autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Moja autorka i Power19
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Moja autorka i Power19
PostWysłany: 20:16, 17 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Moja autorka(tytuł roboczy: Ameryka Prekolumbijska RPG) którą jakiś czas temu zapowiadałem jest w przygotowaniu i postanowiłem ją skonfrontować z Power19 - efekt oceńcie sami:

Q: O czym jest twoja gra?
A: O Ameryce Prekolumbijskiej, o życiu jej pierwotnych mieszkańców zanim biali przybyli do tego Nowego Świata.

Q: Co robia gracze(wliczajac w to mg, jeśli jest taki)?
A: Gracze wcielają się w ludzi żyjących w Ameryce Prekolumbijskiej - Indian, Inków, Azteków, Eskimosów, wojowników, szamanów itd.

Q: W jaki sposób opisany świat (lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?
A: Opisany świat ma za zadanie pokazać graczom odmienność kulturową i różnorodność ludów Ameryki.

Q: W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
A: Nie wzmacnia - to po prostu kwestia mechaniki.

Q: Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub kaze, jesli to konieczne)?
A: Założeniem jest, że gracze mogą robić co chcą byle tylko trzymali się w ramach świata.

Q: W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub karane?
A: Tutaj wszystko wynika ze świata - jeśli ktoś będzie się wydurniał w czasie narady wojennej to BNi i BG raczej nie będą na niego spoglądać zbyt przychylnie(podobnie jak MG).

Q: Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i odpowiedzialnosc?
A: Narrację prowadzi MG. Gracze mogą jedynie działać w interakcji ze światem który ich otacza.

Q: Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i zaangazowanie(np. Co twoja gra robi, zeby sie przejmowali)?
A: Pozostawiam to w gestii MG - on tworzy fabułę i to nią gracze powinni się przejmować.

Q: Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
A: Wykorzystuje Risus z pewną modyfikacją("conflict resolution" znanym m.in. z 3Sa).

Q: W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?
A: Nie wspomaga.

Q: Czy w twojej grze postacie sie rozwijaja? Jesli tak, to w jaki sposob?
A: Nie rozwija się.

Q: W jaki sposob rozwoj postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?
A: Nie ma rozwoju postaci.

Q: Jaki efekt chcesz swoja gra wywolac u graczy?
A: Zaciekawienie nietypowym światem.

Q: Jakie elementy towje gry zostaną dokladniej opisane. Dlaczego?
A: Nie mam w planach kładzienia nacisku na którąś część opisu świata.

Q: Jakie elementy twojej gry najbardziej cie ekscytuja/interesuja? Dlaczego?
A: Świat. Jego nietypowość.

Q: Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na daja, nie moga dac lub nie chca?
A: Po raz kolejny odpowiedź brzmi ŚWIAT.

Q: Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob?
A: Tak, będzie to PDF.

Q: Jaki jest twoj docelowy czytelnik?
A: Ktoś kto lubi świeże pomysły, ale bez szczególnych udziwnień w stylu rzut na jedzenie zupy żółwiowej, lub zainteresowany innymi kulturami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:54, 17 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





System zapowiadałeś. Brzmi ciekawie. Stwarza ciekawy, niespotykany raczej
setting do rozgrywania szerokich kampanii z mnogością stylów. Od politycznych
rokowań między plemionami, przez poszukiwania artefaktów, wojny, aż
po wątki miłosne, Romeo i Julię i wogóle co tam się chce. Fajnie.

Co do risusa na conflict resolution - pasuje do settingu IMHO. Prosta mechanika,
na dodatek podkreśli to, że umiejętności są w jakby pakietach. Szaman umie
robić dragi, gadać z duchami, straszyć. Wojownik plemienny umie walczyć (o,
nowość ;p), radzić sobie w terenie, jeździć konno. Ekstra.

Pozostaje jedynie kilka pytań.

Jak zamierzasz rozwiązać kulty? Duchy faktycznie istnieją? Da się je
wykorzystywać? Jeśli tak, to jak?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:18, 18 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





beacon napisał:
Jak zamierzasz rozwiązać kulty? Duchy faktycznie istnieją? Da się je wykorzystywać? Jeśli tak, to jak?


Istnieją, istnieją, a i owszem będą przejawem jednego z rodzajów magii - da to kolejną możliwość dla MGa - Szamani ratują świat.

BTW - czytałeś Mastertona(szczególnie tam gdzi były wierzenia indiańskie wplecione)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:19, 18 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Słuchałem o Mastertonie jedynie, mam zamiar się zabrać, bo ponoć zabawny pisarz
(pozytywnie oczywiście).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:21, 18 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Spec od Horroru - tyle ci powiem o Mastertonie. No i fajnie opisuje Indiańskie duchy/demony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:22, 19 06 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Raczej masowy wytwórca horroru klasy B (czasem nawet niżej) - ale faktycznie bywa zabawny - patrz walka wielkiego, złego, indiańskiego demona z duchem superkomputera policyjnego czy szpitalnego (czerwoni vs biali - wynik jest znany, w końcu to my wymyślilsmy winchestery i podarunki z zakażonch ospą koców, a amerykańskie duchy z XX wieku i tak leją wielkich przedwiecznych rdzennych mieszkańców).
Ale parę pomysłów ma Masterton niezłych. Tylko jakoś nie przypominam sobie aby pisał o np. Aztekach. Zajmował się raczej Indianami z terenów USA (takimi westernowymi) a nie ich bardziej zaawansowanymi kulturowo braćmi z sąsiedniego kontynentu (no może troszkę przesadzam - chociaż potrafili budować olbrzymie megality nie wpadli na pomysł osiodłania konia i praktycznego wykorzystania koła (z wyjątkiem kalendarza)).
Coś więcej o tym niefantastycznym ale jakże fantastycznym świecie ?
Co ma tam robić BG ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:39, 19 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nie horrorów klasy B, a raczej późnej wersji pulpu z potworami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:25, 19 06 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tomakon:
Ja nie twierdzę, żę masterton pisał o Aztekach(choć Strach - kontynuacja książek Rook, Kły i Pazury - zawiera parę odwołań). A odpowiedź na twe pytanie zawiera jeden z wcześniejszych postów Beacona który "podsumował" nim system.

Beacon:
Z tym pulpem to by się spierał, ale z El Admin Grande nie wypada Wink.


Zaufam luckowi - prelegentowi z tegorocznego ConStaru,
który nazwał jego prozę "krwawą erą amerykańskich pulp"
- El Admin Grande beacon (niestety nie nieomylny)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Moja autorka i Power19
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin