autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Niemagiczna magia maga Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 16:16, 05 01 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Zegarmistrz napisał:
Cóż - w 7th Sea jak najbardziej była ona ograniczona, a system jest heroiczny, jak mało który. Naturalnie w Polish Dark strasznie dużą wagę poświęca się tym ozdobą typu "tu gra sie żebrakami", "tu nie ma fireballi, a na Cure Lighta czeka sie 2 godziny" itd. ale tak naprawdę, to nie te elementy decydują o tym, czy system jest Dark czy Heroic, a sposób ich użycia.


Shocked

Mógłbyś rozjaśnić powyższy akapit, bo niebardzo rozumiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:24, 05 01 2006
Thronaar_
Gość

 





7th Sea jest bardziej systemem płaszcza i szpady, więc magia powinna być tam ograniczona.
PostWysłany: 17:55, 05 01 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Hmm imo 7th Sea pokazuje, że całkiem nieźle leży magia w tym świecie. Przy czy muszę powiedzieć, że grywałem w 100% w Kastylii, Montanii i Vodacji, gdzie Avalon, Usuria i Eisen przejawiało się tylko pod postacią BNów. To ogranicza dość mocno magię do Porte i przeplatania losów i symbolicznych wkrętów innych nacji. Gdyby nagle usuryjczycy zaczęli się zmieniać w niedźwiedzie, Vendelowie zaczęli rzuać fireballami mogło by być mniej ciekawie.

PS. zaloguj się Thronaar Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:22, 05 01 2006
quad
zerkający na systemy

 
Dołączył: 20 Sie 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Craven napisał:
Mógłbyś rozjaśnić powyższy akapit, bo niebardzo rozumiem.


Cyżby chodziło o "polski dark"?
To taka nasza narodowa tendencja do definiowania systemów darkowych jako: mrrrooczne, cierrrpiąąące (w taki jak to lubie określać kindergotycki sposób) lub takie gdzie wstkie postacie są biedne, nie mają różnych części ciała, są chore na straszne choroby, zjadły własną mamę i oczywiście cierpią niczym Konrad.

Podział na dark i heroic jest jak najbardziej kaleki: bo co to heroic polega na laniu goblinów setkami? Nie heroic polega na dokonywaniu WIELKICH czynów, ratowaniu świata i innych takich. Mieszkańcy mogą wyśmiać naszych bohaterów jeżeli powiedzą że właśnie ten świat uratowali, że takich to już na pęczki widzieli i poczęstować jeszcze bełtem między oczy. I czy to już jest dark czy nie dark?

A tak wracając do dyskusji:
Jeżeli zmniejszymy zasięg to znowu IMO dzieją się dziwne rzeczy bo mag macha rytuał przez 2h w krzakach 10m od zamku/karczmy/schronienia i jakoś dziwnym trafem nikt go nie widzi. Już bardziej podoba mi się pomysł z magiem dalekiego wsparcia.
A co do drugiego to powiem że niewidzialność, masowe usypianie, otwieranie wrót to mi się średnio w tzw dark podoba, te rozwiązania bardziej pasują właśnie do heroików. Z drugiej strony nie szkodzą mi przysłowiowe fajerbole, potężna destruktywna siła bardziej kojarzy mi się właśnie ze światami w których jest źle, wrednie i ogólnie jak człowiek wyjdzie z domu to go wilcy zjedzą. Tyle, że za taką moc płaci się cenę, często straszliwą i to jest właśnie dark, dylemat wewnętrzny. Innym aspektem magii darkowej jest magia subtelna, taka której nie widać, nie obcesowe otwieranie drzwi ale zmanipulowanie klucznika do otwarcia drzwi, nie uśpienie całego dworku tylko uwiedzenie pokojówki która nas do dworku wpuści, nie niewidzialność tylko wywołanie pożaru, wykorzystanie momentu jak wszyscy panikują do prześlizgnięcia się dalej i w końcu nie zatrucie lorda magiczną trucizną tylko doprowadzenie go do szaleństwa za pomocą drobnych iluzji i spowodowanie samobójstwa. A wszystko do dla dlatego, żeby wywołać jego ducha i dowiedzieć się gdzie jest ta mapa która prowadzi do drugiego składnika eliksiru przedłużającego życie.
To jest właśnie magia która kojarzy mi się z nieprzyjemnymi światami: niezauważalna (To był czar czy tylko paplanina starego dziada?), oparta na zabobonie (Tak na pewno mnie przeklął, to nie może być zwykły przypadek!) i ostatecznie będąca tylko środkiem do prywatnego celu maga a nie będąca celem samym w sobie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:37, 09 01 2006
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Pusto i wiatr hula Mr. Green

Drogi Quadnapisał:
Cytat:
Jeżeli zmniejszymy zasięg to znowu IMO dzieją się dziwne rzeczy, bo mag macha rytuał przez 2h w krzakach 10m od zamku/karczmy/schronienia i jakoś dziwnym trafem nikt go nie widzi. Już bardziej podoba mi się pomysł z magiem dalekiego wsparcia.

W tym głowa towarzyszy/sług maga, aby go nikt go nie zobaczył Wink
Albo mu nie przerywał, na przykład w trakcie oblężenia zamku Idea

Co do subtelności magii.
To jest ona dobra, a nawet wskazana - tyle że nie skuteczna w światach gdzie występuje ona powszechnie Neutral
Oczywiście malutcy nie powinni być nigdzie wtajemniczani w wszelkie tajniki sztuki, ale dla przykładu w mieście gdzie jawnie rezyduje choć jeden mag, każdy nawet chłopiec do bicia Crying or Very sad i na posyłki (przede wszystkim on Wink ) ma jako takie pojęcie o możliwościach rzeczonego maga Cool

Słowem subtelność jest o tyle przydatna o ile działamy skrycie Exclamation

Pozdrawiam
Nimsarn

PS. Dyskusję na temat Dark vs Heroic uważam osobiście za jałowe Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:45, 09 01 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Co do długotrwałego rzucania czarów... Rytuały potężne trwające godzinami OK. Ale czasami. Jakoś w mojej wizji fantasy, magia powinna być natychmiastowa. No i z punktu widzenia gry jest to z reguły oczekiwane i fajniejsze. No chyba, że jest to baaardzo low-magic świat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:07, 09 01 2006
Nimsarn
pożeracz systemów

 
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z buszu!





Prześwietny Creven'ie zgadzam się z tobą prawie w całej rozciągłości Very Happy

Magia ad hoc jest ze wszech miar pożądana Wink
Ale równocześnie proporcjonalnie do czasu mniej skuteczna Cool
- Zawsze dobrze mieć na pod orędziu kilka efektownych trików, aby profanów trzymać na dystans Wink

Moim ideałem byłby system magii narzucający poważne ograniczenia wywodzące się z trzech wcześniej wymienionych przez zemnie dziedzin - to jest: ciało maga, czas, ryzyko (patrz: http://www.autorskie.fora.pl/viewtopic.php?t=155&postdays=0&postorder=asc&start=30),
których wymiar zmniejszałby się wraz ze wzrostem potęgi maga.

- Początkujący mag mógłby, co najwyżej (oczywiście bez stosownych rytuałów) zrobić nieco huku, dymu, błysku i nieco oparzyć delikwenta;
Natomiast Arcymag powinien zabijać ruchem powiek i zatapiać miasta jednym splunięciem
Mr. Green

Pozdrawiam
Nimsarn


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:10, 09 01 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wszystko IMO warunkowane jest konwencją...

W typowych fantasy, jak ja to nazywam "pure" magia powinna być i szybka, bojowa i potężniejsza, rytualna. Różne efekty, różne warunki.

W systemach grozy powinna być arcypotężna, ale nie do łapek graczy (vide ZC)

A co do dalekosiężnego czarowania - Saruman w LOTRze...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Niemagiczna magia maga
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 4 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin