autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Jak się taki system by podobał? Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jak się taki system by podobał?
PostWysłany: 17:46, 24 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Porządek trzymał się od tysięcy już lat, lecz jak to we wszechświecie bywa. wszystko przemija. Niszczeje, zapada się, ludzie którzy to zauważają uznawani są za szaleńców, ale z czasem widzą to wszyscy, a o prorokach nie pamięta prawie nikt. Także i tym razem byli ludzie którzy widzieli rozpad ładu Imperium. Nikt ich nie słuchał, nikt nic nie zmienił. Szybki przewrót. Imperator zrzucony z tronu. Tryliony istnień w miliardach światów bez celu życia, bez przyszłości. Anarchia, podzielenie świata, po pięćdziesięciu latach dalej widać płonące miasta. Trynityk płonie latami... Technologia pchała galaktykę do przodu, ale nie zmieniała ludzi, jak mordowano się miotaczami płomieni tak morduje się dalej, galaktyka zmierza ku swojemu końcu, sieć informacyjna upadła w tydzień po upadku władzy, gigantyczne koncerny handlowe i produkcyjne przejmowały władzę nad światami i całymi układami, tworząc małe państewka Jak Thalia czy Konsorcjum Handlowe Jokata, wg oficjalnych doniesień Agencji Reutera galaktyka Podzieliła się na przynajmniej milion odrębnych państw o najprzeróżniejszych systemach rządów. Analion upadł całkowicie, oficjalna stolica imperium została przeniesiona do ponad stumiliardowej Tarasii, ostoi nauki. To tutaj! Witaj w nowym centrum wszechświata! Gdzie wszystko się może zdarzyć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:19, 24 06 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Argh. SF znaczy?
Nie moje klimaty,ale jeśli szukasz odzewu rozwiń temat szczególnie kwestie roli BG w tym anarchistycznym bagnie [nie,to nie ma być obraźliwym określeniem]. I właściwie pomyliłeś działy,ten post pasuje do Warsztatu. Ale to już kwestia adminów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hmmm...
PostWysłany: 18:39, 24 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Może i racja. Ale ten świat ma w swoim założeniu. Olbrzymi i nie krępujący żadnego gracza. Wolny rozwój. Nie oparty na punktach doświadczenia... Narracyjny, poza tym, nie każdy układ byłby anachistycznym bagnem Smile
Tarasia np. to coś bardziej jak Coruscant w SW. I jeszcze jedno, system na motywach Fundacji Asimova, zatem: Żadnych kosmitów.
Poza tym co dzieje się na Europie. Coś dziwnego:) Najdalej wysunięta planeta z którą utrzymuje się wciąż kontakt, a dalej? Gdzie nie dotarł od lta nikt? Kto to wie, może ktoś chciał rozbić imperium, tamten feralny tydzień do dziś nie został wyjaśniony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:07, 24 06 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Hm. Fundacji nie czytałem ale zrobiłem kiedyś taki open system Metropolis:Narracyjna Gra Łamiąca Konwencje. I nie wyszło z tego nic ciekawego prócz mojej własnej satysfakcji zrobienia autorki. Kompletną 1 wersje systemu znajdziesz w dziale Warsztat. Tak,żeby nie było,że zniechęcam:P,popełniłem tam też masę innych błędów. Określona konwencja naprawdę pomaga,choćby w tworzeniu scenariuszy. A na wariacje zawsze znajdzie się miejsce jeśli MG jest kreatywny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bywa...
PostWysłany: 20:29, 24 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Może i racja... Muszę przemyśleć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:41, 25 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





I zmień nazwę Analionu na Oralion.
Żartuję.
Ale zmień tą nazwę, bo się źle kojarzy. Wink
Przeniosłem do Warsztatu.
Komentarz ode mnie: opisane zbyt chaotycznie, wygląda na hearbreaker. System oparty o tematykę Fundacji/gry Frontier miał powstać na Moorholdzie, ale nic z tego zdaje się nie wyszło. Gdyby wyszedł - spoko, fajnie byłoby pograć. Pytanie: czy jako normalne RPG czy może coś polityczno-ekonomicznego? W takim gigantycznym świecie łatwo się pogubić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nie no...
PostWysłany: 07:52, 25 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Szczerze to jesteś pierwszą osobą która to zauważyła, szacun:) Możem zmienić, hm... Oparty na fundacji ale tylko w zarysie, może wpiszę tu moją rozmowę z pewnym (według siebie) podstarzałym graczem z forum profeo. Tam sporo jest o świecie.

Co powiecie na taki system? Raczej świat. System oparty o k100 dający maksymalną wolność, właściwie brak systemu, najbardziej rozbudowana warstwa fabularna.

Ernest Resch


Marcin


Dobra przyznam się że nie lubię fantasy wmieszanej w space operę. Stanę zatem okoniem i bedę konstruktywnie krytykował, nie negując pomysłu. Czy nie mogły by być to bardziej realne realnia (rozwój Ziemi i układu Słonecznego)?, Co nowego ma ten system mieć do zaoferowania czego nie było by w Trinity czy Gasnących Słońcach, aby system naprawdę się przebił musi mieć to coś - polityczny opis świata nie wystarczy. Może się przebić tylko na jakimś dingsie albo wyjątkowej mechanice. Przemyślę i podsunę dyngsy ale musze wiedzieć więcej. Polecam do zapoznania się ze świętną serią Gurpsowych podręczników Transhuman Space które przewidują możliwy rozwój człowieka poprzez wpływ na niewgo rozwijającej się technologii i układów spółecznych itp. Małe ale jeśli sieć informacyjna padła to a) agencja Reutera także, b) brak informacji to śmierć dla koncernów, i państw - nastąpił by chaos. Napisz coś wiecej na temat tego czym by się taki gracz mógł zajmować, czy należał by do jakiejś spółki rodzinnej, i czego by chciał w świecie przyszłości. Adwokat Diabła kłania się.


online
Gabriel Fijałkowski


No generalnie to informacja upadła poza centralnymi układami, transport za pomocą ślizgów zaginających przestrzeń możliwy i celny jest tylko przy dobrym połączeniu układów siecią informacyjną, szczerze to wzorowałem się na Fundacji. Upadające imperium, żadnych kosmitów, żadnych skoków w nadprzestrzeń czy laserów. Tym by się wyróżniał. Niema innych cywilizacji, choć takie pozostawione od wieku... Zdążyły mocno wyewoluować, to jakby na ziemi padł internet, sieć komórkowa i satelity naraz. Byłby szał, społeczeństwa uzależnione od informacji, odcięte od niej, miejsce idealne dla szaleńców i wszelkiej maści proroków. Kim byłby gracz? Kim zechce, zależnie od układu: Cyberpunkowa Tarasia, Postapokaliptyczny Analion oraz setki innych planet, opuszczone zamieszkałe, nie wszędzie państwo jest jedno, na zaludnionych gęsto planetach podzieliło się na dziesiątki państw, bez silnej władzy i kontaktu... Generalnie tak bywa:)

Świat bez korzeni, dodatkowo w totalnej anarchii, taki jest cel tego systemu. Hmmm... No i jeszcze może coś... Co pojawia się na Europie, nie do końca normalne... Heh. Miliony planet. Miliony możliwości. Racja Panie Adwokacie? Krytyka jest dobra bo zmusza do działań, albo oparciu się albo poddaniu. Lepsze to niż pustka.

Ernest Resch


Marcin



Widzę żeś się młody rozszalał, słucham dalej. Jakie są konkretne cele ludzkości, drużyny i jednostek. Czasem potrzeba wyższego celu całościowego, rewolty, wskrzeszenia cywilizacji, rozszyfrowania czemu znikają z wybranych planet ludzie, co oznacza sygnał nadawany ciągle z poza układu. Za dużo możliwości też jest nie dobrze, bo swiat staje się nie spójny i przytłacza. Aha i jedna ważna rzecz kto kontroluje transport międzyplanetarny ten kontroluje wszystko. Dlaczego Analion jest po zagładzie i nikt się nim nie zajmie, jak jest utrzymywany i po co (może to jakieś więżienie gdzie transport jest tylko w jedną stronę). Tak czy siak czekam na więcej dyngsów. Do przejrzenia proponuję oprócz wspomnianego Transhuman Space (wyjątkowo dobre podręczniki choć by do przeczytania nie osadzone w żadnym uniwersum, podstawa do budowy własnego świata), a takze Dark Heresy (totalitarność w mega wszechświecie) oraz Alternity (nie udany twór powstały w czasie pomiędzy AD&D 2 edycją a D&D- 3 edycją, który proponowałjakąs nową mechanikę, kilka ras, również możliwość zbudowania świata bez ras, brez lub z psionikami, handlowego hard sf lub space opery, albo czegokolwiek inego).


online
Gabriel Fijałkowski


Określ cel cywilizacji na ziemi:) Nie da się... Za dużo różnych dążeń, każdy chce czegoś innego. Niema sygnału spoza układu, właśnie niema nic, każda planeta to osobny świat, poza wewnętrznymi układami niema nic, Dokładnie, co do transportu, oddanie go we władzę jednej korporacji byłoby idiotyzmem, informacja to władza, monopol trzeba osłabiać, dlatego istnieją dziesiątki firm, kontrolujące transport między układami. Analion upadł, tego do dziś nie wyjaśniono, w kilka minut padło wszystko, było wotum nieufności w radzie imperialnei, pierwsze wobec imperatora od tysięcy lat, wszyscy zobaczyli że władza stoi na niczym, dziwnym zbiegiem okoliczności a może właśnie to zbieg nie był... Opancerzone transportery Red&Smith wleciały na orbitę, nie było rozkazu żadnego, napięcie na planecie sięgało zenitu, czuć było to w powietrzu, padł pierwszy strzał i zaczęło się, totalnie nieprzygotowana gwardia imperialna ruszyła na cywilne okręty, a te oficjalnie dla ochrony przed przechwytywaczami (piraci wybijający okręty z ślizgu), uzbrojone po zęby, nie były dłużne, na giełdzie między galaktycznej ktoś rzucił: WOJNA! I zaczęło się, anarchia i szał. Kolejne okręty wychodzące ze ślizgu lądowały na orbicie i wpadały w pułapkę, aż w końcu ktoś użył zakazanego, pierwsza bomba termojądrowa użyta od setek lat, podobno ponad dwadzieścia megaton, mocno zdestabilizowała planetę, ale i tak 90% ludzkości udało się opuścić planetę, przeładowane stacje orbitalne wysyłały wszystkich na Tarasię, na Cord i inne planety centralnego układu. Sieć informacyjna błędem była podłączona do jednego centrum i wszystko padło.

Co do tego co dzieje się na Analionie, teraz, trudno powiedzieć, jedyni którzy tam powrócili to stalkerzy, ślizg jest stosunkowo krótki, więc rysyko błędu jest niewysokie, a skarbów na planecie która byłą centrum wszechświata... jest sporo. Rząd republiki także wysyła tam swoje oddziały, klimat na tamtej planecie, lekko jak z Mad Maxa czy fallouta.

Co do systemu. Mam własny, na doświadczeniu oparty:) k1oo i lekko na cyberpunku, tworzenie od podstaw to sama przyjemnośćSmile

A Tarasia, Cord, i analion to tylko trzy układy. A reszta? Zamieszkałe i niezamieszkałeSmile
To dopiero możliwości.

Ernest Resch


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:51, 25 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Niema pisze się osobno, chyba że masz na myśli osobę, która nie potrafi mówić.
O mechanice się nie wypowiem, bo mi szczerze mówiąc zwisa, byle nie zaciemniała opisu świata.
Myślę jednak, że rzucasz się na zbyt dużego przeciwnika (czy jak to się mówi). Nie wiem czy czytałeś o Nemezis (setting z Megakonkursu), tam autor skupił się bodajże na trzech planetach. W twoim wypadku będzie albo podręcznik o grubości 1000 stron (nikt tego nie przeczyta) albo krótki, ale pozostawiający tyle w gestii Mistrza Gry, że mógłby sobie właściwie wszystko sam wymyślić...
Czyli musiałbyś się skupić na czymś (wspomniane trzy układy - to może być dobry pomysł) i może po prostu o reszcie nawet nie wspominać w podręczniku, może nawet tajemnicą pozostawić co się stało z Imperium - w końcu jeśli padła komunikacja, to nic poza plotkami mogło do twoich układów nie dotrzeć. Nie wiem czy nie lepiej nawet byłoby się skupić na jednym, za to dopracować, żeby każda planeta była taką małą Diuną w sensie: dopracowanym, dobrze działającym mini światem z realistyczną polityką, zachowaniem ludzi, frakcjami, konfliktami. Niestety hard sf narzuca nie tylko trzymanie się fizyki do pewnego stopnia, ale także zachowanie rozsądku w przedstawianiu społeczeństw, polityki, "planetologii".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 08:54, 25 06 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Dokładnie.
PostWysłany: 09:32, 25 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Dokładnie o to chodzi, każdy układ byłby innym podręcznikiem. Do Podręcznika głównego, w nim zostanie opisana Tarasia i stacje orbitalne, cała planeta z ekonomią, polityką i największymi graczami w tej grze, każda planeta jest inna, na każdej poziom technologiczny inny, więc postacie żyjące na różnych układach będą tworzone nieco inaczej jeśli chodzi o dostępne umiejętności i ekwipunek. Klimat każdego układu jest inny, Tarasia to cyberpynkowe społeczeństwo w wersji soft, nieco przypominające Coruscant z SW. Rzucanie się na całą galaktyke... Jest takie no średnie, przewiduję około 15 podręczników, każdy opisujący galaktykę z innego punktu widzenia, w tym jeden: oczami przechwytywaczy, życie w przestrzeni. Co do niema nie ma to mój błąd, nie umiem pisać inaczej nie wiem czemu, poprawiam tyle razy ten sam błąd a tu... nic Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wstęp:) No już jakiś co teraz?
PostWysłany: 14:04, 25 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Galaktyka

Galaktyka to zbiór miliardów gwiazd i miliardów planet, to lata świetlne możliwości, galaktyka to straszne niebezpieczeństwo, dawniej za czasów imperatora straż orbitalna skutecznie niszczyła pirackie siedliska, podróże były bezpieczne, ale nikt nie odwróci historii a ta zmieniła się nie do poznania, teraz każdy odcinek przestrzeni to nowy świat, a każda planeta to motyw do miliona opowieści. Galaktyka Drogi mlecznej nazwana tak od wyglądu jaki przyjmuje w odległych światach liczy przeszło 150 miliardów gwiazd. Od żółtych słońc dających szanse na spokojne życie na pobliskich planetach, przez gigantyczne czerwone olbrzymy, małe i zimne białe karły do innych dziesiątek rodzajów gwiazd. Nasze słońce: Tarasia od którego nazwy bierze planeta na której mamy szczęście pić kawę świecić będzie jeszcze przez dobre 4... 4 i pół miliarda lat, zatem całkiem, całkiem, jednak nie każda planeta ma to szczęście, słyszałem o planetach które zostały wchłonięte przez powiększające się słońca, a i o takich które wybuchające słońce zmiotło w odchła kosmosu, a to już nieciekawe przeżycie.

Pozostałym aspektom galaktyki, niuansom budowy, historii planet. ekonomii, korporacjom, przyrodzie i ludziom z innych układów damy szansę zobaczyć światło dzienne już wkrótce, teraz pora zająć się tobą, bo co by nie mówić, galaktyka galaktyką, ale najbardziej obchodzi cię to kim jesteś i co chcesz osiągnąć w życiu. Racja?

Zatem Opowiedz o sobie!

Czekam...

SEKCJA GRACZA i Początki

Czym Są RPG?

Jest to jeden z najlepszych (poza kontaktem z kobietami - to deklasuje wszystkie inne), sposobów spędzania czasu, spotkanie RPG wygląda generalnie tak, przynajmniej w moim przypadku:
21.00 Gracze (o nich zaraz), wpadają do pokoju, rzucają plecaki z dobrem wszelakim zdatnym lub nie zdatnym do jedzenia w kąt, każdy zajmuje co lepsze miejsca.
21.15 Sesja (to spotkanie określane tak przez gros graczy rpg) się zaczyna, fascynująca historia piękne opisy świata, czy światów, wspaniałe postacie niezależne (o nich też zaraz), a sesja się nie klei.
0.00 Gracze zaczynają się wczuwać, jedzenia już brak, kawa idzie w ruch.
2.15 Intryga w przygodzie w której biorą udział herosi nabiera tempa.
4.30 Kawa, intryga i napięcie sięga zenitu.
6.00 Jasno na dworze już, punkt kulminacyjny sesji minął, gracze pobudzeni jak nigdy, mogliby grać kolejny dzień, a ja kończę sesje:)
To generalnie jest sesja, spotkanie (przy piwie >18lat. przy coli <18lat) dobra zabawa, intrygujące historie, i setki rzeczy które mogą się zdarzyć.
Gro osób która nie słyszała o papierowych rpgach z pewnością grała w ich komputerowe odpowiedniki, jeśli komuś było mało wolności dawanej przez gry komputerowe, jeśli marzy, aby co tydzeń odkrywać całkiem nową fabułę, to RPG są dla niego.
Nie przesadzę jeśli powiem, że ta rozrywka zmienia ludzi, z zamkniętych na otwartych światowców, odkrywa prawdziwy charakter danej osoby i jej marzenia czy żądze. Dobrze stworzony i opisywany świat daje złudzenie realizmu tak wielkie, że człowiek potrafi wpaść w depresję po stracie postaci.

Kim jest Gracz, a kim jego postać?

Gracz to realna osoba, Janek, Stefek, Poo, Bolek, Tola, Lolek czy jaki inna znana ci osoba. Gracze, coby nie mówić to w większości osobniki rodzaju męskiego, ale i kobiet coraz więcej. Każdy gracz posiada jedną (lub więcej - Nie przepadam za dualizmem) postaci w które się wciela. Fallen Galaxy, czyli system oparty o mechanikę d100 (później), stara się dać jak największą swobodę graczowi, w doborze postaci i w jej odgrywaniu, zarzuciłem, tworząc system, klasy postaci, regulujące cechy postaci czy jej rozwój, postawiłem na realizm i wybór gracza, zarówno na początku jak i w trakcie gry. Postać zatem to rozpisana na kartce postaci (dołączona na końcu lub w sieci) alternatywna osobowość Gracza, powinno używać się jej jedynie w trakcie gry, nie przenosząc zatargów z świata realnego do fikcyjnego i odwrotnie (co często jest trudne).

Kim jest Mistrz Gry?

Nazywa się go różnie: Misiu, Gabryś, ej chodź zobacz jednak mam karabin zapisany na karcie, Mistrzu, Panie, Chamie, Bydle i wiele innych. Jest on ostateczną wyrocznią (w grze) twórcą historii, zmysłami postaci graczy, spotykanymi postaciami i wszystkim innym. On tworzy historię, ma wpływ na wszystko co dzieje się w świecie gry, poza wyborami podejmowanymi przez graczy, mimo tej władzy, mało kto jest w stanie opanować graczy i stworzyć przynajmniej na poły realny świat i mało kto się na to decyduje, więc mistrzowie gry, praktycznie zawsze są towarem deficytowym, dodam! dobrzy mistrzowie, bo marnym nie trudno zostać.

Co to jest Fallen Galaxy?

Jest to świat RPG stworzony w mrocznej, smutnej, lekko horrorowo-thrillerowej konwencji science fiction. Jego główne cechy odróżniające od innych Space Opera to... A z resztą, przeczytacie, zobaczycie, najlepiej poznawać to z czasem, powoli odkrywać niesamowite tajemnice upadłej galaktyki, od skorumpowanej i dumnej Tarasii, aż po odległe rubieże kosmosu z których wiadomości nie otrzymano od ponad pięćdziesięciu lat, a wierzcie mi, gdyby mieli możliwość opowiedzieliby nam całkiem sporo. Przed Upadkiem w imperium mieszkało przeszło 12 trylionów istnień. Miliard światów, a każdy z nich to szansa na nową opowieść, na milion opowieści, o większości wolałbyś nie słyszeć, myślicie że tylko na planetach mieszkali ludzie? A giga stacje orbitalne? A okręty które przy zerwaniu łączności znalazły się same w odchłani? Na luksusowych okrętach klasy Traveller mogło podróżować nawet milion osób, a nie sto i nie tysiąc takich stacji i okrętów zaginęło. Imperium upadło, i nigdy się nie podniesie, nikt nigdy nie połączy już wszystkich światów... Raczej. Bo nigdy nic nie wiadomo...

Pokrótce wyjaśniono już skąd nazwa, kto kim jest, ale jak grać? I kim? Proponuję najpierw stworzyć postać, a dopiero potem poznawać mechanikę, którą uprościłem możliwie maksymalnie. Postać powinna odwzorowywać Ciebie graczu, bądź kogoś kim chciałbyś być, takie osoby jako początkujący powinieneś stworzyć. Pamiętaj! Pierwsza postać jest jak pierwszy raz, za kierownicą czy nad morzem... Hehe... W każdym razie o ważny wybór, osobiście proponuję granie jedną postacią, pielęgnacja jej, a po niedługim czasie zauważysz że ona to ty a ty to ona. Dobre odgrywanie postaci to podstawa w RPG, dobra zabawa to cel, ale odgrywanie to podstawa.
Zatem Zapraszam do tworzenia postaci, zaraz gdy tylko dogłębnie się nad nią zastanowisz, poświęć na to nawet dzień czy dwa, myśl, zapisuj pomysły, skonsultuj z mistrzem gry, może nawet przeprowadźcie mini sesję, abyś ty wczuł się w postać a mistrz gry opanował mechanikę i realia świata. A zatem teraz... Pora przygotować bohatera, który miał okazję żyć w najbardziej burzliwym okresie istnienia galaktyki, w takich momentach rodzą się legendy, upada stary porządek i budzi się nowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Coś Umilkło Forum
PostWysłany: 07:50, 27 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Smile Jak tu je obudzić... Temat może mało ciekawy, cholera wie:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:27, 27 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Za dużo czytania i się ludziom nie chce przebijać. Smile
Sekcję gracza i początki chyba niepotrzebnie tu wklejasz - nic nowego, ani ciekawego tutaj nie ma. Wszyscy wiedzą kim jest Mistrz Gry. Wink

"Nasze słońce: Tarasia od którego nazwy bierze planeta na której mamy szczęście pić kawę świecić będzie jeszcze przez dobre 4... 4 i pół miliarda lat, zatem całkiem, całkiem, jednak nie każda planeta ma to szczęście, słyszałem o planetach które zostały wchłonięte przez powiększające się słońca, a i o takich które wybuchające słońce zmiotło w odchła kosmosu, a to już nieciekawe przeżycie. " - brzmi mi to za bardzo potocznie, jak neuroshimowy slang, który ma to do siebie, że pasuje tylko do Neuroshimy.
Na takie wspisy zresztą może warto założyć bloga, jeśli zamierzasz faktycznie system tworzyć? Ostatnio taka moda jest, nie będę się spierał czy słuszna. Razz

Cały powyższy post jest niezbyt użyteczny na tym forum, bo wszystko co tam napisałeś było już wcześniej. Także dałeś dużo tekstu - ale mało użytecznej do komentowania i oceniania treści.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 09:27, 27 06 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Może zrobimy tak....
PostWysłany: 12:07, 27 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Napiszę system, opiszę świat. Mam ciekawy pomysł, z wkładką do podręcznika. Taka jakby errata, kilkadziesiąt stron, normalnie opisany świat w podręczniku, ekonomia, klimat, polityka, centra handlowe, podziemie i inne. To co wie przeciętny mieszkaniec świata, tak by było do czytania dla wszystkich, i taka wkładka, z materiałami dodatkowymi, o których powinien wiedzieć jedynie MG, będzie mógł to sobie wyjąć, a resztę dać graczom by złapali klimat świata, chyba że gracz jest nowo przybyłym imigrantem to wówczas:) Nie dostanie nic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jeah...
PostWysłany: 09:32, 30 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Serwis gotowy:) [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:12, 30 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Losowe zdanie ze strony: "Galaktyka to zbiór miliardy gwiazd i miliardów planet, to lata świetlne możliwości, galaktyka to straszne niebezpieczeństwo, dawniej za czasów imperatora straż orbitalna skutecznie niszczyła pirackie siedliska, podróże były bezpieczne, ale nikt nie odwróci historii a ta zmieniła się nie do poznania, teraz każdy odcinek przestrzeni to nowy świat, a każda planeta to motyw do miliona opowieści."
Czy zauważasz, że coś z nim jest nie tak? Bo jeśli nie - to nie wiem czy ma sens, żebyś tworzył system, który opiszesz w sposób chaotyczny i niezbyt po Polsku?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jak się taki system by podobał?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin