autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry -> Utheria RPG Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 20:40, 12 01 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
tak w przykładzie:

- Mag/Mistrz Przywołań/Żywioł Ognia

"Mag" to klasa, "Mistrz Przywołań" to podklasa, a specjalizacja to "Żywioł Ognia"


Ok. Tylko zastanowilbym się na twoim miejscu, czy Mistrz Przywoływań to dobra nazwa. Bo mi się ktoś taki kojarzy z mistrzem w przywoływaniu stworzeń generalnie. Nazwę zmeiniłbym na Mistrza Żywiołu lub Elementalistę. Ale rób jak uważasz za słuszne.

BTW. Kiedy już wezmę się za te szczuraki postaram się to zrobić profesjonalnie i mam nadzieję, że tak wyjdzie. Czyli fabuła, plus być może nowa klasa w osobnym pliku, jakieś specjalizacje do już istniejących i prawdopodobnie trochę czarów, wad/zalet... Być może jeszcze jakieś rzeczy jakie mi przyjdą do głowy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:49, 12 01 2007
Forien
zerkający na systemy

 
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





specjalizacje to ewentualnie porob do iluzjonisty i nnekromanty jakby w ogole nie mieli (robilem na "odwal sie" ^^ ) kolejna rasa? kurde... gdzie ja ja wcisne? dobra, zrob pozniej sie bede martwil...
a co do nazwy to cos wymysle...
klasa kolejna? jaka niby? zeby gra nie byla nastawiona na sama walke...
Czary wady i zalety? super! dzięki... bede mial wiecej czasu na opis swiata!

Klas i Ras (według mnie) więcej nie trzeba... jedynie te specjalizacje do necrona i iluzjonisty poprawić..... bardziej właśnie detali brakuje...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:59, 12 01 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
specjalizacje to ewentualnie porob do iluzjonisty i nnekromanty jakby w ogole nie mieli (robilem na "odwal sie" ^^ )


Coś się wymyśli Wink, ale to raczej osobno, niezależnie od mojej rasy Very Happy.

Cytat:
kolejna rasa? kurde... gdzie ja ja wcisne? dobra, zrob pozniej sie bede martwil...


Tak naprawdę nie bedziesz musiał się martwić, bo nie będziesz musiał samej rasy uznawać, może być nawet tylko na moich sesjach Wink. A gdzie upchnąć? Pod ziemię, takie jest moje założenie Very Happy.

Cytat:
klasa kolejna? jaka niby? zeby gra nie byla nastawiona na sama walke...


Tutaj będę musiał pomyśleć dokładniej, bo miałem na myśli takiego pseudo inżyniera dla szczuraków... na siłe pod rzemieślnika można podciągnąć, ale wiesz, to takie sztuczne Wink.

Cytat:
Czary wady i zalety? super! dzięki... bede mial wiecej czasu na opis swiata!


Mam w planach trochę czarów ogólnych, trochę specializacyjnych i magię dla moich słodków szczurków Twisted Evil. Wady i zalety też będzie część ogólnych i część, powiedzmy, specjalnych. Być może możliwych do nabycia w trakcie gry, ale tutaj jestem raczej na nie, coby sprawy nie komplikować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:08, 12 01 2007
Forien
zerkający na systemy

 
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Cytat:
A gdzie upchnąć? Pod ziemię, takie jest moje założenie


to samo pomyslalem... mam dwa cale pasma gorskie odludnione, poza paroma setkami goblinow, ale to nie rasa, tylko potworki

Cytat:
Tutaj będę musiał pomyśleć dokładniej, bo miałem na myśli takiego pseudo inżyniera dla szczuraków... na siłe pod rzemieślnika można podciągnąć, ale wiesz, to takie sztuczne


może opisz co by robił... coś sie wymyśli...

Cytat:
Mam w planach trochę czarów ogólnych, trochę specializacyjnych i magię dla moich słodków szczurków Twisted Evil. Wady i zalety też będzie część ogólnych i część, powiedzmy, specjalnych. Być może możliwych do nabycia w trakcie gry, ale tutaj jestem raczej na nie, coby sprawy nie komplikować.


Czary dla samych 'szczuraków'? Czy aby z nimi nie przesadzasz? A wady i zalety to w domyśle miało być, ze każda klasa ma jedną wadę lub zaletę obowiązkową (zobaczysz w podreczniku krasnalów nowym...)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:18, 12 01 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Czary dla samych 'szczuraków'? Czy aby z nimi nie przesadzasz?


Może i przesadzam, ale to mój "current pet project" jest. O WH słyszałeś, skavenów znasz... Magia Spaczenia^^? Coś w tym stylu by to wyszło, ale czary też użytkowe i w ogóle.

Cytat:
może opisz co by robił... coś sie wymyśli...


Ulepszał, konstruował, wymyślał, testował. Jak mówiłem, coś wymyślę, o to się nie martw. Najwyżej w kanon nie weźmiesz Smile.

Cytat:
to samo pomyslalem... mam dwa cale pasma gorskie odludnione, poza paroma setkami goblinow, ale to nie rasa, tylko potworki


Martwi mnie takie podejście do goblinów. Ale twoja wola, może znajdą się u mnie te zielone gamonie na liście do opisania Twisted Evil. A wtedy możesz się spodziewać z ich strony różnych rzeczy (ale jeśli chcesz, żeby były dzikie i głupie, to i to się da załatwić^^).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:20, 12 01 2007
Forien
zerkający na systemy

 
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Cytat:
Ulepszał, konstruował, wymyślał, testował. Jak mówiłem, coś wymyślę, o to się nie martw


może po prostu iżnynier? to najodpowiedniejsze ^^

gobliny to zwykłe stwory, których opis nie powinien sięgać więcej niż dwóch linijek na jednostke... udostępnie ci na forum dział dla mg, to zobaczysz bestiariusz z wersji (uwaga!) 1.1 ^^


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:23, 12 01 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
gobliny to zwykłe stwory, których opis nie powinien sięgać więcej niż dwóch linijek na jednostke...


A to już chyba raczej jest smutne. Gobliny dają tyle opcji: gatunki, klany, plemiona, to wszystko aż się prosi o opisanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:25, 12 01 2007
Forien
zerkający na systemy

 
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





rozum... mechanika juz waży 2 mb... dla ludzi z łączem 128 (a takich jest njajwiecej w polsce) to juz jest duzo... cala mechanika z opisem swiata i wszystkimi podrecznikami bedzie wazyc 5 mb... a Ty chcesz jeszcze stworki opisac?

PS. a tak na marginesie u mnie gobliny są szaroskóre... odchodze od tolkiena, nei zauwazyles?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:32, 12 01 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
rozum... mechanika juz waży 2 mb... dla ludzi z łączem 128 (a takich jest njajwiecej w polsce) to juz jest duzo... cala mechanika z opisem swiata i wszystkimi podrecznikami bedzie wazyc 5 mb... a Ty chcesz jeszcze stworki opisac?


Mhm... ja mam słabsze łącze i nie narzekam... Ale moje zapiski nie muszą być przecież oficjalne, będę je robił for fun. No i im lepiej coś opisane, tym łatwiej to przedstawić graczom.

Cytat:
PS. a tak na marginesie u mnie gobliny są szaroskóre... odchodze od tolkiena, nei zauwazyles?


Jak dla mnie u tolkiena gobole były różne. Szare też mogą być.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:45, 13 01 2007
Thronaar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stolica Warmii i Mazur





Ja jako także twórca autorki pod Q10 się trochę poczepiam.

mechanika napisał:
Tu umiejętności, nie dzielą się na biegłości, dyscypliny i zdolności, jak zaleca Q10, gdyż:
•Jest to zagmatwane
•I tak zbyt wielkiej różnicy nie ma.


Być może jest to zagmatwane, ale różnica jest bardzo duża. Wychodzi to szczególnie wtedy, gdy ktoś danej umiejętności nie posiada (porównanie wtedy zdolności do biegłości i dyscyplin). Ty wziąłeś wszystkie umiejętności potraktowałeś jak biegłości, a to znacznie utrudnia niektóre akcje. Do biegania każdy powinien mieć teraz sprint, mimo, że każdy to potrafi.

W opisie umiejętności pojawiły się zdolności, a powinny być specjalizacje. Pewnie wynika to z tworzenia postaci (gdzie są specjalizacje w profesjach), ale w takim razie mogłeś dać inne nazwy zawarte w Q10 jak wyszkolenia lub triki (bardziej to pierwsze).

Zresztą wspomniane na forum ataki specjalne prawdopodobnie podchodziły by pod triki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:14, 13 01 2007
Forien
zerkający na systemy

 
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





[quote]Do biegania każdy powinien mieć teraz sprint, mimo, że każdy to potrafi. [/.quote]

sprint to bardzo szybki bieg na krotkim dystansie... moze mi powiesz ze kazdy potrafi sprintowac na 100 metrow w 10 sekund?

Cytat:
W opisie umiejętności pojawiły się zdolności, a powinny być specjalizacje. Pewnie wynika to z tworzenia postaci (gdzie są specjalizacje w profesjach), ale w takim razie mogłeś dać inne nazwy zawarte w Q10 jak wyszkolenia lub triki (bardziej to pierwsze).


Nie czytałem Q10 tak dokładnie. A jak juz mialbym wybierac pomiedzy "wyszkolenia", a "zdolności" to wybrałbym zdolności.

Cytat:
Zresztą wspomniane na forum ataki specjalne prawdopodobnie podchodziły by pod triki.


tak... jeszcze nie wiem do konca jak w ogole te ataki zrobic ^^


a tak w ogóle... kto powiedział, że mam się trzymać ściśle Q10? Owszem, jest to wygodne, ale jednak chcę mieć trochę własnej inicjatywy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:23, 14 01 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
sprint to bardzo szybki bieg na krotkim dystansie... moze mi powiesz ze kazdy potrafi sprintowac na 100 metrow w 10 sekund?


Niekoniecznie aż tak szybki, ale kiedy czlowiek się boi i wydzielana jest adrenalina, to być może wiele, wiele osób potrafiloby wyciągnąć taką prędkość. Niemniej jednak sprint nie musi być przecież biegiem ponaddźwiękowym. Przecież bieg do autobusu, który ucieka, to też jest sprint. Zresztą większość postaci graczy to przecież osoby, które są wysportowane i potrafią biegać...

Cytat:
tak w ogóle... kto powiedział, że mam się trzymać ściśle Q10? Owszem, jest to wygodne, ale jednak chcę mieć trochę własnej inicjatywy


Generalnie Q10 jest tak zbudowane, by można było mieć tej inicjatywy jak najwięcej bez zbytniej ingerencji w sam system Wink.

EDIT: Jeśli chcesz zmniejszyć rozmiar mechaniki, zamknij wszystko w jednym pliku. Thronaar ma 98 stron i jego praca zajmuje trochę ponad 1mb. I dobra rada: zrób spis treści, najlepiej od razu z odsyłaczami. Wtedy praca będzie czytelniejsza Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:29, 14 01 2007
Forien
zerkający na systemy

 
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





chciałem zrobić spis treści bezpośrednio w wordzie, ale coś mi sie nie udalo... wiec odsylacze odpadaja (w ogole hiperłącza u mnie w pdfie nie działają, nie wiem czemu...)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:40, 14 01 2007
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Ja bym się na twoim miejscu przesiadł na freeware'owy Open Office. Po pierwsze ten program daje sam z siebie opcję robienia pdfów. Po drugie jest naprawdę intuicyjny. A poza tym, to go lubię Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:22, 14 01 2007
Forien
zerkający na systemy

 
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





a tak poza tym, co lubie Worda, a jak wrzucam potem cos z worda do openoffice'a to wyglada jakby kot nasral ^^


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Utheria RPG
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Gry
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin