autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Karcianki - program do grania/testowania
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Karcianki - program do grania/testowania
PostWysłany: 20:59, 08 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Przydałby się program do grania w DOWOLNĄ grę karcianą. Wczytywałoby się talię kart z rysunków, tworzyło serwer, do serwera podłączaliby się klienci (ot, jak w normalnej grze sieciowej, ale w oknie). Możnaby ustawiać miejsca na talie kart (zakryte), przesuwać karty zakryte lub odkryte, przenosić karty do ręki itp.
Istnieje coś takiego, czy będę musiał coś takiego napisać (gdyby się ktoś zainteresował, to nie wcześniej niż za rok niestety)? Wink
Przydałoby się do testowania autorskich karcianek...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:32, 08 08 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Istnieje coś takiego jak OCTGN. Jest to program umożliwiający gre w MtG po sieci, ale w założeniach ma być rozwijany tak, by był użyteczny przy zabawie z dowolną karcianką.

Taki program możnaby zkombować z opcją do grania w gry planszowe/strategiczne (plansze też wczytujesz z pliku, generowanie pionków itp.).

Mam zamiar napisać coś takiego do grania z kolegami, ale ma to baardzo niski priorytet w mojej kolejce to-do Wink .

EDIT: Z komercyjnych pamiętam CCG Workshop (można poszaleć np. w Doomtrooper, Rage, Shadowfist, Guardians i mase innych), ale cała komunikacja idzie przez ichniejszy serwer (wolne). Ale za to mają potężne narzędzia do dopasowania programu i rozgrywki do twoich zasad.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:08, 08 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





OCTGN za skomplikowane, komercyjne mnie nie insteresują, będę też musiał dodać do kolejki to-do. W sumie dziwne, że nie istnieje nic prostego, nie musi przecież być zasad karcianki, byleby widoczne były poczynania pozostałych graczy, żeby np. ktoś nie podglądał kart (gdyby to robił inni by to widzieli).
Niestety szybko czasu na to nie znajdę...

PS. Coś znalazłem: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:54, 08 08 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Cytat:
PS. Coś znalazłem: [link widoczny dla zalogowanych]


Ciekawe, musze sobie przeglądnąć (przynajmniej mają porządny manual). Ale na pierwszy rzut oka (screenshoty), jest kilka rzeczy które mi się nie podobają (karty do góry nogami, wygląda na to że każdy gracz ma osobną "strone" stołu).


Magnes napisał:
OCTGN za skomplikowane


Podoba mi się kilka rozwiązań z OCTGNa :
- Karty na stole to zeskalowane sprite'y, a z boku masz podglad wybranej karty w pełnym wymiarze.
- Każdy gracz ma własne okienko (info, karty, itp.), które może umieścić w dowolnym miejscu na stole (można upchnąć więcej graczy do jednej gry Wink ).

Cytat:
W sumie dziwne, że nie istnieje nic prostego, nie musi przecież być zasad karcianki, byleby widoczne były poczynania pozostałych graczy, żeby np. ktoś nie podglądał kart (gdyby to robił inni by to widzieli).


Chyba wystarczy log który wypisuje działalność innych graczy.

Dla pogdybania, takie podstawowe featuresy chciałbym :
- Każdy gracz ma własne "okienko", z tablicą informacyjną (gdzie można łatwo wpisywać info jak Punkty Życia, Status, itp).
- Możliwość oznaczenia własnego "obszaru" na stole (czasami przy większych zadymach w OCTGNonie, trudno było określić które karty są czyje Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:42, 09 08 2006
kaellion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomaszów Maz.





Nie wiem czy się przyda ale znalazłem kiedyś na sieci coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety nie testowałem tego programu więc nie wiem czy może Ci się przydać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:49, 09 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





kaellion napisał:
Nie wiem czy się przyda ale znalazłem kiedyś na sieci coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety nie testowałem tego programu więc nie wiem czy może Ci się przydać.


To jest to co chciałem. Szkoda, że nie ma wersji pod Linuksa, ale może ruszy pod WINE. Wprawdzie program trochę dziwny i nie wiem czy wszytko zadziała Smile.

PS. To jest chyba to co chciałem, muszę dokładniej potestować...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:56, 13 08 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





Oj ludzie, a Polski Wizard ze strony k20.prv.pl? W zasadzie można na nim grac w każdą karciankę, gdyż korzysta tylko z obrazków :p I można grać przez sieciecha.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:39, 13 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Saise napisał:
Oj ludzie, a Polski Wizard ze strony k20.prv.pl? W zasadzie można na nim grac w każdą karciankę, gdyż korzysta tylko z obrazków :p I można grać przez sieciecha.


Znaczy nie narzuca żadnych zasad? Na razie nie umiem wyznać się w obsłudze...

PS. Ciągle się z wizards.com próbuje łączyć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:11, 13 08 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Mnie działa ten adres. I faktycznie coś takiego tam jest.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:41, 13 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





[link widoczny dla zalogowanych] - tutaj jest ciekawy tutorial jak tworzyć gry dla Thotha.
[link widoczny dla zalogowanych] - a tu sporo różnych gier do Thotha, nawet... szachy Smile.

Niestety program nie rusza mi pod linuksem pod wine, na razie to jego jedyna wada (no i to, że nie jest rozwijany od wielu lat... durne close source Sad ).

Czytam też o [link widoczny dla zalogowanych] - ale nie bardzo łapię obsługę. Umożliwia jednak chyba łatwe stworzenie dowolnej karcianki/planszówki itp.
[link widoczny dla zalogowanych] - to trzebaby przeczytać (tutorial).

PS. Po krótkiej zabawie:
- Jeśli chodzi o testowanie on-line karcianek, to dla dwóch graczy Thoth będzie chyba najlepszych wyjściem, ale dla większej liczby oferuje tylko PBEM, nie wiem jak to działa.
- Vassal jest trochę wolny (java) i korzysta z głównego serwera, ale umożliwia tworzenie planszówek - może kogoś to zainteresuje, możnaby łatwo testować swoje planszówki.
Gdyby ktoś znalazł jeszcze coś takiego (chodzi mi właśnie o "silnik", nie o grę w M:TG z możliwością podmiany kart Wink ), to proszę o linka. Może zrobię jakieś recenzje tych programów do nowej Wieży...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:36, 15 08 2006
Hobibit
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Coś z tym plikiem do thotha jest nie tak, chodzi mi o tutorial, pisze mi że jest nie do ściągnięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:20, 15 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





[link widoczny dla zalogowanych] - najlepiej wejdź na tą stronę i na dole pod "THOTH Resources:" jest odnośnik (identyczny, ale działa w przeciwieństwie do tego co dałem... może jakieś zabezpieczenie hotlinkowe).

Testowałem w Thoth swoją karciankę sam ze sobą i... było to bardzo niewygodne (mało miejsca na "stole"), ale można było zauważyć wady gry i miejsca gdzie jest coś "nie równo" (znaczy karta za mocna lub za słaba) itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:06, 30 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Vassalengine - niezły. Co prawda, trzeba się nakombinować jak dziki osioł, ale efekty fajne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:22, 30 10 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





No, też już się do Vassala przekonałem. Ma największe możliwości. Ale teraz w sumie nie mam czasu się tym bawić. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:25, 31 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Powinni zrobić wersje lite dla "zwykłych" śmiertelników, którzy chcą sobie tylko w Neuroshime Hex po sieci pograć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Karcianki - program do grania/testowania
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin