beacon |
Administratore |
|
|
Dołączył: 10 Sie 2005 |
Posty: 1843 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa/Lublin |
|
|
 |
 |
 |
|
Przeczytawszy "Bramy Strachu" Ziemiańskiego przyszedł mi do głowy
może niezbyt oryginalny pomysł, ale sądzę, że dobrze byłoby,
gdybyście rzucili na niego okiem:
Świat znacząco zmienił się przez ostatnie dwa stulecia. Doszło do
zaognienia konfliktów na bliskim wschodzie. Zakończyły się tragicznie dla
ludności cywilnej rejonów, na których toczyła się walka. Została
eksterminowana. Jedynie część jest internowana na terenie Stanów
Zjednoczonych w charakterze niewolników. Tereny Iraku, Iranu, oraz
wielu innych państw zmiecionych z powierzchni ziemi obecnie zostaje
wykorzystanych jako terytoria pod przemysł na potrzeby
kapitalistycznych molochów zachodu. Rząd USA zastępuje zaś
Administrator. O tym, że jest komputerem, wie niewielu.
Europa zjednoczyła się. Powszechna Unia Europejska stopniowo dogania
gospodarkę USA. Jednak na podstawie "Deklaracji Wolności Człowieka i
Myśli" wyrzekła się kontroli psychicznej obywateli, niewolnictwa,
"uzasadnionych morderstw" i innych bezdusznych zasad działania
cywilizacji Ameryki.
Kim są bohaterowie? Mieszkają w USA. Mają pracę, mieszkanie, konto
bankowe. Niektórzy mają samochód. Co ich wyróżnia? Mało, a
jednocześnie bardzo wiele. Bohaterowie w jakiś cudowny sposób wyzwolili
się spod działania systemów kontroli myśli i monitorowania. Znikli z
ekranów ministerstwa monitoringu. Są wolni i dopiero teraz dostrzegają
brutalną rzeczywistość otaczającą ich od narodzin.
Ludzie tacy jak oni jednoczą się. Organizują. Przeciwko systemowi.
Przeciwko władzy maszyny. Przeciwko niewoli. Przeciwko zaślepianiu
obywateli. Przeciwko zwierzchniej władzy i hierarchii społeczeństwa.
Power19:
Q: O czym jest twoja gra?
A: Gra jest o technokratycznym (technocentrycznym) społeczeństwie,
gdzie władzę sprawuje maszyna. Poza tym cyberpunk z kontrolą myśli i
całą otoczką.
Q: Co robia gracze(wliczajac w to mg, jeśli jest taki)?
A: Bohaterowie są rebeliantami przeciwko systemowi. Gracze odgrywają
ich, planują akcje terrorystyczne czy rebelianckie. MG opisuje świat,
odgrywa NPC, reaguje na posunięcia Graczy i stwarza sytuacje, w których
bohaterowie muszą sobie radzić.
Q: W jaki sposób opisany świat (lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?
A: Świat opisany w negatywach wzmaga nieprzyjemność klimatu, pomaga
się w nim zanurzyć.
Q: W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
A: Poprzez sposób budowania postaci na podstawie ich kariery (konkretne
zawody, etc.) podkreśla się to, że kariera nadawana jest przez maszynę
badającą predyspozycje danej osoby. Dodatkowo wprowadzić można
losowanie karier.
Q: Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub kaze, jesli to
konieczne)?
A: Nagradza bogate odgrywanie, planowanie. Karci biegnięcie "na pałę" i
siekanie przeciwników.
Q: W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub
karane?
A: Rozwijanie karier już posiadanych, otrzymywanie żetonów fartu.
Q: Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i
odpowiedzialnosc?
A: Narrację prowadzi MG. Standardowo. Bez przejmowania narracji przez
Graczy.
Q: Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i
zaangazowanie(np. Co twoja gra robi, zeby sie przejmowali)?
A: Serwuje im obraz nieprzyjemnego, technocentrycznego świata. Tworzy
klimat.
Q: Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
A: Oparta o testowanie karier. Być może inspirowana Risus.
Q: W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?
A: Pozwala szybko rozstrzygać sceny akcji.
Q: Czy w twojej grze postacie sie rozwijaja? Jesli tak, to w jaki sposob?
A: Rozwijają się poszczególne fragmenty jej kariery.
Q: W jaki sposob rozwoj postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?
A: Akcentuje karierowy system postaci.
Q: Jaki efekt chcesz swoja gra wywolac u graczy?
A: Chęć planowania, zaangażowanie w świat gry, może refleksję nad
światem przyszłości i jego obrazem.
Q: Jakie elementy towje gry zostaną dokladniej opisane. Dlaczego?
A: Ustrój, system działania władzy. Jest istotny, bo to główny wróg BG
Q: Jakie elementy twojej gry najbardziej cie ekscytuja/interesuja? Dlaczego?
A: Świat. Podoba mi się wizja technocentrycznego świata.
Q: Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na daja, nie moga dac lub
nie chca?
A: Konkretny setting do rozgrywania przygód w świecie cyberpunk, gdzie
władzę sprawuje komputer, a BG usiłują ratować człowieczeństwo
Q: Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob?
A: PDF
Q: Jaki jest twoj docelowy czytelnik?
A: Wielbiciel literatury CP, ktoś interesujący się antyutopiami. |
|