Vector |
chodzący wśród autorek |
|
|
Dołączył: 15 Sty 2008 |
Posty: 57 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Kruku! Świetny pomysł z tą tabelką - wielkie dzięki! Na bank z niego skorzystam!
Co do wykorzystania kart. Podzieliłem sobie talię (wszystkie karty + 3 jokery) na 4 kupki:
karty od 2 do 4 włącznie + 1 as symbolizują rany lekkie,
karty od 5 do 7 włącznie + 1 as symbolizują rany średnie,
karty od 8 do 10 włącznie + 1 as symbolizują rany poważne, a
karty od waleta do króla włącznie + 1 as symbolizują rany ciężkie.
Jokery trzymamy na boku, na razie nam się nie przydadzą.
Kupki oczywiście tasujemy przed rozpoczęciem gry.
Gdy postać otrzyma, załóżmy, ranę poważną, wtedy gracz ciągnie z kupki ran poważnych kartę. Ja akurat trafiłem na 10, więc moja postać otrzymałaby 10 obrażeń. Jej wytrzymałość wynosi, powiedzmy, 20, więc póki co nic się jej nie stało. Idziemy jednak dalej. Ta sama postać znowu otrzymała ranę, tym razem ciężką. Teraz ciągnę więc 2 karty - jedną z kupki ran ciężkich, jedną z kupki ran poważnych. Uwaga... Dama i 10. To razem 22 oczka. No cóż, mój bohater właśnie stracił przytomność...
Jeszcze wytłumaczę rolę asów. Gdy gracz wyciągnie asa, to w zależności od jego koloru (as pik leży w kupce ran ciężkich, as kier w kupce ran poważnych, as karo - w kupce ran średnich i w końcu as trefl - w kupce ran lekkich), rzuca odpowiednią kością w tabeli obrażeń krytycznych.
As trefl zapewnia kość k4, karo - k8, kier - k12 i w końcu pik - k20.
Tabela zawiera 20 różnych efektów - im wyższy numer efektu - tym bardziej jest on śmiercionośny i nieprzyjemny. Aha, jeśli gracz wyciągnie asa, wtedy dodatkowo ciągnie jeszcze jedną kartę, która już normalnie określać będzie obrażenia ;D
No i na sam koniec jokery. Jeszcze dokładnie nie wiem jaka powinna być ich rola, ale myślałem, by powiązać je ze specjalnymi właściwościami broni. Pamiętacie miecz migbłystalny z DnD? Przy wyrzuceniu maksymalnego wyniku na k20 ucinał on głowę oponentowi (a raczej robiła to posługująca się nim postać, ale przy użyciu tegoż miecza).
W moim systemie, gdyby któraś z postaci otrzymała obrażenia od takiego miecza, wtedy w kupkę z której losowałaby ona kartę obrażeń, MG wtasowywałby jokera. Wyciągnięcie tego jokera przez gracza, wiązałoby się z utratą głowy przez jego postać. Proste? Mam nadzieję
Co o tym myślicie? Czekam na opinie i porady (jak zwykle), oraz oczywiście na miażdżącą krytykę. Jeśli coś jest niejasne - piszcie - postaram się napisać to klarowniej. |
|