autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Nieboracy dwa - zarys mechaniki Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nieboracy dwa - zarys mechaniki
PostWysłany: 21:08, 10 03 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Nieboracy dwa - zarys mechaniki
Proszę o ocenę:

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy takie coś się będzie nadawać jako mechanika drugiej edycji Nieboraków. Jest to wersja bardzo robocza (co zresztą zaznaczyłem w kilku miejscach). Chętnie wysłucham także uwag na temat składu, czy też sposobu pisania tego tekstu (początku, bo dalej już pisałem w skrócie).
Mechanika taka jak opisana spowoduje, że znikną z karty postaci cechy (zapewne), zamiast tego będą cechy/umiejętności/ułomnośći razem, każda z liczbą określającą (np. słabość 2, spostrzegawczość 1, ślepota 4, zabijanie komarów 2).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:15, 10 03 2006
Saise
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów





Heh, podoba się.
Skład jest w porządku, dobre czciony, niezły pasek 'Księga Partacza'. Dorzucić ze dwa-trzy rysuneczki i będzie idealnie. Jedyne co bym zmienił to Wypowiedź Trolla Akryla też bym przechylił tak jak samą żółtą rameczkę Wink Co do mechanik. Pierwsze co się rzuca w oczy to świetny ich opis, mimo że roboczy. Są z jajem a to tutaj o ile się nie mylę - najważniejesze. Sama mechanika podoba mi się - jasna, klarowna i bez zbędnych utrudnień. Wszystko można nią rozwiązać Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:36, 10 03 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





OK. Czekam na więcej słów poparcia (i nagany też! krytykować! ]:-> ), zmiana mechaniki to dość ważna decyzja, a jak będzie mechanika zatwierdzona, może prace nad systemem ruszą szybciej. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:41, 10 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Heh zwariowana ta mechanika. Średnio mi przypadła do gustu tabelka wynikowa k8, pomysł jest bardzo fajny ale mało intuicyjny, im mniej tabelek tym lepiej. Chyba bez betatestów się nie obejdzie, aby stwierdzić czy sięsprawdza. Dobrą stroną tej tabelki jest wymóg kreatywności graczy (i MG).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:01, 10 03 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





O, zaczynają się rozbieżne opinie, ładnie. Smile

Tabelka ładniejsza była w systemie, z którego wziąłem mechanikę (zrobiłem go już chyba z rok temu i ciągle czekam z publikacją, ech, grafik mi brakuje), tam było k6 i bez mnożenia. Tutaj muszę to jakoś przemyśleć i jakoś zmienić (te mnożenie mi się nie podoba)...
Jak komuś się chce robić betatesty, to mogę tamtą grę udostępnić w wersji beta - łatwiej się będzie testować, bo jest kompletna, choć totalnie porąbana (nazwa to "Noc żywych Patałachów"). Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:34, 11 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Właśnie to mnożenie jest rażące. Nie lepiej PT +1, +2, +3 zamiast mnożenia? Oczywiście wtedy trzeba przemyśleć czy nie zachwieje to systemu, bo okaże się, że postać więcej testów zda, albo łatwiej będzie MG przeszkodzić takiej postaci (zależnie co wypadło na kCool. Poza tym wyniki k8 są bardzo chaotyczne (jeśli jest w tym jakiś porządek, to mnie popraw Smile), nie wiem czy taki jest twój zamysł, na pewno nie sprzyja to zapamiętaniu wyników, tylko trzeba patrzeć na tabelkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:34, 11 03 2006
Fons
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





IMO mechanika ciekawa. Tabelka nie przeszkadza (Trzeba ją zgrabnie wrzucić na karte nieboraka), wszak jest tylko jedna i do tego dość prosta. Wydaje mni sie tylko problemem ustawienie wyników... hm.. to ja może jaśniej. Masz coś takiego:
Cytat:
1 - krytyczna porażka
2 - 1 x ST przeszkód
3 - 3 x ST przewag
4 - 2 x ST przeszkód
5 - 2 x ST przewag
6 - 3 x ST przeszkód
7 - 1 x ST przewag
8 - krytyczny sukces

Co prawda jest to logicznie ustawione ale nie wiem czy najbardziej intuicyjne. Rozumiem, że chciałeś by była zależność między wartością wyniku, a powodzeniem akcji jednak lepsze wydajemi sie takie rozwiązanie:

1 - krytyczna porażka
2 - 1 x ST przeszkód
3 - 1 x ST przewag
4 - 2 x ST przeszkód
5 - 2 x ST przewag
6 - 3 x ST przeszkód
7 - 3 x ST przewag
8 - krytyczny sukces
(nie wiem czy krytyków nie było by teraz lepiej zamienić miejscami, ale to chyba nie ma większego znaczenia)

jak u Ciebie wyniki parzyste dotyczą partacza a nieparzyste partacza (prócz krytyków rzecz jasna), jednak liczba przez jaką będzie sie mnożyć trudność łatwiejsza do przypomnienia sobie (wynosi d8/2 zaokrąglone w dół)

Teraz wysokość wyniku na d8 nie dotyczy tyle samej akcji samego nieboraka, ale sukcesu/porażki tego który musi znaleść przeszkody/przewagi (zgodnie z zasadą nie- i parzystości wyników)

Mnożeniem sie nie przejmuj. Nie powinno być problemów, choć oczywiście wszystko pokażą betatesty. Jednak tak przed sprawdzeniem mechaniki mnożenie wydaje mi sie lepsze od np. oddawania stałych liczb.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fons dnia 08:54, 11 03 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:42, 11 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





No to widzę, że jednak jest jakaś prawidłowość (nie wgryzłem się w to przyznaję bez bicia Smile).
Mnożenia być nie powinno, dobre i grywalne mechaniki operują na dodawaniu.

A może zrobić rzut 2k8, jedna kostka mówi nam o Typie (przeszkoda, przewaga, krytyczny sukces, porażka) a druga o premii (od 1 do 8, wtedy nie trzeba nic mnożyć).

Aby to wszystko pogmatwać można za punkty jakiegoś szczęścia pozwolić graczowi na dodatkowy rzut k8, któy zmniejszy lub zwiększy jakość.

k8:
1 Krytyczna porażka
2 Sukces
3 Porażka
4 Sukces
5 Porażka
6 Sukces
7 Porażka
8 Krytyczny Sukces


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:27, 11 03 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Quba, ten rzut dwoma kostkami k8 może być najlepszym rozwiązaniem, szczególnie że przy krytykach i tak potrzebny by był drugi rzut (określenie typu "dziwacznego wyniku" - z pierwszej edycji - to jest dość dobrze tam rozwiązane i zostawię tak jak jest, mianowicie określa... klimat, np. superbohaterski, nudny itp. Smile ).
Tylko w tej sytuacji, nie widzę gdzie tu trudność, chyba że po prostu dodamy ją do wartości "premii" (wyniku drugiej kostki).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:22, 11 03 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





No właśnie o to mi chodziło, trudność dodajesz do wyniku kostki jakości testu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:09, 13 03 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Generalnie:
Skład jak najbardziej, jesteś profesjonalistą w tej dziedzinie. Tylko grafik brakuje.
Mechanika dość zawile opisana (rozumiem, że to testowa) i jakoś nie trafia do mnie wizja licytacji, ale pewnie się do niej przekonam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:54, 13 03 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





OK. Przynajmniej wiem co zmieniać. Grafik niestety brakuje...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:38, 13 06 2006
Misz
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





No więc tak, Xięga Partacza, o ile jażę, jest już nieaktualna, robimy jedno tomiszcze... .

Co zaś do ilustracji, powiedz Magnes czego potrzebujesz, a jest duże prawdopodobieństwo że ci to narysuję (może to nieostrożne z mojej strony, ale właśnie chciałem się przyznać, że mam sporo wolnego czasu. Skończyłem studia, mam za co żyć, choć nie mam pracy, więc mam czas i mogę go przeznaczyć na rysowanie, zamiast np. roztrwonić na kobiety... Wink ) Nie wiem jak długo będę go miał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:03, 13 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Mechanika to ciekawa sprawa. Magnes, może wypowiedziałbyś się w temacie
na forum Nieboraków (nie tym tajnym i mrocznym ;>)?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:38, 14 06 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Odnośnie grafik: Misz, można rysować wszystko co było w podręczniku pierwszej edycji, wszelakie rysunki Nieborakowe, które się przydają jako zapełniacze miejsca.

Odnośnie mechaniki: zaraz się wypowiem.
Gdy tworzyłem scenariusz Zapodziani, zauważyłem problemy w aktualnej koncepcji mechaniki: mianowicie jest zbyt losowa (1-8 decyduje o ilości potrzebnych przewag/słabości - to trzeba jakoś zmienić).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nieboracy dwa - zarys mechaniki
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin