autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Mechanika filozoficzna.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mechanika filozoficzna.
PostWysłany: 16:46, 16 02 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Jestem współtwórcą systemu Filozoficzna Postapokalipsa,taki polski CP2020. Może go kiedyś przedstawie ale tutaj chciałem udostępnić jego mechanikę,która zdecydowanie może komuś się przydać [nie,żeby seting nie ale cactuase mhrohnie czeka na moje dzieła].
System jest całkowicie no skils. Postać opisuje 5 cech.
Siła=budowa,siła,wigor,wytrzymałość.
Zręczność=zręczność,zwinność,uniki,broń biała.
Inteligencja=wykształceni,spryt,inteligencja,percepcja.
Charakter=charyzma,siła woli,oddziaływanie,morale.
Szczęście=na początku każdej sesji postać otrzymuje pule punktów szczęścia równą tej cesze. Wydając punkt [najwyżej jeden] w teście gracz może przerzucić wynik.
Cechy wahają się 1-4 u ludzi.
1=łamaga.
2=średnia.
3=dobra.
4=heroiczna.
5=na wszczepach.
6+=nadludzie.

Test.
Gracz/mg bierze swoją k6 i wrogą kostkę zależną od PT.
PT
k4=banał.
k6=łatwe.
k8=przeciętne.
k10=trudne.
k12=heroiczne.

k swoja-k wroga+testowana cecha=
<0 =>porażka.
=<0 =zwycięstwo.

Obrażenia.
Broń zadaje automatycznie liczbę obrażeń podaną w opisie. Trafiona postać musi otrzymaną sumę obrażeń odjąć od cech fizycznych[Siła,Zręczność] dowolnie rozdzielając.
Siła 0=zgon.
Zręczność 0=paraliż.

Pancerz
Jeśli w trafionej lokacji postać ma pancerz to za każdy jego punkt rzuca k6.Wyniki 4-6=>niwelacja punktu obrażeń.

Da się to jakoś opatentować?
Czekam na komenty i opinie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kruk dnia 18:38, 16 02 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:16, 16 02 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To tylko system losowania, a nie mechanika. Mechanika to ogół reguł, które ustawiają rozgrywkę w określony sposób. Składają się na nią rzeczy takie jak struktura rozgrywki, podział narracji, tworzenie bohaterów, rozwój postaci, testy, wiele wiele innych. To, co zapisałeś powyżej, jest zaledwie sposobem wykonywania testów. A ja dalej nie mogę się nadziwić, dlaczego akurat sposób testowania jest dla niektórych tak niesamowicie ważny, skoro sprowadza się do prawdopodobieństwa i dopasowania go do realiów/konwencji systemu.

Fajnie by było, gdybyś stosował spacje i pisał poprawnie po polsku. Taki jest wymóg forum.

Magnes napisał:
2. Pisać w miarę po polsku (poprawna ortografia wymagana).

Regulamin. Przeczytaj go ze zrozumieniem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 18:17, 16 02 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:45, 16 02 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Zrobione.
Tworzenie postaci przytoczę tu tylko,że ogranicza w poziomach 1-4 dla ludzi i daje 13 punktów do rozdzielenia. Reszta zależna od setingu.
Może ktoś inny zainteresuje się kostkami beaconie. Forum pełne jest podobnych tematów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mechanika filozoficzna.
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin