autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Szybka i zabójcza mechanika, która...
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Szybka i zabójcza mechanika, która...
PostWysłany: 20:37, 17 02 2007
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Szybka i zabójcza mechanika, która nie stara się być super realistyczna.
Skrót: SZMKNSSBSR

Stosunkowo luźny system, do wszystkich gier, gdzie premiuje się specjalistów, a walki są zabójcze. Wersja Konwetowa

System opiera się na istnieniu Cech i Umiejętności.
Te pierwsze to przykładowo Ciało, Umysł, Duch.
Początkowo wynoszą zero, które oznacza przeciętną wartośc.
1 oznacza dobrą kondycje, bystrość itp
2 to sportowiec, strateg itp
Powiedzmy że gracze mają1 albo 2 punkty na początek.

Umiejętności 5 grup, które zbierają w swoim obrębie całe dziedziny.
Walka-strzelanie, walka mieczem, rzucanie granatem
Technika-naprawa tostera, leczenie zęba
Social- Kłamstwo, występowanie
Szpiegostwo-Skradanie, podtruwanie, otwieranie, kradzież
Wartość tych grup ma wartość od k10, przez k8 aż po k6.

A teraz test:
2 wersje
Jedna to Task resolution, kiedy zachodzi potrzeba testu, rzucamy na każdą osobną czynność.
2 wersja: Conflict resolution, rozwiązujemy rzutem całą scenę, albo problem. Rzucamy raz na rundę/walkę/scenę, i opisujemy wedle wyniku.

Rzut:
Rzucamy tyloma kostkami k10 ile wynosi adekwatna do rzutu cecha.
Rzucamy taką kostką, jaką posiadamy w umiejętności.
Przykład:
Ciało 1, Walka k8
Rzut k10 i k8
Wynik odczytujemy w następujący sposób:
Ustalamy trudność testu:
Przykładowe trudności
8-Łatwizna
6-Normalka
4-Trudne
2-Bardzo trudne
Jeżeli na kostce wypadnie mniej lub tyle samo ile wynosi trudność, osiągamy sukces.
Odczytywanie sukcesów:
1-Ok
2-Bardzo dobrze
3-Wspaniale

To cały szkielet, teraz parę dodatków
Obrażenia
Kategorie obrażeń dzielą się podobnie jak w Neuroshimie
Lekkie-Pięść, obuch, upadek z paru metrów
Ciężkie-Pistolet, karabin, upadek z parunastu metrów
Krytyczne-Wybuch, upadek z wieżowca
Lekka rana oznacza utratę jednej kostki
Ciężka dwóch
Krytyczna to praktycznie śmierć
Jeżeli w teście strzelania osiągniemy 2 sukcesy, zwiększamy obrażenia o jeden w górę.

Trudności trafienia
Stoi jak cep-8
Trochę się chowa-6
W połowie niewidoczny-4
Cholerny kret, prawie go nie widać-2

Używanie dobrego sprzętu
Taki przedmiot posiada pewną pulę punktów, które mogą obiżać wyniki na kostkach

Opis:
Być może przesadzam ze śmiertelnością, i w dodatku jeszcze nie sprawdziłem tego systemu, ale sądzie że pomożecie mi w doszlifowaniu tej mechaniki.
Albo wywaleniu jej do kosza.
Ps. Arioch minimalnie maczał w tej mechanice palce. Tak, to prowokacja Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:27, 18 02 2007
Arioch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3





...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 15:33, 10 11 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:58, 19 02 2007
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Chyba faktycznie podział jest lepszy, ale twoja propozycja zakłada przypadkowe zabijanie przechodniów.
Niezły mod, jeśli wyrzucisz ileś tam, bóg zabija niewinnego przechodnia.
Zastanawiam się, czy nie dodać trochę absurdalnych rzeczy, typu nabijanie licznika śmierci. (joke, Very Happy )
Hmm, może licznik wyzwań: Postać raz na sesje musi podjąć się trudnego zadania, którego zaliczenie graniczy z cudem:
Np. Wojownik musi wejść na salony, i zdobyć tamtejszą alkowę
Poeta zanim napisze poemat, musi zostać żołnierzem by zobaczyć z bliska akcje.
Kucharz, który musi poznać tajniki krasomówstwa, aby wyciągać następne przepisy.
Mój dylemat to czy wybrać wersję mniej więcej symulującą rzeczywistość, ale w taki sposób, by gracz bał się poprosić o rzut.
Z drugiej strony, mechanika mogła by być oparta, na wyzwaniach. Każda postać miała by jedno wyzwanie na sesję, i jedno (lub parę) wyzwań grupowych.
Może losowanie zadań za pomocą talii kart, albo zrobienie własnej talii, która działała by podobnie jak WoW:Board game.

Co do zasłon i takich tam, można wprowadzić następujące rozwiązanie.
[pomysł by Peterus]
Im postać jest lepiej schowana, tym trudniej jest jej trafić przeciwnika.
Jeżeli też kule nie padają gęsto, to "równowaga" postaci jest zachowana, tzn. nie sra ze strachu w porty o swoje życie itp.
Im bardziej się wychyla, tym łatwiej ją trafić, jej trafić, ale spada równowaga (trzeba mieć stalowe nerwy, by ignorować latające kule).
Równowaga wpływała by jakoś na mechanikę gry, jeszcze nie wiem jak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:10, 04 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tak się zastanawiam - czemu Cechy są takie jak Atrybuty w mojej mechanice Kość...
http://www.autorskie.fora.pl/viewtopic.php?t=282&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=ko%B6%E6+mechanika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:30, 04 03 2007
Arioch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3





...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arioch dnia 15:31, 10 11 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:35, 04 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Kurcze, nie wiedziałem, że aż tyle gier ma akurat CUD(Ciało, Umysł, Duch).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:33, 04 03 2007
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Nawet Nieboracy mają według tego schematu podzielone cechy (tylko trochę inaczej się to nazywa, hehe). To chyba podział stary jak świat. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:24, 04 03 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Siakaś dziwna ta mechanika.
Jak wygląda pojedynek dwóch kompetentnych rewolwerowców ?
Jakimi kostkami rzuca przeciętna babunia strzelając do tarczy z kałacha ?
Mam dwie identyczne babunie, jak sprawdzić która z nich szybciej wyszydełkuje kolczuge dla wnuczka ?

Jak rozumiem misiek, który ma atrybut na 3 i umiejętność na k6 rzuca przy teście k10 + k10 + k10 + k6. Czemu umiejętność nie determinuje rodzaju wszystkich kostek (np. Atrybut 2, Umiejętność k8, rzut k8 + k8 + k8 ) ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:54, 05 03 2007
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Cytat:
Jak wygląda pojedynek dwóch kompetentnych rewolwerowców ?

System nie uwzględnia takiej sytuacji. Chcesz pojedynków, weź coś innego.
Cytat:
Jakimi kostkami rzuca przeciętna babunia strzelając do tarczy z kałacha ?

System ma być śmiertelny dla zwykłych graczy, a ty mi tu z babcią wyjeżdżasz. Btw. babcia nie rzuca, ginie od przypadkowej kuli.

Jeżeli chodzi o szydełkowanie, [ Very Happy ], to ten system jest tylko i wyłącznie do szybkich gierek w stylu akcji(czasy teraźniejsze).

Max. cechy to 2.
Czemu nie wszystkie kostki nie zmieniają się w k6? Postać otrzymuje mniej sukcesów dzięki temu. Trafienie kolesia który się gdzieś tam ukrywa, będzie polegało na kilku rundach podkradania się, zmienianie pozycji, zachodzenia od flanki. Zauważ że rzut k6 przy tr 8 (a także przy tr 6), daje automatyczny sukces.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Darken dnia 13:03, 06 03 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:04, 06 03 2007
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Darken napisał:
Cytat:
Jak wygląda pojedynek dwóch kompetentnych rewolwerowców ?

System nie uwzględnia takiej sytuacji. Chcesz pojedynków, weź coś innego.

<jokemode>
I to podejście mi się podoba Smile Wszyscy powinni tak robić Exclamation
Zamiast robić jak w d20, że do wszystkiego są zasady Razz Twisted Evil
</jokemode>
A sama mechanika mi się podoba Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:17, 06 03 2007
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





cactusse napisał:

Jakimi kostkami rzuca przeciętna babunia strzelając do tarczy z kałacha ?
Mam dwie identyczne babunie, jak sprawdzić która z nich szybciej wyszydełkuje kolczuge dla wnuczka ?

W pierwszym poście umieściłem listę wszystkich umiejętności:
Walka-strzelanie, walka mieczem, rzucanie granatem
Technika-naprawa tostera, leczenie zęba
Social- Kłamstwo, występowanie
Szpiegostwo-Skradanie, podtruwanie, otwieranie, kradzież
Jak myśłisz, jakie staty będzie miała staruszka? Tutaj pada odpowiedz: nie będzie ich miała Very Happy
Jak Staruszka wpłynie na fabułę np. "Gorączki"? Piernik i wiatrak Very Happy
Ta mechanika nie uwzględnia elementu staruszki, ponieważ fabuła sesji też nie będzie jej uwzględniąć (jeśli nawet, to jako zakładnik w rękach BG/BN).

Zastanawiam się jeszcze, w jaki sposób miała by być tworzona postać..
Wyjściem mogły by być szablony, bo skoro mechanika nadaje się bardziej do jednostrzałówek, to zaprezentowanie ich graczom upraszczało by ropzgrywkę.
Ps. Można ograniczyć liczbę cech do dwóch: Ciało i Umysł, bo dla szblonów nie będzie miało to większego znaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:53, 06 03 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Darken napisał:

Piernik i wiatrak Very Happy


Piernik ma sporo wspólnego z wiatrakiem. Piernik to rodzaj ciasta, ciasto robi się z jaichśtam składników w tym mąki. Mąka powstaje z ziarna w młynach - również takich napełnianych wiatrakiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:18, 07 03 2007
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Przy tak straszliwie "śmiertelnym" systemie, wydaje mi się, iż babcia z shotgunem również powinna być solidnym zagrożeniem.

Skoro ta mechanika tak świetnie nadaje się do szybkich gierek w stylu akcji, jak mam rozegrać sceny takie jak rabunek banku lub finałowe podchody na lotnisku z "Gorączki" ?

Mam nadzieje, że nie sprowadza się to do "obrabiacie bank, trudność 7", "wiejecie z miejsca przestępstwa, trudność 6", "strzelacie się z oddziałem policji, trudność 8" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:32, 07 03 2007
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





To tylko szkielet, który może dopracuje Very Happy
Babcia z shotgunem? Sorry, ale konwencja Ci się myli Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szybka i zabójcza mechanika, która...
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin