autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Cienka Linia Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 22:39, 21 03 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Mnie się nie podoba. Nakomplikowane a nic nie wprowadza nowego. Poza tym, że te Zagrywki w stylu Risusa, które zaadaptuję chyba, lecz do mojej wersji mechaniki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:02, 22 03 2006
PaskudnyOrk
zerkający na systemy

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WArsztAt





Arghhh! Tego się właśnie żeśmy spodziewali! Chyba nawet nie sprawdziłeś jak toto wygląda w praktyce. Całość wprawdzie wyszła troszeczkę za rozwlekle, jednak Test sprowadza się w istocie jedynie do:
>dobrania kart (w ilości odpowiadających stopniowi trudności) i...
>>...doprowadzenia ręki (wymieniając karty przy pomocy właściwej Zagrywki) do JEDNEGO KOLORU.

I tyle! Uda się - sukces; choć jeden kolor więcej - porażka. Trudno chyba o prostsze rozwiązanie! Cała sztuka polega na wymianie odpowiednich kart. Wydawało się nam, że ograniczenie matematyki do minimum korzystnie zbliży klimat w kierunku partii w karty, oddalając zarazem mechanikę od standardowych rozwiązań eRPeGowych ("Stopień Trudności, rzuć więcej bądź równo").
Pozostałe zasady, z podbijaniem trudności, kartami w rękawie i Atutami, miały ją nieco urozmaicić i przez to wyszła ta cała kaszana reguł pobocznych. Trudno...

...a może, gdyby wywalić te wszystkie rozwinięcia i zostawić sam rdzeń: "dobierz tyle Kart co Trudność (im więcej, tym trudniej) i postaraj się sprowadzić je wszystkie do jednego koloru" ? Czy TO nie jest proste?

Ale fakt, że adoptujesz Zagrywki to już krok naprzód Smile


------------------23 III AD 2006

Mimo iż rozmowa z Bekonem strasznie się ślimaczy, nie dajemy w żadnym wypadku za wygraną!

>POMYSŁU PIERWSZEGO WERSJA 'MIKRO'<

Opis postaci w systemie Zagrywek[jak poprzednio]

Wymagana zwykła talia kart [od biedy nawet już nie 52 - wystarczy, że będzie równa ilość wszystkich KOLORÓW]

Zasady operowania talią, bez zmian [czyli dobieramy zawsze z WIERZCHU, karty odrzucone lądują na oddzielnym stosie, MG pilnuje, aby nie zabrakło kart w talii]

Jak przebiega test?

I> ustalenie Trudności [średnio TRZY]
II> wskazanie właściwej do okoliczności Zagrywki

uwaga: brak odpowiedniej Zagrywki u testującego w skrajnym przypadku może uniemożliwić wykonanie testu! [decyzja MG]

III> testujący dobiera tyle kart ile wynosi Trudność
IV> jeśli testujący posiada wymaganą Zagrywkę, może wymienić NAJWYŻEJ tyle kart ile wynosi wartość tej Zagrywki

wymiana karty: WPIERW odrzuć kartę z ręki, NASTĘPNIE dobierz nową

V> testujący wystawia WSZYSTKIE karty z ręki na stół

W tym momencie procedurę testu należy uznać za zamkniętą; o sukcesie bądź porażce decyduje KOLOR [Pik Karo Kier Trefl] wystawionych kart:
SUKCES - WSZYSTKIE karty w tym samym kolorze
PORAŻKA - niejednolity skład kolorów

Po rozpatrzeniu wyniku, użyte karty należy ODRZUCIĆ.

Co to jest "zasada kantowanej karty"?
Odnosząc PORAŻKĘ, GRACZ (czyli nie BN) MUSI jedną z WYSTAWIONYCH na stół kart [wybraną przez siebie] wziąć na powrót do ręki. Jest to "kantowana karta"; przy każdym kolejnym teście tego gracza musi on ją dodać do swojej puli Trudności.
"Kantowaną kartę" można zmieniać co każdą odniesioną PORAŻKĘ, wybierając na nową INNĄ spośród wystawionych kart.
Jedyny sposób aby pozbyć się "kantowanej karty" to odniesienie w końcu SUKCESU (kiedy to karta ta jest odrzucana wraz z wszystkimi innymi).

[tylko gracz z "kantowaną kartą" w garści ma szansę oblać test o Trudności 1]

I TYLE Smile

Trudno chyba o prostszą mechanikę karcianą... Tylko nie pisz Bekon znowu, że nic ona nowego nie wnosi, bo wnosi BARDZO dużo: ogranicza wszelką matematykę praktycznie do minimum, czyli ustalenia Trudności. Dalej to już swobodna zabawa z KOLORAMI kart.

Jeśli w takiej postaci pomysł wreszcie chwyci, rozwiniemy mechanikę o kolejne aspekty, walkę w szczególności...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:21, 13 10 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Pochwalę się mailem, którego dzisiaj odebrałem Wink

Cytat:
Cześć, właśnie czytam Cienką Linię Twojego autorstwa, dzięki że chciało
Ci się coś takiego zrobić, jest krótkie, ale ma fajny klimat (Alone in
The Dark IV - Koszmar Powraca - w tej grze wykorzystano chyba wątki z
Twojej gdy, tylko że 300 lat później).


Dobra robota!

Pozdrawiam,
Michał


Miło się człowiekowi robi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:04, 13 10 2007
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Wiesz, bea - gdyby ktoś CL posądził o brak genialności ja bym go posądził o myślozbrodnię. Dla mnie CL to klasyka polskich autorek które ukończono.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:40, 13 10 2007
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Miło czytać Wink Choć przy tej autorce to wielkie dzięki dla ja-prozac'a, który mi przy niej bardzo dużo pomagał. A sama gra powstała w tydzień.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cienka Linia
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin