autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> GSO - swiat modularny Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
GSO - swiat modularny
PostWysłany: 11:33, 24 01 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





GSO to projekt genericowej space opery, ktora myslalbym kiedys wydac
i zajac nisze rynkowa.

Pomysl jest prosty - swiat opisac w punktach zawierajacych najwazniejsze
elementy settingu/watki i temu podobne. Tak, zeby grajacy mogli wybierac
to, co jest im akurat potrzebne do gry samemu kreujac storylinie i timeline.

Przyklady:

Atak poteznych obcych, artefakt obcych, spoznione statki pokoleniowe,
podroze kosmiczne powodujace mutacje.

Swiat bylby spojny z wszystkimi elementami, ale zzeby dawal rade
z wybranymi tylko kilkoma elementami/motywami swiata.

opinie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:57, 24 01 2007
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Rozumiem, że elementy settingu/wątki mogłyby się wzajemnie wykluczać...
Takich elementów musiałoby być całkiem sporo + wyjaśnienie jakie dany element może mieć następstwa:
Cytat:
Przykładowo:
* powstają Statki FTL - efektywne zwiększenie ekspansji cywilizacji, pościgi międzygwiezdne, powstaje InterstellarPolice(tm)
* pozostają statki wielopokoleniowe - powolna ekspansja, kolonie znacząco różnią się od światów macierzystych


Opinie: Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:03, 24 01 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Bardziej by to chyba pasowało, do generowania historii dla danej planety/frakcji/federacji, nie dla całego uniwersum. A cały świat byłby opisany w paru zazębiających się wydarzeniach, które bardziej tłumaczyły by skąd się to wszystko wzięło i kiedy, niż ograniczało inwencje twórczą MG. Wtedy można by było generować storyline kampanii poprzez ułożenie historii odpowiednio sektora, planety, frakcji.

Ale to takie moje sugestie (choć może o to ci chodzi). Ogólnie pomysł ciekawy, lecz mógłby być zbyt ogólny. W opisach danych ewentów powinny się znaleźć pewne sugestie, jak to wpłynęło na dalszy rozwój.

Początek pasował by z Kapitularza Diuny, gdzie ludzkość miała exodus i rozpanoszyła się wszędzie, lecz można powiedzieć, że każdy na swoją rękę. To dawało by podstawy pod różne zdarzenia dla statku, podróży, planety, rozwojowi planety, zdarzeń na planecie itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:57, 24 01 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Całe uniwersum zapisane w wikipedii i każdy może edytować fragmenty. Potem jakiś moderator odsiewa ziarna od plew i powstaje wspaniałe, genericowe sf space opera. Ja się piszę na coś takiego i chętnie bym zagrał ;p

A użytkownicy wybierają sobie klocki, z których składają cały świat.

Będzie Zeltan-8 jako planeta zamieszkana przez Talkenów walczących z przybyłymi ze swojego systemu Alfa-13 Frygami. Numer w katalogu #213. Do tego #211, czyli zła rasa kalmarów, które wsysają jądra planet...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:20, 24 01 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





zasadniczo istnialyby podstawowe prawdy o uniwersum, ktore
ogolnie nakreslalyby watki:

I. istnieje jedna rasa obcych - ta sama rasa pozostawila po sobie
Artefakt[tm] i ta sama atakuje ludzkosc.

II. Fenomen<wstaw technobelkot>[tm] dal szanse ludzkosci, ale tez
zmienia ja nie do poznania

III. ten sam Fenemen <wstaw technobelkot>[tm] jest wykorzystywany
przez obcych, ale oni sobie lepiej z nim radza.

do I bylyby moduly storylinii:

znaleziono Artefakt[tm]
atakuja nas obcy

zaleznie jak grajacy by ustalili kolejnosc modulow(jesli w ogole je
wykorzystaja) sytuacja moze wygladac:

atakuja nas obcy, ale gracze znajda Artefakt[tm], jako punkt zwrotny
wojny

znaleziono bardzo dawno Artefakt[tm] i ludzkosc juz spenetrowala
i teraz atakuja nas obcy. aha, to ci sami obcy, co z Artefaktu[tm]

atakuja nas obcy. nie ma Artefaktu[tm]

znaleziono bardzo dawno temu Artefakt[tm] i go spenetrowano.
nie ma atakuy obcych

niedawno odnaleziono Artefakt[tm]. nie ma ataku obcych

Prawdy o swiecie by sie zazebialy, tak ze moznaby w dowolnej
kolejnosci wykorszystac okolo 90% klockow.

Grajacy mogliby dodawac swoje wyjasnienia prawd i i ogolne realcje
miedzy modulami.

Powstala Stellarpolice na bazie Fenomenu <wstaw technobelkot>

Wojna wewnatrzludzka o zyski z Fenomenu<wstaw technobelkot>

Zaleznie od kolejnosci Stellapolice powstala w efekcie wojny
albo Stellarpolice bierze udzial w wojnie jako powiedzmy
Narody Zjednoczone czy cokolwiek.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:10, 24 01 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Jeśli miałoby to być na wikipedii (a nawet komercyjnie, jak proponował ja-prozac) musiałby być jakiś ładny system wybierania podsettingu z settingu - np. literki, słowa itp. Przykładowo: "dzisiaj gramy w AHX-24" albo "ta przygoda została napisana z myślą o JKK-98". Gdyby powstało na wikipedii, mógłbym coś dopisać i pomóc z konfiguracją mediawiki (przez gg, samemu nie instaluję, bo nie mam czasu).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:24, 24 01 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





beacon napisał:
Całe uniwersum zapisane w wikipedii i każdy może edytować fragmenty. Potem jakiś moderator odsiewa ziarna od plew i powstaje wspaniałe, genericowe sf space opera. Ja się piszę na coś takiego i chętnie bym zagrał ;p


Chyba raczej w MediaWiki? Jak zainstalujesz to ja się piszę też. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:01, 25 01 2007
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Czemu ograniczać się tylko do 1 obcej rasy ?
Jak myślę "space-opera" to podsuwają mi się przed oczy widokówki z "Star wars" czy jakiegoś "Babilon-5" - gdzie pomyka mnóstwo kolorowych Nie-ziemian.

Puzzle - czyli złóż sobie świat z klocków. Pomysł fajny, ale widzę pewien problem - klocki muszą pasować do siebie, aby nie powstał sztucznie freestylowy twór - pasuje albo ABC albo BCD ale ACD odpada - bo jest np. naciągane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:15, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





ja-prozac, masz zamiar eksploatować temat, czy oddasz go mnie? ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:54, 09 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tomakon Inc. napisał:
Czemu ograniczać się tylko do 1 obcej rasy ?
Jak myślę "space-opera" to podsuwają mi się przed oczy widokówki z "Star wars" czy jakiegoś "Babilon-5" - gdzie pomyka mnóstwo kolorowych Nie-ziemian.

Puzzle - czyli złóż sobie świat z klocków. Pomysł fajny, ale widzę pewien problem - klocki muszą pasować do siebie, aby nie powstał sztucznie freestylowy twór - pasuje albo ABC albo BCD ale ACD odpada - bo jest np. naciągane.


Można to zrobić tak, że klocki dzielimy na kilka typów i niektóre wciągają automatycznie inne do świata(np. klocek Protossi oznacza automatyczne dodanie Aiur i Psionika). Jak któryś nie pasuje do reszty to wywalamy wraz z najściślej powiązanymi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:21, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Kombinowanie.

Ma być prosto, więc są sobie klocki i każdy z nich składa co mu się tylko podoba. Nawet jakieś zupełnie nieudane mieszanki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:36, 09 06 2007
Farvus
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk





Jeśli jakieś klocki nie będą do siebie pasować to zamiast wykorzystywać specjalne zasady można posłużyć się po prostu zdrowym rozsądkiem i "manualnie" wszystko poprawić. To mógłby taki klocek pomocniczy o nazwie Improwizacja Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:40, 09 06 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Albo wyrzucić niepasujący klocek i wstawić inny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:59, 09 06 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ale tam nie trzeba niczego wyrzucać. Wybiera się z puli cokolwiek się chce, nie ma prekonstruowanego zestawu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:33, 09 06 2007
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Jeśli klocki będą zbyt ogólne to traci sens - można posiedzieć chwilę i samemu sobie wymyślić elementy ważne dla świata. Jeśli będą szczegółowe to taki składak nie będzie się trzymać kupy, będzie zlepkiem znanych elementów które nie stworzą zwartej, integralnej całości.

Do tego już widzę standardowe marudzenia "nie po to jest system, żebym go łatał / robił robotę za twórców".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GSO - swiat modularny
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin