autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> GSO - swiat modularny Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 18:45, 09 06 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Plan byl prosty:

Zbudowac strukture wokol klockow. Przy tworzeniu settingu mialbys
wydarzenie bazowe - klocek, nastepny klocek, co z tego wynika na przyklad.
Nie byloby luznego dobierania i domyslania - kazdy klocek mialby pelnic jakas
jasna funkcje w settingu i wplywal na nastepne.

Beacon, rob z tym co chcesz, praw autorskich do tego nie kupowalem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:31, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Całość polega na tym, że bierzemy jakąś ramkę np.


Ludzkość podbija planetę [_], następnie ją kolonizuje.
Budząc tym samym starożytną rasę [_].
Wywiązuje się wojna. (Nemezis tak działa)

Ludzie odkryli złoża minerału [_].
Okazał się cennym w skali wszechświata
więc zainteresowała się nim obca rasa wrogich [_].
Po stronie ziemian opowiedział się [_].
Wywiązała się wojna.


I inne takie, gdzie [_] wypełnia się wybranymi samodzielnie klockami. Daje to możliwości zmieniania kolorystyki kampanii wedle życzenia. Do tego dorzucamy prostą mechanikę jak choćby risus i mamy sprawną space operę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:50, 09 06 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Widac zle napisalem, bo nie o to chodzilo. Przynajmniej mi.
Kazdy element settingu jest klockiem. Kazdy klocek pelni jakas role,
w ustawieniu settingu.

[wydarzenie poczatkowe]
[konsekwencje]
[costam]
[costam]

W role miejsce dowolnej czesci settingu mozna wpisac dowolny element/klocek i zaleznie od ustawienia bedzie inne uniwersum.

[Odkrycie obcej rasy jako wydarzenie poczatkowe]
[Inwazja jako konsekwencja]

to co innego niz

[Inwazja jako wydarzenie poczatkowe]
[Odkrycie obcej rasy jako konsekwencja]

Trzeba stworzyc mocny szkielet settingu wlasnie w golych i pustych
slotach majacych okreslone znaczenie(wydarzenie poczatkowe,
konsekwencja, komplikacja, wrog, itp) zeby niezaleznie od wstawionego
elementu/klocka rzecz dawala kopa w grze.

JEsk ci sie takie cos nie podoba to zmien.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:59, 09 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





To wiesz ja-prozac. Z tego co się orientuję to wyjdzie niedorobione Burning Empires.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:11, 09 06 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Po pierwszemu, wisi mi to.

Po drugiemu, przeczytaj Burning Empires, jesli jeszcze tego nie zrobiles.
Cele, powody i do czego by to mialo sluzyc tu i w BE to dwie zupelnie inne
rzeczy..

Po trzeciemu, to mialo byc rozwiazanie do lekkiej space opery
i alternatywa do kitchen sink settingow, w ktorych grajacy niby maja
wszystko w ktoryms tam fragmencie settingu. Tutaj dostaja klocki
i ukladaja swiat, ktory jest podstawa i tlem do ich przygod. Struktura ma to ulatwiac.

Po czwartemu, rozwiazuje problem czytania nudnych settingow i genericowego
swiata, ktory obligatoryjnie musi byc w grze, bez koniecznosci wymyslania
wszystkiego samemu.

Po piatemu, nie niszczy komercyjnego sensu wydawania dodatkow przy
genericowym podejsciu, tylko zmienia ich role. Gracze zamiast kupowac
rzeczy, ktorych nie wykorzystaja, bo sie nie zgadzaja z ich wizja swiata
gry lub odeszli od storylini kupuja kolejny zestaw klockow do zabawy.

Po szostemu, kwestia ustalenia struktury slotow na tyle luznej, zeby
nie ograniczala mozliwosci budowy swiata i na tyle mocnej, zeby nadawala
naped settingowi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:35, 09 06 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Bawimy się w klocki lego. (bardzo dobra zabawa :] )

Przypomina mi to trochę tworzenie postaci w CP2010, gdzie każdy rok mieć pewne wydarzenie, a potem bawiliśmy się w tłumaczenie tych klocków. Jak powstał wróg, to pewnei z tej dziewczyny co to rzuciłem ją rok wcześniej itp. :]

Czy wielkość klocków miała by znaczenie? Można układać historię dla Cywilizacji (kosmicznej, nawet dla całej galaktyki), dla pojedynczej planety, dla pojedynczego miasta (ale takiego jak w Sędziu Dred, jedynego), lub dla statku (przygody w stylu Obcego, co to gracze znaleźli statek, lecz skala większa, takie latające arki jak w WH40k).

A jak by wyglądała kwestia zazębiania się klocków? Odkrycie nowej rasy może różnie działać, zależnie od okoliczności (gdy jest pokój mogą handlować, zabijać, uczyć, wypowiedzieć wojnę, pomagać, asymilować, pomagać wrogom, pomagać nam, zmienić klimat na planecie na 1001 sposobów, itp.) Chyba, że każdy byłby małą historią, lecz wtedy musiał by mieć opisane konsekwencje, oraz ile lat/wieków trwał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:49, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Czy wielkość klocków miała by znaczenie? Można układać historię dla Cywilizacji (kosmicznej, nawet dla całej galaktyki), dla pojedynczej planety, dla pojedynczego miasta (ale takiego jak w Sędziu Dred, jedynego), lub dla statku (przygody w stylu Obcego, co to gracze znaleźli statek, lecz skala większa, takie latające arki jak w WH40k).

Teoretycznie setting jest skalowalny. W Alienie napędem podróży był fakt, że trzeba było cośtam przewieźć skądśtam. Potem doszło do spotkania obcej rasy i w efekcie do pewnego konfliktu. Jego skala może być różna. Stąd może dojść do otwartej wojny w dużej skali, niewielkich rozmiarów potyczki, albo wręcz osobniczych kwestii. To kwestia tego jaki klocek wstawisz na końcu, bo on w znacznej mierze weryfikuje skalę kampanii/scenariusza.

Odnalezienie opuszczonego statku w przestrzeni gwiezdnej może być spowodowane jakąś wojną gwiezdną. A że przyjmujemy w finale skalę mikro - wystarczy jak ostatnim klockiem będzie jakaś ekspedycja międzyplanetarna, która na ten statek natrafi podczas wykonywania swojej misji.

Generalnie coś takiego dawałoby możliwość kreowania settingu poprzez uzupełnianie ciągu przyczynowo-skutkowego wybranymi elementami i twórczym przetwarzaniu owych elementów w spójną całość, w której jakoś odnajdą się BG.

Wydaje mi się, że da się w ten sposób stworzyć dowolny niemal setting space opery, albo hard sf w odcieniach Obcego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:30, 10 06 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Wydaje mi się, że da się w ten sposób stworzyć dowolny niemal setting space opery, albo hard sf w odcieniach Obcego.


No właśnie tu leżą moje wątpliwości. Trzeba będzie i tak stworzyć sobie ten świat. Funkcję czegoś takiego może spełnić artykuł "jak zrobić świat SF" albo "co zrobić, żeby świat SF trzymał się kupy". Podobieństwo do BE jest, ale nawet tam ma to pewne ramy, no i nie jest to w ogóle typowy RPG tylko coś bliższego strategicznej grze towarzystkiej z elementami RPG.[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GSO - swiat modularny
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin