autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Wybór kostek w mechanice - pytanie o opinie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Które lepsze:
2k12 (klasyka)
10%
 10%  [ 1 ]
kD
90%
 90%  [ 9 ]
Wszystkich Głosów : 10

Wybór kostek w mechanice - pytanie o opinie
PostWysłany: 14:32, 19 12 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Szanowni forumowicze!
W związku z właśnie tworzoną przeze mnie autorską mechaniką prosiłbym Was o Waszą opinię na temat jednego z aspektów.

Serdeczne dzięki za poświęcony czas Smile

Sprawa rozchodzi się o wybór kostek do mojej autorskiej mechaniki do mojego systemu.

Zdecydowałem się na kostkę 2k12 z kilku względów, ale najchętniej widziałbym je odrobinę zmodyfikowane:
Rzut dwoma różnokolorowymi (ja używam białej i czarnej) kostkami k12. Taka kostka jest zwana kD i jest ona związana z osłoną fabularną mechaniki.
Wynikiem jest MNIEJSZA liczba na dowolnej z kostek; jedna z nich oznacza wartości dodatnie, a druga - ujemne; w przypadku remisu rzut wychodzi na 0. Trochę to zagmatwane, więc przykłady:
(ustalmy, że czarna kostka ma wyniki "ujemne", a biała "dodatnie")
Kod:
czarna: 3, biała: 3: rzut = 0 (remis)
czarna: 5, biała: 7: rzut = -5 (na czarnej jest mniejszy wynik, więc ona wygrywa)
czarna: 12, biała: 3: rzut = +3
czarna: 1, biała: 3: rzut = -1

Rozkład wyników jest identyczny jak przy 2k12 - 11, ale dzięki takiemu zabiegowi (jak najbardziej zgodnemu z fabularną częścią gry) liczby są mniejsze i, w praktyce, łatwiej się nimi posługiwać.
Poza tym w ferworze gry dodać dwie liczby jest trochę trudniej niż zobaczyć która mniejsza jest Wink

Przy okazji: Jest to szybki i sprawdzony w praktyce (przeze mnie) na sesjach - błyskawicznie się sprawdza wyniki, jak już się człowiek przyzwyczai do nietypowego sposobu Wink

Prosiłbym o wybranie opcji w ankiecie i komentarz.

Pozdrawiam,
Diavkhaan

PS: Jeżeli coś jest zagmatwane, napiszcie, a wyjaśnię Wink

PS2: Takich pytań pewnie wkrótce będzie więcej, więc kieruję coś również moderatorów/adminów (tak na przyszłość): "Czy wrzucać moje pytania odnośnie jednej, własnej mechaniki do jednego wora (=wątku) czy może osobno?"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:54, 19 12 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Zagłosowałem na kD, nie wiem jak by się tego w praktyce używało, ale wygląda na szybkie do opanowania. Kurczę, muszę rozważyć coś takiego do Nieboraków (ciekawe czy tych mechanik rozważanych do nieboraków jest już więcej niż 8 Wink ), o ile nie opatentowałeś pomysłu Wink.

Czy do jednego worka: nie mam pojęcia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:05, 19 12 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Na wyżej pokazany pomysł wpadnięto w Fudge z 93 roku (czyli wczesnej wersji, ta wydana to rok 95). Lepszy jest Fudge'owy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:10, 19 12 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Zuhar napisał:
Na wyżej pokazany pomysł wpadnięto w Fudge z 93 roku (czyli wczesnej wersji, ta wydana to rok 95). Lepszy jest Fudge'owy.


A właśnie się zastanawiałem jak się to ma do Fudge. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:24, 19 12 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





kD fajny pomysł szybkiego rozstrzygania zjawisk losowych. Ale jak to się ma do współczynników postaci czy cóś takiego? No ale podoba mi się:] W rzeczywistości działa to na zasadzie losowego poziomu trudności określanego przez jedną kostkę i testu drugą kostką. Można by to zaadoptować właściwie do jakiejkolwiek kostki. Pomysł świetny choć chciałbym zobaczyć uzasadnienie w stosunku do postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:33, 19 12 2006
oddtail
przybysz

 
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa, Ursynów





kD to doskonały pomysł IMO. To jedno z ciekawszych rozwiązań mechanicznych, jakie widziałem kiedykolwiek, a widziałem ich już sporo (mechaniki to taki mój konik). Pod warunkiem wszakże, że pomysł zostanie zgrabnie rozwinięty.

EDIT: a przy okazji - mój pierwszy post. Dzień dobry wszystkim Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:11, 19 12 2006
Tomakon Inc.
degustator autorek

 
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: www.moorhold.net





Dobre rozwiązanie to kD. Chociaż było (np. Mag a w SotC (opartym min. na Fudge) zaleca się taką technikę jeśli nie ma dostępu do "zwyczajnych" kF) to można to nieźle wykorzystać.
Jak z poziomami umiejętności/atrybutów ? Można mieć np. Zręczność na -2 ? A wartości maksymalne ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:35, 20 12 2006
puc
zerkający na systemy

 
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło





Zagłosowałem na kD. Moim zdaniem bardzo fajna mechanika i nieprzekombinowana widze dla niej zastosowanie za równo dla prostych mechanik, jak i tych rozbudowanych i trudniejszych (za taką uznaję d20).
Interesuje mnie też jaki ma to związek z "fabularną częścią gry". Czy jaki to świat, jeśli można wiedzieć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:37, 21 12 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Dziękuję za wsparcie Smile

Bierzemy się do odpowiadania na pytania i wątpliwości (w kolejności wystąpienia):

Magnes napisał:
Kurczę, muszę rozważyć coś takiego do Nieboraków (ciekawe czy tych mechanik rozważanych do nieboraków jest już więcej niż 8 Wink ), o ile nie opatentowałeś pomysłu Wink

Mechanikę mam zamiar zrobić oddzielną od systemu i uniwersalną - bowiem to, co wymyśliłem na potrzeby mojego systemu może być używane z powodzeniem również w innych RPG Smile
Jak tylko znajdę trochę czasu pomiędzy świętami a pracą, spiszę ją i udostępnię na licencji Creative Commons, a dokładniej [link widoczny dla zalogowanych]
Powinienem zrobić do końca roku - taki mam plan.

Magnes napisał:
Rozważanych do nieboraków jest już więcej niż 8

Letko licząc jest to jakaś piętnasta wersja mojej mechaniki (sic!). I każda z nich była inna od poprzedniej! Surprised

Zuhar napisał:
Na wyżej pokazany pomysł wpadnięto w Fudge z 93 roku (czyli wczesnej wersji, ta wydana to rok 95).

Nie wątpiłem w coś takiego. Ciężko być oryginalnym w materii mechaniki Confused

Zuhar napisał:
Lepszy jest Fudge'owy.

Moim zdaniem lepszy jest mój, ale nie będę się kłócił Razz W końcu chodzi o wpasowanie się w konwencję i klimat gry, nieprawdaż? Wink

malkav napisał:
Ale jak to się ma do współczynników postaci czy coś takiego? (...) Pomysł świetny choć chciałbym zobaczyć uzasadnienie w stosunku do postaci.

Tomakon Inc napisał:
Jak z poziomami umiejętności/atrybutów ? Można mieć np. Zręczność na -2 ? A wartości maksymalne ?


Nad tym prace jeszcze trwają, ale bazowo (tymczasowo) będzie to wyglądało jak jedna z opcji:
Cytat:
Atrybut + Umiejętność + kD >= Trudność
Atrybut + Umiejętność + modyfikator >= kD

Nie mogę się zdecydować do końca - wybór metody zależy od tego, czy Atrybuty mają wartości od 0 w górę, ze średnią ludzką 13 (ustalenie Atrybutów człowieka przy pomocy 13 + kD); czy może średnia ludzka wartość powinna wynosić zero Confused
Umiejętności raczej będą miały wielkości 0 - 10, ze średnią 5.
Ale zastrzegam: to może się jeszcze zmienić. Jestem otwarty na propozycje Smile

Cytat:
Atrybuty (w moim RPG) są następujące:
Ciało - odpowiada za siłę oraz wytrzymałość
Koordynacja - zręczność i zwinność
Umysł - inteligencja i pamięć
Osobowość - opisuje charyzmę
Nasycenie - określa zdolności magiczne postaci, jej "siłę życiową"
Anim - określa szczęście postaci (czyli to, czy bogowie ją lubią, czy też i nie) oraz stan jej ducha/duszy.


puc napisał:
Interesuje mnie też jaki ma to związek z "fabularną częścią gry"

Ano jest spory związek: Świat jest podzielony między Dobro a Zło (tak przynajmniej sądzi większość mieszkańców Razz ). I każdego dnia, w każdym miejscu jest jakichś konflikt. Malaccy wyznawcy Światłości walczą z mrokiem, za który uważają członków podziemnej rasy Vhramalvx oraz nekromantów... Ogólnie świat jest jak moneta - ma dwie strony, a wszystko co żyje, żyje pomiędzy nimi.

puc napisał:
Czy jaki to świat, jeśli można wiedzieć?

Autorski system o wdzięcznej nazwie Daved
Gobas: [link widoczny dla zalogowanych]
Zastrzegam jednakże że od napisania zawartości troszkę minęło i coś tam mogło się nieznacznie zmienić Wink

Mam również nadzieję, że od początku 2007 roku będę mógł oficjalnie podać adres mojego systemu (a na samej stronie znajdą się w końcu jakieś materiały) Smile


Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziękuję Smile

Wesołych świąt oraz wszystkiego najlepszego w nowym, 2007 roku Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:07, 21 12 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Cytat:
Atrybut + Umiejętność + kD >= Trudność
Atrybut + Umiejętność + modyfikator >= kD


No cóż tego się troche obawiałem:P
W pierwszym wypadku zamast spojrze na wynik na kostkach i je porównać żeby stwierdzić która większa, musze tak samo jak przy 2k12 policzyć se wynik dodać do tego wartości cech, przyczym pojawia się jeszcze zjawisko odejmowania gdy wynik KD jest ujemny, a to coś z czym jak się spotkałem wielu ma problemy:P
W drugim wypadku aż sobie tego niewyobrażam. Statystycznie wyniki KD będą bliskie 0 czyli po zsumowaniu cech i dodaniu do tego modyfikatora wręcz nierealne było by uzyskanie przegranego wyniku, chyba że jak w Nieborakach Atrybuty były by w skali ujemnej umiejętności dodatnie wtedy też mniej więcej na zero by wychodziło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:49, 22 12 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





Po kilku przemysleniach ustaliłem, że będzie następująco:
* Atrybuty losowane przy użyciu kD (co daje zakres -11 .. +11)
* Umiejętności: od 0 do 6, czasami (rzadko) więcej
* Testowanie: Atrybut + posiom umiejetności (jeżeli jest) + modyfikator trudności (jeżeli ma zastosowanie) vs kD
* Czyli test to proste jak przysłowiowa konstrukcja cepa "dobicie" do wartości 0.
* Modyfikatory trudności to: -6 (bardzo trudne zadanie), -3 (trudne), 0 (przeciętne), 3 (łatwe), 6 (bardzo łatwe)

Czyli:
Cytat:
Mam Ciało na -6 i chcę podnieść niezbyt ciężkie kraty. Muszę rzucić co najmniej +6 na kD.
Gdybym miał Ciało na poziomie +3 i do tego umiejętność Atletyka na +2 musiałbym wyrzucić -5 lub więcej, żeby moja akcja zakończyła się sukcesem.


Wczoraj chodziło to szybko i sprawnie, bez zbędnego utrudniania czy uprzykszania sesji Smile

Jakieś komentarze?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:15, 22 12 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Jak rozumiem chodzi o to żeby mieć wynik ostateczny test dodatni, lub zero. Wtedy zadanie jest zakończone sukcesem.
To mi się podoba bardzo fajne rozwiązanie. Trzeba chwile się zastanowić i rzeczywiście działa. Fajne:P Dość proste i daje całkiem niezły przedział losowości.
Gratuluje pomysłu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:44, 22 12 2006
diavkhaan
degustator autorek

 
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraina Podziemnych Pomarańczy ;)





malkav napisał:
Jak rozumiem chodzi o to żeby mieć wynik ostateczny test dodatni, lub zero.

Dokładnie Smile
malkav napisał:
To mi się podoba bardzo fajne rozwiązanie. (...)Gratuluje pomysłu


Dzięki Mr. Green

Wesołych świąt! Razz

PS: Po świętach gdzieś w sieci powinien wylądować PDF z mechaniką Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:13, 22 12 2006
lucek
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Z macicy kocicy





A nie można przyjąć wyniku?
Prawo opowieści, te rzeczy? ;>


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:19, 22 12 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Kwstia potrzeby. Znacznie łatwiej jest określić między porażką, a sukcesem niż skalować między bardzo małym sukcesem, przerażającą porażką, heroicznym osiągnięciem i nieznacznym potknięciem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wybór kostek w mechanice - pytanie o opinie
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin