autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> maly eksperyment myslowy Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
maly eksperyment myslowy
PostWysłany: 08:30, 25 06 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Obudzilem sie z takim zdaniem w glowie* -

Kawaler Rodeburry uciekal kanalami Damagoth. W jego myślach
wciąż pojawiał się obraz niezadowolonej obcej księżniczki G'x'lyee,
gdy musiał w połowie spotkania zostawić ją sama. Jednak dziesięć
robotów-asasynów wysłanych przez mroczny kult Edczerga było
wystarczającym powodem.


Teraz eksperyment, przedstawcie to mechanicznie w swojej autorskiej
mechanice. chocby i wyciagnietej z dupy jakas minute temu.

Albo jakbyscie taki system widzieli?

ja-prozac

*serio, pewnie jeakies reminiscencje wczesnego 2000AD i i space
opera, jaka ostatnio czytam mialy swoj udzial.

edit:
3s, choc pewnie bym uzyl innej -

spotkanie z G'x'lyee

styl 5 -ksiezniczka chetnie sie z nim spotka raz jeszcze w bardziej
sprzyjajacych okolicznosciach

skutecznosc 2 - spotkanie nie bylo udane, w koncu trzeba je bylo
przerwac

szczescie 1 - z jakiegos powodu roboty-asasyni sie pojawily

ucieczka przed robotami

styl 3 - zadnych kombinacji i efektow, po prostu ucieczka
i to kanalami

skutecznosc 4 - uff, nie ma robotow na horyzoncie

szczescie 2 - musze sie spieszyc, zeby zdazyc do statku kosmicznego,
ktory moze wystartowac beze mnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:27, 25 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





No to moja Kość zajmująca dwie strony i ostro krytykowana:

Spotkanie z księżniczką:

Bohater ma umiejętność "Znajomość etykiety"(4) i cechę "Czaruś". PT żeby nie wkurzyć księżniczki, tym, że ją zostawił, to 5, ale MG decyduje się je odniżyć za "Czarusia" o 1(czyli wynosi 4). Gracz wyrzuca pow. 6, więc wynik testu to 1,5*umiejka, co daje 6, a więc udaje mu się!

Nie ma umiejki "Bieganie"(w sensie, że nie istnieje taka) więc testuje atrybut "Ciało"(6) bez oniżek. PT to 5, ale za cechę "Sprinter" MG dodaje mu 1(razem 6). Gracz wykulał 2(patrzy na tabelkę - dla wyniku 2 na 1k6 mnożymy testowaną wartość prze 1), więc wynik testu to 6. Mamy Połowiczny Sukces - bohater ucieka przed robotami-asasynami, ale skręca kostkę.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:40, 25 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Na zasadzie mojej wizji DramaD6, której nie publikowałem jeszcze ;p

Kawaler czaruje pannę. Rzuca jeden żeton na kupienie cechy "cassanova".
Ma wówczas 2k6 z czego wybiera wyższy wynik. 5, 2. Zostaje piątka.
Trudność MG ocenia na 4, więc test zdany. Jednak MG rzuca żeton i ciska
w bohatera asasynami. Ten rzuca żeton, bierze "sprintera" i ucieka.
2k6, asasyni to samo, bo mają swoją cechę premiującą pogoń.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:50, 25 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Beacon - od kiedy Sprinter może pomóc w ucieczce przed RoboAssasynami, co? One się nie męczą i poruszają ze stałą prędkością, a Sprinter specjalizuje się w krótkich dystansach za to biegnie szybciej. Jak np. ma dogonić pociąg który się rozpędza da radę - ale maraton(a ucieczka przed RoboAssasynami to raczej coś w ten deseń) to dla niego mordęga. Taki mały offtop.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:59, 25 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Oj zgubiłby je gdzieś za zakrętem czy coś. Przykład taki dałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:20, 25 06 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Na mechanice Zmierzchu:

1) Spotkanie z księżniczką:
Księżniczka: Charakter 0, Niezłomność 2
Kawaler Roddeburry: Charakter +2, Retoryka 2

Warunki przekonania księżniczki dla Rodeburryego: nieprzyjemne miejsce spotkania 1N, nienzajoma księżniczka 1N, Zaleta: przystojniak 2P = 0N

Test przekonania księżniczki: 3k6: 2 szczęścia, 3 pecha, 2 równowagi: 0

Wynik: Suma Rodebburyego +4 - Suma księżniczki +2 = 0 - 3k6: 0 = 0 + Warunki 0 = 0

Opis próby przekonania księżniczki: mimo niechęci księżniczki rozmowa zaczęła się rozkręcać, argumenty Rodeburryego zaczęły powoli przekonywać księżniczkę do jego racji, jednak we wszystkim przeszkodziły cholerne roboty...

2) Gonitwa
Kawaler Rodeburry: Budowa +1, Wysportowanie 4 (Bieganie 5)
Roboty: Budowa +2, Wysportowanie 4 (Brak specjalizacji)
Warunki ucieczki dla Rodeburryego: ciemne nieznane kanały 2N, woda po kostki 1N = 3N
Warunki pogoni dla robotów: chip mapy kanałów 1P, infrawizja 0P, woda po ksotki 1N, duże kanały 2N = 2N

Test przeciwstawny gonitwy: rzut 3k6: 3 szczęścia, 6 pecha, 6 równowagi. Wynik +3 na korzyść Rodeburryego.

Wynik: Suma Rodeburryego 6 - Suma robotów 6 = 0 + wynik 3k6: 3 = +3 + Warunki -3 = 0

Opis wyniku: Rodeburry błądzi po kanałach nie może znaleźć wyjścia, roboty depczą mu po piętach, jednak narazie nie wpadły na jego trop.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:07, 25 06 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





quba:

mozesz cos napisac o mechanice zmierzchu? z czym sie ja je?

moje podejscie tym razem z Fast'an'FriendlyRPG

Kawaler Rodeburry
szarmancki cyberszermierz

ciało 3[zaleta - zręczność]
duch 4 [wada - arogancki]
wiedza 2
szczęście 1

problem - ścigany przez mroczną sektę Edczerga

sprawność 2
uwodziciel 2
szermierka 2
hiperrefleks 1
elektroszpada 1
załoga "Niepokonanego" 2

spotkanie księżniczki

obca księżniczka

ciało 2[wada - wiotka]
duch 3[zaleta - niezłomna]
wiedza 3

savoir vivre 3
historie z calej galaktyki 2
ciety humor 1

spotkali sie na balkonie w palacu. kawaler chce ja uwiesc, ksiezniczka
sie opiera. wybieraja umiejetnosci. kawaler wybiera uwodziciel, sprawnosc,
hiperrefleks - chce zaskoczyc ksiezniczke swoja zrecznoscia
i szybkoscia oraz szarmanckim zachowaniem. suma - 5.
ksiezniczka wybiera swvoir vivre, ciety humor i historie z claej galaktyki
- co ciekawego mozesz mi powiedziec, kawalerze? suma - 6

ksiezniczka wygrala i wybiera umysl jako pole konfliktu. nastepuje ciagniecie
kart.

kawaler - 9 pik i dama kier
ksiezniczka - krol trefl, 10 karo, walet kier

kawaler wybiera karte z cechy konfliktu 9 pik, inteligencja za 4 punkty.
ksiezniczka nie ma karty z cechy, ale wybiera waleta kier, co z powodu
wady i niodpowiedniej cehy daje jej 0 punktów.

sumy postaci: ksiezniczka 6, kawaler 9.

opis, ksiezniczka zostala urzeczona opowiesciami kawalera, ale nie
dajac sie calkiem omotac probowala nie przyjac pomocy kawalera
przy sniadaniu. mimo wszystko ja zauroczyl.

w tym momencie wyskakuja roboty-asasyni.

robo asasyni
cialo 5[zaleta - siła, wada - zręczność]
duch 1
wiedza 1

szermierka 2
widzenie w ciemnosciach 1
opancerzeni 1
lasery w oczach 2
mapa kanalow 1

konflikt: kawaler ucieka kanalami, roboty chca go zlapac. kawaler
wykorzystuje hiperrefleks, sparwnosc, zaloga "niepokonanego"(chce
zagłuszyć obwody robotów) suma - 5
roboty - widzenie w ciemnosciach, mapa kanalow, lasery w oczach,
suma - 4

wykorzystuje ducha jako ceche w konflikcie, bawi sie z robotami w
kotka i myszke, dopoki zaloga ich nie rozbroi. wymaga to sporej odwagi.

karty: kawaler - dama kier, 9 pik, 10 pik, dama trefl
roboty - walet kier.

kawaler wybiera 10 pik, co daje mu 3 punkty(4 -2 za inna ceche +1 za
zalete) suma wszystkiego 8
roboty biora co maja waleta kier, co daje 2 punkty, razem 6.
powazna rana w w konflikcie.

[link widoczny dla zalogowanych]

w miare grywalna wersja.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:03, 25 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Sounds pretty weird, ale obadam. Tyle, że nie teraz, bo na rapidshare trzeba czekać
między downloadami, a coś ściągam już ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:19, 26 06 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





ja-prozac napisał:
mozesz cos napisac o mechanice zmierzchu? z czym sie ja je?

System Zmierzch jest tworzony na formu Moorholda, jak tylko znowu będzie dostępne to zapraszam do zapoznania się informacjami na temat systemu Wink

Wracając do mechaniki Zmierzchu (za którą jestem odpowiedzialny) operuje ona na testach porównawczych (w zwykłym teście istnieje Poziom Trudności) i jednym rzucie 3k6 (polega on na tym, że bierzemy pod uwagę jedynie kostkę na której wypadł najniższy wynik, kość szczęścia zwiększa sumę umiejętności i cechy bohatera, kość pecha zmniejsza, kość równowagi daje wartość 0. Dodatkowo wszelkie remisy są na korzyść kości równowagi, więc najczęstszym wynikiem 3k6 jest 0).

Porównanie wartości sumy odpowiedniej cechy (jest ich 4: Budowa, Zręcznośc, Charakter, Spryt. Przyjmują wartości od -2 do +3) i umiejętności (warość od 0 do 4, a następnie specjalizacje o wartości od 0 do ++, przy czym średnia wartośc umiejki to 2), następnie dodaje się wartość rzutu. Uzyskana suma modyfikowana jest o warunki (istnieją warunki pozytywne i negatywne), dopiero po określeniu kto ma wyższą wartość porównanej sumy (dzięki temu częste są remisy i porażki obu stron konfliktu). Tak zmodyfikowana suma stanowi wartość sukcesu.

Czyli:
Kawaler posiada Charakter (+2), oraz umiejętność Retoryka +2 (nie posiada specjalizacji Uwodzenie), jego Suma to +4
Księżniczka posiada Charakter (0), oraz umiejętność Niezłomność +2, jej suma to +2.

Warunki dla Kawalera: romantyczne miejsce 1P (od pozytywny), zaleta: Przystojniak 2P, nie zna księżniczki 1N (od negatywny). Suma warunków 2P
Warunki dla księżniczki: uprzedzenie do mężczyzn pokroju Kawalera 2P, dawno nie miała chłopa 2N. Suma warunków 0.

Wynik rzutu 3k6: 1 szczęście, 1 pech, 1 równowaga. Czyli 0.

Rozwiązanie testu spornego, próba uwodzenia: Suma Kawalera (+4) - Suma Księżniczki (2) = +2 + wynik 3k6 (0) = +2 + Warunki Kawalera (ponieważ wygrał) (+2) = +4 (ostateczny wynik, który oznacza pełen sukces, księżniczka zapałała wielką sztampową miłością do Kawalera Wink).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:20, 26 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tak jakby lekko niejasne(wiem - ze zrozumieniem mojego też może być problem, ale przynajmniej to zlinkowałem!!!). Może po prostu napisz to tak jakbyś miał tłumaczyć ludziom którym RPG kojarzy się z Diablo, ok? Bo inaczej to się zamienia w coś co trudno nazwać(Żargonowy Bełkot jest najbliżej).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:32, 26 06 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Quba: Tak mętnie opisujesz mechanikę, że jeśli puścisz to w ten sposób w podręczniku, to będzie bardzo nie dobrze. Mógłbyś nieco jaśniej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:05, 26 06 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Hehe to fakt mętnie to opisałem, ale spokojnie nad podręcnzikiem będzie pracowało 5-6 osób, w spisaniu mechaniki będzie mi pomagał Bulkers, więc możesz być spokojniejszy o czytelność zasad.

Dobra to jeszcze jedno podejście do opisu testu:
Krok 1: MG wybiera cechę i umiejętność, która będzie istotna dla obu stron konfliktu (w teście spornym)
Krok 2: MG określa warunki dla obu stron konfliktu
Krok 3: wykonuje się rzut 3k6
Krok 4: Wartość umiejętności i cechy postaci A porównuje się z wartością umiejętności i cechy postaci B. Do tego dodaje się wynik 3k6
Krok 5: Do marginesu sukcesu postaci która ma wyższą sumę uwzględnia się warunki dla tej postaci (negatywne zmniejszają margines sukcesu, pozytywne zwiększają)

Przykład siłowania się na rękę:
Krok 1:
Postać A (cecha: Budowa +2, umiejętność: Atletyka +4, Suma: +6), Postać B (cecha: Budowa +1, umiejętność: Atletyka +3, Suma: +4)
Krok 2:
Warunki dla Postaci A: jest zmęczona poprzednim siłowaniem się 2N
Warunki dla Postaci B: nigdy nie uczestniczył w turnieju 1N
Krok 3:
Rzut 3k6: 3 szczęścia, 6 pecha, 4 równowagi = +3 dla postaci A.
Krok 4:
Porównanie Sumy: Postać A (+6) - Postać B (+4) + Wynik 3k6 (+3). Margines sukcesu postaci A = +5
Krok 5:
Uwzględnienie warunków: Margines sukcesu (+5) + Warunki (-2) = +3

Postać A jednym zamaszystym ruchem ręki pokonuje swego wroga (pełny sukces).

Nieco jaśniej? Niestety tłumaczenie zasad to moja słaba strona Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:14, 26 06 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Wyjaśnij jeszcze na przykładach 3k6. Mam tu pewne atpliości, czy wiem o co Ci chodzi. Dużo przykładów proszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:44, 26 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja chyba poczekam na wydanie gry. Może tam będzie się dało coś zrozumieć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:46, 26 06 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ok wyjaśnienie rzutu 3k6:
3 kostki mają różne kolory i inne znaczenie, pod uwagę bierzemy kostkę o najniższej wartości.
-Kość Pecha (w domyśle czarna, reprezentuje Ciemność w systemie Zmierzch, czyli zagrożenie) zmniejsza nam szanse zdania testu (odejmuje się tę wartość od sumy cechy i umiejętności)
-Kość Farta (w domyśle biała, reprezentuje Dzień, czyli bezpieczeństwo) zwiększa szanse zdania testu (dodaje się jej wartość do sumy cechy i umiejki)
-Kość Równowagi (dowolnego innego koloru) jej wartość to zawsze 0.

Jeśli więcej kostek ma najniższą wartość w teście to przyjmuje się wynik 0.


Przykłady rzutu 3k6:
1) 2 Fart, 2 Pech, 4 Równowaga. Brane pod uwagę najmniejsze wartości czyli: 2 Fart i 2 Pech, ponieważ mamy więcej kostek o najniższej wartości to dają one wynik 0

2) 5 Fart, 6 Pech, 6 Równowaga (ale rzuciłem :O), najmniejsza wartość to 5 Fart. Czyli wynik rzutu wynosi +5 (najlepszy wynik w grze)

3) 6 Fart, 2 Pech, 4 Równowaga. Najniższa wartość to 2 Pech. Czyli -2

4) 1 Fart, 6 Pech, 5 Równowaga. Najniższa wartość to 1 Fart, czyli wynik to +1

5) 1 Fart, 1 Pech, 1 Równowaga. Najniższe wyniki wypadły na wszystkich kostkach. Wynik rzutu to 0.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
maly eksperyment myslowy
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin