autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> The Killer RpG Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
The Killer RpG
PostWysłany: 12:35, 23 06 2008
Kaspar103
przybysz

 
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





No dobra jestem tu nowy i nie liczę na żadną ulgę...

Mój pomysł przedstawia się na razie tak:...

Czasy:
Dzisiejsze lub przyszłość max. 10 - 15 lat...

Bohater:
Nasz bohater jest zabójcą na zlecenie, w zależności od wyboru gracza może on mieć różną broń i metody uciszenia "celu"...

Specjalizacje:

Snajper:
Broń - karabin snajperski...
Metoda - zestrzelenie celu z możliwie jak największej odległości, co zmniejsza ryzyko wpadki...

Włamywacz:
Broń - linka/sznurek/żyłka, nóż, pistolet...
Metoda - włamanie do biura/domu celu i wykończenie go jak najszybciej i najciszej...

Przechodzień:
Broń - nóż, pistolet z tłumikiem...
Metoda - eliminacja przez zadanie obrażeń z bliska tak aby nikt nie zauważył, w miejscu o dużym natężeniu ruchu np. główna ulica w mieście...

Porywacz:
Broń - dowolna...
Metoda - porwanie celu i eliminacja w jak najbardziej odludnym miejscu...

Truciciel:
Broń - dowolna chemiczna...
Metoda - podanie celowi trucizny w formie gazu/płynu w dawce śmiertelnej...

Podkładacz Bomb:*
Broń - ładunki wybuchowe...
Metoda - podłożenie ładunków wybuchowych w miejscu/przedmiocie np. samochód w pobliżu, którego ma się znajdować cel w czasie detonacji...

* - Ekhem... podkładacz nie jest do końca dopracowany słownie...

Mechanika:
Jeszcze nie wiem dokładnie ale może będzie ona oparta na 2k6, k10, k12... Taki mam na razie plan...

Rozgrywka:
Gra polega na tym: nasi gracze (1-4) dostają to samo zlecenie... Każdy z graczy chce wykonać je jak najszybciej i zgarnąć nagrodę... Wszyscy dostają te same informacje o celu... Żeby uzyskać dodatkowe informacje muszą go szpiegować... Wygrywamy na zasadzie kto pierwszy ten lepszy... Każdy cel ma inne zachowanie, nawyki itp... Aha... po usunięciu celu trzeba jeszcze zbiec z miejsca zdarzenia nie zostawiając śladów...

Proszę o jakieś oceny co do pomysłu a ja jeszcze w najbliższym czasie dodam informacje...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kaspar103 dnia 12:47, 23 06 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:51, 23 06 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





To raczej wyglada na opis scenariusza, a nie nowego RPGa. Jak na RPG, to chyba za bardzo ograniczasz mozliwości kreacji postaci i swobode dzialania.
Pomysl, ile sesji w tym systemie bedzie ciekawych i po jakim czasie wykonywanie kolejnego zlecenia, w ten sam sposob (rozumiem ze specjalizacje wybiera sie raz na scenariusz/kampanie), sie graczom znudzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tecbug dnia 12:52, 23 06 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:27, 23 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Hm... niekoniecznie scenariusz. Raczej chyba jakieś indie - bo w klasycznym RPG ciężko byłoby rozwiązać rywalizację między graczami. A może karcianka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:30, 23 06 2008
Kaspar103
przybysz

 
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Magnes napisał:
...A może karcianka?


Hmm... nie wiem, może ale w karciance tak jak mówiłeś też by się trudno rozwiązywało rywalizację... Chyba... xD


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:38, 23 06 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Przede wszystkim to bardziej podchodzi pod Indie, jak zauważył Magnes. Pewnie nasi forumowi Indianie się nie zgodzą, jak to zawsze oni. Wink

Co do karcianki to polecam Once Upon A Time. Można by grę podobnie skonstruować. Karty są tylko mechanicznym katalizatorem a do wyciągniętych kart dopowiadasz wiarygodną historię sam. MG byłby tu tylko strażnikiem dobrej zabawy a nie głownym przyczynkiem nezwykłych przygód (rola kart). Wiem, że były już takie eksperymenty. Nawet mi się kojaży, że podobnie rozwiązano kwestie roleplayingu w Stalkerze (nie wydanym w Polsce).

Innymi słowy myśl i pisz a mozę coś fajnego wyjdzie.

Sama tematyka mnie w ogóle nie pociąga ale to kwestia gustu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 14:08, 23 06 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:47, 23 06 2008
Kaspar103
przybysz

 
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Czy ktoś mi może wytłumaczyć pojęcie "Indie" ?? W znaczeniu którego używacie??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:54, 23 06 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Wiesz, to niebezpieczne pytanie, więc jeżeli chcesz pozostać przy życiu nie zadawaj takich pytań. Smile

A tak na serio to nie śmiem podawać definicji ani dawać linków do źródeł bo i sami Indianie walczą między sobą i światem o to co jest a co nie jest Indie. Wiec definicji takiej po prostu nie ma.

Powiem tylko tyle, że coś co nie przypomina RPG nazywamy Indie. Ty mozesz traktować swoją grę jak chcesz. Aby była dobra. A czy to bedzie RPG, planszówka, karcianka, bitewniak, Indie, Drama, czy inny diabeł to już zupełnie mnie nie interesuje.

Co sądzisz o tych kartach wspomagających fabułę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:57, 23 06 2008
Kaspar103
przybysz

 
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Karty są dobre tylko nie zupełnie jeszcze wiem na jakiej zasadzie one mają wspomagać tę fabułę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:04, 23 06 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





No wiesz ja bym mógł ci przedstawić całą grę łacznie z tekstami kart, tylko ile w tym będzie twojego wkładu? Wink

Poczytaj sobie o tej grze, którą wymieniłem i zastanów się czy nie można by jakoś tego połączyć.

EDIT:
Oczywiście pomyliłem tytuły. Chodziło mi o grę pt. "Once Upon A Time". Zabawa w budowanie bajkowiej opowiastki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jagmin dnia 14:09, 23 06 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:48, 23 06 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Kaspar103 napisał:
Czy ktoś mi może wytłumaczyć pojęcie "Indie" ?? W znaczeniu którego używacie??


[link widoczny dla zalogowanych]

Niestety, niektórzy mają z tego typu grami na pieńku, bo lokalna wataha indian nie doceniła ich geniuszu ... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 14:49, 23 06 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:20, 24 06 2008
Fear
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jeśli gracze mają rywalizować i działać osobno to grać trzeba by przez internet chyba. Bo jeśli na zwykłej sesji to musiało to musiałyby to być naprawdę Indie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:24, 24 06 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Oprócz tego, że gracze mają sobie nawzajem przeszkadzać, to gra wygląda na raczej klasyczną (IMHO specjalizacje powinny być jako archetypy, a gracze powinni mieć dowolność w kreacji postaci: zarówno przy doborze wyposażenia za odpowiednią kwotę, jak i umiejętności). Jeśli chcesz napisać po prostu grę o zabójcach, uczyń graczy drużyną. Niech jeden siedzi na dachu ze snajpą, kiedy reszta wypłasza ofiarę z budynku. Niech jeden podejdzie z garotą, kiedy reszta robi sztuczny tłok przy celu. Niech będzie fajnie i filmowo Wink.

A jak chcesz forsować działania niezależne, to mam pewien pomysł. Wywalamy MG (na kij ktoś taki w tego typu grze?). Przed grą kreujemy setting (miasto, ofiara, miejsca, informacje, zleceniodawcy etc.) wspólnie. Następnie gracze robią swoich zabójcę, każdy powinien preferować inny sposób dokonania morderstwa. Wszyscy mają równą ilość sztonów, które można wydawać w trakcie rozgrywki na różne rzeczy (na co i w jakiej ilości zostaje określone mechaniką). Każdy z graczy ustawia sceny, a ten, który pierwszy wyptrzyka się ze sztonów może zlikwidować cel... jeśli powiedzie się odpowiedni test Wink.

No, ale to tylko surowa koncepcja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:24, 25 06 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Behir napisał:
(snip) No, ale to tylko surowa koncepcja.


Heh, jest rpg "Wilderness of Mirrors" które działa prawie dokładnie tak jak to opisałeś. Właściwie jest to gra o szpiegach, ale trzeba tylko zarzucić odpowiedni cel misji by uzyskać sugerowany "killerski" efekt Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:09, 27 06 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Podkładacz Bomb:*
* - Ekhem... podkładacz nie jest do końca dopracowany słownie...


Ja to stary czlowiek jestem, to pamietam jeszcze takie okreslenie jak bomber Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:13, 28 06 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Ale się męczycie. A może Sabotażysta? Lepiej pasuje do Killera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
The Killer RpG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin