, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:58, 19 12 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Moim zdaniem najlepsza mechanika podróży to brak mechaniki podróży.
Gracze: idziemy do sąsiedniego miasta
Mistrz Gry: Po dwóch dniach wędrówki ujrzeliście przed sobą szare mury Solinoru...

Gdy wprowadzisz mechanikę, okaże się, że więcej rzucasz kostkami niż opisujesz co się dzieje. Ale oczywiście to spór dwóch szkół grania. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 08:59, 19 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:11, 19 12 2007
...AAA...
zerkający na systemy

 
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sławków





Niby tak, ale chciałem żeby to była jakaś świeża wizja =). Sytuacja wygląda tak: mam atrybut "Sprawność" i do tego umiejętności "Atletyka" i "Akrobatyka". A na przykład ucieczka przed kimś? Albo nie wiem, motyw że musimy gdzieś dotrzeć szybciej niż przeciwnik =)? Musi to mieć gdzieś zastosowanie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:36, 19 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





To porównaj sobie najpierw prędkości ścigających. Jeżeli są podobne to zarządź sporny test Sprawności. Zwycięzca testu albo ucieka/wyprzedza albo łapie/dogania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:20, 19 12 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Ucieczka i pościgi - ta tak, chyba najlepiej tak jak proponuje jagmin, test "konfrontacyjny".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 10:20, 19 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:02, 19 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Są też rozwiązania bardziej złożone. Jeżeli mechanika przewiduje stopniowanie sukcesu to takie "wyścigi" wymagają najczęściej paru sukcesów przewagi. Jednak nie polecam tego z racji wydłużenia procedury. Widziałem tłumaczenia takich długaśnych mechanik, że to reprezentuje chwilowe przewagi i różnice w tempie. Jednak i tak liczy sie to czy ktoś komuś uciekł czy nie. Jakoś mnie nie interesuje kostkowe opisywanie, że w 7 sekundzie sprintu przeciwnika wyprzedził cię o 4 cale by potem zostać w tyle o 5 jardów.

P.S. Sam chciałem powyższy sposób zastosować w Pentagramie ale sam siebie zmiażdżyłem krytyką Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:24, 19 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Też wydaje mi się że szczegółowa mechanika podróżowania nie ma większego sensu - jak wspomnieli moi przedmówcy najlepiej kierować się zdrowym rozsądkiem i statystykami które mogą być w tym pomocne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:37, 19 12 2007
...AAA...
zerkający na systemy

 
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sławków





To znaczy że takie współczynniki jak atletyka czy sprawność nie znajdą zastosowania? Zrobię na pewno system odpowiadający za ucieczkę z pola bitwy, ale głupio by dla jednej opcji istniała umiejętność.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ...AAA... dnia 11:37, 19 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:50, 19 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Ale zdajesz sobie sprawę, że nie mamy pojęcia czym dla Ciebie jest Sprawność a czym Atletyka. Jeżeli to cecha i umiejętność to nie widzę problemu jednak jeżeli to dwie cechy /umiejętności to może lepiej z jednej zrezygnować. Poza tym co ma ucieczka z walki do zasad podróży? Mi sie wydaje, że to raczej procedura uniku lub wymykania sie ze zwarcia. W innych przypadkach nie znajduję zastosowania mechaniki tylko opis.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:58, 19 12 2007
...AAA...
zerkający na systemy

 
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sławków





Źle się nieco wyraziłem =). Sprawność to atrybut, a atletyka to umiejętność podrzędna. W każdym razie jak już napisałem chodzi mi nie tyle o podróż co o ogólne zastosowanie tych współczynników. Zastanawiam się czy nie da się czegoś zrobić by jakoś statystyki wpływały na szybkość poruszania się, albo zmęczenie postaci podróżą (?). Chodzi o to by Sprawność nie była atrybutem zbędnym. Jeszcze jest problem z akrobatyką, która oprócz skoków nie wiem czy znajdzie większe zastosowanie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ...AAA... dnia 11:59, 19 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:04, 19 12 2007
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Akrobatyka - skakanie, balans ciałem, zmniejszanie obrażeń przy upadkach, uniki
Atletyka, czy inne wysportowanie - zmniejszanie otrzymywanych obrażeń, tempo biegu, skakanie, odporność na zmęczenie (tu granica jest bardzo płynna, ale IMO nie ma co robić tabelki jak kto szybko się męczy)
Sprawność - oprzeć na niej umiejętności typu walka, unik i wyżej wymienione.
Tyle "na szybko", niestety nie mam w tym momencie czasu się bardziej nad tym zastanawiać Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Omlet dnia 12:07, 19 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:05, 19 12 2007
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Lepiej by było jakbyś zamieścił wszystkie cechy i umiejętności bo tak trudno wyrokować co jest zbędne a co nie. Akrobatyka, np poza skokami często służy do testów balansowania, upadania, unikania. Atletyka sama w sobie nie jest umiejętnością. To zbiór złożony ze: wspinaczki, pływania, siłowania, dźwigania albo i rzucania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:08, 19 12 2007
Frey
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





System podróżowania, a system uciekania i biegania to dwie różne sprawy. System podrózowania... ostatecznia mała tabelka, na która i tak pewnie żaden mistrz nie spojrzy. Co do uciekania, to ja częściej ludzie mają podobną szybkość, więc jeden test na kondycje lub atletykę, kto wygrywa ten albo złapie albo zostanie złapany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:12, 20 12 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Są rpgi (np. Spycraft, lub Spirit of the Century), w których autorzy poświęcili solidny kawał mechaniki tylko na ucieczki i pościgi, nadzwyczaj zręcznie oddając klimat hollywoodzkich scen akcji (nie ma to jak taranowanie straganów i ostrzał z użyciem lusterka Wink ).
Pamiętam tez sympatyczny systemik, gdzie cała zabawa polega na ściganiu się z zombiasami po niewesołym mieście (ha, fear my google-fu : [link widoczny dla zalogowanych] Wink ).


A podróże, humm, ciekawe wyzwanie, muszę pogrzebać, wydaje mi się że widziałem na rpg.net mechanikę do zabawy ala "W 80 dni dookoła świata" Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 02:14, 20 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:26, 20 12 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wszystko zależy, czy ta mechanika będzie miała znaczenie dla świata. Mechanika pościgów w grach akcji takie znaczenie ma, bo należy do pewnej konwencji. Natomiast w przypadku regularnych gier fantasy mechanika podróży nie wydaje mi się szczególnie ważna, chyba że owe podróże i ewentualny czas ich trwania są naprawdę kluczowe dla całości. Np. jeśli gra jest o skakaniu między planami astralnymi, to dobrze, żeby była mechanika tych skoków. Ale jeśli ich długość, trudność itd. nie mają znaczenia, to po co komplikować całą sprawę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
System podróży
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin