autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> RPG w klimatach Persji Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 12:35, 09 07 2008
Antagonista
zerkający na systemy

 
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Chyba się nie rozumiemy... Starożytna Persja, ich kultura, język i religia były podobne do arabskiej, ale to nie było to samo.

Cytat:
Przecież nie po to jest tekst w podręczniku do erpega, żeby był ciekawie napisany i atrakcyjny ;D


Dokładnie... To jest tylko tekst poglądowy. Wszystkie teksty które są pisane na razie są raczej poglądowe i są bazą. Potem będą rozwinięte i przeredagowane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:44, 09 07 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jest lepiej - przynajmniej widać, że wiesz czego chcesz, a to najważniejsze. Dobra rada - urozmaić trochę historię. Nie chodzi mi o styl zapisu (choć go również koniecznie musisz zmienić) ale o treść merytoryczną. Jest za mało oryginalna. Dodaj jakieś wydarzenie, bunt Bogów, wielkie wojny łaa chaa ough i agh. Ktoś mądry napisał, że ciekawy świat to świat tonący w konfliktach. Miał racje. Jeszcze - z tego co mi wiadomo w Indiach/Persji panował system kastowy. To poważnie ogranicza ambicje jego przyszłych potencjalnych mieszkańców. Zrezygnujesz z niego? A może jakiś wielki ogólny buncik? I już jest jeden konflikt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:50, 09 07 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Dokładnie... To jest tylko tekst poglądowy. Wszystkie teksty które są pisane na razie są raczej poglądowe i są bazą. Potem będą rozwinięte i przeredagowane.

Ale żeby zachęcić kogoś do czytania, lepiej byłoby pisać zwięźle i tak, żeby fajnie się to czytało.

Co do pomieszania z kulturami - zdecydujcie się, którym okresem jakiej kultury chcecie się interesować. Pisanie o Arabach sugeruje w zasadzie wczesne średniowiecze, o Persji implikuje w zasadzie okres, kiedy rozwinięte cywilizacje Egiptu Mezopotamii nie istnieją, bo zostały pożarte. Albo odżegnajcie się od historii i zapożyczcie z niej wyłącznie klimat, albo dokładnie przestudiujcie dzieje regionu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:00, 09 07 2008
Antagonista
zerkający na systemy

 
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ogólnie około czwartej mamy spotkanie, które wynika z tego, że zamieściłem tu ten projekt. Mamy zamiar wziąć się za to na poważnie, więc pewnie zajdzie kilka zmian, jak nie więcej.

Cytat:
Dodaj jakieś wydarzenie, bunt Bogów, wielkie wojny łaa chaa ough i agh. Ktoś mądry napisał, że ciekawy świat to świat tonący w konfliktach.


Te rzeczy będą dziać się w historii której tu nie zamieściłem. Jest ona obfita w wiele wydarzeń.

Cytat:
Jeszcze - z tego co mi wiadomo w Indiach/Persji panował system kastowy.


Bardziej w Indiach, ale ogólnie tak. Ograniczenia dotyczące kast i grup społecznych oczywiście pojawią się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:06, 09 07 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Jeżeli Persja leżała na terenie Mezopotamii (a wydaje mi się, że leżała Wink ), to z całą pewnością wyznawano tam politeizm, typowy dla tego okresu. Dualizm i monoteizm (który zazwyczaj jest ściemą, bo jeśli jest "ten zły" to to jest dualizm, nawet jeśli zaprzecza się jego boskości, ale daje moce równe boskim) nie były AFAIR w tym czasie popularne.

Persowie to nie Arabowie, oni zostali przez Arabów najechani w średniowieczu (to znaczy Iran został, a Persja to część Iranu). Więc jeśli mają pojawić się Arabowie (lub pseudoarabowie jak w prawie każdym settingu), to nie będą to ludzie mieszkający "gdzieś obok", tylko prowadzący z Persami wojnę i powoli wprowadzający tam swoją kulturę (m. innymi religię).

Vector napisał:
Dodaj jakieś wydarzenie, bunt Bogów, wielkie wojny łaa chaa ough i agh.


Taa, zrób Forgotteny, będzie super :/. Wielkie wojny to sztampa, jakich mało. Bardziej sztampowe jest tylko "złota era->srebrna era-> era brązu". Jeśli bogów jest dwóch (dualizm to dualizm, no nie Razz ), to na kiego grzyba jakieś bunty? Będą się buntować przeciw własnej władzy? "Jestem dobrym bogiem, to już nudne, to teraz będę zły" xD.

Według mnie Ninetongues mądrze radzi. Zaznacz na swojej mapce resztę krajów, ale narazie je sobie daruj. Skup się na tym, co najistotniejsze dla rozgrywki. Pozostałe nacje dasz w dodatkach Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:00, 09 07 2008
Antagonista
zerkający na systemy

 
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Spotkania nie będzie bo nie wszyscy będą obecni, więc podjęliście kilkanaście decyzji przez GG:

1. Póki co operujemy na mechanice D&D, którą jednak przekształcimy i odpowiednio zmienimy do naszych założeń. Jeśli nie będzie to wykonalne, przesiądziemy się na inną, ewentualnie - dokończymy własną.

2. Powoli - mamy czas, nigdzie nam się nie spieszy Wink . Wszystko musi być dopięte na ostatni guzik.

3. Tylko ludzie. Jednak różnice pomiędzy poszczególnymi kastami społecznymi (tak, zostaną wprowadzone) i miejscami pochodzenia będą na tyle duże, by każdy miał coś dla siebie i czuł się swobodnie.

4. Nie wyjaśnimy genezy żadnej z ras.

5. Bogowie istnieją i są stale obecni w życiu ludzi.

6. Ogólnie podjęliśmy ostateczną decyzję na temat magii - będą jej dwa rodzaje. Magia ogólna czyli energia przenikająca wszystko co istnieje, z której czerpać można na wiele sposobów (istnieją dziesiątki sposobów wykorzystania magii). Druga magia to magia dusz, czyli zmodyfikowany incarnum znany z D&D. Będzie on bardziej rygorystyczne, ryzykowny i zakazany, lecz dający pewne wymierne korzyści.

7. Czerpiemy z historii - tak więc obok siebie będzie istnieć państwo wzorowane na starożytnym Egipcie z faraonami, piramidami i resztą, państwa na Teimurazie (czyli kultury Kaukazu), Persja za Achemenidów (powiedzmy), starożytne Indie i ludy podobne Arabom - państwa o kulturze np. babilońskiej nie istnieją, istnieją jednak takowe kultury.

8. Na początku od dechy do dechy zostanie opisany Markhor, czyli Imperium Atorana. Potem państwa Teimurazu (jest ich około piętnastu, z czego znakomita większość wzorowana na Gruzji Bagratydów) które nie powinny sprawić większej trudności, potem Agh Karad a na końcu Arabowie i cała reszta.

9. Pojawił się pomysł włączenia do obrębu kultur Markhor kultury pseudochińskiej/tybetańskiej na północy, ale pomysł zarzucono. Jest Rokugan.

10. Nie będzie ludów Europie podobnych, a takie za Teimurazem/Kaukazem leżeć powinny. Podobnie nie będzie Mongołów ani ludów im podobnych.

11. W Markhor panuje dualizm, w Kishtryi czci się Bogów-Węży, w Agh Karad av'atari jako bogów, "Arabowie" są animistami, w Teimurazie panuje zgiełk politeistyczny.

12. Wyrzucamy całą otoczkę rzeczy typowo DeDekowskich - bóstwa nie zostaną rozpisane, nie ma orków i im podobnych, zarzucamy koncepcję kosmologii Wielkiego Koła/Drzewa Świata, gdyż celujemy we własną mechanikę w przyszłości.

Co o tym myślicie? Co warto zmienić, co wywalić a co dodać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:12, 09 07 2008
Ninetongues
degustator autorek

 
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa





Najpierw co zostawić: Podejście. Bez zbędnych dyskusji przyjmujesz feedback i podejmujesz szybkie decyzje, które odrąbują niepotrzebne narośle. Bardzo dobrze.

Zostawić D20. Proponowałbym zaadoptować nową edycję D&D. Ktoś musi zacząć.

Co wywalić: Egipt i Indie. To materiał na pięć różnych gier każdy. Skupiłbym się na tej "persji" i okolicach. Inaczej musisz zrezygnować z zaznaczania "perskości" systemu. Egipt waży w popkulturze więcej niż Persja, jeśli wiesz co mam na myśli.

Zmniejszyć państwowość. Sam Teimuraz ma się składać z kilku państw? Ueee... Polityka. Spójrz na L5K albo 7thSea właśnie. Podział konkretny jest fajowszy, niż podział "realistyczny".
Daj mi trzy konkretne, ciekawe nacje jako podstawa tworzenia postaci, a ozłocę (głównie radością).

Dodać? Tony magii. Bo tak. Bo to ma być Persja. Bułaty, bieganie po ścianach, pułapki z kolcami, dżinowie, perskie kurtyzany, pałace, i szaleni wezyrowie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:19, 09 07 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Ninetongues napisał:
Zostawić D20. Proponowałbym zaadoptować nową edycję D&D. Ktoś musi zacząć.


Ale patrząc na to realnie, to narazie mało kto w Polsce ma nowe dedeki. No i to byłoby raczej zaadaptowanie settingu do nowych dedeków, niż na odwrót. Czwarta edycja oferuje dość konkretny sposób rozgrywki. IMHO, jeśli brać do tego d20, to lepiej jednak 3,5. I mówię to jako zaślepiony fan czwartej edycji Smile.

Ewentualnie Savage Worlds. To naprawdę dobra i prosta mechanika.

Antagonista napisał:
9. Pojawił się pomysł włączenia do obrębu kultur Markhor kultury pseudochińskiej/tybetańskiej na północy, ale pomysł zarzucono. Jest Rokugan.


A co mają Chiny do Rokuganu? Rokugan to setting L5K, a ta jest amerykańskim wyobrażeniem na temat feudalnej Japonii.

Cytat:
11. W Markhor panuje dualizm, w Kishtryi czci się Bogów-Węży, w Agh Karad av'atari jako bogów, "Arabowie" są animistami, w Teimurazie panuje zgiełk politeistyczny.


"Arabowie" to przypadkiem monoteiści nie są? Islam, te sprawy. IMHO Egipt, Indie i Mezopotamia to politeizm, a na Kaukazie się nie znam Smile.

Cytat:
12. Wyrzucamy całą otoczkę rzeczy typowo DeDekowskich - bóstwa nie zostaną rozpisane, nie ma orków i im podobnych, zarzucamy koncepcję kosmologii Wielkiego Koła/Drzewa Świata, gdyż celujemy we własną mechanikę w przyszłości.


Jeśli celujecie we własną mechanikę, to może lepiej zacząć ją robić już teraz?

Ninetongues napisał:
Dodać? Tony magii. Bo tak. Bo to ma być Persja. Bułaty, bieganie po ścianach, pułapki z kolcami, dżinowie, perskie kurtyzany, pałace, i szaleni wezyrowie.


Oj, w dedekach bieganie po ścianach to nie magia, tylko psionika Razz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:22, 09 07 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Behir - tak sobie tylko tymi Bogami rzuciłem. Wielkie wojny - jasne, że sztampa. Czemu? Bo się sprawdza. Świat nie może być pusty. Poza tym wojna była, jest i zawsze będzie. Rezygnując z niej to tak jakbyś chciał osiągnąć oryginalność poprzez np. stwierdzenie, że elfy w twoim settingu żyją w jaskiniach i są grube. Ninetoungues ma rację - przeczytajcie sobie uważnie ostatnie zdanie z jego poprzedniego posta i już wiecie jak wygląda magiczna Persja - taka która na pewno się sprzeda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:51, 09 07 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





To co teraz zarzuciłeś mi się podoba, bo wreszcie wydaje się konkretne i spójne. Pójście w stronę wykorzystania d20 to rozsądny ruch - po co tworzyć kolejnego klona, skoro można bazować na solidnej, działającej i nieźle wypromowanej podstawie? Oczywiście sam setting pozostaje mocno standardowy, ale nie jest to jednoznacznie wada.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:06, 09 07 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Wycofuję się z tego, co powiedziałem o religii w Persji. W sumie narodziny Chrystusa były wypełnieniem wizji Zaratusztry (Saoszjant narodzony z dziewicy) Wink. Generalnie to oprócz imion to "wszystko" wygląda jak w chrześcijaństwie. Łącznie z tym, że pozostanie jeden z bogów (Ahura-mazda), bo czy szatana uznaje się za boga?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:33, 09 07 2008
Antagonista
zerkający na systemy

 
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Sam Teimuraz ma się składać z kilku państw?


Nazwijmy to państwami...

Cytat:
Daj mi trzy konkretne, ciekawe nacje jako podstawa tworzenia postaci, a ozłocę (głównie radością).


Jutro, dziś nie zdążę.

Cytat:
Bułaty, bieganie po ścianach, pułapki z kolcami, dżinowie, perskie kurtyzany, pałace, i szaleni wezyrowie.


Tak to ma wyglądać Wink . Moi ludzie od mechaniki to fanboye PoP'a i koniecznie chcą w coś takiego zagrać w klimatach RPG, więc pojawi się to na 100%.
Cytat:

Ewentualnie Savage Worlds. To naprawdę dobra i prosta mechanika.


Gdy myślałem nad mechaniką od razu wywaliłem Młotka, lecz przemyślałem właśnie SW i Pathfindera - oba są szalenie drogie, a ja obecnie mam pewne priorytety pieniężne, więc nie mogę się wykosztowywać.

Cytat:
Rokugan to setting L5K, a ta jest amerykańskim wyobrażeniem na temat feudalnej Japonii.


Odbyło się głosowanie i Chiny odpadły miażdżącą większością głosów - z resztą po dłuższym zastanowieniu stwierdziliśmy, że wrzucanie wszystkiego w obręb jednej mapy i robienie takiego tygla jest bez sensu.

Cytat:
"Arabowie" to przypadkiem monoteiści nie są? Islam, te sprawy. IMHO Egipt, Indie i Mezopotamia to politeizm, a na Kaukazie się nie znam Smile.


Arabowie będą mieć albo animizm albo henoteizm - to się jeszcze zobaczy. Ale tak, będą agresywnie starali się podbić wszystkie ziemie które leżą w ich zasięgu.

Cytat:
Co wywalić: Egipt i Indie.


Indie i Egipt zostaną, bo są dla świata ważne. Nie będą jednak ośrodkiem, piastą wokół będzie się kręcić setting. Piastą jest Markhor, czyli Persja. Reszta to dodatki. I to będzie wyraźnie zaznaczone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:25, 10 07 2008
Antagonista
zerkający na systemy

 
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Zdecydowaliśmy się dodać Chiny w pewnej niewielkiej ilości jak ekspansjonistyczne imperium, którego centrum leży daleko na północy. Rozpoczęliśmy też współpracę z osobą, która Chinami pasjonuje się od wielu lat i mamy pewne źródło informacji na ten temat. Również w sprawie Teimurazu współpracujemy z pasjonatem tematu, dzięki któremu doszło do podziału tego obszaru na trzy, nie jak kiedyś, kilka królestw. Wyniki prac nad tymi dwoma obszarami (poza centralną Persją) zaprezentuję niedługo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:31, 11 07 2008
Antagonista
zerkający na systemy

 
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Nareszcie, po wielu perypetiach (błędy z mapą, przerysowywanie, błędy w sprzęcie, kłótnie o granicę) udało nam się wrzucić czystą mapę na kompa. Jest to najbardziej modyfikowalna wersja mapy, czysta biała, jedynie z granicami między lądem a morzem, na nią też nałożymy całą resztę. Mamy setki (dosłownie, nazbierało się) szkiców które bazują na tej wersji. Zgłoszę też podanie o kogoś, kto umie obsługiwać PS'a i zajmie się graficzną obróbką (kolega który za to odpowiada wyjechał).

Oto [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:56, 12 07 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Niewiele da się z tej mapy wyczytać. Nie wiadomo nawet, które to woda, a które ląd. Że o formach terenu nie wspomnę. No ale skoro macie setki szkiców, to na pewno wszystko zmierza w odpowiednim kierunku!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RPG w klimatach Persji
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin