autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Reporter 2150
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Reporter 2150
PostWysłany: 12:40, 21 05 2006
Kutak
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Novaraxis...





Cytat:
Po kolonizacji Marsa wędrówka dalej była już tylko kwestią czasu. Cały układ słoneczny- odpowiednio przystosowany do życia- był zaludniony już w 2034, czyli w cztery lata po podboju Marsa. Ale ludzkości ciągle było mało- polecieli, więc daleko, w kierunku podejrzanej planety widzianej z Plutona- a raczej układu trzech z nich, ułożonych w idealny trójkąt, z powoli gasnącą gwiazdą w środku. Johny Aurora, znany Gwiezdny Kowboj, wysłany w ramach kary za rozbój w kasynie na Wenus do zbadania tajemniczego sektora zwanego wtedy G-76, dotarł tam w roku 2038 po prawie 3 miesiącach lotu.
Już po 10 latach od tego wydarzenia trzy wielkie planety- Athen, Planos i Dermet, kilka pomniejszych i sławna już w całym wszechświecie gasnąca gwiazda Aurora, która- podobnie jak cały układ- zawdzięcza swą nazwę nazwisku znanego już nawet przez małe dzieci odkrywcy- stały się prawdziwymi symbolami popkultury. Każda planeta ma w sobie coś wyjątkowego- pełna biurokracji i slumsów Athen, Planos, czyli pełna farm (niekoniecznie legalnych) fabryka żywności dla Trójkąta i Dermet, zaatakowana trzy lata temu przez Retarian, zdezelowana i pełna ruin planeta pełna kopalń i złomowisk planeta.
Ten pozornie niewielki układ znajduje się na tyle daleko od Układu Słonecznego (blisko dwa miesiące lotu powolnymi statkami, trzy dni najlepszymi myśliwcami i okres, w jakim z teleportera wydobędzie się „bzzyt”, gdy używasz tego urządzenia) by móc żyć własnym życiem, a pomaga mu w tym wręcz niewiarygodna ilość sensacji i afer, ciekawych ludzi i naprawdę dziwnych wydarzeń.
Stamtąd właśnie wywodzą się najwspanialsi i najpopularniejsi reporterzy- chociażby William T. Shelner, właściciel Witaj Athen, najpopularniejszej stacji w całej galaktyce. Na każdej planecie znajdziecie setki tzw. NewsPointów, miejsc gdzie wygłodniali nowych zleceń reporterzy mogą zajść, sprzedać swój stary materiał (lecz nagrodę zyskać dopiero po wyemitowaniu ich „dzieła”) i przyjąć zlecenie na nowy, równie wstrząsający materiał. Idąc po ulicy każdy człowiek ma świadomość, że na dziesięć osób przypada tu jeden dziennikarz, reporter pragnący sensacji, naprawdę dobrego materiału.
Ci ludzie potrafią naprawdę wiele- w końcu ile razy jakiś gbur nie chce udzielić im wywiadu, wpuścić do siedziby ważnej korporacji czy pokazać ten nowy superkomputer. Spotkanie mafii z przedstawicielem rządu Athen czy konkurs na najwspanialszą paprotkę Aurory- prawdziwy reporter musi dostosować się od każdej sytuacji- czy w seksownej, erotycznej bieliźnie czy w garniturze, zawsze musi być sprawny, gotowy i przygotowany do stworzenia z pozornie prostego reportażu wspaniałej sensacji.
Tak, to naprawdę trudna sztuka. A Ty jesteś reporterem. No, chyba byłeś tego świadom, nie? Inaczej byłoby po prostu za łatwo...


Gra, coś między nowofalówką i normalnym erpegiem, to humorystycznie przedstawiony kosmos wraz z graczami-reporterami. Technologia wcale nie zaszła tak wysoko, ale pojawiło się trochę nowości (ot, komputer wewnątrz głowy, mianipulowany myślami, pełno gwiezdnych pojazdów).
Mechanicznie oparta głównie na cyberpunku, ale kilka dość nowych rozwiązań (chociażby przejęcie fabuły przez graczy... zresztą o tym później). Nie wiem jeszcze co pisać- ale chętnie odpowiem na każde pytanie:)
Aha- jeżeli czyta to ktoś uzdolniony i chętny do rysowania i skanowania- to proszę o kontakt:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:04, 21 05 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Jestem przewrażliwiony na tym punkcie - masz powtórzenie w cytacie ;p

Sam grę taką, jak wiesz, planowałem. Podszedłeś do tego ciekawie. Fajne te NewsPointy, automatycznie daje zahaczkę na każdy scenariusz. Graczom są one na tyle mocno zasugerowane, że sami będą łapać questy. Świat wydaje mi się dość wąski (wbrew pozorom). Ja planowałem coś znacznie szerszego. Masy układów (tylko mała część opisana, reszta według inwencji MG i Graczy), ras i języków. Klimat "Autostopem przez Galaktykę".

Mechanika - skoro chcesz przekazać narrację w ręce graczy (częściowo), to dobrze. Ale wiedz, że zrobienie odpowiedniego pod to silnika może okazać się bardzo, ale to bardzo trudne. Cyberpunk jest symulacjonistyczny, obawiam się, że nie da na nim rady ;/ Może Risus? Albo gołe drama points?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:59, 21 05 2006
Kutak
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Novaraxis...





Zaczne od końca- mechanika to wbrew pozorom tylko turlanie, k10 ponad stopień trudności i kilka innych rzeczy. Zresztą mniejsza z tym, nadal ją kreuje. Myślałem też o przyznawaniu graczom specjalnych "punktów"- w postaci różnorakich żetonów itd.- które pozwolą na wpływ na fabułę... W szafie przypadkiem znajdą potrzebny klucz francuski, śmigacz będzie miał pozostawioną kartę aktywacyjną w "stacyjce"... Co sądzicie o tym pomyśle?
Co do świata- Trójkąt Aurora to, jak wspomniałem, miejsce gdzie jest najwięcej stacji i duże zróżnicowanie telewizją. Ale co trzyma reporterów w tym miejscu? Bzzzyt i są na Ziemi, bzzzyt i na innej planecie... A nad Aurorą wisi widmo wojny- dziwny, czarny krążownik zbliża się do strefy układu, ma oznaczenia Kosmicznego Imperatora, czyli gwiezdnego dyktatora, który lata temu zbiegł z Jowisza.
A jakby tego było mało, co jakiś czas pojawiają się insektoidzi- czyli pochodzący z dość niedalekich planet robale, które też chętnie zaopiekowałyby się tymi planetami... Wycieczki międzyplanterane bardzo mile widziane... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:17, 21 05 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Myślałem też o przyznawaniu graczom specjalnych "punktów"- w postaci różnorakich żetonów itd.- które pozwolą na wpływ na fabułę... W szafie przypadkiem znajdą potrzebny klucz francuski, śmigacz będzie miał pozostawioną kartę aktywacyjną w "stacyjce"... Co sądzicie o tym pomyśle?
To te drama points, o których wspominałem. Pomysł znakomity do klimatu "Autostopem", ale do Cybera jakoś mi nie pasuje...

Cytat:
Zaczne od końca- mechanika to wbrew pozorom tylko turlanie, k10 ponad stopień trudności i kilka innych rzeczy. Zresztą mniejsza z tym, nadal ją kreuje.
Błąd. Wychodząc z takiego założenia nie zrobisz dobrej gry z prostej przyczyny - jeśli ograniczasz setting do gry jednym typem postaci, tutaj dziennikarzami, to potrzebujesz specjalnej pompy napędzającej grę, nadającą jej konkretny charakter. Poza tym po co tworzyć dziwolągi, jak de facto wystarczą ze 3 cechy na krzyż?

Cytat:
A jakby tego było mało, co jakiś czas pojawiają się insektoidzi- czyli pochodzący z dość niedalekich planet robale, które też chętnie zaopiekowałyby się tymi planetami... Wycieczki międzyplanterane bardzo mile widziane... Wink
Tak czy siak to zakres znacznie węższy niż moja wizja. Poza tym, jeśli decydujesz się na coś takiego, że tych planet jest kilkanaście, to ogranicza to fabułotwórczą rolę Graczy i dowolność settingów MG. Spójrz choćby na "Autostopem", które przywołuję jak zesłanego proroka. Tam Adams mógł dowolnie rzucać bohaterów gdzie tylko chce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:39, 21 05 2006
Kutak
zerkający na systemy

 
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Novaraxis...





Cytat:
To te drama points, o których wspominałem. Pomysł znakomity do klimatu "Autostopem", ale do Cybera jakoś mi nie pasuje...

Mechanika jedynie bazuje na cyberze, nie ma co się przejmować- główne podobieństwo to sposób testu... Cechy są zupełnie inne- zamiast masy cyberpunkowej mamy Budowe Ciała, Zwinność, Rozum, Wiarygodność i Popularność. Nic poza tym. A co do tych "drama points"- wejdą raczej na 100%, może nawet trochę rozwinięte...

A co do rozmiarów- może i tak, ale ja myślałem bardziej o świecie spójnym niż wielkim. Zresztą wszystko okarze się, gdy oba systemy będa już gotowe:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Reporter 2150
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin