autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Mechanika "stay or shoot"
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mechanika "stay or shoot"
PostWysłany: 10:46, 28 05 2008
Kvokul
zerkający na systemy

 
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin





Wymysliłem sobię mechanikę i chciałbym poznać Wasza opinię.

Mechanika działa tak:

mamy poziom trudnosci (okreslany w tajemnicy przez MG) przykładowo 9.

gracz ma ceche na jakims tam poziomie przykładowo 4

pierwsza runda: gracz wie że jest jego runda i może się zdecydować czy wykonac akcję, ale ma na niej 4 zebrane punkty, może czekać

druga runda: gracz wie że jest jego runda znowu, może zdecydować czy wykonać akcję, ma na niej już 7 punktów, może czekać

trzecia runda: gracz wie itd, ma 10 punktów, może czekać...

jak zdecyduje się na akcję porównujemy ile zebrał z poziomem i od tego zależy czy wyszło czy nie.

może czekać długo i trafić pewniej, ale ktoś może go ubiec.

oczywiście to zarys pomysłu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:07, 28 05 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Z rundami to myslę, że przesadziłeś. Jak wyobrażasz sobie odegranie tego? Myślę, że raczej tu byłyby właściwsze bezczasowe fazy. Niezaleznie ile faz upłynie czas się nie zmienia. Zmienia się tylko "inicjatywa", czyli to kto pierwszy powie, że uderza. Poza tym przypomina mi to trochę mechanikę pojedynku iaijutsu.

Druga uwaga odnosi się do MG. Na czym by polegała frajda z bycie mistrzem? Jeżeli znasz trudność i potrafisz oszacować ile co komu zajmie, to prowadzenie BN jest co najmniej bezsensowne. W sumie to czy gracze zwyciężą czy nie bedzie zalezało tylko od woli MG. Nie mówię, że w innych przypadkach tak nie jest. Jadnak niedoświadczony MG myślę, że będzie miał spore trudności z wyważeniem mechaniki.

Trzecia uwaga. Skąd ci się wzieło nagle 7 i 10? Jeżeli przedstawiasz jakiś pomysł to może objaśnisz także swój tok rozumowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 11:11, 28 05 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:43, 28 05 2008
Kvokul
zerkający na systemy

 
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin





Skróty myślowe Wink

1. W pierszej rundzie postać dostaje wartość umiejętności
2. W drugiej i kolejnych dostaje dodatkowo 3 punkty
3. Kosztem jednego punkcika może się zapytać MG czy postaci się wydaje że już da radę.
4. MG ma rzut - 2K6 wynik 6 i w górę oznacza precyzyjne oszacowanie, za mały wynik - mówi graczowi nieprawdziwą informację,
5. NPC - mają rzut obowiązkowy i używają umiejętności jak im kostki każą.
6. do tego przydałyby sie jakieś punkty zmeczenia, których wydanie jest równoznaczne z uzyciem dodatkowej rundy.

Runda tutaj to około 1 sekunda.

Chodzi mi o następujący efekt:
możesz strzelić w ciągu 2 sekund, ale wiesz że jak strzelisz w 3 sekundzie to bedziesz miał większą szansę trafić. Nie wiesz jednak która sekunda da ci tak na prawdę trafienie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:13, 28 05 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Ale by to uzyskać wystarczy zwykła regułka celowania. Poza tym nagle pojawia się nie wiadomo skąd rzut kośćmi. Kości regulują czy MG mówi prawdę czy nie? Trochę to dziwne. Poza tym co oznacza, że NPC (BN) mają rzut obowiązkowy?

Jak dla mnie nie jest to wcale intuicyjne i proste do pojęcia dla początkującego. Zamiast rzutu 2k6 lepiej sprawiłby się rzut monetą lub jakakolwiek, bardziej swojska, metoda losowania. Czemu losuje się czy MG kłamie? Trochę odwróciłeś rolę losu w grze. Jakbym grał za pomocą twojej mechaniki to i tak wywaliłbym kości.

Na koniec intryguje mnie czy liczba 3 jest stałą czy od czegoś zależną.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 12:14, 28 05 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:43, 28 05 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Wydaje mi się, że można by to sobie wyobrazić na zasadzie żetonów. Problem jaki widzę jest taki, że gracze dostawaliby nagrodę (żetony), wtedy kiedy nic nie robią. Musiałaby to być zatem tak specyficzna gra, że ważny byłby także pośpiech (może rywalizacja między graczami?).

[link widoczny dla zalogowanych] - tu stosowałem coś może nieco podobnego. Tyle że czas nie grał roli, a tylko po każdym teście gracze zmieniali sobie cechy (tak żeby MG ich nie znał jak ustala trudność i opisuje co się dzieje), w efekcie jeśli dobrze przewidywali, co się wydarzy mogli się do tego przygotować, a jeśli wydarzało się coś niespodziewanego, mogli mieć problem ze zdaniem testu. Po namyśle, to widzę kilka problemów z takim podejściem (np. gracz może unikać sytuacji, do których nie ma właśnie dobrych cech).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:52, 28 05 2008
Kvokul
zerkający na systemy

 
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin





Ostatnio interesuje mnie problem: co tak naprawdę oznacza test w grze i jak on działa w naszej rzeczywistości.

Poziom trudności - wiadomo, cos może być łatwiejsze lub trudniejsze

Nasze umiejętności - mamy doswiadczenia składające się na sumę wiedzy naszej

Rzut? element losowy? to nie jest tak, że jak się na czymś znam to mi wychodzi lub nie. Na ogół albo cos potrafię albo nie, ale jest to powtarzalne. Na ogół zrobienie czegoś na pewno dobrze zajmuje więcej czasu. Na szybko robimy błedy.

Ale na ogół szacujemy czy coś nam się uda czy nie.

Stad odwrócenie roli rzutu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:07, 28 05 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





W Warhammerze jak się miało umiejętność, nie trzeba było robić testu. To było dość logiczne. To może być problem na osobny wątek. Zawsze jak się zastanawiam nad mechaniką i umiejętnościami, to jako przykład używam jazdy konnej. Ktoś kto nigdy nie jeździł na koniu powinien mieć sporą trudność jak po prostu chce jechać, a wręcz niemożliwą, jak chce robić coś więcej (np. akrobacje), a ktoś kto potrafi jeździć na koniu nie powinien w ogóle testować zwykłej jazdy, a jakieś akrobacje powinny być dla niego "średnio trudne" albo trudne (zależy jakie tam konkretnie chce).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:22, 29 05 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





@Magnes
Przecież to typowy opis testowania umiejętności. Tylko zieloni i symulacjoniści mogą chcieć testować swoje umiejętności w każdej sytuacji. Wink

@Kvokul
Ja rozumiem twoją chęć odwrócenia roli rzutu ale ty jej nie odwróciłeś tylko dodałeś niepotrzebny rzut do prawie LARPowej mechaniki. Mi się wydaje, że MG nie powinien kierować ślepy los. Poza tym i tak taki rzut jest nadal sprawdzeniem naszych kompetencji względem podejmowanej czynności, tylko dziwniej ujęty.

Ten zalążek pod mechanikę jest całkiem fajny ale całkiem sztucznie wprowadziłeś rzut 2k6. Mi się on wydaje całkowicie zbędny. Ale przejdźmy do innego problemu. Samo "testowanie" nie wystarczy. Co z rezultatami testów, szczególnie w walce. Co oznacza i jak w ogóle można trafić przeciwnika? Jak rozwiązane są obrażenia? Jak w mechanice działają narzędzia takie jak broń, pancerze, sprzęt, pojazdy?

Wiem, że pewnie tego jest za dużo i chciałeś się na razie skupić na podstawach i ogólnikach (możliwe, że jeszcze reszty po prostu nie ma).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 07:23, 29 05 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Mechanika "stay or shoot"
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin