autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Humor w mechanice
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Humor w mechanice
PostWysłany: 14:51, 12 05 2008
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





No właśnie. Mam takowe pytanie. Jak osiągnąć humorystyczność w mechanice? Ma ktoś może jakieś pomysły?

Dla uściślenia to mi konkretnie chodzi o mechanikę do systemu z pogranicza świata mroku, chtulchu, modern fantasy i guitar hero. Ale prosiłbym o jakieś bardziej ogólne wskazówki jak uzyskać w mechanice efekt humorystyczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:50, 13 05 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli. Jak osiągnąc humorystycznośc w mechanice? Raczej się nie da. No chyba, że zamiast rzucac koścmi, będzie się rzucało zgniłym ogryzkiem jabłka;D

A tak zupełnie serio - nie ma na to złotego środka, bo każdy ma inne poczucie humoru. Mnie, na przykład, podoba się humor w Deadlands - mechanika jest tam opisana w sposób "cyniczno-żartobliwy". Dla mnie bomba - naprawdę świetnie się to czyta. Choc znam również ludzi, których to zwyczajnie irytuje.

Nikt nie poda Ci takiej wspaniałej rady "jak osiągnąć humorystyczność w mechanice". Bez względu na to, jaki obierzesz humor w swojej grze, musisz liczyc się z faktem, że zawsze jednym będzie się on podobał, a drugim nie.

W ogóle źle sformułowałeś pytanie. Miałeś chyba na myśli, jak opisac mechanikę w humorystyczny sposób?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:49, 13 05 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Jak sądzę, chodzi raczej o mechaniczne konstrukcje i wszelakie triki, które ułatwią uzyskanie radosno-żartobliwego "klimatu" ... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:07, 13 05 2008
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





egzacly. Wszystkie porady mile widziane. Nie muszą być uniwersalne. Zawsze może okazać się że się przydadzą, albo dadzą jakiś punkt zaczepienia.

Deadlandsów nie czytałem, ale nadrobię :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:01, 13 05 2008
Scott
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Jeśli chodzi o triki - miałem kiedyś taki pomysł, który roboczo nazwałem "veto". Regułka polegała na tym, że Gracz w ciągu sesji mógł nie zgodzic się ze zdaniem Mistrza Gry i wtedy dochodziło do walki;D Mistrz gry miał więc swoją kartę postaci z charakterystykami (bez żadnych tajnych modyfikatorów). Jeśli gracz wygrał walkę, mógł zmienic jeden dowolnie wybrany wątek w przygodzie;p

Wiem, że nie jest to jakiś szczególnie wielki fenomen, niemniej wydawało mi się to swojego czasu całkiem zabawne.

Cytat:
Deadlandsów nie czytałem, ale nadrobię :]

Koniecznie!Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Scott dnia 20:05, 13 05 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:32, 13 05 2008
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





O proszę, całkiem ciekawy motyw. I nawet wiem jak to wykorzystać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:35, 14 05 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Gdzieś czytałem dyskusje na ten temat, i coś mi się tam kołacze po pamięci (w skrócie, bo późno) :

- Nie da się wymusić na kimś by był śmieszny
- Humor w zasadach szybko się nudzi, ludzie są znacznie lepszym źródłem unikalnej radości
- Porażka jest radosną alternatywą jeżeli graczowi nie zależy na sukcesie, lub nie jest zbytnio przywiązany do własnej postaci
- Cieszenie się z (wirtualnego) nieszczęścia innych jest łatwe i przyjemne Wink
- Różne, niekompatybilne cele stojące przed postacią generują wesołe sytuacje
- Gwałtowna zmiana statusu/prestiżu postaci generuje wesołe sytuacje
- Nieodpowiednie narzędzia do nieodpowiedniej pracy generują wesołe sytuacje


Trzeba teraz na podstawie powyższego wygenerować jakieś zasady i po sprawie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:27, 14 05 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





A d20 znasz Razz?
oWoD generuje cudne paradoksy jeśli mowa o unikach i obrażeniach.
Zabawna mechanika?
IMO da się to osiągnąć tylko wadliwą mechaniką,która jednocześnie jest grywalna więc szybko się turla.Jest późno ale mam nadzieje,że post jest czytelny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:55, 15 05 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





A pamiętacie sarenkę z Warhammera? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:14, 15 05 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Chcesz śmiechu - siądźcie do gry z głupawką (jedyna skuteczna metoda). :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:23, 15 05 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Nie wydaje mi się by głupawka była wymagana.

Np. mnie niesamowicie bawi konfliktowa metoda rozstrzygania, nawet w tak pseudo-poważnych grach jak Burning Empires.
Gdy tylko cała banda dorwie się do negocjowania stawek, jest prawie pewne iż na stół trafią też komiczne propozycje. Szansa wybrania radosnej stawki jest na oko odwrotnie proporcjonalna do możliwości jej uzyskania, dlatego w testach "pewnych na bank" lub "relatywnie niemożliwych" jeden z wyników niesie w sobie solidny ładunek wesołości.
Nietypowy wynik zazwyczaj generuje salwy śmiechu, a przegranemu jakoś łatwiej jest cieszyć się z innymi, gdy wie co go czeka przed rzutem.


Na oko, mechanika ...in Spaaace! wydaje się być dobra do takich rzeczy, szczególnie gdy ją wykorzystać w jakimś mroczno-dramatycznym settingu, pełnym trupów, śmierci, szaleństwa i taplania się w błocie. Gdyby tylko dało się ją zrobić bardziej PvP zamiast MGvP Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:16, 18 05 2008
Kvokul
zerkający na systemy

 
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin





Nie wiem czy czytałeś Toon?

Tam mechanika była dosyc urocza i pomagała w generowaniu zadziwiających i zarazem smiesznych sytuacji. Jej cechy w skrócie to:

1. Postać nie może zginać, gracz może być wycofany z gry na kilka minut (nie może się odzywać). Potem postać i gracz wracają.
2. Poziom trudności testu i poziom umiejętności i rzutu powoduja, że w zasadzie nic nikomu się nie udaje... i MG raczej szacuje kto poniósł mniejsza porażkę.
3. Przedziwne mechaniczno-fabularne gadżety: bag-of-many-things na przykład: Toonek mógł z niej wyciągnąć wszystko (od tygrysa szablastozębnego, przez fortepian do blizej nieokreślonej lepkiej substancji), najmnijeszą szanse miał oczywiscie na rzecz oczekiwaną.
4. zasada, że jak jesteś MG i niewiesz co robić - to rzucasz K6. jak 123 to wyszło a jak 456 to nie wyszło.
5. straszne tempo gry


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:58, 18 05 2008
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Niezłe, muszę przeczytać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:47, 18 05 2008
Borejko
zerkający na systemy

 
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





W starych MiMach znajdziesz nakładki na TOONa przerabiające je na Kutulołaki i w Swiat po Zmroku, wraz z przygodami, czyli to o co pytałeś malkav, a jak zabierasz sie za czytanie to przeleć również Paranoie XP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:14, 19 05 2008
Kvokul
zerkający na systemy

 
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin





Zdecydownie Paranoja jest systemem, który warto przeczytać jeżeli chodzi o destabilizację gracza w jego poczynaniach i poczucie zaszczucia i niepewności. To groteska.

Mechanika wspiera ten stan.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Humor w mechanice
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin