autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Wymyślcie mi... (S.A.M) Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 09:01, 28 01 2006
Zeg_
Gość

 





Beacon prosze... Nie ucz mnie historii.

Teby i Mykeny to monarchie, Sparta - jak zauważyłeś - też była monarchią (i to bardzo śmieszną zresztą, bo miała dwuch władców i geruzję), kolonie greckie - śródziemnomorskie i czarnomorskie też były monarchiami. Królestwa epoki hellenistycznej - jak sama nazwa wskazuje - też były monarchiami.

Nawet Ateny, których się przyczepiłeś też przeżywały okres rządów bassileusów (czyli mówiąc po ludzku królów). Grecja nie dzieli się tylko na Sparte i Ateny. Tam było od cholery maleńkich miasteczek, z których każdo musiało mieć własny ustrój polityczny i własny panteon bogów. Sparta i Ateny miały po prostu pomysły na życie najśmieszniejsze! Sami starożytni wyróżniali sześć dominujących typów ustrojów.

Były to (łącząc w pary przeciwstawne za Arystotelesem)
- Arystokracja i Oligarchia
- Timokracja i Demokracja
- Monarchia i Tyrania

I chodzi mi o TĄ OSTATNIĄ PARĘ!

Pisać precyzyjnie?

Ustrój jak w antiochii za Demetriusza III Filopatora z silnym wpływem Antiocha V Eupatora.

Literature znajdziesz w BG UMCS a poczęści w Bibliotece Wydziałowej Historii. Ja ide czytać, bo w tym roku mam luźną sesję i mi się nudzi...
PostWysłany: 13:50, 28 01 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Do dyskusji się nie wlączę, ale... Pisz ortograficznie Zeg_


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:05, 29 01 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Zegarmistrz napisał:
Jak kształtować by się mogła sztuka wojenna takiej rasy? Z konieczności (brak umiejętności dalekiego latania, ograniczające tą zdolność ciężkie zbroje) znaczna część armii musiałaby pozostać na ziemi. Prawdopodobnie byłby to trzon wojska. Odziały lotne zapewne próbowałyby albo nękać wroga z powietrza pociskami (raczej miotać oszczepy, niż strzelać z łuków) albo wylądować na jego tyłach i uderzyć biorąc go w kleszcze z wojskiem lądowym lub atakować jego słabe punkty. Względnie taktyka: atak, odskok, atak. Zalety lotnictwa to duża manewrowość, duża możliwość wykorzystania zalet terenu, łatwość zdobywania fortyfikacji. Wady - z konieczności lekkie uzbrojenie.

Ktoś widzi jakieś możliwliwości / niekonsekwencje / wady takiego rozumowania jakie przegapiłem, tudzież ma własne pomysły?


Jak dla mnie, taki oddział nie powinien walczyć bezpośrednio, a raczej zajmować się zwiadem, koordynowaniem wojsk, przekazywaniem wiadomości i ew. misjami sabotażowymi.
Ze względu na ich lekkie opancerzenie i jak sądze duuuże skrzydła, są bardzo łatwym celem dla łuczników (którzy nie muszą nawet dokładnie celować, grawitacja i twarde lądowanie zrobią swoje).
Jeżeli Skrzydlaci są w stanie wykonywać długie loty powyżej zasięgu strzał, mogą nękać przeciwnika zrzucając mu na głowe różne wesołe niespodzianki. W takim wypadku, powinni skupić się nad alchemią, produkcją różnych trucizn lub mikstrur ala "grecki ogień" (nic, tylko robić nocny nalot, podpalać namioty i demoralizować żołnierzy Wink ).

W walce bezpośredniej mogą używać :
a) włóczni, trzymając wroga na odległość, a w razie zwarcia "odbijając" się od niego za pomocą skrzydeł.
b) krótkiego miecza i niewielkiej tarczy, wykorzystując skrzydła by "wskoczyć" na przeciwnika obalając go, zbijając jego broń tarczą i dobijając go na ziemi mieczem.
c) łuku, zapewne do walki z lekkim, słabo uzbrojonym wrogiem (np. koszenia cywilów), lub do rytualnych pojedynków.

Hmm, zapewne głównymi cechami jakie powinien posiadać Skrzydlaty, to wytrzymałość, spostrzegawczość i orientacja w terenie (raczej ranger niż wojownik).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:19, 03 02 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Walka powietrzna część druga z wielu.

W fantasy w powietrzu latają:
a) Przedmioty ostre i ciężkie
b) Magowie
c) Różne paskudstwa.
d) Latające rasy
e) Ptaszki, motylki, pszczółki które nas nie obchodzą.

Obchodzi nas tylko punkt C - Różne Paskudstwa. Paskudstawa są zwykle magiczne, mają dużo odnóży, paszcz, zębów, pazurów i niektóre czymś plują.

Paskudstawa dzielą się na:
1) Stwory na których nie da się jeździć (np. becholdery) i które z tego powodu nas nie interesują.
2) Smoki, które nas nie obchodzą w ogóle, bo taki pojedynczy smok jest w stanie sam rozwalić armie i 2-3 zamki, ma więc status zbliżony do bomby atomowej.
3) Stwory Z Chińskich Pornobajek, występujące najczęściej w anime (a i to nie we wszystkich, to raczej rzadki widok). To różnego rodzaju koty, tygrysy, konie, nieźwiedzie a nawet krowy. Stwory te poruszają się w powietrzu jak po ziemi, biegnąc i lekceważąc grawitacje.
4) Latające bestie jak gryfy, mantikory, nieduże smoki itd. Zwykle mają po 6 kończyn (z czego 2 to skrzydła) i przystosowane są zarówno do latania jak i chodzenia po ziemi.
5) Stwory podobne do ptaków (gigantyczne orły, nietoperze, wywerny) czyli paskudstawa, które radzą sobie w powietrzu lepiej niż na ziemi. Nie znaczy to, że po wylądowaniu są całkiem bezbronne, ale niestety - nie aż tak straszne. Mają zwykle dwie pary kończyn, z czego jedna to skrzydła, co ogranicza ich zdolności bojowe.

Dodatkowo paskudstwa dzielą się na a) Plujące (kwasem, ogniem, ultradźwiękami). b) Nie plujące.

Pytanie 1: Taktyka i Strategia Kawalerii Powietrznej typu 5B (latające ptakoidy niezdolne do plucia) w Sztuce Wojennej Ludów Zmyślonych.
Jak na mnie:
- zwiad
- ataki nękające na pojedynczych wrogów, patrole, źle uzbrojone (nie posiadające łuków, kusz, pik) formacje
- płoszenie koni
- wojna psychologiczna
- stosunkowo niegroźny ostrzał, ewentualnie nurkowanie i porywanie ludzi z ziemi... Czyli ataki punktowe.
- lotnictwo myśliwskie

Pytanie 2: Obrona przeciwlotnicza i pomysły nań.
Mój główny pomysł (prócz ręcznej broni miotającej) to Scorpio (lub inny rodzaj kuszy oblężniczej) miotający harpuny (przyp- rodzaj oszczepu charakteryzujący się zadziorami zdolnymi wbić się w ciało i wczepić w mięśnie z jednej strony, a z drugiej liną, którą można ofiarę unieruchowmić). Ewentualnie wystrzliwujące sieci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:01, 04 02 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Ustrój jak w antiochii za Demetriusza III Filopatora z silnym wpływem Antiocha V Eupatora
I o takie wyjaśnienie mi chodzi, jeszcze najlepiej opisz to nieodwołująć się do historii naszego świata, tylko za pomocą charakterystyki ustroju (już w praniu, w systemie) bo widzisz - laikowi kojarzy się to w inny sposób niż Tobie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:21, 20 04 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Berserkerzy: zastanawiam się, czy powinni zostać potraktowani jako zwykła piechota, czy też jako jednostka na tyle wyróżniająca się, by być omówioną oddzielnie, czy też raczej jako niewiele znaczący ewenement, występujący gdzieś w folklorze, ale posiadający nieduży wpływ na działania wojenne.

Bo rozsądnie rzecz biorąc: na co komu może się taki Berserker przydać? Owszem to maszyny do zabijania, owszem to szaleńcy... Ale ich długość życia naogół nie jest zbyt długa. Ponadto patrząc przez pryzmat historii taki berserker umie:
- wyć do księżyca
- wpadać w amok i zabijać sprzymierzeńców
- wpadać w amok i atakować bez planu, ładu, składu, szyku i sensu prosto do przodu, najczęściej ginąc po drodze.
- zataczać się i wymiotować
Czy coś takiego może mieć zastosowanie bojowe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:39, 20 04 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Wikingowie jakoś wykorzystywali ich całkiem nieźle. Ja bym potraktował jako oddzielną jednostkę. Można by przypomnieć jeszcze działanie psychologiczne, ludzie boją się szaleńców, a berserkerzy napewno do takich należą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:06, 08 05 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Efekt wczorajszej rozmowy...

Orkowi Jeźdźcy Dzików lub czegoś w tym stylu...

Generalnie plan jest taki: bierze się dzika, przywiązuje mu do pleców orka i gna na wroga całym stadem. Ork jest od tego, żeby pilnować, aby dzik biegł mniej - więcej tam, gdzie chcemy...

Generalnie dziki należą do zwierząt chorobliwie agresywnych, chorobliwie niebezpiecznych, silnych, żywotnych i za diabła nie dających się kontrolować. Jest mniejszy od konia, więc jak wpadnie mu pod nogi, to je połamie. Jest ciężki, więc, jak wpadnie w szyk to go zapewne rozbije... Nawet pikinierów.

Wady - dziki nie dają się kontrolować. Jazda na nich to rodeo i zapewne skończy się śmiercią lub cięzkimi ranami większości jeźdźców. Tylko dla desperatów, szaleńców i miłośników sportów ekstremalnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:34, 09 05 2006
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Dziki - niezły pomysł, ale kapkę przekobinoawny moim (nie)skoromnym zdaniem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wymyślcie mi... (S.A.M)
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin