autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Metropolis.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Metropolis.
PostWysłany: 06:02, 29 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Właściwie to <u>Metropolis:Narracyjna gra łamiąca konwencje</u> ale stwierdziłem coby hucznego tytułu nie robić.
I tu małe wyjasnienia.
Najpierw chciałem zapewnić Omleta o braku zbierzności naszych gier ponieważ na forum ostatnio głośno o jego Dark City[wybacz umkneła mi łacińska nazwa] a nie chciałem być posądzony o plagiat z powodu podobnych tematów.
Spokojnie,raczej mnie nie inspirowałeś.
Drugie wyjaśnienie z mojej strony to dział warsztatu.Metropolis:Narracyjna gra łamiąca konwencje v1.0 jest gotowe.Jednak jest to bardziej v beta albo demo.Chciałbym zebrać osoby zainteresowane projektem i z materiałów dodatkowych stworzyć pełniejszą i obszerniejszą v2.0.Całość jest autorką i do statusu indie nie dąży.

A teraz sedno systemu.Z uwagi na obecność Szabela nie użyje P19.
Całość istnienia składa się z nieskończonej liczby światów,które z niewiadomych przyczyn gasną[znikają].Zagłada czeka wszystkie oprucz jednego,ziemi obiecanej Azkr Blod.Tam powstaje Metropolis,miasto żądzone przez ortodoksyjny Kościół Prawd Jedynej Wyroczni,chciwą szlachte,bogate Gildie i wiele spisków.Gracze wcielają się w profesjonalistów w swoim fachu i cyberpunkowo przyjmują zlecenia jednej z stron.Kompozycja zostaje otwarta i zawiera motyw podróży między planami.Temat może poszerze w wolnym czasie.
Całość do ściągnięcia z adresu [link widoczny dla zalogowanych] .Należy użyć opcji zapisz element docelowy,ponieważ występuje błąd.Jestem wdzięczny za wszelką ocene i pomoc w v2.
[DO MOD:jeśli temat nie pasuje do działu prsz o przeniesianie do Gry].

EDIT:Arx,Arx!Przepraszam Omlet nie zauważyłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kruk dnia 18:22, 29 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:45, 30 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Widze,że jestem jedynym twórcą na autorkach,który nie doczekał się komentarza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:16, 30 12 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Przy tej ilości stron musisz poczekać. Na początek powiem, że na pierwszy rzut oka to jeśli coś łamie, to nie konwencje. Ale na konkrety trzeba poczekać do przeczytania, a u mnie w kolejce jeszcze z jakieś 2 do 3 tysięcy stron...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:10, 31 12 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Na Bogów, toż to Nekronomicon gier autorskich. Podczas lektury Punkty Poczytalności lecą jak wodospad.


Wesoła kompozycja tekstu :

Cytat:
Prędzej czy puźniej czeba będzie rozgrać walkę


Cytat:
W świecie Metropolis paranoją byłoby sprowadzać części do techniki danej rasy a długość życia wielu z urządzeń w zatłoczonym Metropolis pełnym sabotażystów i morderczych działań Gildii trzymających monopol rynku nie wynosi raczej powyżej dnia.



Tworzenie postaci :

Cytat:
1.Pomysł.
Proste pytania.Jest kobietą czy mężczyzną?Uznaje Kościół Prawd Jedynej Wyroczni?I masz już podstawe postaci nie klnij.



Opisy ras :

Cytat:
Ludzie
Ludzie są humanoidami średniego wzrostu.
Ich kultura opiera się na szybkim rozrodzie jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało,i zapełnianiu przestrzeni życiowej własną masą. Ludzie są rasą masową i dlatego zasiedlili tak mało planet. Oni najzwyczajniej
nie robili nic w stronę kolonizacji dopóki nie zajęli całkowicie i nie przekształcili w farmy populacji poprzedniego. Nie są bezmyślnymi sexocholikami.

Cytat:
Hozocy
Hozocy są ludem małych i nieco drobnych humanoidów zakochanych w rzezi. Ich kwadratowe niemal szczęki zawsze wykrzywia morderczy uśmiech. To rasa zamieszkująca pierwotnie świat na którym zbudowano Metropolis. Byli dzikimi plemionami toczącymi między sobą nieustanne wojny i składającymi z pojmanych ofiary swoim kapłanom magom którzy obdarzali ich nadnaturalną siłą i posyłali siać dalsze zniszczenie w imię czczonej przez nich magii.


Opisy profesji :

Cytat:
Szlachcic.
...
Mienie.
1000 miedziaków,broń rodowa[zależna od rasy] z miedzi i drogie szaty,poddani,mały region do rządzenia.


Cytat:
Żołnierz Gildii.
...
Mienie.
100 miedziaków,kolczuga,hełm,średni blatser,miecz,kontrakt Gildii,obraz żony w miniaturze który ogląda przed każdą akcją.


Cytat:
Poszukiwacz artefaktów.
...
Mienie.
Habit,znak Poszukiwaczy Artefaktów,księgi źródłowe o magii,jakiś nielegalny artefakt,resztę zapewnia klasztor.


Mechanika :

Cytat:
Pierdolenie pierdoleniem ale porzucać sobie kośćmi każdy lubi. Kiedy gracz i ty Mistrzu macie odmienne zdania na temat możliwości postaci wtedy sięgacie po mechanikę. Nie używaj jej do określania czy graczowi udało się spędzić noc z uroczą elfką poznaną w karczmie. To jest rpg a nie matematyka.


Pomoce dla MG :

Cytat:
Dualizm narracji.
Metropolis jest podporą tego systemu,nie należy go jednak nadmiernie wykorzystywać. Gracze powinni czuć,że jest to miejsce niezwykłe. Doskonale nadaje się do narracji tej lokacji styl stworzony przez Kuglarza zwany Poison stosowany przez niego w Neuroshimie. Nie będę tutaj łamać praw autorskich,kto był na Tornadzie ten wie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 07:47, 31 12 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:49, 31 12 2007
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





cactusse napisał:
Na Bogów, toż to Nekronomicon gier autorskich. Podczas lektury Punkty Poczytalności lecą jak wodospad.


Przyznaje ciekawy koment Cactusse. Ale widzę,źe przeczytałeś cały podręcznik skoro cytujesz mg. Byłbym wdzięczny za wytyczne nie w kwesti ewidentnie niepięknej kompozycji.Treść jest dla mnie nieco istotniejsza. Dzięki.

Cytat:
Dualizm narracji.
Metropolis jest podporą tego systemu,nie należy go jednak nadmiernie wykorzystywać. Gracze powinni czuć,że jest to miejsce niezwykłe. Doskonale nadaje się do narracji tej lokacji styl stworzony przez Kuglarza zwany Poison stosowany przez niego w Neuroshimie. Nie będę tutaj łamać praw autorskich,kto był na Tornadzie ten wie.


Dalej było streszczenie tego materiału Cactusse.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:36, 04 01 2008
Przemycarz
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Pierwsze skojarzenie - po zobaczeniu nazwy - Superman Wink. Ale ok, szybko można się zorientować, że nie o niego chodzi.

Takie pytanie, czy ma się to jakkolwiek do filmu Metropolis (reż. Fritz Lang, 1927). Nie oglądałem go co prawda, ale czytając jego opis można dojrzeć podobieństwa, chyba...

Tak czytam, przeglądam i dochodzę do zdania "Teraz,kiedy już przebrnąłeś przez większość podręcznika i wiesz czym jest Metropolis Narracyjna gra łamiąca konwencje (...)". I zdałem sobie sprawę, że tak właściwie to nie wiem Wink.
Naprawdę niewiele zrozumiałem z tekstu. Przykro mi to stwierdzić, ale, pomijając nawet niesamowitą ilość błędów interpunkcyjnych, ortograficznych i literówek, styl jest bardzo nieprzystępny i, przynajmniej dla mnie, kompletnie niezrozumiały. Jakieś miasto, jakieś dużo światów, jakaś rada czternastu, jakiś kościół... ale o co chodzi? Trzeba to spisać jakoś spójnie i zrozumiale, bo tak to nie daje rady.

A z takich szczegółów, to jeszcze dodam, że Silikonoidzi wydawali mi się zabawną nazwą, ale potem zauważyłem Prostatusów Very Happy. Jakoś sobie nie wyobrażam poważnego traktowania ras o takich nazwach w czasie gry Wink.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemycarz dnia 22:38, 04 01 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:14, 07 01 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Cytat:
Takie pytanie, czy ma się to jakkolwiek do filmu Metropolis (reż. Fritz Lang, 1927). Nie oglądałem go co prawda, ale czytając jego opis można dojrzeć podobieństwa, chyba...

Nie,raczej nie Przemycarz.
Cytat:
A z takich szczegółów, to jeszcze dodam, że Silikonoidzi wydawali mi się zabawną nazwą, ale potem zauważyłem Prostatusów Very Happy. Jakoś sobie nie wyobrażam poważnego traktowania ras o takich nazwach w czasie gry Wink.

Zabawne,bo nie miało takiego celu.Ale za koment dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Metropolis.
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin