sil |
degustator autorek |
|
|
Dołączył: 10 Paź 2005 |
Posty: 146 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
To teraz ja trochę ponudzę
Pozwolę sobie podzielić "autorki" na cztery rodzaje:
1. Minigra - innowacyjny (albo tylko skupiający się na określonym motywie) pomysł na grę i wspierająca ten pomysł mechanika. Brak świata, albo jego zarys (lub zarysy kilku "settingów".
2. Bogaty, a może tylko ciekawy świat - "setting". Plus ew. dostosowanie do którejś z darmowych mechanik.
2b - oparcie świata na czymś znanym np. grze komputerowej.
3. Uniwersalna "Nowa rewolucyjna mechanika"
4. Bogaty, a może tylko ciekawy świat + "nowa rewolucyjna mechanika". Najpopularniejszy, ale i najbardziej "ryzykowny" typ autorek.
4b - oparcie świata i mechaniki na czymś znanym.
Odbiorcy poszczególnych typów:
1 - poszukujący czegoś nowego i łapiący się za głowę, że nie wpadli sami na tak oczywisty pomysł na jaki wpadł autor. Eksperymentatorzy. Jeżeli mechanika spełnia ich oczekiwania będą ją stosować, jeżeli nie - będzie problem z konwersją, tym większą, im bardziej mechanika wspiera pomysł na grę.
2 - miłośnicy światów, poszukiwacze ciekawych motywów, inspiracji. Mają ulubioną mechanikę (mechaniki) na których mogą uruchomić świat. Może, lecz nie musi być to ta, którą sugeruje autor.
3 - poszukiwacze mechaniki, która spełni ich potrzeby. Na której będą mogli prowadzić to co lubią, tak jak lubią.
4 - Poszukiwacze kompleksowych rozwiązań, albo z założenia wyławiacze "pereł" z morza materiałów. Zwykle i tak odrzucą część mechaniczną zastępując ją swoją ulubioną mechaniką.
2b i 4b - Jak w 2 i 4 plus odbiorcy darzący sentymentem "pierwowzór". |
|