autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Dark ScienceFantasy Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Czy chciałbyś grać w taki system? (proszę o szczere opinie, najlepiej poparte dogłębnymi komentarzami)
Tak, chętnie, moje marzenie, kocham wojnę pełną gębą.
22%
 22%  [ 2 ]
Tak, ale wolałbym więcej innych opcji, wojna z czasem się nudzi.
66%
 66%  [ 6 ]
Nie, to kiepski pomysł, choć ma coś w sobie.
0%
 0%  [ 0 ]
Nie, bo: (komentarz)
11%
 11%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 9

Dark ScienceFantasy
PostWysłany: 22:05, 30 08 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Coś się przyczepiłem do tego SF, nie wiedzieć czemu. Jakoś tak ciągnie i mma kolejny pomysł. Poprzedni miał dość niską grywalność, ten jest ciekawszy i na mini sesje, te były bardzo ciekawe, trwały jakieś 25-40 minut, dobre na spotkanie z kumplami, które z założenia nie miało być sesją, a chęć na sesję przychodzi. Jak i na dłuższe, albo pojedyncze historie czy nawet seriale. Mianowicie... Coś na pograniczy Hard SF i Heroic fantasy. Wielkie bitwy w kosmosie, statki międzygwiezdne niszczące potwory z piekła rodem wielkie niczym całe planety, ponadto orkowie, trolle ich imperia i wielka wojna trwająca od 30000 lat.

Kilka grywalnych ras, sesje generalnie bitewne, ale nic nie stoi na przeszkodzie w sesjach odkrywczych, szpiegowskich, dyplomatycznych, a nawet odkrywanie skarbów z przeszłości, moi gracze mieli niesamowitą frajdę z nawalania z pełnych magazynków ciężkich Kaemów do całych armii... Nigdy nie przeżywali walki;)

Jakbyście widzieli taki system, trochę Warha 40000 i trochę Star Warsów. Kto chciałby grać w taki system?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ernestresch dnia 22:06, 30 08 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:30, 30 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Pierwsze skojarzenie: Warhammer 40 000: Dark Heresy. Ale spróbuj napisać coś więcej, przybliżyć nieco swą koncepcję Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:45, 30 08 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Nie dam głosu w ankiecie, bo musiałbym zagłosować na "Tak, bo". Wink
Wojenne dark science fantasy... Czyli taki trochę inny Warmłotek. I pytanie właśnie - czy zdołasz zrobić coś ciekawszego niż uniwersum WH40000? Bo WH40000 to dla mnie ciekawszy świat niż warmłotek fantasy, naprawdę kawał dobrej roboty. Czytałem powieści z tego, grałem w Space Hulka... klimacik świetny. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 22:46, 30 08 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:30, 30 08 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Ano;) Ale dark heresy jakby... niedomaga, bitewniak bomba, gra komputerowa bomba, a RPG jakby... No to już nie to. Myślę o takim SF z fantasy, 80% SF do 20% Fantasy, czyli statki kosmiczne, magia i epickie bitwy, musiałyby być przynajmniej dwie koncepcje gry, jedne to bitwy, a druga fabularna. No to nowy pomysł, tak pytam tylko, pomyślę, może coś napiszę i zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:26, 31 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





No dla Ciebie to "to nie to", ja prowadziłem kampanię przez pięć miesięcy regularnego grania i nikt na nic nie narzekał Wink Myślę że rzecz gustu po prostu...

BTW, czy Solfar nie tworzył czegoś z grubsza podobnego? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
P 19
PostWysłany: 10:45, 31 08 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Power 19

1) O czym jest twoja gra?

O świecie, całkowicie ogarniętym wojną, gdzie nie walczy się dla jakiejś sprawy, walczy się po prostu, z przyzwyczajenia.

2) Co robią postacie?

Koncepcje są dwie, albo żołnierze/oficerowie na polu bitwy, czy walczący w kosmosie, (raczej krótkie sesje, za to niesamowicie dynamiczne), albo sesje fabularne, odkrywanie tajemnic z przeszłości, zatargi mafijne i to wszystko w takim brudno, cyberpunkowo-postapokaliptycznym klimacie.

3) Co robią gracze (w tym MG, jeśli takowy istnieje)?

Gracze odgrywają postacie, jak najlepiej im to idzie, a mg opisuje sytuacje w czasie gry i sędziuje, czyli klasyka.

4) W jaki sposób opisany świat (setting) lub jego brak wzmacnia to, o czym jest gra?

Świat byłby zniszczony wojną, bez przyszłości, tworzyłby niesamowity klimat olbrzymich pustych miast, z domami bez okien, wielkich połaci spalonej ziemi, zniszczonych stacji kosmicznych i pobojowisk.

5) W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?

Tworzenia postaci nie opracowałem, ale myślę nad systemem k100 opartym o kilka cech, wpadłem na pomysł dwóch kart postaci, jadne szybka do walk i druga rozbudowana do gry fabularnej.

6) Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub karze, jeśli to
konieczne)?

Zależy, w bitwach, nie liczy się doświadczenie, bo gracze prawie nie mają szans na przeżycie, tam liczy się wojna i zabicie jak najwięcej zanim zabiją ciebie.

Zaś gra fabularna... Tu możliwości jest wiele, na pewno do klimatu gry pasuje czarny humor, ale sesje i postacie powinny być raczej ponure, bez chęci do życia.

7) W jaki sposób style gry/zachowania są w twojej grze nagradzane lub karane?

Nagrody w grze to wzrastanie cech, rozwój postaci, no i satysfakcja z przeżycia przygody. Myślę nad usunięciem punktów doświadczenia, tylko nad rozwijaniem tych cech, które były mocno używane w czasie sesji.

Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i
odpowiedzialność za rozgrywkę?

MG jest narratorem i sędzią, on odpowiada za stabilność sesji. Powinien też panować nad graczami.

9) W jaki sposób twoja gra przyciąga uwagę graczy, motywuje ich do działania i wzmacnia zaangażowanie (czyli co twoja gra robi, żeby gracze się nią przejmowali)?

Gra zabija, nieuważnych. Mg powinien zachęcać ich najprzeróżniejszymi sposobami, od pieniędzy, przez wiedzę do władzy.

10) Jaki jest sposób rozstrzygania/mechanika w twojej grze?

Mechanika jest rozwiązywana z pomocą kości, ale bardziej liczy się logika i zdanie MG, jeśli kości przeczą jednemu albo drugiemu, to zignoruj je, bez żalu.

11) W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?

Kości nadają efekt losowości niektórych sytuacji, to wzmaga ciekawość, bo jak wiadomo człowieka ciągnie to co nieznane.

12) Czy w twojej grze postacie się rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?

To na razie tylko projekt, ale myślę o zanegowaniu PD i rozwój cech czy umiejętności podczas nauki. Fajnym sposobem byłyby tabelki z tym ile i czego gracz musi się nauczyć aby wzrosła cecha czy umiejętność. Dostępne tylko dla mg, gracz uczyłby się na ślepo, to by wzmocniło efekt złożoności świata.

13) W jaki sposób rozwój postaci lub jego brak wspomaga to, o czym jest gra?

Napisałem powyżej

14) Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?

Zaciekawienie światem, radość momentami, przygnębienie, a podczas walk wzrost adrenaliny.

15) Jakie elementy twojej gry zostaną dokładniej opisane i dlaczego właśnie te?

Podejrzewam, że najwięcej, przynajmniej na początku poświęcę technologii, zwłaszcza różnym rodzajom broni, oraz bestiariuszowi i sposobowi prowadzenia wojen. Ponadto sporo opisu planet, kilku, aby oddać ich klimat, w dodatkach będzie można poświęcić temu więcej miejsca, ponadto, polityka i metody walki, te elementy też zostaną wyeksponowane.

16) Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują/interesują i dlaczego?

Wojna, bo jest ekscytująca. Ciężki karabin, żołnierz w pełnym pancerzy wspomaganym i cała armia przeciw niemu, pędząca wprost na niego, śmierć się zbliża. Fajny klimat to robi Ponadto, odkrywanie skarbów z przeszłości, zniszczone planety i wiele innych równie ciekawych elementów.

17) Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie dadzą?

Daje możliwość prowadzenie krótkich bitew, prawie bez przygotowania. Ponadto, świat zniszczony odwieczną wojną, masę ras, kombinacji, adrenalinę i szansę na niesamowicie szybkie zejście ze świata

1 Czy chcesz swoją grę opublikować i w jaki sposób?

A ja wiem Chętnie, ale trzeba ją najpierw napisać

19) Jaki jest twój docelowy odbiorca?

Miłośnik wojen, totalnej nawalanki, miłośnik Fantasy, dla którego DnD i Warhammer to za mało. Ponadto... Każdy kto lubi dobrą rozrywkę i pasuje mu taki brudny i zniszczony świat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:25, 31 08 2008
akaszik
zerkający na systemy

 
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy/Londyn





Miłośnik wojen i totalnej nawalanki powinien poczuć się ukontentowany wycieczką do Afryki. To pole nieustannej walki, do której już przywykliśmy. (Ktoś wie i się przejął, że od 1998 w drugiej wojnie kongijskiej zginęło już prawie pięć i pół miliona ludzi Question [link widoczny dla zalogowanych])

Tyle dygresji. Wracając do tematu: moje postacie kochają wojnę pełną gębą, więc zagrałabym w to co stworzysz. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:30, 31 08 2008
Endar
przybysz

 
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ja osobiście bym zagrał w coś takiego, o ile wzbogacono by to o elementy jakowe....Domowe? Raz kompletną improwizację przeprowadziłem, może nie wojna kompletna jak w twoim koncepcie, ale i tak się bili aż miło. Gra stanęła na tym, że gracze powrócili uradowani do ciepłych domów, do żon i przez pewien czas tam żyli sobie spokojnie. Poza tym takie coś by dało graczowi pretekst do walki - może jakiś by bronił rodziny, która by istniała tylko w historii postaci, ale tych z którymi miałem nieprzyjemnośćgrać by to nie ruszyło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:27, 31 08 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Hmmm sam osobiście jestem pacyfistą i w życiu do wojska nie pójdęWink Póki co mnie omija. Ale mój projekt specjalnie taki bitewny, to by mogło być ciekawe. Ponadto klimaty takie stalkerowe na planetach. Też fajnie, w neuroshimie jak prowadziłem, gracze uwielbiali przeszukiwanie... I odnajdywanie cudów z poprzedniego świata, ą że byli mało oczytani to większość przedmiotów bała ciekawostkąWink

Taki element, pobojowiska, zniszczone i opuszczone miasta. Konwencja Horrory byłaby tu też nie od rzeczy. Po tworzymy, zobaczymy. Na razie to plan, ale pomysłów sporo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:07, 31 08 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Jak SF to może być także przeszukiwanie wraków statków kosmicznych. Space Hulk co jakiś czas mi się przypomina... Taki statek wielkości miasta, opustoszały, mógłby być bardziej grywalny niż lochy w D&D. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:11, 31 08 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Ino o tym pisałem w p19, takie wraki i kto wie.... Co zniszczyło ten statek. A dalej? Kto wie co dalej siedzi na tym statku, w Rodzince Robinsonów czy jakoś tak było, Taki wrak statku, Proteusza i tam takie kosmiczne robaki, sam statek robi klimat, ale opuszczone miasta, kikuty wież, i niebo ciągle zasnute brunatnymi chmurami, fajne fajne;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:32, 03 09 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Twój projekt potwornie reprodukowany jest z poprzedniego. Słowa o stalkerach i mnogości konwencji naprawde psują opinie wplatane w każdy pomysł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:21, 04 09 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





no konwencje są dwie, wojna, albo świat po wojnie. I tyle. A stalkerzy, no w takich ruinach zawsze ktoś taki się znajdzie. Właświwie w każdym rpg są stalkerzy, bo czym jest chodzenie po ruinach i odnajdywanie skarbów? Dokładnie tym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:12, 04 09 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





ernestresch napisał:
Właświwie w każdym rpg są stalkerzy, bo czym jest chodzenie po ruinach i odnajdywanie skarbów? Dokładnie tym.


Ile gier mam Ci wymienić, w których tego nie ma? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:22, 04 09 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





pięcWink Hmmm no czekam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dark ScienceFantasy
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin