autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Wymyślcie mi... (S.A.M) Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wymyślcie mi... (S.A.M)
PostWysłany: 10:01, 04 01 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Temat z założenia konsultacyjny, służący do testowania na innych moich pomysłów.

Pytania na dziś:

W części anime, gdy bohater dochrapie się magicznego miecza odkrywa, że za pomocą jego broni można wykonać kilka technik... Technika taka polega zwykle na krzyknięciu czegoś głupiego, machnięciu mieczem w określony sposób i podziwianiu wybuchów... Zwykle też, szybko odkrywa, że trenując długo i żmudnie może odryć nowe moce broni.

W zasadzie jest to troche podobne do dostrajania się do przedmiotów z Earthdawna.

Pomysł jest fabularnie ciekawy i mam ochotę go użyć. Mam jednak wątpliwości w kilku kwestiach:
1) Na pewno powinny istnieć bronie, które powinny mieć przyporządkowane indywidualne, unikatowe techniki, jak też istnieć bronie magiczne technik ewidentnie pozbawione...
1a) Czy w takim razie powinny istnieć techniki uniwersalne, dostępne dla każdej broni magicznej, niezależnie, czy ma ona własne? Czy też nie są one konieczne?
1b) Jeśli tak, to jakie powinny być to techniki*.
1c) Czy tylko magiczna broń powinna mieć takie techniki? Czy też także inne, czarodziejskie przedmioty?
1d) Jakieś pomysły na techniki*?
2) Pod co mechanicznie takie techniki podporządkować? Teoretycznie to powinny być Zdolności kupowane jak Zdolności. Nie mniej jednak wówczas będą mało atrakcyjne (duży wybór Zdolności)... Ponadto bardzo przywiązywałoby to BG do jednego sprzętu... Jego utrata wiązałaby się z utratą połowy możliwości bohatera.
Jaka może być więc alternatywa? Questy? Wykup za doświadczenie? Wymogi wewnątrz świata gry? Złoto raczej odpada...

*Interesują mnie tylko wystrzałowe pomysły... Takie w stylu "Kula ognia", "Większa kula ognia", "Gigantyczna kula ognia" sam wymyśle na pęczki.

PS. Co trzeba zrobić, żeby dostać własne podforum?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:37, 04 01 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





1. No tak, stwierdzenie.
a) Ja bym nie tworzył takich technik, każda broń magiczna powinna mieć swój niepowtarzalny charakter.
c) A czym się różnią ?
2. Ja bym został przy PD. Jak straci się broń to będzie się za wszelką cenę dążyć do jej odzyskania. Zyskuje ona pewien niepowtarzalny charakter. Nowe techniki powinny być na tyle potężne, aby być atrakcyjne dla gracza bardziej niż jakaś powszechna zdolność.

Cytat:
*Interesują mnie tylko wystrzałowe pomysły... Takie w stylu "Kula ognia", "Większa kula ognia", "Gigantyczna kula ognia" sam wymyśle na pęczki.


Mnie też interesują tylko wystrzałowe pomysły, jak na jakieś wpadnę to dodam do swojej autorki. Twisted Evil

Cytat:
PS. Co trzeba zrobić, żeby dostać własne podforum?


Poproś administratora forum [Magnes], choć pewnie będzie odradzał.

PS. tytuł "Wymyślcie mi..." jakoś mi się nie podoba. To ty masz wymyślać, a my raczej możemy pomagać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:58, 04 01 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Cytat:
PS. tytuł "Wymyślcie mi..." jakoś mi się nie podoba. To ty masz wymyślać, a my raczej możemy pomagać.


Tytuł jak tytuł... Jakiś być musi, bo taka jest natura for. Generalnie temat ma na celu 2 rzeczy: 1) Sprawdzenie, czy pomysły, które mi się wydają kontrowersyjne nie są za bardzo od czapy. 2) Zgromadzenie danych drugorzędnych - typu np. właśnie te techniki... Dane takie teoretycznie łatwo wymyślać, ale, gdy okazuje się, że potrzeba takich w większych ilosciach niestety kończą się pomysły.

1c) Czarodziejską Szafą jednak trudno komuś przywalić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Wymyślcie mi... (S.A.M)
PostWysłany: 19:28, 04 01 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Zegarmistrz napisał:
1) Na pewno powinny istnieć bronie, które powinny mieć przyporządkowane indywidualne, unikatowe techniki, jak też istnieć bronie magiczne technik ewidentnie pozbawione...


Magia może być wykorzystana do wzbogacenia materiału z którego broń została wykonana. Dzięki temu broń może być wytrzymalsza, lżejsza, poręczniejsza, lepiej wyważna, wytwarzana w nietypowych kształtach (połowa sukcesu to przestraszyć przeciwnika), ale sama w sobie nie jest magiczna.

Możesz również użyć konceptu podobnego do Final Fantasy VII. Broń nie jest magiczna, ale ma "sloty" gdzie można wpakować odpowiedni chip/materie/artefakt który umożliwia wyokorzystywanie "zapisanych" w nim zdolności. Podobnie jak chipy w cyberpunku, taki "nabój" pakowany do broni może udostępniać postaci zdolność na określonym poziomie.
"Slotowe" artefakty mogą mieć ograniczoną ilość użyć, wymagać zewnętrznego źródła "zasilania", częstego ładowania etc.

Również część efektów może wymagać właśnie odpowiedniej "synchronizacji" z użytkownikiem, "kompatybilnych" wpinaczy itp.

Cytat:
1a) Czy w takim razie powinny istnieć techniki uniwersalne, dostępne dla każdej broni magicznej, niezależnie, czy ma ona własne? Czy też nie są one konieczne?


Czemu nie, niektóre ummm, "linie produktów" mogą mieć jakiś wbudowany na stałe efekt, chociażby "limiter" do ilości użytej energii magicznej (zabezpieczenie by nikt nie odpalał efektów klasy nuke).

Cytat:
1b) Jeśli tak, to jakie powinny być to techniki*.


Ja tam bym wpakował podstawowe operacje na energii magicznej, prostą regeneracje, GPS, świecenie, magiczną blokade, być może nawet alarm Wink

Cytat:
2) Pod co mechanicznie takie techniki podporządkować? Teoretycznie to powinny być Zdolności kupowane jak Zdolności. Nie mniej jednak wówczas będą mało atrakcyjne (duży wybór Zdolności)... Ponadto bardzo przywiązywałoby to BG do jednego sprzętu... Jego utrata wiązałaby się z utratą połowy możliwości bohatera.
Jaka może być więc alternatywa? Questy? Wykup za doświadczenie? Wymogi wewnątrz świata gry? Złoto raczej odpada...


Dla mnie nauka obsługi magicznej broni wymaga po prostu troche czasu, treningu, przeczytania instrukcji obsługi, a potem odpowiednie umiejętności pojawiają się automatycznie u postaci w momencie odpalenia efektu broni.
Po dodatkowej "synchronizacji" (tu już jakiś ładny fabularny rytuał i troche doświadczenia) zdolności te pozostaja u postaci i mogą być normalnie ulepszane za doświadczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:34, 04 01 2006
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Motyw sparowania broni z użytkownikiem, jej rozwój razem z nim (również nadawanie jej kolejnych możliwości) jest/będzie w Crystalicum, poczytaj dostępne materiały - może coś Cię zainspiruje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:21, 05 01 2006
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Tak na marginesie, to do świata który "- jest mroczniejszy " [cytat z Gry -> S.A.M ] to mi średnio pasują rozwiązania z Czarodziejki z księżyca, ale to tylko takie czepianie się. ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:05, 05 01 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Thronaar napisał:
Tak na marginesie, to do świata który "- jest mroczniejszy " [cytat z Gry -> S.A.M ] to mi średnio pasują rozwiązania z Czarodziejki z księżyca, ale to tylko takie czepianie się. ;]


1) Jest mroczniejszy od Forgotten Realms (bo o to pytał Beacon)
2) W czarodziejce takie artefakty nie występują, ten pomysł pochodzi z Inuyashy.
3) Z Czarodziejki pochodzi moc "Przemiana" w S.A.M polegająca na przeobrażeniu sie w szponiasto-zębiasto-śluzowate szkaradzieństwo i bonusie do statystyk, co jak najbardziej może być Dark... (Ale nie Polish Dark).

PS. Wolałbym, żeby wypowiedzi typu "pomysł rodem z Czarodziejki z księżyca / DeDeków / Kubusia Puchatka" wygłaszały jednak osoby znające Czarodziejkę z Księżyca / DeDeki / Kubusia Puchatka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:44, 05 01 2006
Thronaar_
Gość

 





Swego czasu oglądałem większość Czarodziejki z księżyca, więc chyba mogę się o niej wypowiadać. A wydarzenia w stylu: " Technika taka polega zwykle na krzyknięciu czegoś głupiego, machnięciu mieczem w określony sposób i podziwianiu wybuchów" żywcem przypomina mi machanie różdzką, wypowiadania frazesów o miłości i następnie spektakularne wyparowanie przeciwnika (zgadnij skąd). Tak samo diademy/różdzki/kosy itp. jeżeli to nie można zaliczyć do magicznych przedmiotów to nie wiem co to ma być.

A Przemiany nie pamiętam w ich repertuarze, chyba że to jakiś wróg używał, ale ich było na pęczki.
Re: Wymyślcie mi... (S.A.M)
PostWysłany: 08:10, 08 01 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Zegarmistrz napisał:
1a) Czy w takim razie powinny istnieć techniki uniwersalne, dostępne dla każdej broni magicznej, niezależnie, czy ma ona własne? Czy też nie są one konieczne?
1b) Jeśli tak, to jakie powinny być to techniki*.


W Gerionowym Magusie był ciekawy koncept magii który można by tu
wykorzystać. Jeśli dobrze pamiętam, przyzwany przez maga żywioł mógł
być zaklęty/uformowany w jedną z podstawowych form :
- Strzała - wystrzelony zostaje pocisk stworzony z żywiołu
- Miecz - żywioł "oblewa" ostrze broni
- Erupcja
- Ściana
- Dywan - żywioł "pokrywa" obszar wokół maga
- Aura - żywioł formuje "aure" wokół czarodzieja

Energia (żywioł) zawarta w magicznym ekwipunku może być
wykorzystana do tworzenia właśnie takich efektów, gdzie siła różnych
form zależy od "charakteru" przedmiotu (np. młoty świetnie się nadają do
efektu "Erupcji", łuki do "Strzały", Tarcze do "Ściany", zbroje do "Aury"
itp.)

Cytat:
1d) Jakieś pomysły na techniki*?


"Fgnyxvat Qrngu" - po 2 sekundach od aktywacji tej techniki, na miejscu
gdzie stał bohater pojawia się zakapturzona widmowa postać z kosą.
Postać ta zaczyna podążać za bohaterem, ścinając każdą żywą istote
którą napotka na swojej drodze (ew. dokładnie powtarzając wszystkie
ruchy bohatera).

"Fcvqre Eha" - Po aktywacji tej techniki, bohater może biec po dowolnej
powierzchni (np. ściany, sufit) której dotyka ostrze jego broni. Efekt
przestaje działać gdy bohater zatrzyma się lub oderwie ostrze od
powierzchni.

"Jnyy Sylre" - Po aktywacji tej techniki, bohater rozpoczyna lot do
najbliższej powierzchni wskazanej przez ostrze broni. Predkość lotu jest
taka, iż bohater zawsze dociera do wybranej powierzchni w ciągu 2
sekund (bezpieczne lądowanie nie jest zapewnione).

"Guhaqre Gryrcbeg" - Po aktywacji tej techniki i wybraniu celu podróży,
bohater znika wraz z błyskiem pioruna, a następnie 2 sekundy później,
pojawia się wraz z ogłuszającym grzmotem w wybranej przez siebie
lokacji (zwykle w zasięgu wzroku od miejsca startowego).

"Fzbxr Fperra" - Po aktywacji tej techniki, gęsty dym "eksploduje" z broni
bohatera. Tak długo jak bohater znajduje się w tym dymie, pozostaje on
niewidzialny.

"Ubg Fgrc" - Po aktywacji tej techniki, podłoże wokół bohatera zmienia sie
w czarny kamień. Gdy ktoś stanie na takim obszarze, miejsce to rozjaśnia się
tak jakby leżały tam rozżarzone węgle ("temperatura" podłoża jest
oczywiście odpowiednio wysoka).

"Fcnpr Fgbc" - Po aktywacji tej techniki, broń bohatera "zawisa"
nieruchomo w powietrzu, będąc w stanie utrzymać ciężar kilkukrotnie
większy od bohatera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:27, 25 01 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Skrzydlaci:

Rys fabularny:
Skrzydlaci to odłam ludzi, w których żyłach płynie krew potężnego, ptasiego bóstwa powietrza. Gatunek zapoczątkowała linia półbogów, która doprowadziła do pojawienia się ptasio - ludzkiej mutacji. Z czasem jednak - wraz z kolejnymi związkami protoskrzydlatych z ludźmi ich krew osłabła, doprowadzając do powstania znanej dziś wersji rasy czyli skrzydlatego człowieka.
W apogeum świetności skrzydlaci kontrolowali większość centralnej Laruzji, narzuciwszy swą władzę tamtejszym ludziom, krasnoludom i orkom. Po konflikcie z Wallatar, którego granice podówczas stykały się z ich ziemiami rasa podupadła, ich miasta w większości zburzono, a znaczną część ludności wymordowano, rozproszono lub sprzedno w niewolę.

Skrzydlaci - prócz osobników chorych, kalekich, zbyt młodych lub starych oraz posiadających złą kondycję fizyczną - są potencjalnie zdolni do długich lotów, tak samo, jak ludzie są - potencjalnie - zdolni do wzięcia udziału w wyścigu maratoskim. Nie mniej jednak większość z nich nie posiada rozwiniętej zdolności długich lotów - spotykana jest ona głównie u osobników wysportowanych. Najzdolniejsze w tej dziedzinie osoby wybierane są i wcielane w skład odziałów wojowników wiatru - elitarnych, zawodowych żołnierzy i bożyszczy rasy. Naturalnie jednak nie są to jedyni wojownicy posiadający taką zdolność, a najlepsi z najlepszych lotników.

Ustrój: monarchia w typie Greckim. Brak podstaw do powstania ustroju feudalnego.

Pytanie:

Jak kształtować by się mogła sztuka wojenna takiej rasy? Z konieczności (brak umiejętności dalekiego latania, ograniczające tą zdolność ciężkie zbroje) znaczna część armii musiałaby pozostać na ziemi. Prawdopodobnie byłby to trzon wojska. Odziały lotne zapewne próbowałyby albo nękać wroga z powietrza pociskami (raczej miotać oszczepy, niż strzelać z łuków) albo wylądować na jego tyłach i uderzyć biorąc go w kleszcze z wojskiem lądowym lub atakować jego słabe punkty. Względnie taktyka: atak, odskok, atak. Zalety lotnictwa to duża manewrowość, duża możliwość wykorzystania zalet terenu, łatwość zdobywania fortyfikacji. Wady - z konieczności lekkie uzbrojenie.

Ktoś widzi jakieś możliwliwości / niekonsekwencje / wady takiego rozumowania jakie przegapiłem, tudzież ma własne pomysły?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:44, 25 01 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
monarchia w typie Greckim.
Nieprecyzyjne, może napisz Spartańskim...
Cytat:
a znaczną część ludności (...), rozproszono
Jakoś mie irytuje to sformuowanie, ale tyle czepiania się stylu ;p

Co do samych Skrzydełkowców ;p Wydaje mi się, że ich styl walki powinien opierać się na miażdżących szarżach i ewentualnym zajmowaniu strategicznie istotnych punktów. No i całkiem niezgorsi zabójcy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:12, 26 01 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Monarchia grecka:

Mamy miasto - państwo, którym rządzi król. Ludność podzielona jest na szereg warstw społecznych o różnym stopniu zamożności, lecz - w odróżnieniu od monarchii stanowej - względnie równej w posiadanych prawach i przywilejach. Upośledzeni prawnie są natomiast cudzoziemcy.

Nie jest to szczególnie rozwinięty, ani sprawny system polityczny. Nie mniej jednak ta rasa chwile swej świetności ma już dawno za sobą.

(...)ludność została rozproszona - ci, którzy nie zostali zabici, zmienieni w niewolników i nie uciekli do systemów świetnie bronionych, niezdobytych i dobrze zaopatrzonych twierdz albo zapadli w górach i lasach, albo małymi, niezorganizowanymi grupkami udali się na terytoria państw nie zaangarzowanych w wojnę Wallatarsko - Skrzydlatą (lub sojuszniczych) i późniejsze plenienie skrzydlatych, gdzie zasilili miejską biedotę.

Co się z nimi stało obecnie nie mam pomysłu. Część pewnie wróciła, gdy sytuacja jakoś się ustabilizowała, część zapewne stworzyła jakąś niezbyt liczną miejszcość na nowych ziemiach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:04, 26 01 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
Mamy miasto - państwo, którym rządzi król.
Mi chodzi o nieścisłość. Tak nie było zawsze i wszędzie. Choćby demokracja ateńska zdaje się temu przeczyć. Dlatego też trafniej IMO będzie napisać "spartańska".

W rozproszonej napisałbym "rozproszyła się". Poprostu mi bardziej leży takie sformułowanie ;p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:49, 26 01 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Cytat:
Mi chodzi o nieścisłość. Tak nie było zawsze i wszędzie. Choćby demokracja ateńska zdaje się temu przeczyć. Dlatego też trafniej IMO będzie napisać "spartańska".


Nie będzie trafiej, bowiem to nie jest ustrój spartański... Ok, w opisie rasy silnie dominują Wojownicy Wiatru, którzy rzeczywiście żyją w surowy, wojskowy sposób, skrzydlaci mają też silną tendencje do zrzucania dzieci ze skały, ale - poza dość nieliczną grupą zawodowych superżołnierzy - większość społeczeństwa nie podporządkowuje swego życia wojnie.

PS. Tak, wiem, że greckie polis miały uroczą umiejętność wymyślania sobie różnych śmiesznych ustrojów. Nie mniej jednak to skrót myślowy - nie będę przecież pisał "monarchia tebaństka" albo "ustrój jak w Aleksandrii za Ptolemeusza VIII Euergetesa II Fyskona".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:21, 27 01 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ale to jest poprostu bład rzeczowy. Ateny to nie monarchia (w okresie o którym mówimy oczywiście) i koniec. Albo nie pisz że w stylu greckim, albo napisz precyzyjnie. Inaczej to dla mnie pomyłka merytoryczna o istotnym znaczeniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wymyślcie mi... (S.A.M)
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin