autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Wirujące Morze - Generator Tajemniczych Wysp
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wirujące Morze - Generator Tajemniczych Wysp
PostWysłany: 19:49, 02 06 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Bezecelnie zerżnięte z generatorów Reigna i One-Roll-Cities Roba Donoghue ( [link widoczny dla zalogowanych] ) Wink .

------------------

Generacja

- Rzuć 7k6.
- Kości o takiej samej liczbie oczek tworzą "zestaw".
- Pojedyncze kości (których liczba oczek występuje tylko raz) to kości "zmarnowane".
- Np. wynik 5, 4, 4, 2, 2, 2, 1 daje dwa zestawy 2x4 i 3x2 (dwie kości z czterema oczkami, oraz trzy kości z dwoma oczkami), oraz dwie kości "zmarnowane" 5 i 1.
- Do wybranych zestawów dobierz elementy z poniższych kategorii, i spróbuj złożyć to do kupy.

------------------

Zestawy

---------

1. Kompania
Wyspa i jej mieszkańcy są częścią większej, powszechnie znanej organizacji.

2x1 Stacja - Niewielka, zazwyczaj użytkowa jednostka organizacji (np. latarnia, stacja kurierska)
3x1 Kolonia - Oddział organizacji pełniący ważną funkcję (np. więzienie, baza wojskowa, plantacje)
4x1 Centrala - Główna siedziba organizacji (np. stolica, dwór królewski)

---------

2. Tubylcy
Wyspę od dawien dawna zamieszkuje rdzenny lud.

2x2 Dzikusy - Prymitywni tubylcy, o dziwnych obyczajach i niezrozumiałym języku (np. zamaskowani kanibale, pigmeje jeżdżący na potworach)
3x2 Cywilizacja - Rozwinięta nacja z własnym prawem i rządem, skupiona wokół specyficznej działalności (np. szkutnicy, handlarze, wojownicy)
4x2 Rasa - Całkowicie odmienna inteligentna rasa (np. małpy z miastem w koronach drzew, golemy mieszkające w wulkanie)

---------

3. Skarb
Na wyspie znajdują się cenne zasoby, skarby, lub magiczne artefakty.

2x3 Legenda - Różne znaki (pogłoski, legendy, mapy) sugerują ukryte bogactwa (np. zakopany piracki skarb, świątynia z rubinowymi posągami)
3x3 Złoże - Olbrzymich ilości jakiegoś dobra, o dużej wartości na innych wyspach (np. złoża diamentów, starożytne ruiny pełne nieprzydatnego mieszkańcom złota)
4x3 Skarb Natury - Unikalne obiekty zazwyczaj o magicznych właściwościach, których nie można znaleźć nigdzie indziej i które są wielce pożądane przez cudzoziemców

---------

4. Klątwa
Niewyjaśnione zjawiska nawiedzają wyspę i jej okolice.

2x4 Dziwny Fenomen - Nietypowe zjawisko, będące częścią życia mieszkańców (np. co rok wyspa jest zalewana, każdej nocy mgła zabiera wszystko co nie jest przybite do ziemi)
3x4 Niebezpieczne Obszar - Część wyspy oddzielona jest od reszty za pomocą naturalnych lub sztucznych przeszkód, a mieszkańcy unikają odosobnionego terenu (np. przeklęta ziemia, tam żyją smoki, opuszczone miasto)
4x4 Inna Rzeczywistość - Wyspa jest czymś całkowicie odmiennym (np. olbrzymi statek, śpiący potwór, poczekalnia umarłych)

---------

5. Przestępcy
Piraci, bandyci lub szpiedzy wykorzystują wyspę do przeprowadzania nielegalnych operacji.

2x5 Komórka - Niewielka jednostka tajnej organizacji (np. placówka wywiadu, sklep pasera)
3x5 Port - Znane miejsce nielegalnej działalności, którego usunięcie jest niemożliwe z jakiegoś powodu (np. piracki port, niebezpieczna dzielnica)
4x5 Baza - Niedostępne dla niewtajemniczonych lub wielce tajne centrum potężnej, przestępczej organizacji (np. tradycyjne miejsce spotkań pirackich przywódców)

---------

6. Konflikt
Potężny konflikt zmienia całkowicie oblicze wyspy.

2x6 Zamieszanie - Niedawne wydarzenia powodują ogólne wzburzenie, zamieszki oraz powszechną nieufność
3x6 Okupacja - Okrutne rządy aktualnych władców powoli prowadzą do otwartej rebelii
4x6 Wojna - Od dłuższego czasu na wyspie toczą się zbrojne walki pomiędzy różnymi stronnictwami

------------------

Zmarnowane kości

---------

1. Dziwna Architektura - Większość domostw budowana jest z nietypowych materiałów lub w specyficznych miejscach (np. miasta wykute w skale, budynki stawiane na chyboczących się linach rozwieszonych nad przepaściami)

2. Nietypowa Geografia - Wyspa ma niespotykany kształt (np. dwie wyspy połączone wysoką skalną formacją przypominającą olbrzymi most)

3. Niebezpieczne Zwyczaje - Na wyspie funkcjonują dziwne zakazy i nakazy, za których złamanie kary są nadzwyczaj okrutne (np. nie wolno kąpać się w rzekach lub palić ognia przed zmrokiem)

4. Tajne Stowarzyszenia - Część mieszkańców należy do tajnej organizacji, wykorzystującej obcokrajowców do swoich mrocznych celów (np. kultyści składający krwawe ofiary swoim bogom)

5. Trudny Dostęp
- Dopłynięcie do wyspy wymaga specyficznej wiedzy lub umiejętności (np. wyspa otoczona jest niebezpiecznymi podwodnymi skałami,tylko dziwny rytuał pozwala przebyć okoliczne wiry)

6. Brak Surowców - Na wyspie brakuje jakiegoś surowca, który jest zazwyczaj zastąpiony czymś innym (np. z powodu niewielkiej ilości drzew, większość narzędzi jest wykonywana z kamienia, skóry i kości)[/b]

------------------

Zasady Dodatkowe

Jeżeli drużyna zdobędzie dokładne wskazówki lub najmie przewodnika, gracze mogą przed rzutem ustawić jedną z kości na wybraną wartość.

Jeżeli drużyna zdobędzie profesjonalną mapę okolic, gracze mogą po rzucie przestawić dowolną kość na wybraną wartość.


------------------

A pytanie brzmi ... ktoś ma jakąś ciekawą propozycję na szóstą kategorię, lub bardziej klimatyczne nazwy dla wyników ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 14:36, 03 07 2008, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:18, 02 06 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Świetna sprawa, na pewno się przyda. A 6 kategoria to może być np. poziom bezpieczeństwa na wyspie, czyli ilość i rodzaj mieszkających tam bestii, porządek panujący w mieście itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:09, 03 06 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Genialne.
6? Bo ja wiem hm? Kilka cywilizacji? 2x6=pokojowo do siebie nastawione, 3x6=na wyspie istnieje zsyłka/kolonia karna dla włóczęgów/zbrodniarzy, 4x6=wrogie sobie nacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:16, 03 06 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Dzięki, na chwilę zgubiłem inwencję Wink . Szósta kategoria uzupełniona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:39, 03 07 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





super sprawa Smile
z pewnoscia uzyje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:49, 03 07 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





A teraz pytanie: co wyrzucili w tym generatorzy twórcy Losta. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:17, 03 07 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Magnes napisał:
A teraz pytanie: co wyrzucili w tym generatorzy twórcy Losta. Wink


Oni chyba rzucali workiem kostek po kilkanascie razy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:22, 03 07 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Magnes napisał:
A teraz pytanie: co wyrzucili w tym generatorzy twórcy Losta. Wink


IMO nadal rzucają (ja padłem pod koniec drugiego sezonu) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:26, 03 07 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





No dobra rzucilem: 1 1 2 2 3 5 6

czy to oznacza, ze wylosowana wyspa:

2*1 Stacja np. stacja kurierska
2*2 Dzikusy

zmarnowane
3 - niebezpieczne zwyczaje
5 - trudny dostep
6 - brak surowcow

Ale

6. Konflikt
Potężny konflikt zmienia całkowicie oblicze wyspy.

6x1 Zamieszanie - Niedawne wydarzenia powodują ogólne wzburzenie, zamieszki oraz powszechną nieufność
6x2 Okupacja - Okrutne rządy aktualnych władców powoli prowadzą do otwartej rebelii
6x3 Wojna - Od dłuższego czasu na wyspie toczą się zbrojne walki pomiędzy różnymi stronnictwami


to w koncu 6*1 zamieszki czy brak surowcow ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:38, 03 07 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Ups Wink

Powinno być :

2x6 Zamieszanie
3x6 Okupacja
4x6 Wojna

Moja edycyjna pomyłka (ale można się było domyśleć Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wirujące Morze - Generator Tajemniczych Wysp
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin