autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> System tworzenia postaci
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
System tworzenia postaci
PostWysłany: 10:55, 31 08 2008
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Właśnie jestem w trakcie pisania nowego systemu tworzenia postaci (do systemu opartego na mechanice CyberPunka - klimat średniowiecza), który w założeniach ma być szybszy od standardowego rzucania kośćmi i ustalania parametrów a także bliżej opisywać postać.

O to on:

Oznaczenia cech: SI -siła, ZW - zwinność, UR - uroda, IN - intelekt, SW - siłą woli, OS - osobowość

Ustalanie cech

Pkt. 1: Wylosuj cechy fizyczne swojej postaci rzucając trzy razy kością dziesięciościenną odczytując wyniki trzech kolejnych tabel. Bazowa wartość cech równa jest sześć.

Postura:

1. Cherlawy : -1 SI, +2 ZW
2. Wątły : +4 ZW
3. Niski : +2 ZW
4. Krępy : +2 SI
5. Gruby : +3 SI, -1 ZW
6. Chudy : +3 ZW
7. Wysoki : +1 SI, +3 ZW
8. Krzepki : +2 SI, +2 ZW
9. Potężny : +3 SI, +2 ZW
10. Olbrzymi : +4 SI, +1 ZW

Wygląd:

1. Szkaradny : -2 UR i OS
2. Brzydki : -1 UR i OS
3. Garbaty : -2 UR, -1 OS
4. Łysy : -1 UR
5. Brodaty : +1 OS
6. Owłosiony : +1 UR
7. Długowłosy : +2 UR
8. Schludny : +2 UR i OS
9. Przystojny : +3 UR i OS
10. Piękny : +4 UR, +2 OS

Inne:

1. Ze szramą : -1 UR, +2 OS
2. Piękny uśmiech : +2 UR i OS
3. Bez oka : -1 UR, +1 OS
4. Bez ucha : -1 UR
5. Zręczne dłonie : +1 ZW
6. Silny uścisk : +1 SI
7. Sokoli wzrok : +2 spostrzegawczość
8. Uwodzicielski wzrok : +2 UR
9. Charyzmatyczna postawa : +2 OS
10. Wzrok zabójcy : +2 zastraszanie

Pkt. 2: Wylosuj cechy psychiczne swojej postaci rzucając trzy razy kością dziesięciościenną odczytując wyniki z trzech kolejnych tabel.

Intelekt:

1. Tępy : -2 IN, OS
2. Głupi: -1 IN, OS
3. Pojętny
4. Błyskotliwy : +1 IN
5. Bystry : +1 IN, OS
6. Sprytny : +2 IN
7. Mądry : +2 IN, OS
8. Uczony : +3 IN, OS
9. Oświecony : +4 IN, +2 OS
10. Genialny : +4 IN, OS

Charakter:

1. Tchórzliwy : -2 SW
2. Niepewny : -1 SW
3. Zdecydowany
4. Ufny : -1 IN, +1 SW
5. Podstępny : +1 IN, -1 SW
6. Odważny : +2 SW
7. Zdradliwy : +2 IN, -2 SW
8. Sceptyczny : +2 IN. -1 SW
9. Fanatyczny : +3 SW, -2 IN
10. Nieustraszony : +4 SW

Inne:

1. Brutalny : +1 OS, zastraszanie
2. Arbitralny : +1 OS, -1 IN
3. Posępny : +2 zastraszanie
4. Charyzmatyczny : +2 OS, +1 dowodzenie
5. Łagodny : -1 OS
6. Leniwy : -2 OS
7. Agresywny : +1 SW, zastraszanie, -1 IN
8. Rozważny : +1 OS, IN
9. Nachalny : -1 OS, +1 SW
10. Spokojny : +1 OS, SW

Ustalanie umiejętności

Pkt. 1: Odpowiedz na poniższe pytania i zsumuj wyniki odpowiedzi (walka, praca, modlitwa). Wynik najczęściej się powtarzający wskazuje kolumnę, z której wybierana jest profesja.

1. Będąc małym chłopcem twoi rówieśnicy postanowili zbudować domek na drzewie.

A. Wstęp do niego będą mieli tylko ci, którzy go budowali (praca).
B. Wstęp do niego będziesz miał ty i twoi koledzy (walka).
C. Wstęp do niego będą mieli wszyscy (modlitwa).

2. Gdy byłeś niegrzeczny rodzice karali Cię?

A. Każąc klęczeć w kącie (modlitwa).
B. Każąc wybierać mak z piasku (praca).
C. Bijąc Cię (walka).

3. Twoja ulubiona zabawa to?

A. Budowanie fortecy z piasku (praca).
B. Bitwy na miecze z desek (walka).
C. Zabawa w chowanego (modlitwa).

4. Gdy byłeś młody szedłeś do kościoła na mszę gdy zza krzaka wybiegł znany w okolicy osiłek. Pobił Cię przy okazji okradając. Co zrobiłeś?

A. Złapałem go i złamałem mu nos (walka).
B. Poszedłem dalej do kościoła i spowiadając się powiedziałem kapłanowi o zajściu, sprawiedliwość go sama dopadnie (modlitwa).
C. Nie mogłem go pobić gdyż był silniejszy, odzyskałem pieniądze pracując jako stajenny. Natłukli go moi koledzy, którym dałem po miedziaku (praca).

5. Idąc kiedyś gościńcem spotkałeś dwóch mężczyzn kłócących się o monetę, którą znaleźli. Jak rozwiązałeś ich problem?

A. Namówiłem ich aby oddali srebrnika na ofiarę Bogu jeżeli sami nie potrafią się porozumieć (modlitwa).
B. Namówiłem ich aby wspólnie doszli do tego co za niego kupią a następnie podzielą się towarem na pół (praca).
C. Namówiłem ich aby stoczyli o niego walkę (walka).

6. Kto jest twoim patronem?

A. Święty Robert, który sam zbudował klasztor na wyspach Reckich (praca).
B. Święty Jerzy, który ubił smoka (walka).
C. Święty Albert asceta (modlitwa).

7. Po co odbyły się krucjaty?

A. Musieliśmy bronić wiary (modlitwa)!
B. Musieliśmy wypełnić obowiązek lenny (praca).
C. Musieliśmy bronić się przed poganami (walka)!

8. Czym człowiek najbardziej przypodoba się Bogu?

A. Dobrym uczynkiem (praca).
B. Gorliwą modlitwą (modlitwa).
C. Życiem w cnocie (walka).

Pkt. 2: Rzuć kością sześciościenną i odczytaj wynik z przecięcia się wylosowanego wiersza z ustaloną kolumną. (tutaj była tabelka ale ze względu na to, że forum nie pozwala na tworzenie tabel utworzyłem poniżej listę wyników)

Ten co pracuje
1-2 Rolnik
3 - Sługa
4 - Rzemieślnik
5 - Kupiec
6 - Dworzanin

Ten co walczy
1-2 - Rozbójnik
3 - Żołnierz
4 - Najemnik
5 - Kapitan
6 - Rycerz

Ten co się modli
1-2 - Mnich
3 - Kleryk
4 - Kapłan
5 - Biskup
6 - Rycerz zakonny

Pkt. 3: Na podstawie ustalonej profesji ustal umiejętności postaci.

Ci, którzy pracują:

Rolnik: umiejętności chłopskie

Sługa: wylosuj pana. Posiadasz połowę bonusów z jego umiejętności.

Rzemieślnik: wykształcenie rzemieślnicze

Kupiec: wykształcenie kupieckie +1

Dworzanin: wykształcenie dworskie +1

Ci, którzy walczą:

Rozbójnik: ½ wykształcenie chłopskiego i ½ wykształcenia wojskowego

Żołnierz: wykształcenie wojskowe

Najemnik: wykształcenie wojskowe +1

Kapitan: wykształcenie wojskowe +2, ½ wykształcenia dworskiego lub kupieckiego

Rycerz: wykształcenie wojskowe +3, wykształcenie dworskie

Ci, którzy się modlą:

Mnich: wykształcenie kościelne

Kleryk: wykształcenie kościelne +1

Kapłan: wykształcenie kościelne +2

Biskup: wykształcenie kościelne +3

Rycerz zakonny: wykształcenie wojskowe +3, wykształcenie kościelne

Opis zestawów umiejętności:

Wykształcenie dworskie: +3 etykieta, heraldyka, retoryka, historia, legistyka, wiedza, dodatkowy język, +2 uwodzenie, przesłuchiwanie, taniec, jeździectwo, dowodzenie

Wykształcenie wojskowe: +3 walka, walka wręcz, strzelectwo, dowodzenie, heraldyka, jeździectwo, +2 spostrzegawczość, pływanie, rzemiosło

Wykształcenie kościelne: +3 etykieta, retoryka, wiedza, legistyka, teologia, historia, dodatkowy język, język imperialny, +2 przesłuchiwanie, śpiew

Wykształcenie artystyczne: +3 jedna ze zdolności artystycznych, etykieta, retoryka, uwodzenie, +2 kupiectwo lub złodziejstwo, tresura lub akrobatyka, taniec

Wykształcenie kupieckie: +3 kupiectwo, etykieta, retoryka, legistyka, wiedza, dodatkowy język, +2 powożenie lub jeździectwo, fałszerstwo lub rzemiosło, żeglarstwo lub hodowla.

Wykształcenie rzemieślnicze: +4 rzemiosło, +2 kupiectwo, powożenie lub jeździectwo, pułapki lub inżynieria, wiedza.

Urodzenie chłopskie: +3 hodowla lub tresura, powożenie, +2 pływanie, skradanie i tropienie lub rzemiosło i kupiectwo, złodziejstwo lub żeglarstwo

Ustalanie wieku

Wybierz przedział wiekowy i ustal wiek twojej postaci:

Młody : 15 + k10 lat
Dojrzały : 25 + k10 lat
Stary : 35 + k10 lat

Za każdy rok powyżej dwudziestu gracz otrzymuje jeden punkt doświadczenia, za które może podnieść wartość swoich umiejętności.

Ustalanie majątku

W zależności od klasy społecznej postać rozpoczyna rozgrywkę z odpowiednia ilością pieniędzy:

Chłopi : k100 miedziaków
Pospólstwo : k6 srebrników
Plebs : 6k6 srebrników
Patrycjat : k6 złotych monet
Rycerstwo : 6k6 złotych monet

Uzyskany wynik należy pomnożyć przez umiejętność kupiectwa.

Postać posiada także dodatkową ilość pieniędzy, za które może wykupić ziemię, majątek i sługi.
Dodatkowa ilość pieniędzy liczona jest według wzoru: ilość lat powyżej dwudziestu x wcześniej uzyskana ilość pieniędzy

Pytania:

1) Czy taki system jest wg was przyjaźniejszy dla graczy?
2) Czy taki system wg was tworzy "realniejsze" postacie?
3) Czy taki system wg was jest szybszy?

Planuje dodać jeszcze podobny system do tworzenia rodziny oraz historii postaci.

Zestaw pytań na jakie odpowiada gracz podczas ustalania profesji będą sie zmieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:17, 31 08 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Bardzo fajna sprawa. Szczególnie losowanie atrybutów jakoś mi przypasowało.
Myślę, że:
1. System nie jest jakoś bardzo przyjazny dla graczy - np. osobiście nie chciałbym wyrzucić samych 1 przy tworzeniu postaci ;]
2. System tworzy bardziej realistyczne postacie
3. Zdecydowanie szybszy od większości innych systemów.

Zmieniłbym tylko coś z tą "ankietą". Jest trochę zbędna tym bardziej, że za drugim razem gracz dokładnie będzie wiedział jak odpowiadać na pytania by nakierować się na umiejętności jakie chce uzyskać. Więc po co ona?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:50, 31 08 2008
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





System miał na celu zlikwidowanie sytuacji gdy gracze tworzyli zbalansowane postacie bez wad.

Jeżeli chodzi o ankietę to gracz odpowiada jak swoja postać nie jako gracz więc jeżeli będzie chciał grać pobożnym mnichem to będzie odpowiadał jak pobożny mnich. Poza tym Ta ankieta nie tworzy lepszych i gorszych postaci tylko ich koncept tzn. rolę jaką odgrywają w społeczeństwie średniowiecznym.

Tabelka profesji jest losowana ponieważ człowiek w średniowieczu nie wybierał swojego statusu tylko się z nim rodził (normalnie im wyższy wynik tym wyższa klasa społeczna chłop -> rycerz).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:05, 31 08 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Wiesz ale jeżeli nie tworzysz noworodków a postacie graczy mają być pchnięte w daleki świat to też takie losowanie bywa zgubne. Raczej dorosły człowiek nawet w średniowieczu miał jakiś wybór. Szczególnie jeżeli ma mieć sens gra taką postacią.

To tylko mój komentarz a nie konkretna rada. Jak się nie zgadzasz to nie musisz zwracać na mnie uwagi. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:02, 31 08 2008
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Myślę, że da się to zrobić poprzez podobny system tworzenia historii postaci gdzie losuje się (jak w Cyberze) ileś tam ważnych wydarzeń w życiu i tam może być np. nobilitacja, śluby czystości czy inne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:28, 31 08 2008
Endar
przybysz

 
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Waszmość panie, jak dla mnie ten system co istne cudo! Chociaż jak dla mnie, by się przydał jakiś system wybierania, zamiast tych rzutów, bo jakoś nigdy nie polubiłem aspektu losowania cech. Ale i bez tego - aż się miło czyta!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:35, 31 08 2008
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Czy wybór czy rzut to kwestia dogadania się z MG.


Pomysły:

1) dodatkowe 10 wyników do każdej tabeli.
2) wiek daje ujemny mod. do cech fizycznych
3) dodatkowy zestaw tabel dla szlachty, który określałby ich bogactwo, ród, herb itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez combicritter dnia 16:53, 01 09 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
System tworzenia postaci
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin