autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Mechaniki walki wręcz
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mechaniki walki wręcz
PostWysłany: 09:03, 22 07 2008
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Oglądając dziś rano telewizor, jakoś mnie natchnęło. Wink Ułożyła mi się w głowie mechanika. Prosta jak budowa cepa.

Cechy:
Siła
Zręczność - przy teście ataku.
Szybkość - dodaje się do Obrony.
Wytrzymałość - określa żywotność bohatera
Zakres od 1 do 10. 1 najgorzej, 10 najlepiej.

Przy tworzeniu można wybrać dwa rodzaje ustalania Cech.
- Losowa - poprostu 1k10 na kazdą ceche.
- Wybierana - z puli 24 punktów przydzielame każdej cesze (?) odpowiednią ilość punktów.

Są jeszcze pośrednie cechy.
Obrona.
5 + Szybkość
Żywotność.
2 * Wytrzymałość


Testy
Test trafienia.
Atakujący:
1k10 + Zręczność
przeciw
Obronie przeciwnika.
Jeżeli się powiedzie, odpowiednia wartość z Siły atakującego odbiera punktów z Żywotności przeciwnika.

Inne
Pancerz.
Odpowiednio modyfikuje Wytrzymałość (na plus) i Szybkość (na minus).
Atuty.
Pojedyńcze akcje jakie można wykonać w rundzie. Skakanie, łapanie, trzymanie, gryzienie itp.


To tak na maksymalnie szybko. Spisałem to bo moge zapomnieć i komuś akurat się może spodoba. Wink
Jeżeli starczy mi zaparcia, coś z tego wycisne. Zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:43, 22 07 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Standard. Cóż więcej można powiedzieć? Nie widzę tu niczego nowatorskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:16, 22 07 2008
akaszik
zerkający na systemy

 
Dołączył: 10 Lip 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy/Londyn





A ja widzę coś pozytywnego Wink Kolejny twórca, który ma całość poukładaną. To cenne. I mniejsza o to, że konwencjonalne. Konwencje są konwencjami bo sprawdzają się najlepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:48, 22 07 2008
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Prostota czasami jest zaletą, a czasami wadą. Proste mechaniki dobre są do grania tylko ludźmi, lecz jak dochodzą potwory i lub cyberwszczepy, to najczęściej się wszystko komplikuje. Zbyt duży rozrzut cech i niektóre akcje są już tylko formalnością.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:15, 22 07 2008
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Vector: Nie napisałem że to jest super ekstra nowatorskie. To widać że jest oparte na Q10 i D20. Ale co z tego? Akurat takiej mechaniki, typowo przystosowanej do walki wręcz nie ma z tego co wiem. Przynajmniej z mechanik mi znanych.

Akaszik: Dzięki Wink

Thronaar: Prostota to zagadnienie na osobny temat. Nie mam pojęcia czy chce żeby ta mechanika była skomplikowana czy banalna. Jak to się mówi, wyjdzie w praniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:57, 23 07 2008
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Akurat takiej mechaniki, typowo przystosowanej do walki wręcz nie ma z tego co wiem.


1. Nie widzę tu żadnego przystosowania do czegokolwiek.
2. Mogę się założyć, że jak poszukasz to znajdziesz niemal identyczną.

Cytat:
Kolejny twórca, który ma całość poukładaną.


3. Nie dostrzegam też jakiegoś szczególnego poukładania. To nawet rzetelny szkic nie jest.

Ogólnie można co najwyżej pogratulować ponownego odkrycia koła. Chociaż nie. Koło było przełomowe...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:38, 23 07 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Jak dla mnie zależności pomiędzy atrybutami są dosyć logiczne i widoczne gołym okiem. Ot, taka prosta mechanika którą można spokojnie wrzucić do prostej planszówki. Problemem zapewne będzie wysoki whiff factor, przy niewielkim rozjeździe obrony i ataku.

Btw. Wydaje mi się iż Oko Yrrhedesa miało system o podobnym poziomie komplikacji Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mechaniki walki wręcz
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin