autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark -> Design Challenge? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Którą z poniższych metod przypisania pomysłów uczestnikom preferujesz?
Kto pierwszy ten lepszy
27%
 27%  [ 3 ]
Losowanie
54%
 54%  [ 6 ]
Losowanie z zamianami
18%
 18%  [ 2 ]
Losowanie z ograniczonymi zamianami(1 uczestnik może brać udział w jednej zamianie)
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 11

PostWysłany: 21:04, 07 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nie ma przy podawaniu zestawów wytycznej, żeby podawać owe elementy w obrębie jednej konwencji, więc zestawy mogą trafiać się różne. W przypadku mojego - zestaw jest na tyle różnorodny, że trudno nadać mu jeden konkretny tytuł. Stąd "bekonowy misz-masz". Nie wyobrażam sobie gry pod takim tytułem, chyba że to ma być jakiś tribute dla mnie ;p

EDIT:
Rzuciłem pierwszą pracę. Wykorzystałem niecnie stronę Nibykonkursu, bo niby dlaczego nie ;p

[link widoczny dla zalogowanych]

Gra jest w formie alfa, ale jeśli spodoba Wam się ogólny pomysł na grę to pewnie poświęcę jej jeszcze trochę czasu i dopicuję ją do bardziej kompletnego stanu. Obecnie jeszcze uzupełniam stronę wiki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 23:30, 07 03 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:55, 07 03 2008
Shakaras
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Z przykroscia informuje, ze raczej sie nie wyrobie na niedziele
mam teraz ostro, zreszta dopiero wrocilem z pracy, ktora zamierzam zmienic Wink i powoduje to u mnie nerwice i stres Wink

tylko winni sie tlumacza
ale ja czuje sie winnym, ze nie moge na czas zrealicowac zadania jakie sam sobie postawilem
;(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:21, 08 03 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Bekon, koncept fajny, ale średnio wyłożony. No i nie zamieściłeś podstawowego pomysłu i opisu tego z których jego punktów skorzystałeś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:51, 08 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Hum, trochę zbyt zwięźle skomentowałeś, żebym mógł coś z tego wywnioskować ;p Co konkretnie w koncepcie Ci się podoba, a w wyłożeniu nie?

Którego podstawowego pomysłu nie zawarłem? Są trzy z nich: akcja w dalekiej przyszłości, neoszlachta pilotująca mechy, technologia napędzania energią życiową. Mieli być jeszcze banici ze złomo-mechami jako element, który można wtykać w fazę samej podróży, ale na to faktycznie zabrakło czasu. Generalnie zabrakło czasu na setting ;/

cactusse, kaduceusz mi dzisiaj mówił, że ostro pracujesz nad grą ;>


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 19:53, 08 03 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:55, 08 03 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
cactusse, kaduceusz mi dzisiaj mówił, że ostro pracujesz nad grą ;>


A zdrajca, pewnie wszystko wygadał Wink.

Niestety, nie zdążę zrobić wszystkiego co zamierzałem, więc wrzucę brzydką jak noc wersję pre-alpha, a dokończę grę po terminie.

Btw. Jak dla mnie, ten turniej powinien odbywać się dwa tygodnie Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 23:50, 08 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Już kiedyś próbowaliśmy robić Nibykonkurs na dwa tygodnie, ale to jakieś było bez polotu afair. Tydzień wystarczy na pomysł, a jak pomysł się spodoba, można dokończyć. Ale przeważnie i tak brakuje motywacji.

Podobno nie będzie dinozaurów ;(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:18, 09 03 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Szczegóły zachowam na reckę.

Kaktus, uważaj, każde odejście od standardu w pomyśle becksa będzie karane co najmniej banicją. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:01, 09 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Co to ma znaczyć, nie ma żadnych gier oprócz mojej... Chyba sobie kpicie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 06:07, 10 03 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Co to ma znaczyć, nie ma żadnych gier oprócz mojej... Chyba sobie kpicie.


Uff, to zajmuje więcej czasu niż się spodziewałem, ale efekty są zabawne Wink
Wrzuciłem swoje, ale uprzedzam, jest to wściekle niedokończona wersja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:25, 10 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Nie dziwię się, że wszyscy pochowaliście się teraz do swoich kryjówek i nie wychodzicie na forum: tylko dwie gry, z czego jedna nieco po czasie. Brak mi słów.

cactusse,
Fajny pomysł, nawet bardzo; trochę wkurza język, jakim pisałeś. Fajne porównania pasują do książki czy opowiadania, ale nie do gry fabularnej. Wkurzają mnie podczas lektury. Mechanika - dopiero zacząłem ją czytać i zapoznałem się ze sposobem testowania. Dostrzegłem niejasność - jak można mieć więcej niż jeden sukces/porażkę w zwykłym teście, jeśli bazowo rzuca się jedną kostką za pierwszy atrybut? U Ciebie już na początku jest zaznaczone, że rzuca się jedną kostką za każdy atrybut. I dalej - o tych "juju" jest tak abstrakcyjnie napisane, że kiedy się pojawiają, to nie wiadomo skąd i po co. Ale może jak doczytam, to się rozjaśni. Ale rozumiem, forma musi kuleć jak się pisze grę przez tydzień. Treść zapowiada się dość miodnie, ale wydaje mi się, że i tak wygrałem (choć, naturalnie, nie ma tutaj zwycięzców) ;p Ale przynajmniej oddałeś swoją grę, nie to co inni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:04, 10 03 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
cactusse,
Fajny pomysł, nawet bardzo; trochę wkurza język, jakim pisałeś. Fajne porównania pasują do książki czy opowiadania, ale nie do gry fabularnej. Wkurzają mnie podczas lektury. Mechanika - dopiero zacząłem ją czytać i zapoznałem się ze sposobem testowania. Dostrzegłem niejasność - jak można mieć więcej niż jeden sukces/porażkę w zwykłym teście, jeśli bazowo rzuca się jedną kostką za pierwszy atrybut? U Ciebie już na początku jest zaznaczone, że rzuca się jedną kostką za każdy atrybut. I dalej - o tych "juju" jest tak abstrakcyjnie napisane, że kiedy się pojawiają, to nie wiadomo skąd i po co. Ale może jak doczytam, to się rozjaśni. Ale rozumiem, forma musi kuleć jak się pisze grę przez tydzień. Treść zapowiada się dość miodnie, ale wydaje mi się, że i tak wygrałem (choć, naturalnie, nie ma tutaj zwycięzców) ;p Ale przynajmniej oddałeś swoją grę, nie to co inni.


1. Dokładniej poproszę Kolego Recenzent, najlepiej z cytatami (cóż to są "fajne porównania pasujące do książki czy opowiadania" ?) Wink .

2. Niestety, w dziedzinie zrozumiałego pisania wiele mi jeszcze brakuje do kompetentnej amatorszczyzny, więc mam nadzieję trochę się podciągnąć kosztem niewinnych.

3. Uczciwie przyznaje, iż mechanika pisana była na kolanie, i jasność przekazu zapewne zginęła pod kołami pośpiechu.

4. Z powodu stanu "30 godzin na kopytach i dalej walczy", nie mogę zrewanżować się natychmiastową kontr-recenzją, ale jutro postaram się doczytać "Roboty" i rozważyć opcję kapitulacji Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 08:02, 11 03 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:15, 10 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Kaktusek napisał:

1. Dokładniej poproszę Kolego Recenzent, najlepiej z cytatami (cóż to są "fajne porównania pasujące do książki czy opowiadania" ?)


A proszę bardzo ;p (haha, nie spodziewałeś się!)

Cytat:
Przez lata diabelskich tortur i smażenia w kotle, powtarzałeś sobie iż
następnym razem uzbroisz całą straż (łącznie z kuchcikiem) w samopowtarzalne
kusze, do obiadu będziesz zakładał zbroję bez dekoltu


/może to nie porównanie - fakt - ale jakiś środek stylistyczny typowy dla literatury pięknej; kiepsko wypadają żarty w rpgach jak dla mnie - chyba że w Nieborakach/

Cytat:
Gdy twoja
nadzieja po raz setny została zgaszona odrzuceniem petycji o amnestię, z kolejnej
sesji z lokalnym oprawcą wyrwał cię promień przyzwania i wściekle rechoczącego
poniósł ku dziurze w czerwonym niebie.


j/w

Cytat:
Konszachty - układy z wrogiem lub pakty o nieagresji zazwyczaj oznaczają
wypięcie się na zasady. Podchodząc przeciwnika pamiętaj, iż duchy
pilnujące kontraktu nie grzeszą bystrością, i mogą się nie poznać na twoich
machinacjach i sztuce sabotażu.


Tego fragmentu to ja w ogóle nie zrozumiałem - jakie pakty, z kim, kurde.

Faktycznie, niewiele tu porównań, oprócz barwnego "trafić jak kosa na czaszkę". Ale po prostu ja nie lubię takiego stylu w RPG. Możesz mnie w tej kwestii potraktować jak nic nie znaczący pierwiastek subiektywny. Styl mnie drażni, ot co. Dobrze chociaż, że nie wplatałeś takich sformułowań w treść mechaniki.

Pozdroxy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:53, 11 03 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





W łapach mam mechanikę, i napoczęty setting. Nie ukrywam, że średnio mi podpasował temat. Lubię niesztampowe połączenia, ale wtedy kiedy są one zbudowane z klocków które lubię same z siebie. Kością w gardle stanął mi Napoleon. :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:10, 11 03 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Szkoda, że tylko dwie prace. Trzeba będzie je do gobasa dodać (najlepiej byłoby uploadować te pdfy tam albo na stronie nibykonkursu) i zrecenzować...
A w następnym takim przedsięwzięciu wezmę udział, choćbym miał nie spać, hehe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:39, 11 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Szabel, w tego typu zabawach (Nibykonkurs, Nibywyzwanie) nigdy nie trafisz raczej na zestawy, które Ci idealnie pasują. Umiejętność pisania takich gier polega na tym, żeby z podanych pomysłów zrobić coś fajnego, odpowiednio wysilić wyobraźnię i znaleźć jakieś punkty styczne. Nibykonkurs wskazywał na coś takiego bardziej dobitnie, bo nie było w nim całych zdań, tylko pojedyncze, często absurdalne hasła. Tam to wszystko było jakieś intuicyjne, że trzeba to przefiltrować przez wyobraźnię i skojarzenia. Tutaj - czar prysł.

Inna sprawa, że źle formułowaliście zestawy. Pisaliście plan wymyślonego przez siebie samego settingu, zamiast dawać odrębne, wartościowe hasła. Przez to nie dało się kombinować aż tak, jak w przypadku moich albo cactusse'a zestawów. Bo ten zestaw wbrew pozorom nie miał być dla jego autora, tylko tego, kto będzie na jego podstawie pisał. To niech on nie pisze nie swojej gry! Ja sam wcisnąłem tych neoszlachciców mocno na siłę.

Chodzi po prostu o to, żeby nie dawać gotowych wytycznych, tylko zahaczki. Jak najwięcej zahaczek. Bo jak dajecie zamiast zestawu pomysłów spis treści wyimaginowanej gry, to niewielkie są szanse, że komuś to podejdzie. A jeszcze mniejsze, że zrobi z tego coś zaskakującego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Design Challenge?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Hydepark
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 5 z 7  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin