autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> FAM
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
FAM
PostWysłany: 15:21, 06 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Pewna bezsenna noc poprzedzona czytaniem zasad FATE, tekstów na Alei i pewnego wątku na tym forum zaowocowała pomysłem. Pomysłem który musiałem uzewnętrznić i spisać coby mi miejsca nie zajmował pod czerepem. Tak właśnie powstał [link widoczny dla zalogowanych](FATE Amateur Modification, wcześniejsze pomysły na nazwę to REMAS i FAIR, ale po odskróceniu brzmiały kretyńsko więc odrzuciłem). A jak już napisałem to wrzucę - może się fanom FATE(do których nie należę) przyda...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:55, 06 05 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Z Twojego wpisu nic zupełnie nie wynika. Nie lepiej było założyć temat jak już coś będziesz miał do wrzucenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 05:25, 07 05 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Zajrzałeś chociaż pod link?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:12, 07 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





@Zuhar: Chyba go nie zauważył. :] A mógłbym prosić o twoją opinię?

@beacon: Dla Ciebie i innych niezauważalskich, bezpośredni adres:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:32, 07 05 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





CPN mi się podoba. Co do reszty niewiele powiem, bo niewiele z Fudge i FATE pamiętam. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:39, 07 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Aż tak dużo pamiętać nie trzeba. Modyfikacji w sumie jest mała - w razie czego jest FATE po polsku na Alei.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:43, 07 05 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Na oko, to FAM ma niewiele z FATE lub Fudge wspólnego, a Szabelowi udało się stworzyć wersję, całkowicie pozabawioną radości "protoplastusiów" Wink .

- Są powody dla których drabinka w trzeciej edycji jest bardzo niesymetryczna.
- Nie ma już zabawy z kostkami, kręcenia wyników i całej "mechanicznej" radochy.
- MG zamiast graczy, siedzi na wszystkich Aspektach (no more Casey Ryback i jego "Nobody beats me in the kitchen" Wink ).
- Task Resolution nie jest wcale takie evil Wink
- CPN - sympatyczne, ale ilość "faktów" dla mnie jest za duża (jedna runda, pięciu graczy, każdy po trzy przegięcia - piętnastu nowych npców lata po okolicy). Znacznie bardziej podobają mi się Tagi z SotC, zużywają się i mają konkretne zastosowanie Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:19, 07 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





cactusse napisał:
Na oko, to FAM ma niewiele z FATE lub Fudge wspólnego, a Szabelowi udało się stworzyć wersję, całkowicie pozabawioną radości "protoplastusiów" Wink.


Wywaliłem parę zasad, zmieniłem testowanie i PuFy zastąpiłem CDNami.

cactusse napisał:
- Są powody dla których drabinka w trzeciej edycji jest bardzo niesymetryczna.


A można wiedzieć czemu(BTW - ja się opierałem na deycji II PL).

cactusse napisał:
- Nie ma już zabawy z kostkami, kręcenia wyników i całej "mechanicznej" radochy.


W moim odczuciu nie to jest esencją FATE. Razz

cactusse napisał:
- MG zamiast graczy, siedzi na wszystkich Aspektach (no more Casey Ryback i jego "Nobody beats me in the kitchen" Wink ).


Mówisz o III ed. czy o FAMie?

cactusse napisał:
- Task Resolution nie jest wcale takie evil Wink


No nie jest - jak się potraktuje pojedynek jako jedną czynność. Very Happy

cactusse napisał:
- CPN - sympatyczne, ale ilość "faktów" dla mnie jest za duża (jedna runda, pięciu graczy, każdy po trzy przegięcia - piętnastu nowych npców lata po okolicy). Znacznie bardziej podobają mi się Tagi z SotC, zużywają się i mają konkretne zastosowanie Wink .


Zwróć uwagę, że CPN wymaga sporej(jak na skalę drabinki) przewagi, żeby go uzyskać, a pozostawienie go sobie na później odbiera jedno przegięcie.

Zasada z odmówieniem CPNa przez MG - dochodzę do wniosku, że gracz może co scenę rządać CPNa odłożonego co pozwoli mu się "dopałernić" fabularnie. Może zamiast tego ograniczenie jakieś, np. odłożonego CPNa można użyć dopiero po drugiej(w trzeciej) scenie od odłożenia ostatniego, a MG może 3*ilośćgraczy w ciągu sesji odmówić CPNa(bez dodatków za to dla gracza)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:23, 07 05 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Szabel napisał:
Wywaliłem parę zasad, zmieniłem testowanie i PuFy zastąpiłem CDNami.


Wyciąłem serce ale pacjent jest ten sam Wink

Cytat:
cactusse napisał:
- Są powody dla których drabinka w trzeciej edycji jest bardzo niesymetryczna.


A można wiedzieć czemu(BTW - ja się opierałem na deycji II PL).


Niższe poziomy są praktycznie nieużywane :
- Nikt nie lubi mieć na karcie skill z poziomem Terrible.
- Super łatwych testów nie ma zbytnio sensu wykonywać.
- Pojawiały się czasami problemy z przejściem Mediocre-Fair, który poziom oznacza "kompetentny", za szybkim dobijanie do Superb, etc. - więc Fair wspiął się aż do +2 .
- Większość bonusów w SotC jest pozytywna (Aspekty dają +2 zamiast obracać kości) i na wyższe poziomy wpada się częściej Wink

Cytat:
W moim odczuciu nie to jest esencją FATE. Razz


No jak, Aspekty i ich świetne wpakowanie w mechanike (w SotC multiplayerowe kombosy Wink ).

Cytat:
cactusse napisał:
- MG zamiast graczy, siedzi na wszystkich Aspektach).


Mówisz o III ed. czy o FAMie?


FAM, dokładnie ten kawałek "Modyfikatory ustala MG, a wynikają one z Aspektów i warunków zewnętrznych". Ja wole by gracz tarzał się w Aspektach i odpalał je świadomie (no i mg ma mniej roboty).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:22, 08 05 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Kwestia światopoglądowa. A o modyfikatory się można z MG spierać w razie potrzeby. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FAM
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin