Szabel |
większy pożeracz systemów |
|
|
Dołączył: 07 Maj 2006 |
Posty: 1316 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/3
|
|
|
|
|
|
|
|
Moja autorka(tytuł roboczy: Ameryka Prekolumbijska RPG) którą jakiś czas temu zapowiadałem jest w przygotowaniu i postanowiłem ją skonfrontować z Power19 - efekt oceńcie sami:
Q: O czym jest twoja gra?
A: O Ameryce Prekolumbijskiej, o życiu jej pierwotnych mieszkańców zanim biali przybyli do tego Nowego Świata.
Q: Co robia gracze(wliczajac w to mg, jeśli jest taki)?
A: Gracze wcielają się w ludzi żyjących w Ameryce Prekolumbijskiej - Indian, Inków, Azteków, Eskimosów, wojowników, szamanów itd.
Q: W jaki sposób opisany świat (lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?
A: Opisany świat ma za zadanie pokazać graczom odmienność kulturową i różnorodność ludów Ameryki.
Q: W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
A: Nie wzmacnia - to po prostu kwestia mechaniki.
Q: Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub kaze, jesli to konieczne)?
A: Założeniem jest, że gracze mogą robić co chcą byle tylko trzymali się w ramach świata.
Q: W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub karane?
A: Tutaj wszystko wynika ze świata - jeśli ktoś będzie się wydurniał w czasie narady wojennej to BNi i BG raczej nie będą na niego spoglądać zbyt przychylnie(podobnie jak MG).
Q: Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i odpowiedzialnosc?
A: Narrację prowadzi MG. Gracze mogą jedynie działać w interakcji ze światem który ich otacza.
Q: Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i zaangazowanie(np. Co twoja gra robi, zeby sie przejmowali)?
A: Pozostawiam to w gestii MG - on tworzy fabułę i to nią gracze powinni się przejmować.
Q: Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
A: Wykorzystuje Risus z pewną modyfikacją("conflict resolution" znanym m.in. z 3Sa).
Q: W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?
A: Nie wspomaga.
Q: Czy w twojej grze postacie sie rozwijaja? Jesli tak, to w jaki sposob?
A: Nie rozwija się.
Q: W jaki sposob rozwoj postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?
A: Nie ma rozwoju postaci.
Q: Jaki efekt chcesz swoja gra wywolac u graczy?
A: Zaciekawienie nietypowym światem.
Q: Jakie elementy towje gry zostaną dokladniej opisane. Dlaczego?
A: Nie mam w planach kładzienia nacisku na którąś część opisu świata.
Q: Jakie elementy twojej gry najbardziej cie ekscytuja/interesuja? Dlaczego?
A: Świat. Jego nietypowość.
Q: Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na daja, nie moga dac lub nie chca?
A: Po raz kolejny odpowiedź brzmi ŚWIAT.
Q: Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob?
A: Tak, będzie to PDF.
Q: Jaki jest twoj docelowy czytelnik?
A: Ktoś kto lubi świeże pomysły, ale bez szczególnych udziwnień w stylu rzut na jedzenie zupy żółwiowej, lub zainteresowany innymi kulturami. |
|