autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Mitologia - gra nowej fali Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 11:58, 01 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Nimsarn napisał:
K2jumper
Cytat:
A może mógłbym wykorzystać po swojemu twój pomysł? Co ty na to Nimsarn?

Alleluja Exclamation Chłopie masz moje błogosławieństwo - szczerze nie mam nic przeciwko Very Happy


I chwała ci za to!

Nimsarn napisał:

Cytat:

To może pozotawić MG kwestię ustalenia kto z kim nie może? Albo oprzeć to na aspektach(np. bóg ognia nie może z bogiem wody w sojuszu być)?

Ja bym nie tworzył bóstw opartych tylko na aspektach żywiołu, o wiele zabawniej by było, jeśli charakter bożków będzie oparty o dziedziny życia ludzi np. śmierć; miłość; domowe ognisko; waleczność; sprawiedliwość itp. niech aspekty żywiołów będą tyko bronią tych bóstw...


Przykład taki dałem. Nie mówię, że bóstwa mają mieć aspekty tylko związane z żywiołami, ani że tylko jeden aspekt. Chodzi o to, żeby ci z przeciwnymi aspektami nie współdziałali ze sobą.

Nimsarn napisał:

Cytat:
Ale co to z zabawa być bogiem i nie móc zrobić potopu?! Evil or Very Mad

Dobra przemyślałem to...
Powinno być... ale niech osobista interwencja będzie droższa niż np. wykorzystanie bohatera.


Rozumie się samo przez się.

Nimsarn napisał:

Cytat:
Nie chcę wprowadzać MG tylnymi drzwiami. Chcę żeby się na chama wepchnął głównym wejściem.

Masz rację bez MG się nie obejdzie Confused
Z prostej przyczyny bez niego wkrótce gracze pogubiliby się, kto gdzie, kiedy i za ile...
Gra bez MG ma sens tylko w grze przez forum, kiedy to każdy ma możliwość przeczytania poprzednich notek Confused Sad


Zgadzam się w zupełności.

Nimsarn napisał:
Odnośnie tworzenia świata...
Można by zrobić ładną tabelkę, w której każdy rodzaj terenu miałby przypisany koszt w punktach tworzenia, wartość w punktach mocy Idea


Wiesz, że ja też na to wpadłem? Razz

Nimsarn napisał:
Wracając do pierwszego
Umówmy się tak:
Pomysł jest twój... a ja postaram się zasypywać cię tutaj nikomu nie potrzebnymi pomysłami.
Jak z czegoś skorzystasz to twoje.
Jak nie, krzywda mi się nie stanie Rolling Eyes


Mamy umowę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rzut okiem
PostWysłany: 13:47, 01 03 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Dopiero teraz przeczytałem wątek, więc się wypowiem głównie propo podstawowego pomysłu, nie przykładów zmian w nim.

Idea mi się podoba, główne założenia też. Brak MG dla niektórych jest pewnie problemem, lecz dodanie go nie sprawi, że gracze się nie pogubią (jestem przeciw dodawaniu MG).

Punkty mocy są fajne jako budulec, lecz ja bym wykorzystanie ich mocno ograniczył. Chodzi o to, że gracze przed grą wydają te punkty na B/A/P, a potem stopniowo wprowadzają je do gry, nic ponad to.

Co do artefaktów, to nie pozwolił bym na wykorzystanie przez wroga czyjegoś przedmiotu (w końcu to moc bóstwa go utrzymuje). Byłbym raczej za pieczętowaniem. np. Azael stworzył miecz, który został przejęty przez wyznawców Balla. Ci nie mogąc go wykorzystać schowali go w swojej głównej świątyni.

Zwiększył bym wpływ wyznawców, (tak jak to zauważył k2jumper) są oni pomijani. To działania na ich rzecz, podobnie jak w Black & White (czy jakoś tak) powinny graczowi dodawać mocy lub ją odbierać. Powiedzmy te PM to iloczyn ilości wyznawców i ich wiary, więc działania w którymkolwiek zakresie powinny to zmieniać.

Rozgrywka powinna być tworzeniem mitologii, więc końcowa historia będzie czymś w stylu greckich mitów, gdzie bohaterowie pomagają ludziom, tworzą królestwa, a bogowie wpływają na wszystkich z góry grając z sobą w kulki.
Wink

Tworzenie bogów na bazie aspektów ludzkich jest moim zdaniem lepsze niż na bazie żywiołów. Odpowiednie dostosowanie fabularne bardzo te opisy wzbogaci, lecz bóg śmierci nie powinien od razu być śmiertelnym antagonistą boga życia. Tak jak w greckich i germańskich mitach, różnie się losy powinny układać. Odpowiednie wydarzenia mogą zmusić do dziwnych sojuszy.

Najsłabszą częścią pomysłu jest wg. mnie mechanika. Przydała by się taka, która pozwalała by na grę PBM i PBF. Tego rodzaju rozgrywka wydaje mi się do tego stworzona. :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Rzut okiem
PostWysłany: 14:20, 01 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Thronaar napisał:
Dopiero teraz przeczytałem wątek, więc się wypowiem głównie propo podstawowego pomysłu, nie przykładów zmian w nim.


Chętnie posłucham.

Cytat:
Idea mi się podoba, główne założenia też. Brak MG dla niektórych jest pewnie problemem, lecz dodanie go nie sprawi, że gracze się nie pogubią (jestem przeciw dodawaniu MG).


Ja jestem zdecydowania za MG(mam nawet zapożyczoną z Pratchetta nazwę dla niego - Stwórca).

Cytat:
Punkty mocy są fajne jako budulec, lecz ja bym wykorzystanie ich mocno ograniczył. Chodzi o to, że gracze przed grą wydają te punkty na B/A/P, a potem stopniowo wprowadzają je do gry, nic ponad to.


Ale to ograniczy możliwość reakcji na bierzące wydarzenia.

Cytat:
Co do artefaktów, to nie pozwolił bym na wykorzystanie przez wroga czyjegoś przedmiotu (w końcu to moc bóstwa go utrzymuje). Byłbym raczej za pieczętowaniem. np. Azael stworzył miecz, który został przejęty przez wyznawców Balla. Ci nie mogąc go wykorzystać schowali go w swojej głównej świątyni.


Tu się zgadzam. Wykorzystam ten pomysł jeśli pozwolisz.

Cytat:
Zwiększył bym wpływ wyznawców, (tak jak to zauważył k2jumper) są oni pomijani. To działania na ich rzecz, podobnie jak w Black & White (czy jakoś tak) powinny graczowi dodawać mocy lub ją odbierać. Powiedzmy te PM to iloczyn ilości wyznawców i ich wiary, więc działania w którymkolwiek zakresie powinny to zmieniać.


Masz to jak w banku.

Cytat:
Rozgrywka powinna być tworzeniem mitologii, więc końcowa historia będzie czymś w stylu greckich mitów, gdzie bohaterowie pomagają ludziom, tworzą królestwa, a bogowie wpływają na wszystkich z góry grając z sobą w kulki. Wink


No tak w zasadzie to będzie pewnie traktowane jako wieloosobowy generator mitologii dla światów pure fantasy. Wink

Cytat:
Tworzenie bogów na bazie aspektów ludzkich jest moim zdaniem lepsze niż na bazie żywiołów. Odpowiednie dostosowanie fabularne bardzo te opisy wzbogaci, lecz bóg śmierci nie powinien od razu być śmiertelnym antagonistą boga życia. Tak jak w greckich i germańskich mitach, różnie się losy powinny układać. Odpowiednie wydarzenia mogą zmusić do dziwnych sojuszy.


Dobra masz rację w kwestii sojuszy. A co do apektów - chcę wykorzystać i te żywiołów i te dziedzin ludzkiego życia(np. Jasio bóg prawników, śmierci i wody).

Cytat:
Najsłabszą częścią pomysłu jest wg. mnie mechanika. Przydała by się taka, która pozwalała by na grę PBM i PBF. Tego rodzaju rozgrywka wydaje mi się do tego stworzona. :]


Też zauważyłem, że PBM i PBF są dobrą formą dla tej gry. A z tych dwóch PBM jest lepsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:10, 01 03 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





To od siebie dodam jeszcze pomysł na mechanikę będącą skrzyżowaniem planszowej Gry o Tron z czymś (może ktoś się wypowie co o tym sądzi). Przeznaczona do PBF i PBM.

Przed grą gracz wybiera boga, za punkty tworzy B/A/P, przydziela literę dla każdej Akcji (co to jest później).

Bohaterowie itp. tworzeni są z punktów mocy, lecz mają dwa współczynniki: Siłę i Wpływ. Siła odpowiada za fizyczną moc sprawczą (to na niej opiera się walki), a wpływ zwiększa lub zmniejsza wiarę w wyznawcach (coś jak lubią ludzie pojawienie się czegoś takiego). Bohaterowie mają +1 Wpływ, -1 Siłę, potwory odwrotnie, Artefakty bez zmian.

Walki odbywają się, gdy ktoś deklaruje atak/pojawienie się potwora itp. Czyli ujawnia jedno ze swoich BAP (mały skrót:]). Teraz wchodzą Akcje, czyli coś w stylu kart generałów w grze o tron. Każda z Akcji to pewien modyfikator do siły, lecz ma się ich ograniczoną ilość i np. mam dwie akcje o sile 2, trzy o sile 1 i pięć o sile 0. W poście daję samą literę, przeciwnik to samo, a na koniec ujawnia się co ta litera miała za siłę (na koniec gry będzie można sprawdzić w notatkach przeciwnika czy ktoś nie oszukiwał).

Gra trwa określoną z góry ilość tur i kończy się podliczeniem Punktów Wiary (czyli ile zdobyliśmy, ile straciliśmy w ludziach oraz w BAP).

To jest szkielet, który można rozwinąć, akcje mogą mieć dodatkowe efekty, BAP dodatkowe modyfikatory (co zmniejszało by jednak ich wielostronność np. możliwość uwodzenia za PM, lub ucieczkę za PW), bogowie wpływali by swoim aspektem (np. bóg śmierci mógłby raz na grę wskrzesić jednego ze swoich bohaterów, a bóg walki raz w grze dodać ileś do potyczki).

PS. Dwie rzeczy.

Cytat:
Ja jestem zdecydowania za MG


Po co?

Cytat:
Ale to ograniczy możliwość reakcji na bierzące wydarzenia.


Ale bardzo mało. Po prostu jak w grze w szachy, trzeba inteligentnie grać figurami które się posłało na przeciwnika, oraz jak najpóźniej pokazywać swoje atuty. To tworzy pewne zasady, a nie utrudnia grę (no, może trochę, ale o to chodzi w grach :] ). Ze względu na opisowość wszelkie BAP mają tak duży potencjał, że nie sprawia trudności użycie ich na milion i jeden sposobów.

PS2.
Cytat:
Tu się zgadzam. Wykorzystam ten pomysł jeśli pozwolisz.


A proszę bardzo. :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:38, 02 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Thronaar napisał:
Cytat:
Ja jestem zdecydowania za MG


Po co?


Nieswojo czułbym się grając bez MG. Chodzi tu tylko o arbitraż i pilnowanie przestrzegania zasad - gracze sami stwarzają świat, w końcu są Bogami. Very Happy

Thronaar napisał:
Cytat:
Ale to ograniczy możliwość reakcji na bierzące wydarzenia.


Ale bardzo mało. Po prostu jak w grze w szachy, trzeba inteligentnie grać figurami które się posłało na przeciwnika, oraz jak najpóźniej pokazywać swoje atuty. To tworzy pewne zasady, a nie utrudnia grę (no, może trochę, ale o to chodzi w grach :] ). Ze względu na opisowość wszelkie BAP mają tak duży potencjał, że nie sprawia trudności użycie ich na milion i jeden sposobów.


Gra w szachy hmm... to ciekawa analogia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:51, 02 03 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Zawsze lubiłem analogię z tą grą, jesteśmy tylko pionkami na szachownicy życia.

Po zastanowieniu stwierdzam, że w tej chwili z pomysłu mogę zrobić planszówkę i pseudo planszówkę na fora. Jak z tego zrobić RPG to nie wiem, zajmę się tego typu zastosowaniem i odłożę na półkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:36, 03 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Hmm Thronaar robi planszówkę, ja RPGa? Konkurencja się robi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:03, 20 04 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Z góry przepraszam za double-post, ale liczę na wyrozumiałość Adminów - chciałem żeby na temat ktoś zwrócił uwagę. Otóż projekt Mitologii żyje i prace trwają. A jako, że ja kłaniam się bożkowi Power19 Wink (nie to co Zuhar, bezbożnik jeden Razz) to zamieszczam odpowiedzi na te 19 magicznych pytanek. Z góry zaznaczam, że z gry wychodzi skrzyżowanie RPGa(pewien zakres inwencji własnej i obecność MG), bitewniaka(kontrola nad Sługami, lokowanie Siedzib itd.) i planszówki(mapa budowana z małych kartoników).

Cytat:

1. O czym jest twoja gra?

W skrócie - o religiach, światopoglądach, systemach wartości, ale widzianych nie od strony wiernego, czy misjonarza a obiektu kultu - boga.

2. Co robia postacie?

Postacie Graczy są bogami i toczą nieustanny konflikt z innymi bogami w celu stania się tym największym, wyznawanym przez większość, czy nawet jedynym słusznym bogiem. W tym celu kontrolują swoje Sługi(których są trzy typy), czynią cuda, zsyłają zarazy, dokonują objawień itd.

3. Co robia gracze(wliczajac w to mg, jeśli jest taki)?

Szeregowi gracze kierują bóstwami i ich małymi imperiami(czy wspomniałem już, że wszystkie rasy są z założenia fanatyczne i nikt się nie nawraca?), toczą ze sobą wojny, tworzą chwilowe sojusze i starają się tak ustalić porządek świata tak by im się dostało jak najwyższe miejsce. No i przy okzaji tworzą nowy świat, z jego mitologią. MG(zwany Stwórcą) głównie pilnuje przestrzegania zasad i sędziuje w sytuacjach spornych.

4. W jaki sposób opisany świat(lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?

W Mitologii nie ma opisanego świata. Jest to zabieg celowy, bo skoro gracze są bogami to powinni sami tworzyć świat, ale warto zauważyć, że nie tworzą go na początku - świat zmienia się przez cały czas trwania sesji. Bóg wody postanawia podtopić 3/4 krainy wroga? Nie ma sprawy(o ile oczywiście da radę pokonać tego drugiego boga).

5. W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?

Nie wzmacnia. Ważniejszy od samego stworzenia bóstwa jest jego dalszy rozwój.

6. Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra(lub kaze, jesli to konieczne)?

Gra premiuje zachowania które mieszczą się w kanonach boskich zachowań - niszczenie tego co podlega wrogim bogom, dbanie o swoje owieczki(wyznawców), czynienie różnych cudów, czy np. przekazywanie przez Proroków boskich przesłań zawierających prawidła wiary. Co do kar - gracze będą je sobie wymierzać nawzajem, bo każdy popełniony błąd sprawia, że inni gracze wyprzedzą tego który błąd i będą mogli złoić mu skórę.

7. W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub karane?

Pewne formy działania będą zwiększać parametry Rasy przypisanej do danego boga, np. osuszenie jeziora w którym wrogi bóg ukrył bestię polującą na naszych wyznawców zwiększy ich Żarliwość, zesłanie pomyślnych deszczów poprawi ogólną kondycję fizyczną Rasy itd.

8. Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i odpowiedzialnosc?

MG w zasadzie nie jest w narrację wplątany, dzieje się ona między graczami i ich sługami, a Stwórca zachowuje rolę arbitra(np. ocenia w Punktach Mocy ile będzie kosztować jakaś czynność, albo pilnuje żeby konflikty były rozwiązywane zgodnie z zasadami).

9. Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i zaangazowanie(np. Co twoja gra robi, zeby sie przejmowali)?

Uwagę graczy ma przyciągnąć niekonwencjonalna tematyka, udział i zaangażowanie - dobra rozrywka.

10. Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze?

Większość opiera się o porównywanie wartości, ale czasem występuje też element losowy(zazwyczaj rzut 2k6)

11. W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga, to o czym jest gra?

Nie wspomaga tematyki gry samo rozstrzyganie, ale raczej to, że niemal każda rozstrzygana czynność ma wpływ na Żarliwość poszczególnych Ras, a więc pośrednio na moc danego Boga.

12. Czy w twojej grze postacie sie rozwijaja? Jesli tak, to w jaki sposob?

Wydawało by się, że bogowie są odwieczni i niezmienni. W tej grze jednak się rozwijają. W trakcie gry "w locie" zdobywają dodatkowe Aspekty i Atrybuty.

13. W jaki sposob rozwoj postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?

Każdy system ideowy - religijny, filozoficzny, czy polityczny - ewoluuje przez czas swego istnienia. Tak też ewoluować mają systemy religijne wokół bohaterów graczy wraz z pojawianiem się nowych aspektów i atrybutów. Weźmy przykładowego boga:

Cytat:
Gordinn
Aspekty: Burza
Atrubuty: Włócznia o grocie w kształcie pioruna
Moc: 120


Jego kult wiązać się będzie ze strachem przed Burzą i szacunkiem wobec sił natury. Może mieć też w pewnych warunkach powiązanie z męską płodnością(piorun zapłedniający ziemię wiosną znany m. in. ze słowiańskiej wizji kosmologicznej). Jeśli natomiast dobierze sobie Aspekt Władza i Atrybut Korona, to będzie przez wyznawców postrzegany jako patron wielkich wodzów i będą oni sami ich sobie szukać i chętniej za nimi podążą, co może mieć wpływ na styl działania Herosów Gordinna.

14. Jaki efekt chcesz swoja gra wywolac u graczy?

Ta gra ma przede wszystkim dostarczyć rozrywki, ale też wzbudzić refleksję nad różnymi możliwymi systemami wartości, i być może ukazywać różne rozwiązania dylematów moralnych(które u różnych bogów mogą, a wręcz powinny być diametralnie różne). Nie bez znaczenia jest też podłehtanie skrytych egocentrycznych zapędów graczy. Wink

15. Jakie elementy towje gry zostaly dokladniej opisane. Dlaczego?

W grze najobszerniej opisane jest tworzenie świata, różne typy sług i metody zwiększania żarliwości Rasy przypisanej danemu bogu, ponieważ są to główne dostępne bóstwom metody działań. Oczywiście pewien nacisk kładę też na tworzenie systemu ideologiczno-religijnego - za dobrze skonstruowany system czy przkazywanie przez Proroków nowych związanych z nim treści może MG dać bonus do Żarliwości Rasy.

16. Jakie elementy twojej gry najbardziej cie ekscytuja/interesuja? Dlaczego?

Najciekawsze wydaje mi się tworzenie kultu, całej tej otoczki wokół bóstwa, bo jeśli dobrze się przemyśli kiedy to wykorzystać i wprowadzić to można odratować się z sytuacji w której nagle wszyscy inni gracze okazują się potężniejsi.

17. Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na daja, nie moga dac lub nie chca?

Daje im możliwość sprawowania najwyższej z możliwych władz. Daje im możliwość stworzenia od podstaw nowego epickiego świata fantasy(nie całkiem kompletnego, ale zawsze jakiegoś). Daje im możliwość spojrzenia na fantasy z innej perspektywy. Daje ciekawe skrzyżowanie RPGa z figurkową grą strategiczną.

18. Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob?

Tak, chcę ją opublikować. Najprawdopodobniej jako niewielki PDF z paroma odręcznymi ilustracjami.

19. Jaki jest twoj docelowy czytelnik?

Nie zastanawiałem się nad tym gdy zabierałem się za pisanie, ale myślę, że jestem w stanie podać listę osób których Mitologia może zainteresować:

  • fani gry "Black & White",
  • egocenrycy, tudzież jednostki z manią wielkości Wink,
  • bitewniakowcy szukający pewnej odskoczni od MechWarriora czy Warhammera,
  • osoby mniej lub bardziej zainteresowane religioznawstem(jako miła rozrywka "powiązana" z ich hobby),
  • inni których to przypadkiem zainteresuje.


I jak?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:18, 20 04 2007
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Idea bardzo fajna, ale nie wiem czemu nazwałeś to nową falą Very Happy
Btw. po co w grze tak naprawdę jest MG? Zasady pilnować mogą gracze (kontrolują siebie nawzajem) a jakieś tam punkty mogą być przyznawane przez jakąś zasadę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:22, 20 04 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Grę do Nowej Fali zaliczył pomysłodawca(Nimsarn). Ja pomysł przejąłem.

Co do MG:

  • po pierwsze jestem przywiązany do idei MG choćby jego rola była marginalna,
  • po drugie wolę zdać się na czyjeś wyczucie niż być potem krytykowany za źle dobrane poziomy trudności, czy premie punktowe
  • w grze będzie występować bonus do mocy za ciekawy i spójny system ideologiczny związany z kultem danego bóstwa - sami gracze nawzajem miliby kolektywnie podejmować w tej kwestii decyzje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:54, 20 04 2007
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Ok, to po prostu kwestia tego jaką masz wizję rozgrywki. Uniżona sługa tylko doradza Razz
A do określenia "Nowa fala" się uczepiłem bo kojarzy mi się z polterowski smordem (no i Hogshead), który do grania za bardzo się nie nadawał. Ale to tylko pierdoła, a nie konkretny problem.

Co do źle dobranych trudności: beta, beta i jeszcze raz beta testy! Bo jeżeli nie chce Ci się tego testować (z różnymi graczami najlepiej), to potencjalny czytelnik poczuje obowiązek skrytykowania gry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:35, 21 04 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Darken napisał:
Ok, to po prostu kwestia tego jaką masz wizję rozgrywki. Uniżona sługa tylko doradza Razz


Darken. Ja rozumiem, że można w pewne RPGi grać bez MG, ale taką mam wizję tej konkretnej gry, że MG będzie.

Darken napisał:
A do określenia "Nowa fala" się uczepiłem bo kojarzy mi się z polterowski smordem (no i Hogshead), który do grania za bardzo się nie nadawał. Ale to tylko pierdoła, a nie konkretny problem.


Powtarzam - nie ja tak nazwałem temat. Pomysłodawcą gry był Nimsarn(który z tego co się orientuję ma o Indie i wszelakiej alternatywie RPGowej jeszcze skromniejszy zasób wiedzy niż ja). Moją rolą jest realizacja tego projektu "po mojemu"(Nimsarn udzielił mi wcześniej właściwego błogosławieństwa Wink).

Darken napisał:
Co do źle dobranych trudności: beta, beta i jeszcze raz beta testy! Bo jeżeli nie chce Ci się tego testować (z różnymi graczami najlepiej), to potencjalny czytelnik poczuje obowiązek skrytykowania gry.


I tak zawsze znajdzie się ktoś komu nie przypadnie do gustu. Mogę co najwyżej zrobić zbiór wskazówek dla Stwórcy jak je ustalać(wiesz taka tabelka z przykładowymi trudnościami różnych czynności i tym jak to wygląda przy różnych utrudnieniach).

BTW - czemu wy na tym forum http://indierpgs.fora.pl/ nie umieściliście gdzieś wytłumaczenia tych wszystkich terminów których używacie? Ludzie jakby nie patrzeć są leniwi i niekoniecznie chce im się szukać po zagranicznych forach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:47, 22 04 2007
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





http://indierpgs.fora.pl/viewtopic.php?t=14 Razz Oczywiście to nie wszystko, ale nikt jeszcze nie narzekał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:26, 22 04 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Darken, ja to czytałem, ale raz, że nie do końca zrozumiałem, dwa, że sporej częsci waszego indie-slangu nie ma w tym temacie, trzy, że powinniście go przykleić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:52, 24 04 2007
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Wtrącę się na jeden post.

Był system autorski, w której gracze wcielali się w bóstwa i nazywał się Theocracy bodajże. Mam go gdzieś wydrukowanego. (Kilka stron)

Mechanika była podobna do tej z Świata Mroku tylko posługiwano się k6. Były 4 boskie cechy: Wszechwiedza, Potęga, Manifestacja i Forma. Każda w skali od 1 do 7. (określające jakie czynności mogło zrobić bóstwo i tak np. Bóstwo o Potędze 1 było mitycznym herosem a o potędze 7 mogło tworzyć i przenosić planety, niszczyć galaktyki. Przy wszechwiedzy na 1 bóstwo dysponowało zwiększoną wrażliwością zmysłów i specjalne moce jak telekineza czy czytanie myśli, natomiast przy 7 MG mógł przedstawić bóstwu wszelkie tajemnice przyszłości, przeszłości, alternatywne zakończenia i przedstawić każdy zakątek rzeczywistości. itd)

Ciekawym pomysłem była możliwość "produkcji" demonów niższych i wyższych (wyższe mogły uzyskać cechy nawet do 3 poziomu [Lucyfer 3/3/3/3 Smile ]) oraz to, że liczba pewnego rodzaju PD była uzależniona nie od poczynań bóstwa ale od liczby pozyskanych wyznawców.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mitologia - gra nowej fali
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin