autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Tworzenie postaci - jak uniknąć zamieszania
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Tworzenie postaci - jak uniknąć zamieszania
PostWysłany: 11:41, 24 05 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





W systemie, który robię (domyślcie się, o który chodzi Laughing) podczas tworzenia postaci wybór np. profesji lub rasy wprowadza zmiany do wielu innych rubryk (nawet miana postaci). Jeśli opisuję tworzenie postaci po kolei według rubryk, to muszę co chwilę odnosić się do rozdziałów które znajdują się później. Jak tego uniknąć? Ma ktoś jakiś fajny pomysł - z pominięciem archetypów, bo kombinacji musi być jak najwięcej.

Aktualnie mam tak:
- omówione kolejne rubryki, przy rasach, profesjach jest napisane, by zerknąć do odpowiedniego podrozdziału, przy mianie jest napisane, by pamiętać, że miano może zależeć od wybranej rasy, profesji (i w podrozdziale o danej rasie/profesji ma to być opisane).

Czy może lepiej opisywać wszystko od razu:
- przy wyborze rasy opisać od razu w skrócie rasy, a dopiero później dokładnie
- przy wyborze miana opisać wszystkie kombinacje (szlachta, dzikie elfy, magowie itp.)
- przy wyborze profesji opisać wszytkie profesje (eee... to by było ciężkie)

Gdzie opisać modyfikatory jakie daje wybór rasy do np. cech?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:51, 25 05 2008
Cronos
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Tomek zrób rozdział "Tworzenie bohatera" i w nim wypisz te tabelki z wyborem ras, profesji itd. Wypisz wyróżniki, najważniejsze cechy w skrócie. W kolejnych rozdziałach rozwiń temat np. "Rozdział Rasy"np. napisz o historii rasy . Tako moja rada.
Nie wypisuj kombinacji ras, profesji, tylko krok po kroku 1)Rasa), 2) Pochodzenie 3)Profesja) przykładowo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:54, 25 05 2008
Kvokul
zerkający na systemy

 
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin





Jak dla mnie nie to jest kluczowe, gdzie czego masz opis do tej pory, ale co rzadko brane pod uwagę, jak bardzo gracz musi znać system by w niego grać.

Jeżeli w Twoim systemie rozwój jest naturalny (to co robi postać tego się uczy), MG rzuca, a gracz nie musi znać mechaniki, żeby byc efektywny, koło wyboru postaci wystarczy krótki konkretny fabularny opis.

Jeżeli w Twoim systemie ważna dla efektywności postaci jest znajomość systemu (np: postać musi się nauczyc Występów Publicznych, żeby się lepiej Ukrywać), gracz musi rzucać i jeszcze decyduje o elementach mechanicznych, jak jakieś punkciki, które świadomie dodaje do rzutów, jeżeli wybiera fity, bez których jest mniej efektywna, to lepiej opisz mechanikę dla postaci przy tworzeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:35, 25 05 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Dzięki za rady. Zrobię chyba jak pisze Cronos.
Ponieważ gracze na początku nie muszą prawie nic wiedzieć, więc wystarczą im proste tabelki z opcjami do wyboru, a doczytać sobie więcej mogą później z rozdziałów dalszych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:26, 29 05 2008
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Wydaje mi się że opcja tworzenia postaci jak było w WoD, czy w neuroshimie (punkt po punkcie wg tego co napisano w rozdziale "Tworzenie Bohatera) jest najwygodniejsza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:29, 29 05 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Przyjrzę się WoD i Neuroshimie, bo daaaawno tam nie zaglądałem. Na razie chyba idę w tym własnie kierunku (czyli wybierasz punkt po punkcie, a jak chcesz wiedzieć więcej - zerknij do rozdziału o danym gatunku / profesji).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:49, 29 05 2008
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Dokładnie tak. W rozdziale o tworzeniu bohatera znajduje się skrócony opis przynależności zawodowej jakie może sobie wybrać. W opisie świata zawarte są bardziej szczegółowe informacje o społeczności jaką tworzą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:33, 06 07 2008
Aque
zerkający na systemy

 
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy, śląśkie





A przemyślał ktoś odwrócić kolejnośc i tworzenie bohatera umieścić po opisie świata, tak że w założeniu powinien mieć to przeczytane? I tylko krótki opis w ramach przypomnienia i odnośniki, patrz poprzednie odpowiednie rozdziały?
To się zdaje logicznym pomysłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:59, 24 07 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Dobra odświeżam temat.
Ague, zmiana kolejności byłaby fajnym pomysłem, ale nie do Nieboraków, gdzie świat nie jest tak naprawdę taki ważny i warto go poznawać właśnie dopiero w czasie gry.
Aktualnie widzę tworzenie postaci tak:

Dwie sąsiednie strony A4. Na środku w miniaturce i przedzielona na dwie części karta postaci (góra po lewej, dół po prawej). Linie ciągną się od każdego pola na karcie do ramek, które wyjaśniają w skrócie jak rubrykę wypełniać. W tej sytuacji w ramkach wypisane jest tylko, co można wybrać (poza może Gatunkami, Klubami, Zawodami - bo tego będzie dużo do wyboru) na krótkiej liście, nawet nie ramce. Miniaturka jest wypełniona, więc można tam zobaczyć przykładowe wypełnienie. Rzeczy wymagające dłuższego wyjaśnienia opisane są dalej w podrozdziałach.
Co wy na to? Zrobię może jakiś szkic i za chwilę wrzucę w tym wątku. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:41, 24 07 2008
Aque
zerkający na systemy

 
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy, śląśkie





Po pierwsze, naprawdę, wbrew pozorom, w moim nicku jest małe Q, a nie małe G.
Po drugie - rozwiązania z miniaturką i strzałeczkami oraz ramkami są sprawdzone i dobre. Jeśli akurat takie pasuje do systemu, to nie widzę przeszkód, powinno zadziałać. Czekam na szkic, chętnie mu się przyjżę, bo rozplanowanie takiego nie jest łatwym zadaniem!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tworzenie postaci - jak uniknąć zamieszania
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin