autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Wyścigi
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wyścigi
PostWysłany: 15:16, 30 11 2005
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Z tym problemem zmagam sie już od dobrych dwóch lat. Nie jak nie umiem wymyślic mechaniki do wyścigów pojazdów. Już nie raz na sesjach były spory o to czemu przegralismy podzas wyścigu. Jaką wy macie mechanike na wyścigi.

Chodzi oczywiście o pojazdy na ziemnie współczesne (samochody, motory...)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:26, 30 11 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





To kup Wyścig dodatek do NS, tam chyba są w miarę dobre zasady ściagania się Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:53, 30 11 2005
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





To troche nie opłacalne ;]
Może ktoś mógłby je po troszeczku opisac. Obiecuje ze nie będe czepac kasy za te mechanike wie nie naruszam praw autorskich ;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:00, 30 11 2005
Craven
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 673
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków





Mi się podoba mechanika pościgów z 7th Sea (albo z Q10, nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że była ona opisana w 7th Sea).

Chyba można ideę do różnych mechanik zaadoptować.

Ścigamy się. Pieszo, konno, motocyklami - nieważne.

Co turę wykonuje się rzut (odpowiednio na bieganie, skakanie, jazdę konną lub samochodową itd.) na jakimś średnim, niewysokim poziomie trudności. Jeśli MG chce, bo jakiś wybój, uskok do przeskoczenia czy coś takiego się pojawia to jawnie lub niejawnie podnosi poziom trudności testu.

Zdanie tego testu oznacza brak przykrych efektów.

Teraz dochodzi samo ściganie się. Gracze i ew. BN scigający ich, uciekający przed nimi czy coś podnoszą sobie poziom trudności. W przypadku Q10/7th Sea nazywa się to podbiciem. Każde podbicie podnosi PT o 5 i sprawia, że zbliżamy się do kogoś przed nami lub zwiększamy dystans względem kogoś za nami, chyba że on również podbił o tyle co my. Jak się łatwo domyślić, odległość między uczstnikami takiej gonitwy liczona jest w tychże podbiciach - zależnie od sytuacji fabularnej będą to różne odległości w świecie gry; kolejne wagoniki kolejki w westernie, kolejne dachy w CP/Matrixie, 3-metrowe odstępy w 7th Sea czy dziesiątki metrów/zakręty w NS lub przeszkody dla konia w Warhammerku.

Mam nadzieję, że do tej pory wszystko jest jasne.

MG może np określić - dyliżans ucieka, na początku ma 5 podbić przewagi nad graczami. Mają 10 tur pościgu, zanim ich konie się zmęczą. No i zaczyna się jazda. W każdej turze gracze deklarują podbicia, mogą jednocześnie strzelać, lub jedynie popędzać konie, jedno i drugie traktowane będzie jako większy PT w teście jazdy, mogą skakać na ów pojazd jeśli np. mistrz gry na to pozwoli przy dystansie 1 podbicia.

Jak widać jeśli komuś nie wyjdzie test albo sie nie przesunie albo MG może cofnąć go o jedno podbicie do tyłu. Oczywiście wciąz jest to tylko mechaniczny aspekt, bo fabularnie konie wciąz rwą ziemię kopytami, naokoło świszczą kule i wszyscy w szaleńczym tempie gnają przed siebie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:56, 01 12 2005
KaKa
zerkający na systemy

 
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Zainspirował mnie ten twój pomysł, o to o mam:

Każdy pojazda naziemny ma dwie cechy (jak narazie):
Sterowoność - nie wiem jak to opisa ale każdy wie o to ;]
Szybkość - też nie bardzo wiem ale ktoś napewno wie
Są one w skali 1 - 10.
Aby zwiększyc szybkość czy sterownośc wystarczy ulepszyc auto

Testy na szybkoś - czyli jak auto szybko jedzie
Umiejętność prowadzenia tego pojazdu + szybkośc + 1k10
Wygrywa ten kto ma wiecej. Gdy poczas wyśigu będzie remis to auta poruszają sie z tą samą prdękością (mniej wiecej).

Test na zwrotnoś - wykonywany na zakrętach, wybojach, zwrotach itp
Umiejętnoś prowadzenia tego pojazdu + zwrotność + 1k10

No narazie tyle, wiem ze jest jeszcze wiele "ale", ale spisałem wszystko to o mi przyszło do głowy, będe to uzupełniac. A moze ktoś inny ma pomysły?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyścigi
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin