autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Mitologia - gra nowej fali Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Mitologia - gra nowej fali
PostWysłany: 11:06, 21 02 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Od pewnego czasu chodzi mi po głowie pomysł na prostą grę nowej fali.

Gracze wcielają się w role mitycznych bóstw, określonych aspektami i mocą
Razem zawiązując, zrywając sojusze dążą do podporządkowania sobie śmiertelników na danym obszarze - quius regio eus religio.(albo jakoś tak Mr. Green )

Zasady
Określenie bóstw
Wpierw gracze ustalają aspekty swych bóstw wybierając po kolei z listy aspektów.
Ilość aspektów jednego bóstwa jest zależna od ilości graczy (proporcjonalnie do ich ilości).
Następnie określają pulę mocy (na początek proponuję 20p).

Określenie konfliktu
-Teren
Gracze po kolei opisują krainę, o którą będzie toczył się spór (powinny tu się znaleźć informacje o ukształtowaniu terenu, roślinności, ludności itp.) - każdy gracz po elemencie zgodnie z aspektem swego bóstwa.
-Określenie stron
Gracze wybierają z pośród siebie 2 głównych antagonistów.

Zakupy
Za punkty mocy każdy z graczy kupuje:
-bohaterów - magów lub wojowników;
-artefakty,
- potwory,
- (opcjonalnie) moce bohaterów.

Określenie inicjatywy
Wszyscy rzucają kostką k20 dodając wartość niewykorzystanej mocy, określając tym samym kolejność działań w rundzie - od najwyższego wyniku do najniższego.

Gra
Gracz posiadający inicjatywę opisuje, co robi jego bohater/ gdzie znajduje się jego artefakt/ gdzie można spotkać jego potwora.
----niedopuszczalne jest, aby jakiś artefakt pojawiał się od razu w posiadaniu któregoś z bohaterów - dozwolone jest to tylko w wypadku, gdy gramy już kolejną grę i występują w niej ci sami bohaterowie.
----Wpierw gracz powinien określić gdzie ukryty jest artefakt, a dopiero w następnej rundzie bohater może po artefakt wyruszyć tak, aby inni gracze też mieli taką możliwość lub wręcz ustawić przeszkody(potwory/bohaterów) na drodze.
Po nim robi to samo drugi w kolejności gracz, tak do ostatniego.
Po tym jak wszyscy opiszą, co dzieje się za ich sprawą w tej rundzie przechodzimy do następnej.
Gra toczy się do momentu, w którym jeden z bohaterów graczy zasiądzie na tronie danej krainy (w następnych grach gracz ten posiada o 10 punktów mocy więcej).

Bohaterowie/ potwory/ artefakty [B/P/A].
Każdy określany mocą swego bóstwa [M].
Dodatkowo B/P/A mogą posiadać moc czarowania, która określona jest limitem mocy [LM].
Limit mocy wliczany jest do kosztu B/P/A (w przeliczeniu 1p M = 1/2p LM)-pozwala on zwiększyć na jedną rundę moc B/P/A o niewykorzystaną moc bóstwa w wielkości określonej limitem - moc przelana jest odejmowana od niewykorzystanej mocy do końca gry.
Bohaterowie to ludzie, elfy, krasnoludy itp.
Artefakty - przedmioty różnego rodzaju np. miecze, pierścienie, kielichy, itp.
Potwory - dzikie bestie.

Walka
Gdy dojdzie do walki między bohaterami lub bohaterem i potworem różnych bóstw
Gracze dodają moc bohatera/potwora do mocy posiadanych artefaktów, ew. dodając niewykorzystana moc o ile bohater/artefakt posiadają moc czarowania - nie więcej niż wynosi LM.
(Bohater nie może wykorzystywać artefaktów tego samego rodzaju lub angażujących jego uwagę w tym samym czasie - np. nie można grać na świętym rogu dmuchając w przeklęte dudy, ale można zadąć w róg i dobyć ognistego miecza.)
Do określonej w ten sposób mocy adwersarzy dodaje wynik rzutu k20.
Ten z graczy, który uzyska wyższy wynik wygrywa starcie - pokonuje przeciwnika/potwora/ przeszkodę i może uczynić z nim, co mu się żywnie podoba Wink Embarassed Laughing .
Przegrany o ile nie zginie (np.: jest w niewoli lub poraniony) nie może brać udziału w grze o ile inny bohater/potwór mu nie pomoże, a i w tedy jego moc ulega zmniejszeniu o połowę. (W następnej grze ten sam bohater może posiadać już swą startową moc lub nawet większą, dotyczy to nawet zmarłych bohaterów -reinkarnacja - powinien jednak nosić ślady swej klęski).

Aspekty bóstw
Powinny opisywać czynniki mające wpływ na życie śmiertelnych ew. siły natury, np.: miłość, śmierć, pioruny, dzikie bestie, sen, macierzyństwo, ogień, woda, ziemia, itp.

Problem:
Stanowi właśnie lista aspektów i ich właściwe opisanie.

I jak wam się podoba, moja gra bez MG?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:31, 21 02 2007
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Ciekawy pomysł - po wypróbowaniu i omówieniu ze znajomymi napiszę opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:46, 21 02 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Nie podoba.

Cytat:
Gracze wybierają z pośród siebie 2 głównych antagonistów.


Jak jest wiecej graczy, to co wtedy. nie maja szans na wygrana?

Cytat:
Wszyscy rzucają kostką k20 dodając wartość niewykorzystanej mocy, określając tym samym kolejność działań w rundzie - od najwyższego wyniku do najniższego.


Co z tego wynika i po co te rzuty.

Cytat:
Gra toczy się do momentu, w którym jeden z bohaterów graczy zasiądzie na tronie danej krainy (w następnych grach gracz ten posiada o 10 punktów mocy więcej).


W jaki sposob - nie opisales.

Gra jest dosyc ograniczona - sciganie sie po wymyslonej planszy w blizej
nieokreslonym celu. Trzeba zabic innych bohaterow, zebrac wszystkie
artefakty, zaspiewac katiusze?

Nie wiadomo, po co wlasciwie sa bogowie i ich aspekty. W grze sa niewy-
korzystane. Ilu bohaterow i calej reszty trzeba stworzyc? Jak wyglada
narracja, jak powstaje konflikt miedzy bohaterami. W sumie konflikt
jest bardzo losowy i jesli ktos na poczatku zlapie artefakty to jest nie do
wyjecia. Dalej to tez bieganie i klepanie po mordach,

Gra jest nieprzemyslana i niedopracowana. Poszukaj Rune.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:34, 22 02 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Ho ho skąd ta agresja Shocked

ja-prozac
Cytat:
Jak jest więcej graczy, to, co wtedy. nie maja szans na wygrana?

Gra się do momentu, w którym żaden wrogi (to kluczowe słowo) bohater nie pozostaje na arenie.
Dwie strony konfliktu, dlatego aby łatwo było nawiązać konflikt - taka oś.
Inni gracze mogą dowolnie zmieniać sojusze, ale tych dwoje nigdy w ramię w ramię.

Ja i ty:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Wszyscy rzucają kostką k20 dodając wartość niewykorzystanej mocy, określając tym samym kolejność działań w rundzie - od najwyższego wyniku do najniższego.


Co z tego wynika i po co te rzuty.

Wynika z tego to, że ten ma większe szanse na inicjatywę, który dysponuje większą pulą niewykorzystanej mocy.

Jeśli zdobędzie twój bohater na danym terenie władzę to zmusi jej mieszkańców do oddawania ci czci - suma, sumarum masz więcej mocy - bo no niby skąd by się brała?

B/P/A tyle tworzysz ile ci starczy mocy i woli,
Aspekty bóstw pełnią role zahaczki/koloru dla narracji i podstaw konfliktów.
Wyobraźni graczy nie da się ograniczyć, ale jeśli któryś próbuje coś przeforsować, co ma się ni jak do jego aspektu inni gracze mogą mu tego zabronić.

Przykład narracji:
Gracze: "A" bóg śmierci i zniszczenia, "B" bóg sprawiedliwości i piorunów, "C" bogini morza i zdrady.
Zaczyna gracz A - Do brzegów X przybija armada barbarzyńców na czele z ich wodzem Harrgarem szalonym (M: 10);
C - W okolicy krążą plotki, że na szczycie Orlej Skały ukryto Muszlę Zapomnienia (M: 6);
B - Justynian trzeci syn władcy X (M: 8 ) wyrusza w raz z kompanią wiernych towarzyszy na poszukiwanie legendarnego artefaktu.

Runda 2
A - Harrgar przybywa wraz z hordą pod mury Arsusy wzywa na pojedynek władcę tego miasta.
C - wielki Wąż morski zwany Ognisto Grzywym (M:3) pojawia się w zatoce Derr (w miejscu przybycia floty Harrgara);
B - Justynian odnajduje Muszlę Zapomnienia (aktualna M: 8 + 6 = 14);

Runda 3
A - Harrgar szturmuje bramy Arsusy bronionej przez Aziela brata Justyniana (M:6) (test A: k20 + 10 = 16; test B K20+6 = 9) Harrar po błyskotliwej walce oddcina głowę Azielowi, ciało pozostawiając sępom.
C - Zilla kapłanka pani wód (M: 9) pilnująca Muszli próbuje uwieść Justyniana; (test: C rzut k20 +9 = 20 ; test B: 14+k20 = 18 ) i udaje jej się to. Justynian zapominając o swym ojcu i braciach spędza upojne noce u boku kochanki;
B - pod murami Arsusy budzi się pradawna bestia by bronić miasta - Sfinks (M:6).

I tak dalej i tak dalej...

Deklaracje graczy nie powinny określać, co robią bohaterowie/potwory innych graczy (wyjątek: zwycięzca decyduje o losie pokonanego), ale obowiązuje zasada, co powie gracz staje się rzeczywistością tak krok po kroku runda po rudzie - słowem deklaracja powinna obejmować jedne zdarzenie B/P/A.
W jednej rundzie można opisać zdarzenia wielu swoich B/P/A.

Uwagi:
Do Etapu Zakupy
Najlepiej rozdzielić moc na trzy kategorie (B/P/A) później w trakcie snucia opowieści łatwiej wplatać B/P/A bez szkody dla samej narracji.

Do Etapu tworzenia krainy;
Jak ktoś jest perfekcjonistą to może określić odległości między węzłowymi lokacjami krainy i rozgrywać posunięcia w czasie.

Dalej:
Cytat:
W sumie konflikt
jest bardzo losowy i jeśli ktoś na początku złapie artefakty to jest nie do
wyjęcia. Dalej to tez bieganie i klepanie po mordach,

Gra jest nieprzemyślana i niedopracowana.


No i jednym zdaniem zakasowałeś o ile nie całe RPG to jego pokaźną część Sad

Gra jest na pewno niedopracowana, ale od razu nie przemyślana - i tak sukces jak na grę, która powstała w trakcie przerwy śniadaniowej Very Happy

Myślałem, aby użyć jej do gry formowej - stąd prosta mechanika Wink

Diavkhaan czekam na opinie i podpowiedzi.

Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:37, 22 02 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Jaka agresja?

Stworzyles maksymalnie uproszczona gre strategiczna, w ktorej plansze
stanowi przestrzen w wyobrazni graczy. Strategia w tej grze sprowadza sie
do jak przescigniecia innych graczy w narracji, kto kogo szybciej sklepie
lub zdobedzie wiecej artefaktow.

Podstawowe zalozenie gry jest tylko kolorem - to czy gracze graja
bogami, graczami w sieciowa strategie czy nie ma wyjasnienia
jest niewazne. Moc boska jest tylko fajna nazwa na walute w grze.
Aspekty nie robia nic, oprocz tego, ze gracz dodaje sobie detale
"do odgrywania".

Losowosc i wykorzystanie k20 powoduje, ze wyniki pojedynkow sa
calkowicie niezalezne od grajacych. Bohater z moca 8 kontra bohater
z moca 11 to tylko niewielki wplyw na rozwiazanie pojedynku. Wszystko
zalezy od kostek.

Jedyna metoda dopakowania sie jest polowanie na ertefakty. Grales
duzo w Heroes of Might & Magic?

Nie zauwazylem, coby wyzywany mogl odmowic pojedynku. Dlaczego?
Wyeliminowanie bohater jest imho zbyt szybkie, dwie czy trzy tury
i gracz przegrywa.

Zdobywanie artefaktow jest za latwe i w sumie to kwestia, kto pierwszy
powie, ze skarb "jest jego".

Mocy jest za malo - stworzenie rozsadnej stajni duzo kosztuje. Nie oplaca
sie tworzyc wlasnych artefaktow, tylko krasc przeciwnika.

Z jednej strony walka jest bardzo losowa, ale zdobycie artefaktow
dodaje absurdalnie duza moc - dwa artefakty po okolo 4 - 5 od razu
wyrzuca bohatera do przodu i mozna mu w sumie naskoczyc.

Kazdy moze powiedziec cokolwiek - albo gracze to zaakceptuja
albo co chwile bedziesz mial weto.

Wrogie sobie osoby sa udupione - musza z zalozenia atakowac
siebie nawzajem, gdy reszta graczy moze robic dowolne rzeczy.

Brak wplywu na dzialania w turze przeciwnika - co sprowadza sie
do tego, ze gracz bedacy ostatnim jest udupiony i moze sie tylko modlic,
zeby mu bohaterow nie sklepali.

Wystarczajaco powodow, zeby mmi sie nie podobalo?

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:43, 22 02 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Ja-prozac
Cytat:
Aspekty nie robią nic, oprócz tego, ze gracz dodaje sobie detale
"do odgrywania".
...

Każdy może powiedzieć cokolwiek - albo gracze to zaakceptują
albo co chwile będziesz miał weto.

Wybacz, ale to jest kwestia opisana aspektów, a to, że nie są one jeszcze opisane zaznaczyłem w pierwszym poście Cool

Cytat:
Losowość i wykorzystanie k20 powoduje, ze wyniki pojedynków są
Całkowicie niezależne od grających. Bohater z mocą 8 kontra bohater
Z mocą 11 to tylko niewielki wpływ na rozwiązanie pojedynku. Wszystko
zależy od kostek.

Kostka to kwestia skali - innymi słowy realnej mocy bóstw.
Jeśli uznasz, że normalny człowiek ma 10/20 szans pokonać drugiego przeciętnego człeka to wszystko jest ok. tylko bogowie są nieco słabi Very Happy

Cytat:
Jedyna metoda dopakowania się jest polowanie na artefakty. Grałeś
dużo w Heroes of Might & Magic?

Nie zgodzę się.
Można stworzyć bohatera maga i dopakować go nieużytą jeszcze mocą.

Cytat:
Nie zauważyłem, co by wyzywany mógł odmówić pojedynku. Dlaczego?

Mój błąd jest:
Runda 1
Cytat:
B - Justynian trzeci syn władcy X (M: 8 ) wyrusza w raz z kompanią wiernych towarzyszy na poszukiwanie legendarnego artefaktu.

Runda 3
Cytat:
A - Harrgar szturmuje bramy Arsusy bronionej przez Aziela brata Justyniana (M:6) (test A: k20 + 10 = 16; test B K20+6 = 9) Harrar po błyskotliwej walce odcina głowę Azielowi, ciało pozostawiając sępom.

powinno być:
Runda 1
B - Justynian trzeci syn władcy X (M: 8 ) wyrusza w raz z kompanią wiernych towarzyszy na poszukiwanie legendarnego artefaktu. Aziel jego starszy brat dowodzi obroną Arsusy.
...

Runda 3
A - Harrgar szturmuje bramy Arsusy (bronionej przez Aziela brata Justyniana (M:6) (test A: k20 + 10 = 16; test B K20+6 = 9))Harrar po błyskotliwej walce odcina głowę Azielowi, ciało pozostawiając sępom.

Cytat:
Zdobywanie artefaktów jest za łatwe i w sumie to kwestia, kto pierwszy
powie, ze skarb "jest jego".

Nieprawda w podanym wyżej przykładzie gracz A mógł postawić na jego straży jakiegoś swego potwora - moc miał Exclamation

Cytat:
Wrogie sobie osoby są udupione - musza z założenia atakować
siebie nawzajem, gdy reszta graczy może robić dowolne rzeczy.

Wcale nie, mogą przecież się nie atakować i wyczekiwać/zbierać moc.
Jedyne, czego nie mogą to współpracować Idea

Cytat:
Brak wpływu na działania w turze przeciwnika - co sprowadza się
do tego, ze gracz będący ostatnim jest udupiony i może się tylko modlić,
zeby mu bohaterów nie sklepali
.
W praktyce inicjatywa ma znacznie tylko w pierwszej turze Cool

Ale jak ci się nie podoba to nie będę cię zmuszał.

Ogólnie gra jak wspomniał Ja-prozac jest strategią.
Jej sensem jest to by zakasować przeciwnika/ów swoimi pomysłami.
Jeśli komuś 20p mocy jest mało to może ustalić większą - jak zaznaczyłem wcześniej to tylko propozycja.

Życzę miłej zabawy
Nimsarn


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:14, 22 02 2007
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





Co w takim razie w grze jest ustalone? Rodzaj kosci nie, ilsoc punktow
nie, narracja i aspekty nie. Sam mam sobie gre napisac?

Cytat:
Wcale nie, mogą przecież się nie atakować i wyczekiwać/zbierać moc.


W zalozeniu sa sobie wrogie - predzej czy poznie beda musialy skoczyc
sobie do oczu. Do w ogole sluzy ta relacja?
Cytat:

W praktyce inicjatywa ma znacznie tylko w pierwszej turze


Testowales? Gracz prowadzacy narracje jako ostatni ma wdupione
chociazby z tego powodu, ze musi przyjac wszystkie wczesniejsze
ustalenia z tury - pasujace czy nie.

W podanym przez ciebie przykladzie narracji nie ma stwierdzenia:
Aziel odmawia przyjecia pojedynku.

Pomysly sprowadzaja sie do:
- sklepania facjaty/unieszkodliwienia w inny sposob potwora lub bohatera
- zdobycia artefaktu
- wystawienia potwora/bohateras/artefaktu
- podrozy z punktu A do punktu B(dlaczego zreszta nie dotarcia od razu
do punktu B, w koncu to moja narracja)

Nie podoba sie, bo to co przedstawiles, to tylko zreb pomyslu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:46, 23 02 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Pomysł jest bardzo dobry, ale mocno niedopracowany. Jednak ma potencjał i może z niego powstać ciekawa gra planszowo-strategiczna. Smile

W sporej części planszówek wykorzystuje się karty - do tworzenia losowej mapy, do reprezentowania przedmiotów, postaci itd. Możnaby to wykorzystać, ale to by ograniczało możliwość gry na forum.

No i najważniejsze - nie ma powiązania między mocą, a ilością wyznawców! W ogóle nie uwzględniłeś wyznawców w grze!

Gra wymaga dopracowania, ale jak już mówiłem ma potencjał. Chętnie zgram lub pomogę. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:51, 23 02 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





No cóż pozostaje mi oddać grę/pomysł pod osąd ojców moderatorów
Jeśli ojcowie uznają, że ma tyle braków, iż jest niegrywalna, upraszam o przeniesienie tematu do działu "Warsztat".

Ja-prozac napisał:
Cytat:
Pomysły sprowadzają się do:
- sklepania facjaty/unieszkodliwienia w inny sposób potwora lub bohatera
- zdobycia artefaktu
- wystawienia potwora/bohatera/artefaktu
- podróży z punktu A do punktu B(dlaczego zresztą nie dotarcia od razu
do punktu B, w końcu to moja narracja)

Ach czy to nie jest piękne, sam bym nie ujął w tak zgrabny słowy sensu tej gry Very Happy
Soory, nie mogłem się powstrzymać Mr. Green

K2jumper celowo nie ujmowałem liczby wyznawców, aby nie komplikować - później ustalanie proporcji między wyznawcami a mocą, no i jeszcze ciężar gatunkowy wyznawcy - w końcu wiara wierze nie równa
Confused

Co mi umknęło a teraz to widzę to brak postaci tła. Czyli strażników, wojowników, kurtyzan, niewolnic itp., którymi bohaterowie mogliby się wysługiwać w mniej znaczących sprawach.
Niniejszym spieszę to naprawić i uznaję, że:
Wszelkie konflikty z postaciami tła są rozwiązywane przez test porównawczy moc bohatera + rzut k20 <=> rzut k20 (rzut naturalny). Rzut dla postaci tła wykonuje się tylko jeden i to nie zależnie od ich liczby (takie uproszczenie Wink

Wypada mi jeszcze sprecyzować pojęcie konfliktu i deklaracji.
Konflikt - Z konfliktem mamy do czynienia wówczas, gdy bohaterowie lub bohater kontra potwory/postacie tła działają przeciw sobie.
Czyli konfliktem nazwiemy walkę twarzą w twarz, ale i także pościg za uciekinierem, wyścig, przekonywanie etc.
.

Deklaracja - czyli słowne określenie zdarzenia B/P/A, wyróżniam dwa rodzaje deklaracji:
Pierwsze - opisujące działania zdążające do zakończenia podjętych zamierzeń
Drugie - opisujące skutki działań.

Pierwsze należy stosować zawsze, gdy zachodzi podejrzenie zaistnienia konfliktu. Np. [i]Po ucieczce Justyniana, Zilla wysyła w pogoni zanim swe sługi...
- nie wiemy czy sługom uda się zatrzymać Justyniana, czy też nie (konflikt).

Drugi rodzaj deklaracji stosujemy znając już wyniki konfliktu lub w sytuacji, gdy podjęte działanie nie budzi konfliktu. Np. Justynian gubi pogoń w labiryncie Skalnego Lasu (Justynian wygrał test porównawczy ze sługami) albo: W mieście szerzą się plotki o ukrytym pod świątynią skarbie - niema konfliktu, bo niby, z kim?.

Co bym zmienił:
Eee - na razie chyba nie Rolling Eyes - Coś chciałem ale się rozmyśliłem Very Happy

Co bym dodał:
Bohaterowie jednego gracza wraz ze swoimi artefaktami i przyjazne potwory mogą ze sobą współdziałać.
W takim przypadku ich moc sumuje się, ale wciąż wykonuje się jeden rzut k20 w teście porównawczym - i Herkules d..... kiedy wrogów ku..... Laughing

Pozdrawiam

PS brak czasu i chęci nie wróży wydaniu gry w jednolitym tekście - ale jeśli ktoś jest chętny do współ pracy w tym zakresie i nie tylko - Gorąco Zapraszam Very Happy
[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:56, 25 02 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Nimsarn napisał:
No cóż pozostaje mi oddać grę/pomysł pod osąd ojców moderatorów
Jeśli ojcowie uznają, że ma tyle braków, iż jest niegrywalna, upraszam o przeniesienie tematu do działu "Warsztat".


To zależy czy chcesz prowadzić dyskusję: "jak poprawić grę, co zmienić", czy "jak wam się podoba" Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:51, 25 02 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Trochę nad tą grą rozważałem i uważam, że:

  1. brakuje stwarzania świata przez graczy - albo rysowanie mapy, albo składanie jej z kawałków, chyba, że przyjmiemy ideę stwórcy(w tej roli MG) który tworzy świat, a władzę daje młodemu pokoleniu bogów,
  2. mimo wszystko uważam, że brak wpływu wyznawców na moc pogarsza jakość gry,
  3. nie można tworzyć armii fanatycznych wyznawców zabijających w imieniu boga Very Happy,
  4. zbyt duży jest element losowy,
  5. wprowadzić arbitraż stwórcy(MG), a więc jednak nie planszowo-strategiczna, a RPG w którym główną metodą działania jest używanie innych jako pionków(choć bóstwo może też teoretycznie działać bardziej "bezpośrednio" - wiecie spalenie wszystkich większych miast jakiegoś królestwa jednym oddechem itp.),
  6. zamiast dwóch głównych antagonistów lepiej byłoby ustalić TEGO JEDNEGO ZŁEGO i pozwolić dowolnie przechodzić reszcie,
  7. trzeba jakiś system wspierający ilość Mocy w zamian za fabularyzację,
  8. konieczna jest zmiana sposobu narracji, np. Nakazuję swemu słudze Harrasowi, wodzowi Gnardów, ruszyć na podbój Ziem Południowych!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:51, 27 02 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Do ojca Mognesa
Zdecydowanie przenieść do warsztatu - Hou Exclamation

K2jumper
Odnośnie...
...tworzenia świata i wpływu wyznawców.
Też nad tym trochę myślałem i:
- ma to sens w skali kampanii - gracze tworzą świat i w zależności jak potoczy się kampania (kto ile krain opanuje) ten otrzymuje dodatkowe punkty Mocy;
- w skali jednostrzałówki - brak sensu Very Happy

...armii fanatycznych wyznawców:
- patrz: postacie tła;
- problem - trza ustalić progi niebezpieczeństwa w zależności od wielkości armii - wiadomo bohater setkę powali jedną ręką, drugą setkę drugą, trzecią jak się skupi..., czwartą Shocked - czwarta go powali Mr. Green
- a może armię taką potraktować jako potwór zbiorowy Question

...losowości:
- można stworzyć kilka konwencji heroiczności i w zależności od nich uzależnić wielkość kostki Idea Np. Super-hiper k4; Zabrakło mi drobnych k100 Wink

...sposobu narracji;
- dobre pomyślę Rolling Eyes

Zdecydowane nie:
- wprowadzenia MG tylnymi drzwiami - choć można wprowadzić rolę bóstwa najwyższego (Jeden z graczy.. Question Rolling Eyes Shocked );
- metaprzepisów - jestem zwolennikiem równych szans niezależnych od sposobu grania;
- stwarzania dwubiegunowości - zdecydowanie wolę podejście: bo ja tak cię jakoś nie lubię.., niż: bo ty jesteś zły...,
- bezpośredniego wpływu bóstw na rzeczywistość - żadnych potopów Very Happy

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:57, 27 02 2007
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Się robi psze Pana...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:24, 28 02 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Nimsarn napisał:

Odnośnie...
...tworzenia świata i wpływu wyznawców.
Też nad tym trochę myślałem i:
- ma to sens w skali kampanii - gracze tworzą świat i w zależności jak potoczy się kampania (kto ile krain opanuje) ten otrzymuje dodatkowe punkty Mocy;
- w skali jednostrzałówki - brak sensu Very Happy


Jak uważasz... Confused

Nimsarn napisał:
...armii fanatycznych wyznawców:
- patrz: postacie tła;
- problem - trza ustalić progi niebezpieczeństwa w zależności od wielkości armii - wiadomo bohater setkę powali jedną ręką, drugą setkę drugą, trzecią jak się skupi..., czwartą Shocked - czwarta go powali Mr. Green
- a może armię taką potraktować jako potwór zbiorowy Question


No możnaby...

Nimsarn napisał:
...losowości:
- można stworzyć kilka konwencji heroiczności i w zależności od nich uzależnić wielkość kostki Idea Np. Super-hiper k4; Zabrakło mi drobnych k100 Wink


Twoje prawo... Confused

Nimsarn napisał:
...sposobu narracji;
- dobre pomyślę Rolling Eyes


Bez tego gra będzie za prosta! Mad

Nimsarn napisał:
Zdecydowane nie:
- wprowadzenia MG tylnymi drzwiami - choć można wprowadzić rolę bóstwa najwyższego (Jeden z graczy.. Question Rolling Eyes Shocked );


Nie chcę wprowadzać MG tylnymi drzwiami. Chcę żeby się na chama wepchnął głównym wejściem. Wink

Nimsarn napisał:
- metaprzepisów - jestem zwolennikiem równych szans niezależnych od sposobu grania;


A ja wczuwania się w klimat. Razz

Nimsarn napisał:
- stwarzania dwubiegunowości - zdecydowanie wolę podejście: bo ja tak cię jakoś nie lubię.., niż: bo ty jesteś zły...


To może pozotawić MG kwestię ustalenia kto z kim nie może? Albo oprzeć to na aspektach(np. bóg ognia nie może z bogiem wody w sojuszu być)?

Nimsarn napisał:
- bezpośredniego wpływu bóstw na rzeczywistość - żadnych potopów Very Happy


Ale co to z zabawa być bogiem i nie móc zrobić potopu?! Evil or Very Mad

A może mógłbym wykorzystać po swojemu twój pomysł? Co ty na to Nimsarn?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:08, 28 02 2007
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





K2jumper
Cytat:
A może mógłbym wykorzystać po swojemu twój pomysł? Co ty na to Nimsarn?

Alleluja Exclamation Chłopie masz moje błogosławieństwo - szczerze nie mam nic przeciwko Very Happy

Cytat:

To może pozotawić MG kwestię ustalenia kto z kim nie może? Albo oprzeć to na aspektach(np. bóg ognia nie może z bogiem wody w sojuszu być)?

Ja bym nie tworzył bóstw opartych tylko na aspektach żywiołu, o wiele zabawniej by było, jeśli charakter bożków będzie oparty o dziedziny życia ludzi np. śmierć; miłość; domowe ognisko; waleczność; sprawiedliwość itp. niech aspekty żywiołów będą tyko bronią tych bóstw...

Cytat:
Ale co to z zabawa być bogiem i nie móc zrobić potopu?! Evil or Very Mad

Dobra przemyślałem to...
Powinno być... ale niech osobista interwencja będzie droższa niż np. wykorzystanie bohatera.

Cytat:
Nie chcę wprowadzać MG tylnymi drzwiami. Chcę żeby się na chama wepchnął głównym wejściem.

Masz rację bez MG się nie obejdzie Confused
Z prostej przyczyny bez niego wkrótce gracze pogubiliby się, kto gdzie, kiedy i za ile...
Gra bez MG ma sens tylko w grze przez forum, kiedy to każdy ma możliwość przeczytania poprzednich notek Confused Sad

Odnośnie tworzenia świata...
Można by zrobić ładną tabelkę, w której każdy rodzaj terenu miałby przypisany koszt w punktach tworzenia, wartość w punktach mocy Idea

Wracając do pierwszego
Umówmy się tak:
Pomysł jest twój... a ja postaram się zasypywać cię tutaj nikomu nie potrzebnymi pomysłami.
Jak z czegoś skorzystasz to twoje.
Jak nie, krzywda mi się nie stanie Rolling Eyes

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mitologia - gra nowej fali
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin