autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Never Here Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Czy podoba ci się system?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Nie
33%
 33%  [ 1 ]
To nie moja konwencja
0%
 0%  [ 0 ]
Za mało informacji żeby coś powiedzieć
66%
 66%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 3

PostWysłany: 22:51, 10 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Nie mam dostatecznych zdolności by składać ładny PDF.
Mogę to najwyżej wsadzić do Worda i skonwertować na PDF. Jakieś inne rady?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:07, 10 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To jakoś to poformatuj sensownie i wtedy zPDFuj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:10, 11 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Plik PDF z power19, wstępnym opisem ras i jednego ze światów (sfer)
[link widoczny dla zalogowanych]

Zassałem i będę czytał ^^ - bea


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darken dnia 11:50, 18 06 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:14, 14 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





No i Beacon czyta Razz
Czekam na konstruktywne uwagi.

1. O czym jest twoja gra?
O Świecie(Rzeczywistości) który przestał "istnieć". Tak miało być w
zamierzeniach sił wyższych, i prawie się udało. Ci Wielcy Źli (Dokładnie
mówiąc Koszmary, stworzenia które używają snów do przedostania się do
Rzeczywistości) doprowadzili do Wielkie Wojny Magicznej która
spowodowała rozpad rzeczywistości. Jednak Rzeczywistość była żywa, a
każda żywa istota chce przeżyć. Kierując "Losem" uratowała siebie za
pomocą swoich "mieszkańców"
Obecnie cała Rzeczywistość istnieje wyłącznie w Sferach, magicznych
osłonach które oddzielają Pustkę od Świata.
Sfer jest obecnie 8 a każda z nich jest pewnym stereotypem, znanych nam
na ziemi miejsc, mieszkają tam 5 ras dosyć standardowe, istnieją 5
Głównych Gildii które trzęsą Światem. Słabnące królestwa i władza królów.
Odbudowa zniszczeń po wojnie, budowanie wszystkiego od nowa. Próba
odnalezienia się w nowym świecie.
A co z komunikacją między Sferami? Odbywa się przez portale
kontrolowane przez Wielkie Gildie* (Pięć Gildii, ala korporacje z
Cyberpunka które próbują dyktować warunki temu co zostało z
poprzedniego świata), za pomocą powietrznych statków, przypominające te
nasze z okresu wielkich odkryć (galeony itp.). Jest jeszcze sekret: Można
podróżować przez pustkę bez pomocy bram.
Technika na poziomie renesansu z tym że wszelkie paliwo jest
zastępowane przez kryształy, które używane są albo jako "reaktory" albo
jako baterie do wszystkiego. Wszechobecna magia, która pozwala nawet
totalnym patałachom(magom) w tej dziedzinie wywołać pożar* a nawet
zwykli mieszkańcy nie magowie, potrafią używać magii naturalnej,
wrodzonej.

*Im czar bardziej skomplikowany tym trudniejszy. Proste jest wywołanie
żywiołu, ale by mieć nad nim kontrole (ogień który nie pali) trzeba się już
bardziej postarać.

2. Co robią postacie?
Na początku są tylko zwykłymi mieszkańcami jeden ze Sfer. Żyją, pracują,
przyjaźnią się, szukają miłości, popełniają zbrodnie...
Ale prawdziwa przygoda zacznie się, gdy nieświadomie pomogą
Rzeczywistości. Wtedy R obdarzy ich kredytem zaufania oraz zdolnością do
omijania zasad Rzeczywistości. I zacznie się robić naprawdę ciekawie,
kiedy okazuje się że z postaci zdejmowane są powoli wszelkie limity.

3. Co robią gracze (wliczając w to mg, jeśli jest taki)?
Gracze oprócz odgrywania postaci starają się z zarysów świata zbudować
od nowa Rzeczywistość. Opisują każdy element jaki przyjdzie im namyśl.
Mogą tymczasowo wcielać się w inne postacie, cofać się w przeszłość by
ustalić historię, tworzyć legendy w których odgrywają role. Mistrz Gry
także dorzuca swoje pomysły, a także dodaje "trybiki graczy" do świata
wprawiając cała machinę w ruch, ku przyszłości.


4. W jaki sposób opisany świat (lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest
gra?
Przede wszystkim ustala tylko podstawowe reguły gry, fundamenty
systemu. Każda ze Sfer jest opisana w taki sposób by nawet podczas sesji
można było sobie wszystko szybko przyswoić. To dlatego, że taka
konstrukcja nie ograniczy pomysłów graczy, a jedynie da im możliwości. Z
jednej strony nie będzie to balast, a z drugie nie będzie to tekstem w
stylu: "Świat wymyślamy w "locie"

5. W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
System oparty jest na mechanice FATE, Postać tworzona jest za pomocą
Aspektów (Główne cechy określające postać) Umiejętności oraz Atutów
(teoretycznie są to pomniejsze aspekty). Z pozoru wybory graczy nie
wpłyną na to, jak postać będzie mocarna po zrzuceniu limitów. Pozornie,
bo wszystkie późniejsze wyczyny postaci będą oparte na jej życiowym
doświadczeniu, predyspozycjach. I tak malowanie może przydać się do
"malowania" przedmiotów, czyli stwarzania czegoś z niczego.
6. Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub karze, jeśli to konieczne)?
Bohaterskie jest złym słowem, bo czy zbrodniarza można nazwać
bohaterem?
Los jest ślepa a Rzeczywistość jest ciekawa. Rzeczywistość bez
wypełniającej jej życia, ruchu i przede wszystkim historii jest martwa.
Dlatego wszyscy którzy prowadzą ciekawy żywot są nagradzani.
Jeżeli postacie ratują Rzeczywistość, to automatycznie zrzucają z siebie
pewne ograniczenia. Im więcej ratują tym więcej dostają. Te czyny nie
muszą być dobre czy złe moralnie.
Dodatkowo im gracz bardziej ubarwi opis dowolnego czynu swojej postaci,
tym większy bonus dostaje.

7. W jaki sposób style gry/zachowania są w twojej grze nagradzane lub karane?
Im bardziej interesujące są czyny postaci tym "los" bardziej się do nich
uśmiecha. W mechanice oznacza to że gracze dostają Punkty Losu które
mogą wydawać na różne wspomagające ich postacie, sposoby.

8. Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i odpowiedzialność?
Gra oddaje bardzo duże możliwości narracji w ręce graczy, ponieważ
szczegóły powstają na bieżąco. Dla tej gry nie będzie zalecane tworzenie
normalnych scenariuszy ponieważ ich konstrukcja nie przewiduje tak
głębokiej ingerencji graczy w świat. Rola MG polega na byciu arbitrem,
dorzucaniu swoich pomysłów i podpuszczanie graczy.

9. Co twoja gra robi, żeby przyciągnąć uwagę graczy, ich udział i
zaangażowanie (np. co twoja gra robi, żeby się przejmowali)?
Gracze są drudzy po MG, maja trochę mniejsze prawa niż Mg do tworzenia
gry. Oni przecież mają prawo do opisu miejsce, postaci, legend, plotek.
Jeśli z tego nie skorzystają, Gra straci sporo ze swojego uroku, a MG
napoci się w domyślaniu szczegółów na bieżąco.

10. Jaki jest sposób rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
Przerobiona mechanika FATE z częścią pomysłów z wersji 3.

11. W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga, to o czym jest gra?
Odkładamy cyferki i setki tabelek na bok i świetnie się bawimy (tak wiem,
strasznie mętne)

12. Czy w twojej grze postacie się rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Początkowo jest to przedstawione za pomocą Punktów Losu, jednak
później, gdy Gracze zaczną spełniać formułę gry, Zostają nagradzani
zdejmowaniem limitów. Przykładowo bohater nie będzie musiał trenować
by szybciej biegać. Po prostu będzie ignorował opór powietrza czy
zredukuje działanie grawitacji.

13. W jaki sposób rozwój postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?
Jak już wspomniałem, nie tylko gracz będzie mógł tworzyć świat, ale także
jego postać nabędzie takie moce, które pozwolą jej, jako postać, wpływać
na świat gry.

14. Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?
Chęć współdziałania graczy z Mg na innej płaszczyźnie niż tylko Bóg-pionki
(wiem, popadam w skrajność), brak konfliktów na linii MG-G.

15. Jakie elementy twojej gry zostały dokładniej opisane. Dlaczego?
Będą to: Zasady gry (jak podzielić rolę między MG i graczy), mechanikę
gry (by jądro zasad było jasne i klarowne) oraz zbiór plotek, opowieści i legend.


16. Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują/interesują? Dlaczego?
Cholera, wielkie miecze na plecach 15latków. Podobają się mi takie
elementy jak relacje między graczami a mistrzami gry, mitologia świata
(Rzeczywistość na ciebie patrzy). I pomysł na świat też mnie niesamowicie
nakręca.

17. Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie chcą?
Cóż, nie znam wszystkich gier. Na pewno znajdzie się taka która ma
elementy podobne lub takie same jak moja gra. Na pewno mogę
powiedzieć że skojarzenia z Crystalicum są słuszne, ale starałem się by
gra nie była taka cukierkowa, a porównań do Exalted są nieuniknione, ale
moja gra jest a)darmowa b)po polsku c)wykorzystuje inne spojrzenie na
granie

18. Czy chcesz swoja grę opublikować i w jaki sposób?
Jak Siły wyższe dadzą to na stronie i na PFD.

19. Jaki jest twój docelowy czytelnik?
Moja grupa RPG, ludzie którzy czekają na Crystalicum, osoby które kręci
przedstawiony przeze mnie sposób przedstawiania świata i sposobu grania.
Możliwe będzie także prowadzenie przez mnie sesji na forum
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Never Here
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin