autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Jak się taki system by podobał? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 13:03, 30 06 2008
Urgon
zerkający na systemy

 
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





AVE...

Jestem nowy na tym forum, ale jakieś doświadczenia okołopisarskie i okołogrowe mam i pragnę się podzielić nimi z innymi.

Od początku mi się ten pomysł nie podobał... Po pierwsze: za dużo na raz chcesz mieć. Idea szczytna, ale żeby gra miała sens, trza by opisać z kilka układów planetarnych, a to oznacza wg. Ciebie tyleż samo podręczników. Po drugie: wszyscy zapowiadają swobodny, nieograniczony świat, a jak do tej pory i tak MG musi kombinować by ta swoboda i nieograniczoność była. Bez urazy, ale wątpię by Ci się udało. Po trzecie: za duzo rzeczy na raz, za dużo pomysłów, motywów i koncepcji chcesz tu wrzucić. Sorki, ale MadMax i stalkerzy w kosmosie to już przesada, nawet jak dotyczy to jednej planety... A zresztą, co tak się wszyscy na tą postapokalipsę koniecznie ze stalkerami i "Piknikiem na skraju drogi" w tle uparli? To mnie już irytuje. Tak samo, jak fantasy zerżnięte z Tolkiena...
A tak pozatym to ogólnie całość mi się nie podoba jeszcze, bo tak. Nie przemawia do mnie, choć lubię SF...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:29, 30 06 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Jakież smutne. Urgo pogromca, aż strach kiedy zabierze się za moje systemy.
Cytat:
Jestem nowy na tym forum, ale jakieś doświadczenia okołopisarskie i okołogrowe mam i pragnę się podzielić nimi z innymi.

Od początku mi się ten pomysł nie podobał... Po pierwsze: za dużo na raz chcesz mieć. Idea szczytna, ale żeby gra miała sens, trza by opisać z kilka układów planetarnych, a to oznacza wg. Ciebie tyleż samo podręczników. Po drugie: wszyscy zapowiadają swobodny, nieograniczony świat, a jak do tej pory i tak MG musi kombinować by ta swoboda i nieograniczoność była. Bez urazy, ale wątpię by Ci się udało. Po trzecie: za duzo rzeczy na raz, za dużo pomysłów, motywów i koncepcji chcesz tu wrzucić. Sorki, ale MadMax i stalkerzy w kosmosie to już przesada, nawet jak dotyczy to jednej planety... A zresztą, co tak się wszyscy na tą postapokalipsę koniecznie ze stalkerami i "Piknikiem na skraju drogi" w tle uparli? To mnie już irytuje. Tak samo, jak fantasy zerżnięte z Tolkiena...
A tak pozatym to ogólnie całość mi się nie podoba jeszcze, bo tak. Nie przemawia do mnie, choć lubię SF...

Więc spuść z tonu i podaj więcej argumentów poza moimi i Magnesowymi. Fakt napisałeś jeszcze, że ci się nie podoba i jest sztampowe. Na pierwsze ja ci nie pomogę, też mi się nie podoba. Przechodząc do drugiego to autor napisał gdzieś, że to jest na motywach książki. Więc w niej doszukuj się sztampowości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:40, 30 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





"stalkerzy w kosmosie" - to mogłoby być ciekawe, gdyby wykorzystać pomysły, jakie się pojawiały w "starym" SF z czasów powieści i opowiadań o eksploracji Wenus i Marsa. Zupełnie obce rasy, nieznane zagrożenia, taki survival.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 16:40, 30 06 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Hmmm...
PostWysłany: 17:04, 30 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Jakby to wyjaśnić... Powoli i prosto. Chcę zrobić coś duuużego. Opisanych będzie kilka reprezentatywnych układów. I taki dział Twórca światów, o tworzeniu własnych układów. Świat będzie naprawdę nieograniczony, o ile wyobraźni nie da się ograniczyć. MadMax i klimaty lekko po wojnie atomowej to była stolica, została zniszczona i opuszczona, pozostało tam pełno najprzeróżniejszych artefaktów, przedmiotów, wyobraź sobie warszawę opuszczoną w ciągu godziny, ile byłoby tam bogactwa? Pojawiły by się setki osób chcące zdobyć coś dla siebie, wojska nowej republiki, nie chcą się tam zapuszczać, i nadzorują to niejako z orbity. Wszystko co dzieje się na dawnej stolicy imperium to teoretycznie zagadka. Była przykryta taką warstwą metalu, że nie wiadomo co dzieje się pod tą skorupą. Ten system nie byłby klasycznym RPGiem, od kiedy padła komunikacja, 98% galaktyki straciło kontakt z resztą, nie wiadomo co się tam dzieje, opisane będą światy centrum, i szkice tego co może być na innych, ale każdy mg może zrobić co zechce, umieścić świat w jakiej konwencji chce, eksplorowanie na nowo systemu, powiedzmy: Znaleziono w archiwach na Anarionie mapy galaktyki wraz z koordynatami, gracze znaleźli, i tu konwencja "szukaj w śmieciach" zmienia się na odkrywanie galaktyki na nowo. To będzie czyste hard sf, bez kosmitów... Teoretycznie, bo Upadek był... Jakby zaplanowany. Ale to swoją drogą. To co znajduje się w galaktyce teraz, to zupełnie nowy świat, sto lat wystarczyło by zmienić wszystko. I to coś co powoli włazi do galaktyki, niewidzialne choć jest na Tarasii od dawna, było na Anarionie od wieków, tu zaczyna się konwencja horroru, można grać kosmopolityczne kampanie na Tarasii, odkrywać galaktykę i badać. Powoli to co ją wchłania... Bo to nie jest wcale inne od nas, a może jest...


Co do systemu i błędów. To jest wersja alpha. Nie musi zgadzać się wszystko. Można ją okroić, albo lepiej, każdy może wziąć to co zechce, i wykorzystać jak zechce, taka władza mistrza gry, bierze to co potrzeba. Błędy logiczne i ortograficzne poprawię, z czasem, skończę wersję alpha wezwę mojego korektora i popracujemy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ernestresch dnia 17:07, 30 06 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Re: Hmmm...
PostWysłany: 17:42, 30 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Cytat:
Chcę zrobić coś duuużego.


To jest największy problem. Mogę ci od razu powiedzieć: prawie na pewno nie dasz rady. Wielu się rzucało na robienie dużych RPG i nic z tego nie wychodziło, o duuużych lepiej nie myśleć, jeśli nie masz zaplecza. Zerknij na listę osób zaangażowanych w tworzenie dowolnego RPG z półki w Empiku, który ma więcej stron i zauważysz, że jest dość długa i to nie są amatorzy. Zrób na początek coś małego, ale dopracowanego i porządnego, a potem zobaczysz, może rozwiniesz to w wielki system.

Cytat:
MadMax i klimaty lekko po wojnie atomowej to była stolica, została zniszczona i opuszczona, pozostało tam pełno najprzeróżniejszych artefaktów, przedmiotów, wyobraź sobie warszawę opuszczoną w ciągu godziny, ile byłoby tam bogactwa?


Jeśli chcesz cokolwiek pisać, musisz niestety pisać zrozumiale. Jakie oceny miałeś/masz z wypracowań? To smutna prawda, bo nauczenie się pisania poprawnie po polsku nie jest proste, ale niestety - bez porządnego pisania, nie ma się co brać za cokolwiek.
Pisz też bardziej zwięźle, bo to co opisujesz da się streścić w 10 zdaniach i nie trzeba się przy tym ciągle powtarzać. Wątek już długi, a poza informacje z tych 10 zdań nie wyszedłeś.

ernestresch napisał:
Co do systemu i błędów. To jest wersja alpha. Nie musi zgadzać się wszystko. Można ją okroić, albo lepiej, każdy może wziąć to co zechce, i wykorzystać jak zechce, taka władza mistrza gry, bierze to co potrzeba. Błędy logiczne i ortograficzne poprawię, z czasem, skończę wersję alpha wezwę mojego korektora i popracujemy.


Nie całkiem rozumiem co masz na myśli pod określeniem "korektor", mam nadzieję, że nie chcesz programem poprawiać tekstu. Wink Mam wrażenie, że brakuje między nami komunikacji - po prostu nie rozumiem o co ci chodzi, to wynika z tego co pisałem wcześniej. Musisz pisać poprawnie, żeby coś zaprezentować.
Mogą być nawet ortografy, ale zdania muszą być zrozumiałe. Tego na razie brakuje. Nie chcę i nie lubię zniechęcać, szczególnie że każdy system inny niż klasyczne fantasy jest tutaj mile widziany, ale czasem lepiej stworzyć coś dla siebie i swoich graczy i nawet tego nie opisywać, ale "trzymać w głowie" i mieć dobrą zabawę z grania w RPG i tworzenia dla siebie, niż na siłę tworzyć dla szerszej publiki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 17:46, 30 06 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Good idea...
PostWysłany: 18:12, 30 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Hmmm trzeba zacząć od tego że:
System ma około tygodnia:)
Pisany jest niesamowicie szybko, kilkanaście, kilkadziesiąt stron dziennie, może tak. Spiszę. Poprawię (oddam do korekty, osoba która poprawia to chyba korektor). Zagram kampanię w nim, poprawię, dam do grania innemu gmowi, poprawię i podam wtedy do oceny na forach, wersję finalną.

Co do ocen, prace próbne przed maturą to na 40 ptk, za styl najwięcej:) Hmmm... Może dlatego tak ta rozmowa się nie układa bo prowadzę kilka rozmów naraz, system ciągle zmieniam, rozwijam, ponadto tworzę serwis internetowy i kilka innych rzeczy:) Za dużo na głowie... Zobaczymy...

Będę pisać zwięźlej, zobaczymy co z tym systemem.

A i pytanie... Jest oryginalny?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ernestresch dnia 18:13, 30 06 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Hehe...
PostWysłany: 18:23, 30 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Dopiero Cię skojarzyłem. Gratuluję nieborakówSmile

Tak myślałem i myślałem... Skąd ten Magnes. Gdzieś to było, podręcznik w moim pokoju wciąż jest, używany... od czasu do czasu, najlepsze sesje to ma przerwie w klasie, albo i na lekcji: Punk Śmietnikowy i Capitain Cubasa razem z wiecznym Bobem Marleyem przemierzali RPA... Z pół roku. Zabił ich powóz na autostradzie. Cóóż... Szacun.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:45, 30 06 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Ad ortografy

Pisz po prostu w jakimś programie, który podkreśla błędy. Czy to w wordzie, czy w OO. Bo pisanie "prostrze" odrzuca mnie od tekstu.

Ad stylizowanie

Popieram zdanie innych osób wypowiadających się w tym temacie. To, co Neuroshimie wyszło na dobre (a przynajmniej część osób tak uważa) nie wychodzi na dobre Twojemu systemowi. Wolałbym, zebyś pisał zrozumiale i czytelnie, a styl wyrzucił za okno Wink.

Ad treść

Zdecydowanie zbyt długie zdania już na samej stronie tytułowej. Nie bierz przykładu z Fromma, który w "Być czy Mieć" wali zdania na pół strony. Pisanie zbyt rozwlekłe również jest wadą, jak mawia moja polonistka.

Ad system

Wynik 00 i 0 to sto, a 90 i 0 to 90. Przy rzucie k100 k10 robi za jedności, więc 0 to 0, a nie dziesięć. Tak gwoli ścisłości Wink. W resztę się nie wczytywałem, bo to kolejna mutacja mechaniki procentowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:49, 30 06 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Cytat:
A i pytanie... Jest oryginalny?

[link widoczny dla zalogowanych] chyba nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bo to jest mechanika procentowa:)
PostWysłany: 19:11, 30 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Taka prawda...
Co do kości jakoś tak mi pasowało z tymi kośćmi, do tego niema się co przyczepiać bo każdy może używać jej jak chce. Co do travellera. Zobaczymy co dalej, i jak to wyjdzie... Popracuję nad tym, i zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:21, 30 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Co do oryginalności: póki co w Polsce nic nie ma SF w ogóle, więc... Powiedziałbym że będzie za jakiś czas Core i Nemezis, tylko że mam wątpliwości, czy rzeczywiście się kiedyś ukażą. Jeśli wprowadzisz jakieś ciekawe elementy albo podkreślisz inspiracje z Fundacją, nie powinno być źle pod względem oryginalności.
OT: Zawsze mnie cieszy, jak ktoś gra w Nieboraków. Jakbyś miał jakieś ciekawe pomysły, stare postaci do opisania, przygody itp. zapraszam na stronę do Puszki Sardynek (http://nieboracy.wieza.org), najlepsze stamtąd będą wyławiane do drugiej edycji. Powóz na autostradzie mnie rozbawił. Smile Muszę pamiętać o autostradach, przy tworzeniu drugiej edycji, w końcu teraz to temat na czasie... ciągle budowane autostrady powozów... powozy-tiry... hm... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Magnes dnia 19:23, 30 06 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Oj było i lepiej
PostWysłany: 19:29, 30 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





A co powiesz na taki system, najlepszy po piwie:)

Nazywa się trumna, wymyślony przez kumpla, chyba.

Każdy z graczy budzi się w trumnie, z aksamitem, w skrzyni, w luksusowej czteropokojowej z łazienką i telewizorem albo jakiejś innej, jego zadanie to zabić się jak najszybciej, a mg... Utrudnia to jak może, żebyś widział nadzieję w oczach tego który zobaczył pociąg, biegł i biegł. A pociąg minął go... górąSmile

Najszybszy koniec gry był taki:
Ja: Obudziłeś się w trumnie. Jest mała ciasna i drewniana.
Gracz: No to prób...
Ja: Umarłeś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Oj było i lepiej
PostWysłany: 20:46, 30 06 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





ernestresch napisał:
A co powiesz na taki system, najlepszy po piwie:)

Nazywa się trumna, wymyślony przez kumpla, chyba.


Temat na inną dyskusję (inny wątek, żeby tutaj nie zaśmiecać, jeśli chcesz o tym kontynuować), można by z tego zrobić minigierkę z jakąś prostą mechaniką (bez Mistrza Gry może?). Lepiej tylko żeby nikt niewtajemniczony się nie przysłuchiwał grze, bo mogłaby wybuchnąć panika ("panie, a oni tam planują pod pociąg skakać").


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Można i tak...
PostWysłany: 22:02, 30 06 2008
ernestresch
zerkający na systemy

 
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Maszewo





Ale największa uroda to wojna: Narrator-gracze. Ok koniec tematu, powrót do rzeczywistości, system został poddany pobieżnej analizie i co do treści niema nic analizator, tylko forma masakra, a raczej może: Marna. Bo nie jest tak źle. Hmmm... Jedziemy dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:05, 30 06 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Póki co, udostępnione materiały są mało interesujące, a rpg przypomina kolejny DIY sci-fi, z "trylionem" planet, magicznym sposobem transportu oraz kosmicznymi piratami (Rolling Eyes).


1. Jak zwykle, wszystko zrzucone jest na głowę biednego mg (który obowiązkowo musi być "oczytany" i "pomysłowy"), a jakość rozbiegówki nie wróży dobrze ew. tekstom wspierającym (łatanie dziur logicznych prawdopodobnie zeżre więcej czasu niż gotowy materiał mógłby go oszczędzić).

Btw1. Czemu korporacje muszą robić przewrót i katapultować rząd ? Czy nie łatwiej jest wykupić paczkę ustaw, postawić się ponad prawem i cieszyć siłami zbrojnymi współfinansowanymi przez podatników ?

Btw2. Skąd piraci biorą kasę na kosmiczne okręty, w jaki sposób i z czego rabują statki "ślizgające" się po czasoprzestrzeni ?

Btw3. Czym żywi się olbrzymia banda mieszkająca na tej centralnej planecie, i jak wygląda system kanałowy ??


2. Tworzenie postaci wbrew reklamowym sloganom ogranicza się do wyklepywania przeciętnych Kowalskich, którzy zgodnie z realistycznymi trendami nie mają jakichkolwiek szans by się wybić (przynajmniej mechanika do rozwoju postaci nie jest potrzebna).
Ew. "wysokopoziomowa" gra opiera się na całkowicie na osądzie mg i zabawie w "moja korporacja jest silniejsza".


3. System definitywnie nie będzie pchał się na wizję graczy, albowiem biedny mg musi rzucać za wszystkich i po cichu, na dobitkę powinien sam przygotować zasady do rozstrzygania konfliktów między postaciami.


4. Generator światów jest praktycznie bezużyteczny, i jedyna "przydatna rzecz" jaką można z niego wygrzebać to kolor pobliskiej gwiazdy (Rolling Eyes).


Hmm, powinno wystarczyć na początek (no i to wersja "alpha") Wink.


Btw1. Pozytywnych rzeczy nie zauważyłem.
Btw2. autor sam się prosił (kto go tak podpuścił ?) Wink
Btw3. Trochę szkoda, sądziłem że ktoś z siedmioletnim mistrzowskim doświadczeniem nie pójdzie w statyczne opisy i supplementy, a raczej wykorzysta swoje doświadczenie do zmontowania "puzzlowatego" (ala ja-prozac) generatora planetarno-sytuacyjnego, który na dłuższą metę jest bardziej przydatny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jak się taki system by podobał?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin