autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> mechanika umy
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
mechanika umy
PostWysłany: 08:28, 28 06 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Mój nowy wymysł, może tym razem bardziej oryginalny. Najważniejszą cechą jest udział dużej ilości umijętności w teście, co jest jednocześnie zaletą i wadą (dużo znaczy trudniej, lecz ciekawiej). Mechanika opiera się na ilości sukcesów (co mi bardziej przypomina bitewniaka, choć w paru RPG jest to częścią testów). Wszystko jest w fazie konceptu, ale może to wystarczy na jakieś komentarze.

Standardowy bohater ma dziewięć cech, które są podzielone na dwa sposoby, pierwszy to grupy cech, a drugi to rodzaj cech.

grupa\rodzaj___potencjał___wykorzystanie____możliwość
ciało_________refleks______koordynacja_____krzepa
umysł________IQ_________spryt___________mądrość
duch_________ekspresja___determinacja_____opanowanie


Na test mają wpływ wszystkie rodzaje cech z jednej grupy. Rodzaj cechy określa pewne warunki testu.
Potencjał (X) - określa iloma kośćmi gracz rzuca.
Wykorzystanie (Y) - określa poniżej lub ile ma wyrzucić na kości gracz, aby osiągnąć sukces.
Możliwość (Z) - określa ilość podstawowych sukcesów, które będą dodawane do tych które wyrzucił.

Cechy mają wartości od 1 do 5.
Umiejętności mają wartości od 1 do 6.
Rzuca się kośćmi k6.

Przykład:
Xk >Y* +Z (dla X=2, Y=3, Z=1) to 2K >3 Z=1
Gracz rzuca dwiema kośćmi k6 na których musi wyrzucić 3 lub mniej aby osiągnąć sukces. Rzuca 1 i 3, co daje to mu dwa sukcesy, plus jeden za możliwość to razem trzy sukcesy.


Wpływ umiejętności:

Przy teście potrzeba co najmniej jednej umiejętności, w przeciwnym razie wszystkie cechy zmniejsza się o jeden.

Gdy ma się tylko jedną umiejętność (zawsze powiązaną z jedną cechę), to nie zmienia się wartości dwóch pozostałych cech.

Jeżeli umiejętność jest mniejsza od cechy, to zmniejsza się tą cechę o jeden.

Jeżeli umiejętność jest równa cesze, to zostawia się ją na tym poziomie jaki był.

Jeżeli umiejętność jest większa od cechy, to zwiększa się cechę o jeden.

Jeżeli w czasie akcji można wykorzystać więcej niż jedną umiętność, to działają one dokładnie tak samo jak w przypadku pojedynczej cechy.

Przykład:
W walce Alex (refleks=3, koordynacja=2, krzepa=3) korzysta z trzech umiejętności: zmysł walki=3 (refleks), akrobatyka=3 (koordynacja), wysportowanie=4 (krzepa), choć mógłby z czwartej, lecz nie musi bo ma ją na takim samym poziomie co cecha, a jest to walka mieczem=3 (koordynacja). Jego cechy zostaną podniesione każda o jeden, ponieważ ma umiejętności większe od cech. Test będzie więc wyglądał jako rzut czterema kośćmi (4k) na których trzeba rzucić mniej lub tyle samo co 3 (>3), a do tej liczby sukcesów doda się 4 (+4). Gracz rzucił 2, 1, 5, 2, co daje mu to trzy sukcesy. Po dodaniu możliwości (+4) otrzymuje 7 sukcesów.

Przeciwnik Bert (refleks=4, koordynacja=2, krzepa=4) ma tylko umiejętność walka wręcz=1 (koordynacja), co daje mu rzut 4k >1 +4. Rzuca on czterema kośćmi: 2, 4, 1, 6, co daje mu tylko jeden sukces plus cztery, to razem 5 sukcesów.

Alex wygrał z Bertem o dwa sukcesy, co to da to nie wiem. :]

Dodatkowe zasady:
Rzucenie 1 na k6 zawsze oznacza sukces, nawet gdy rodzaj cechy wykorzystanie jest równy zero.
Rzucenie 6 na k6 zawsze oznacza niepowodzenie, jeżeli wszystkie kości jakimi rzucał to szóstki, wtedy liczą się one jako ujemne sukcesy i odejmuje się je od cechy określającej możliwości.
Jeżeli cecha określająca wykorzystanie jest równa 6, wtedy dostaje się dodatkową kostkę do rzucania.

* > to powinno być >=, ale nie chcę tu szukać odpowiedniego znaku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:42, 28 06 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Powiem tak:
-orginalne
-przekombinowane

Zamotane strasznie, ale jeśli chodzi o same cechy jest to jeszcze do strawienia, natomiast wszystko się mota z umiejętnościami, wpływ umiejętności na test jest IMHO zbyt zagmatwany.

Luźne propozycje:
Można zastąpić wartość jednej cechy w teście odpowiednią umiejętnością (raz na scenę?), brak posiadania umiejęności powoduje: a) spadek wartości cechy o połowę, b) o 1 (lajtowa wersja).
Umiejki powodują zmniejszenie odpowiednich cech u strony przeciwnej (nie wiem, czy to nie nazbyt zagmatwane) lub zmniejszają liczbę uzyskanych sukcesów przez wroga (wtedy umiejki powinny mieć raczej wartoś od 0 do 3).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mechanika umy
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin