autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Sen jako miejsce akcji Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sen jako miejsce akcji
PostWysłany: 12:40, 25 01 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Ostatnio zacząłem tworzyć grę, której główny nacisk jest na świat snów. Nie jest to jakiś super projekt, bardziej dodatek do Naznaczonych, lecz podchodzę do tego dość kompleksowo.

Takie pytanie, ktoś wie jakie gry rpg zajmują się tym aspektem, oraz czy istniej taka która zajmuje się tylko snami (oprócz Dreamer Przebudzenie :] )?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:23, 25 01 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





"jakie gry rpg zajmują się tym aspektem" - Zew Cthulhu Wink

[link widoczny dla zalogowanych] była poświęcona snom, ale nie pamiętam, by jakaś nazwa systemu tam wypłynęła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:42, 25 01 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





W Snach jak wiadomo praktycznie wszystko jest możliwe, sporo surrealizmu więc konwencja trudna.

Freudowska analiza snów w uproszczeniu

  1. Szukamy elementów które pochodzą od tego co się w ciągu ostatniego dnia przytrafiło śniącemu.
  2. Szukamy podtekstów tego co się w śnie dzieje.
  3. Wyciągamy wnioski co do pragnień/marzeń/celów/stosunków emocjonalnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:03, 25 01 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Magnes:
Przejrzałem Wieżę Snów 10 (cóż za pasujący do tematyki tytuł :] ), szczególnie artykuł z Morfeuszem, lecz odniesień było tylko dużo do Złego (u mnie będzie dużo do Naznaczonych).

k2jumper:
Robię to bardziej pod stylistykę fantasy, więc analiza snów w drugą stronę. MG musi określić symbolikę oraz cele snu (tym się zajmuje podręcznik), a gracze muszą to odgadnąć. Narazie jest zbyt logicznie (symbolika itd.), lecz muszę popracować nad duchowością i emocjami (sny prorocze i ich znaczenie to też duże pole do popisu).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:13, 25 01 2007
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





gry zajmujące się snami:

changeling the dreaming
mage the ascension (tylko częściowo ale zawsze)
dreamwalker
Amber


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:35, 25 01 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Thronaar napisał:
MG musi określić symbolikę oraz cele snu (tym się zajmuje podręcznik), a gracze muszą to odgadnąć. Narazie jest zbyt logicznie (symbolika itd.), lecz muszę popracować nad duchowością i emocjami (sny prorocze i ich znaczenie to też duże pole do popisu).


Jakby wyglądała przygoda w takim systemie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:05, 25 01 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Coś jak przygoda DOM, z MiM, lecz z większą szansą na przeżycie :], oraz dużo większy nacisk chce położyć na potrzebę rozszyfrowania snu (a nie tylko na wyjście z niego). Z załorzenia ma to być wtargnięcie w czyiś sen. Świat wokoło będzie odbiciem kogoś pragnień, uczuć, doświadczeń, a gracze muszą coś tam zrobić (znaleźć, naprawić, zepsuć). Z tego powodu wszystko wokół powinno się odnosić do symboli, mieć ukryte znaczenie, niezwykłą formę (zajmuję się tylko surrealistycznumi snami). Gracze będą opisywani tylko przez dwie cechy i max. 12 marzeń/koszmarów (coś w stylu umiejętności i wad). Mogą wpływać na otoczenie naginając wolę śniącego, lub zmieniać swoją astralną projekcję.

Tak przynajmniej wygląda pierwsze podejście, lecz już jest trochę bardziej rozbudowane.

robocza nazwa : W SZPONACH ONEIROI


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:17, 25 01 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Brzmi ciekawie. Szkoda, że to będzie "przybudówka" do Naznaczonych, a nie osobny system...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:21, 25 01 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Tak dokładnie to ma być dwa w jednym, taka nadbudówka, którą można wykorzystać do każdego systemu. Śnią przecież wszyscy :]. Elementy Naznaczonych mają być oznaczone, więc łatwo będzie je pomijać. :p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:27, 25 01 2007
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Coś takiego już kiedyś widziałem. Albo w dreamwalkerze właśnie, albo w Orpheus. A może w obu:] w każdym razie jak piszesz coś takiego to polecam przejżeć Changelinga i Orpheusa. Niestety są tylko po angielsku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:30, 26 01 2007
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Sny będą zaakcentowane także w mojej Saran Smile
Tu jest trochę o ich interpretacji. Jeżeli skonkretyzujesz pytania, chętnie napiszę coś więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:23, 26 01 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Thronaar napisał:
Tak dokładnie to ma być dwa w jednym, taka nadbudówka, którą można wykorzystać do każdego systemu. Śnią przecież wszyscy :]. Elementy Naznaczonych mają być oznaczone, więc łatwo będzie je pomijać. :p


No to czekam z niecierpliwością.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:42, 27 01 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





sil: Z tego co przeczytałem, sny mają być głównie formą wróżenia i proroctw. Ciekaw jestem na ile ich symbolika będzie ogarnięta mechanicznie, lub chociaż opisana.

malkav: Chyba bardziej w Dreamwalker, gdzie naprawiają zło uczynione przez obcych, bo w Orpheus bardziej wchodzą do świata duchów, a to trochę nie to samo. Przynajmniej tyle z mojego pobieżnego przejrzenia.

----------------------------------------------------------------------------------------

A to tworzenie postaci do Oneiroi, może ktoś będzie miał jakieś uwagi:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:29, 28 01 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Niezupełnie chyba o to pytałeś, ale gra gdzie nie możesz zasnąć [link widoczny dla zalogowanych].

Dla mnie gry oniryczne muszą mieć parę elementów:
- sny muszą być celowe, a nie wprowadzone o tak, bo MG nie ma pomysłu. Niech służą rozwiązywaniu questów, wywołują moralniaki, albo będą jedynym elementem gry zupełnie
- pokrętne nawiązania kulturowe, literackie, religijne, etc.
- przeczytaj "Sandmana" - komiks.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:47, 29 01 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





beacon: postaram się, aby wszystkie te elementy były opisane.
Co do Sandmana, to jedna z pozycji obowiązkowych przy takich projektach, a to reszta mojej "Literatury" (niezbyt licznej).

Jak by ktoś wiedział o czymś, co można by było dodać, to będę wdzięczny. Tylko wolę, aby można to było dostać w Polsce.

______________________________________________________

Filmy

Między piekłem a niebem (What Dreams May Come)

Koszmar z ulicy wiązów (A Nightmare on Elm Street)

Niekończąca się opowieść (The Neverending Story)

Mroczne miasto (Dark City)

Jumanji

______________________________________________

Komiksy:

Sandman

X-men

______________________________________________

Książki:

"Magia Królowej, Magia Króla" - Ian Watson

seria Amber - Roger Zelazny

"Alicja w krainie czarów" i "Alicja po drugiej stronie lustra" - Lewis Carroll


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sen jako miejsce akcji
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin