autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nieboracy -> Nieboracy - co w drugiej edycji? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 12:50, 21 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





malkav napisał:
Co do mechaniki. Co powiecie na statystyki zamiast max 4 to max 8? I do rzutów używać dwóch kostek k8 i sumować wynik. Jeżeli na choć jednej wypadnie 8 to wtedy Twisted Evil ... Da to zwiększoną losowość.


Przybliż jak miałoby to wyglądać w sensie wykonywania testu (co składa się na trudność).

beacon, też przybliż o co ci dokładnie chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:57, 21 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





miałoby to wyglądać tak: Tak jak w 1E test wykonuje się na przykład przeciw podwojonej wartości cechy. Cechy w 1E miały wartości 0-4, moja propozycja to zwiększenie tych wartości 0-8. Wykonując test rzucamy dwoma kostkami k8 co daje przedział wyników od 2-16. Wynik równy pt byłby potknięciem, większy sukcesem, mniejszy porażka. Jeżeli na choć jednej kostce wypadnie 8 to dzieje się coś niespodziewanego, jeżeli na obydwu to dzieje się coś niewiarygodnego. Przy rozdawaniu cech rzucało by się 3 razy na grupę cech i nie dzieliło przez dwa. Losowość zwiększa ci się prawie 3 krotnie w porównaniu do pierwszej ed.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:22, 21 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Ja jestem za cechami w przedziale 1-6, rzutem k8. Wynik poniżej cechy oznaczałby sukces, powyżej porażkę, a 8. automatycznego 'wodotryska'. Proste i grywalne.

Druga opcja, to mechanika stawek jakaś ciekawie skonstruowana. Albo coś, dzięki czemu gracze mogliby wpływać na fabułę przygody.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:49, 21 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Gracz mógłby sobie na przykład podnieść dobrowolnie poziom trudności w celu uzyskania jakiegoś konkretnego efektu jaki sobie zamierzył. Na przykład zamiast przeskakiwać nad płotem może podnieść sobie poziom trudności żeby wykonać efektowne salto ze śrubą i wylądować w szpagacie na sztachetach po czym sturlać się na drugą stronę z wyraźnie niezadowoloną miną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:50, 21 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





beacon napisał:
Ja jestem za cechami w przedziale 1-6, rzutem k8. Wynik poniżej cechy oznaczałby sukces, powyżej porażkę, a 8. automatycznego 'wodotryska'. Proste i grywalne.


To właściwie tak jak w 1E, tyle że z sumowaniem dwóch identycznych cech (po zsumowaniu dwóch identycznych dostawało się tam wartości 0-8, 0 i 8 się praktycznie nie liczyły, zostawało 1-7). Ale przy zakresie trudności 1-7 trudno wprowadzać modyfikatory umiejętności/ułomności (chyba że zdecyduję się na bez liczb i tylko +1 albo -1) i bardzo często podobna sama czynność = ten sam test.
Dlatego rozważałem dwie kości, z których jedna testowałaby cechę, druga umiejętność, ale to nie wyszło, bo umiejętności/ułomności MUSZĄ być modyfikatorami (bo są wartościami od -4 do 4 przy założeniu 0-4 wartości dla umiejętności i ich znak może się zmieniać).

Dziwnie to wyjaśniłem, ale może się połapiecie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:59, 21 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





A jak się zapatrujesz na moją opcję? jest dość podobnie jak w 1E z tym że masz większą rozpiętość. Zsumowane cechy masz w tedy w zakresie 0-16 a wyniki na rzucie 2-16 więc masz już jak wprowadzić modyfikatory, nawet modyfikator +/- 3 nie jest już tak wielki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:39, 21 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Muszę to przemyśleć. Z 2k8 mała jest losowość wyrzuconych wyników, co może być problemem. Gdybym miał czas zebrałbym ekipę i potestował kilka wariantów mechaniki, ale niestety nie mam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:59, 21 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





im wyższa losowość tym większa grywalność, przynajmniej do póki mechanika nie jet zbyt skomplikowana. Może więc zrezygnować z ósemki i zastąpić ją czymś innym np liczbą 20. Można to ładnie w fabułę wpleść.
Np:
Ostatnimi czasy na wielkich uczelniach zawrzało. Okazało się powiem iż magiczna ósemka jest jedynie pomyłką wywołaną przez niedopatrzenia w wizjach. Otóż za ósemkę uznano dwa koła ostawione na sobie, a jak wiadomo wizje mają zwyczaj do przekręcania rzeczywistości. W tym wypadku o dokładnie 90 stopni co zaowocowało liczbą 00. Przez liczne eksperymenty i obliczenia* (* głównie tortury na liczach i teoretyzowanie przy herbatce) uzyskano wniosek iż chodzi o podwójną ósemkę przedstawioną w wyjątkowo pokrętny sposób. Jednak nauczeni poprzednim wypadkiem uznali iż pierwsza interpretacja była w połowie prawdą więc do sumy dwóch ósemek dodano jeszcze połowę kolejnej co w sumie dało wynik 20. Ze względów logistycznych wyznawcy kultów i magowie używający oktogramów zaczęli wpisywać w nie to działanie co ma podwoić ich moc. Jak dotąd zwiększyło to jedynie zapotrzebowanie na matematyków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:35, 22 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Opierając się na systemie d8 zrobiłem małe testy z k20 na tych samych zasadach i w miarę działa. co oznacza że masz poziom trudności od 0-20 gdzie 0 jest niewykonalny a 20 nieosiągalny itd. Cechy mogłyby być w przedziale 0-10, ale w tedy należało by stworzyć jakąś możliwość ich rozwoju (czy raczej dewaluacji:P), ewentualnie wprowadzić poziomy umiejętności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:38, 23 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Widze że moje pomysły nie zachwyciły. Kwestie mechaniki zostawiam w takim razie, ale mam pewną sugestie. W tym systemie niema jak dotąd prawie wcale linii fabularnej. Może więc ją wprowadzić. Brakuje wątków wokół których można by formułować przygody. Proponuje np. wojnę między uniwersytetem a politechniką, mam nawet pewien pomysł jak mogła by wyglądać, ale opisze jak będzie zainteresowanie. Wiadomo o częstych zmianach władzy w Baście ale kto się o nią ubiega? Jakieś organizacji próbujące przejąć kontrole na państwem, a może to jakieś jednostki? To ciekawy a nie opisany fragment opisu tej krainy. Poza tym historia świata. Jakaś przecież była może wydarzyło się w niej coś co mogło by być pomysłem na sesję. Oczywiście nie powinny to być heroiczne eseje, ale nawet w świecie dysku co jakiś czas odwołania do historii można spotkać. Zwykle to jest najobszerniejszy rozdział w podręcznikach więc wcale nie trzeba się nawet ograniczać do paru wspomnień, niech to będzie wyzwanie. Jak wyjdzie dobrze, to wasz podręcznik będzie czytany choćby dla tego działu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:07, 24 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





malkav napisał:
Widze że moje pomysły nie zachwyciły. Kwestie mechaniki zostawiam w takim razie, ale mam pewną sugestie.


Mechanikę muszę przemyśleć.

Cytat:
W tym systemie niema jak dotąd prawie wcale linii fabularnej. Może więc ją wprowadzić. Brakuje wątków wokół których można by formułować przygody. Proponuje np. wojnę między uniwersytetem a politechniką, mam nawet pewien pomysł jak mogła by wyglądać, ale opisze jak będzie zainteresowanie. Wiadomo o częstych zmianach władzy w Baście ale kto się o nią ubiega? Jakieś organizacji próbujące przejąć kontrole na państwem, a może to jakieś jednostki? To ciekawy a nie opisany fragment opisu tej krainy. Poza tym historia świata. Jakaś przecież była może wydarzyło się w niej coś co mogło by być pomysłem na sesję. Oczywiście nie powinny to być heroiczne eseje, ale nawet w świecie dysku co jakiś czas odwołania do historii można spotkać. Zwykle to jest najobszerniejszy rozdział w podręcznikach więc wcale nie trzeba się nawet ograniczać do paru wspomnień, niech to będzie wyzwanie. Jak wyjdzie dobrze, to wasz podręcznik będzie czytany choćby dla tego działu.


To już jest przemyślane. Linia fabularna zostanie rozbudowana, bardzo. Nie chcę za dużo zdradzać, ogólnie jednak dojdzie do przewrotu władzy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:42, 24 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Tylko nieograniczajcie się do jednego miasta. Może jakaś mała parodia świata mroku white wolfa, w górach opanowanych przez wampiry wprowadzić łaki:]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:01, 24 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





malkav napisał:
Tylko nieograniczajcie się do jednego miasta. Może jakaś mała parodia świata mroku white wolfa, w górach opanowanych przez wampiry wprowadzić łaki:]


Główna oś fabularna będzie osadzona wokół Basty. Ale reszta krain także zyska rozszerzone opisy. Świat w 1E był bardzo ubogi, to jest główna rzecz, którą w 2E chcę poprawić.
Na parodię Świata Mroku jest miejsce w Szarpaczach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:13, 24 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





No to zostaje tylko czekać. Jak coś jeszcze mi do głowy przyjdzie to napiszęVery Happy. A z poza treściowych rzeczy to może jakaś ładniejsza zata graficzna? szczególnie jeśli chcecie to wydać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:05, 24 09 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





A może taka mechanika: procentowa ale na k88, dodatkowo jeśli zdaliśmy test (czyli rzuciliśmy więcej niż nasza wada) to sumujemy kostki i to nam mówi o skali sukcesu. Jeśli rzuciliśmy mniej lub równo to niezdaliśmy testu, a suma kostek mówi nam o skali porażki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nieboracy - co w drugiej edycji?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nieboracy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 6  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin