autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nieboracy -> Nieboracy - co w drugiej edycji? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 11:32, 24 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Quba napisał:
A może taka mechanika: procentowa ale na k88, dodatkowo jeśli zdaliśmy test (czyli rzuciliśmy więcej niż nasza wada) to sumujemy kostki i to nam mówi o skali sukcesu. Jeśli rzuciliśmy mniej lub równo to niezdaliśmy testu, a suma kostek mówi nam o skali porażki.


O, to ciekawe. Mógłbyś rozwinąć? (co masz na myśli z k88 - czy od 11 do 88, czy osobny rzut?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:41, 24 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





A to całkiem ciekawy pomysł, z tym że nie da się wyrzucić wyników zakończonych na 9 i 0


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:30, 24 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





W sumie to przyszedł mi do głowy pewien pomysł w sprawie mechaniki. Może tak jak jest w świecie mroku. Zostawić zasady d8 co do poziomów trudności czyli 0-8, a rzucać tyloma kostkami ile ma się wartiści cechy, czyli WoDowy system tylko z kostkami k8 zamiast k10 i nieco zmodyfikowanym systemem sukcesowania. A umiejętności dawały by modyfikator do stopnia trudności zamiast dodatkowych kostech, co pozwoliło by utrzymać się przy 4~5 kostkach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:55, 24 09 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wasze rozwiązania to jedynie inne sposoby zrobienia podstawowego rozstrzygania sytuacji wątpliwych. Ale może coś wspomagającego tworzenie fabuły, albo humoru?

Luźna sugestia...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:39, 24 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





hmmm... co gdyby po uzyskaniu magiczej ósemki to gracz miał zdecydować o efekcie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:20, 24 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





To ostatnie już kombinowałem, przy wypadnięciu dwóch ósemek przy rzucie dwoma kostkami chciałem tak wprowadzić i zapewne taką możliwość będzie, może wyjść coś zabawnego z tego.
Odnośnie rzutów wodowskich: mało kto ma więcej niż jedną ósemkę, kupowanie 10 ósemek specjalnie do nieboraków może zniechęcić.

PS. Czy do Nieboraków dałoby się dopasować FATE albo Fudge? Bo nad tym też się zastanawiałem, nad stylem rzutów.
Same kreowanie klimatu, to głównie ósemka - jakoś zmodyfikować by trzeba było pomysł z klimatami z pierwszej edycji oraz dać graczom możliwość wpływania na akcję, chociażby np. jakimś skojarzeniem, albo pomysłem do którego MG MUSI nawiązać. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:28, 24 09 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Jeśli chodzi o system wodowski to więcej niż 5 k8 nikt kupować by niemusiał, bo umiejątności dają modyfikatory a nie kości. A pozatym przed wampirkiem mało kto miał 10k10 a teraz mają:> Ewentualnie można wprowadzić dowolny inny system w na k8 testować jedynie efekty specjalne. Rodzaj kostki losu ostatecznego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:56, 24 09 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





malkav napisał:
Jeśli chodzi o system wodowski to więcej niż 5 k8 nikt kupować by niemusiał, bo umiejątności dają modyfikatory a nie kości. A pozatym przed wampirkiem mało kto miał 10k10 a teraz mają:>


Fakt, dawno nie miałem wody, ee... WODu w ręce. Smile

Cytat:
Ewentualnie można wprowadzić dowolny inny system w na k8 testować jedynie efekty specjalne. Rodzaj kostki losu ostatecznego


Nad tym też już myślałem, tyle że raczej jako duo k8 + k20 (system d28TM Wink )... nieee wiem. Czas by mi się przydał żeby wszystkie propozycje przemyśleć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:22, 24 09 2006
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Magnes napisał:
O, to ciekawe. Mógłbyś rozwinąć? (co masz na myśli z k88 - czy od 11 do 88, czy osobny rzut?)

Tak wyniki to 11, 12, 13, 14, 15, 16,17, 18, 21,....,81,88. A dodatkowow sumujemy te kostki i to mówi nam o skali sukcesu/porażki, więc wynik 88 byłby super sukcesem bo zawsze zdajemy test (w końcu testujemy słabości, czyli im więcej tym lepiej) a przy tym mamy premię 16, choć ma to wadę bo sama skala porażki zawsze byłaby mniejsza niż sukcesu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:15, 03 10 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Wymyśliłem pewną mechanikę dość specyficzną pasującą do tego systemu. Test wykonywałoby się jakby dwa razy. Najpierw rzut k8 który określał by skalę absurdu uzyskanego wyniku. od 1 zupełnie normalnej po 8 zupełnie niesamowitej. A następnie rzut testowy k100 gdzie losowość jest chyba najwyższa, wygoda użytkowania też duża. Test na poziom danej słabości modyfikowany przez umiejętności, nieco podobnie jak w warhamku. Należy tylko opracować ośmio stopniową skalę absurdu testu. Np. pierwszy rzut wynik byłby osiem a następny test udany to próbując przeciąć linę po prostu by się to udało. Jeśli jednak w pierwszym rzucie by wypadło 8, a następnie sukces to linka na przykład tuż przed przecięciem pisnęła by i odpełzła zwijając się w kłębuszek. Przy porażce w drugim teście tak samo. Jak na k8 wypadnie 1 a potem nie uda się test na k100 to linka nie pękła, bądź nie trafiliśmy, jak na k8 wypadnie 8 to linka zaplątała się w nasz nuż, oplątała go i sycząc udusiła, ostrze noża sflaczało jakby było martwe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:35, 03 10 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Pisze oddzielnego posta żeby się nie mieszało. Jeśli chodzi o rozpisywanie postaci to jest dział który wymaga rozwinięcia. Zdefiniowanie umiejętności i ich opis. Zwiększenie zakresy cech to podstawa. Dokładny opis ras i klas i wyrównanie statystyk jakie z ich miana otrzymujemy to kolejna ważna rzecz. Proponuje również coś w rodzaju wad i zalet (zady i walety?) to zawsze daje spore możliwości w czasie tworzenia postaci i sporo pomysłów dla mistrza gry i gracza jednocześnie. Nieraz zdażało mi się wykorzystać najdziwniejsze wady i zalety swoich graczy na ich niekorzyść Twisted Evil Dokładniejsza rozpiska ekwipunku też by się przydała. Może jakieś dziwne rodzaje broni? Śpiewające miecze ala frank sinatra?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:41, 03 10 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Od poziomu absurdu bardziej podoba mi się tabelka alternatywna dla rzutów k8 przy wypadnięciu ósemki w podręczniku I edycji - nie pamiętam strony, na której to napisałem.
Poza tym pomysły klimatyczne na wypadek wypadnięcia ósemki, dwóch ósemek itp.:
- gracz wymyśla słowo-klucz, do którego Partacz Gry musi nawiązać w opisie
- gracz wymyśla i opisuje co się stało (tutaj muszą być jakieś granice Wink ).

k100 i k8 wymagałoby rzutu 3-ma kostkami i czytania wyników z różnych kostek. Nie podoba mi się to. Nie widzę też potrzeby rzucania dwa razy - wszystkimi kostkami można rzucić jednocześnie.

W sumie najważniejsze do rozważenia jest:
a- jakimi kostkami rzut ma być wykonywany
b- czy umiejętności/ułomności mają być modyfikatorem (prawie pewne że TAK)
c- czy umiejętności/ułomności mają mieć wartości (np. 0-4) czy tylko BYĆ lub NIE BYĆ
d- co sprawdzane jest w rzucie
e- kiedy wprowadzane są specjalne akcje (ósemka, dwie ósemki itp.)

b już właściwie ustalone
c się waham
a - najlepiej brzmiałoby k8 i k8 albo 2k8, ale może też być k8 i jakaś inna kostka (2k8 małą losowość, 1k8 na test = mała rozpiętość wyników), nawet k8 (określenie klimatu) + k20 (właściwy test)
d - najpewniej cecha (lub suma dwóch jak w pierwszej edycji) i modyfikator umiejętności/ułomności
e - specjalne akcje na pewno przy 8 na k8 ( wtedy sukces lub porażka na drugiej kości decyduje czy był magiczny sukces, magiczna porażka - nazwy robocze z I edycji), dobrze gdyby były możliwe dodatkowe np. dwie ósemki jako coś z tego co powyżej proponowałem (wpływ gracza na grę)

Propozycje mechaniki mogą być dwie (byle podobne), ponieważ mają być dwa sposoby przeprowadzania testu (większość pozostała mechaniki pozostanie taka sama dla obu):
- konserwatywna (w miarę podobna do I edycji)
- reformatorska (większy wpływ graczy na grę, więcej szaleństw)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:51, 03 10 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





hmmm a co powiesz na coś w stylu tej tabelki tylko na zasadzie im bliżej ósemki tym więcej ma do powiedzenia gracz, a im bliżej ósemki tym więcej ma do powiedzenia Partacz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:49, 03 10 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Gracz rzuca k8 (aby wyniki równo latały po całej skali).
Jeżeli nie zdał testu, może próbowac sie wyłgać z opresji - odpowiednie tłumaczenie + kolejny test k8 (trudniejszy ?).
Można tak kilka razy (dopóki trudność nie sięgnie niemożliwego ?), ale każde łgarstwo zwiększa stopień porażki.

Stopień 1 - problem ma bohater.
Stopień 2 - problem ma bohater i otoczenie.
Stopień 3 - problem ma bohater, otoczenie i reszta drużyny.
Stopień 4 - nadciaga katastrofa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:28, 04 10 2006
malkav
pożeracz systemów

 
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciemne miejsce w międzyczasie





Tak naprawdę to trzeba się zastanowić nad jedną ważną sprawą. Czy mechanika ma być łatwa, ograniczająca ilość koniecznych rzutów i sprzyjająca storytelingowi (jednak w takiej PG będzie miał do powiedzenia więcej niż gracz) czy taka gdzie irytująca ilość rzutów będzie przytłaczała sesję nadając jej charakter kostkomanii (ale każdy rzut to jakaś tam decyzja gracza więc ma tu sporo do powiedzenia). Oczywiście wszyscy (poza D&D no chyba że trafiłem na złych ludzi) starają się wypośrodkować, tak by mechanika była przyjemna i nie przeszkadzała w sesji. Mechanika oparta na k100 i testach poniżej własnej cesze, jest mocna łatwą i przyjemną mechaniką co można zaobserwować w warhamerze. Może podczas walki już trochę mniej ale nadal płynnie się to prowadzi, a daje spore możliwości. Dodając do tego jeszcze jedną kostkę k8 i określając ją jako współczynnik ingerencji gracza w efekt swojej akcji uzyskujemy dość ładny złoty środek, przypominam nadal że na czas walki trzeba to odpowiednio zmodyfikować. Skala mogła by wyglądać tak: 1-gracz nic niema do powiedzenia, 2- gracz daje aluzje którą PG ma obowiązek przekręcić i luźno nawiązać, 3- PG buduję efekt wokół aluzji gracza, 4- gracz podaje rozbudowany opis efekty który PG nieco przekręca, 5- gracz definiuje swój efekt ale musi on być zgodny z aluzją PG, 6- gracz buduje efekt na podstawie aluzji PG, 7 PG z przykrością zgadza się na to co mówi gracz. No i 8 gdzie efekt jest tak kosmiczny i zatrważający że gracz i mistrz gry przelicytowują się kilkakrotnie z coraz głupszymi pomysłami na efekt i sumują je.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nieboracy - co w drugiej edycji?
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Nieboracy
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 4 z 6  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin