autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> 3k6 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
3k6
PostWysłany: 16:01, 25 03 2008
Tempy
zerkający na systemy

 
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź





Jako, ze to mój pierwszy post, to chciałbym serdecznie powitać wszystkich forumowiczów. Witam!

Teraz pozwolę sobie zadać pytanie, które jest podstawą założenia nowego tematu:

Co sądzicie o rzucie 3k6 ?
Czy podoba wam się pomysł oparcia mechaniki na prostym teście 3k6 + cecha + umiejętność ?

Wiem, że nie jest to nic nowatorskiego ale system ten wydaje mi się w miarę prosty i szybki. Dodatkowo daje dość przewidywalne wyniki.

Czy dla Was to wada, czy zaleta testu ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:30, 25 03 2008
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





1. Czym 3k6+cecha+umiejętność różni się od k20+modyfikator? Oprócz oczywiście rozrzutu wyników.
2. Czy cechy i umiejętności mogłyby być ujemne?
3. Rzut 1k6+ jakaś liczba jest szybszy niż 3k6+ dwie liczby.
4. Dając sam sposób wykonywania testu prostego nie dajesz tak naprawdę nic odnośnie samej mechaniki.
5. Dla mnie to nie ma żadnych zalet ani żadnych wad. To jest po prostu sposób, tak jak XzY, czy inne xkx+coś.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:29, 25 03 2008
Vector
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Behir ma rację. 3k6 jest tak samo dobry/słaby jak wszystkie inne testy xky + mod. Nic w tym nowatorskiego ani niezwykłego. Myślę, że możesz wykorzystać go z powodzeniem, ale naprawdę, nic więcej ciekawego na temat tego rzutu nie da się powiedzieć :p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:57, 25 03 2008
Tempy
zerkający na systemy

 
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź





Cytat:
1. Czym 3k6+cecha+umiejętność różni się od k20+modyfikator? Oprócz oczywiście rozrzutu wyników.


Niczym. Lecz zależy mi właśnie na innym, niż przy k20, rozrzucie wyników i zwiększonym prawdopodobieństwie występowania średnich wyników.

Cytat:
2. Czy cechy i umiejętności mogłyby być ujemne?


Nie. Nie przewiduje ujemnych cech lub umiejętności.

Cytat:
3. Rzut 1k6+ jakaś liczba jest szybszy niż 3k6+ dwie liczby.


Fakt. Lecz dodawanie trzech wyników podczas testu jest dla mnie fajniejsze. Tak jak, np. w L5K. Dodatkowo rorzut jest większy przy 3k6 niż przy k6. Co jednak jest oczywiste.

Cytat:
4. Dając sam sposób wykonywania testu prostego nie dajesz tak naprawdę nic odnośnie samej mechaniki.


Oczywiście. Pragnę zauważyć, że to nie jest temat "Co sądzicie o mojej mechanice ?" lecz "Co myślicie o 3k6 ?". Wink Mechanika nie jest jeszcze gotowa by ja zaprezentować na forum. Ja nie nie jestem jeszcze gotowy by komukolwiek ją zaprezentować. Smile

Cytat:

5. Dla mnie to nie ma żadnych zalet ani żadnych wad. To jest po prostu sposób, tak jak XzY, czy inne xkx+coś.


Ok. Jednak na forum spotkałem się z opiniami, że 2k6 daje prawie pewne wyniki. 3k6 jest jeszcze pewniejsze. Zastanawia mnie głównie Wasze podejście do tak znacznego uwypuklenia wartości średnich podczas testu.

Cytat:
Behir ma rację. 3k6 jest tak samo dobry/słaby jak wszystkie inne testy xky + mod. Nic w tym nowatorskiego ani niezwykłego. Myślę, że możesz wykorzystać go z powodzeniem, ale naprawdę, nic więcej ciekawego na temat tego rzutu nie da się powiedzieć :p


Rozumiem, że nie jest to test niezwykły lub nowatorski. I w zamyśle nie ma być taki. Wink
Ma być łatwy i przyjemny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tempy dnia 17:58, 25 03 2008, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:02, 25 03 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tak jak powiedzieli przedmówcy - w samym rzucie 3k6 nic takiego nie ma i nie za bardzo jest o czym prowadzić dyskusję. Sugeruję usunąć temat zanim wparuje bea i powie to dosadniej. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:06, 25 03 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Tempy napisał:
Tak jak, np. w L5K.

Oj mi się wydaje, że akurat tam to rzut wieloma kośćmi ma znaczenie. To jest jedna z mechanik tzw. pulowych i roll&keep.

A co sądzisz o mechanice GURPS? Tam też masz 3k6 tylko, że schemat jest: rzut 3k6 przeciw cesze.

Nie wiem czy Ci chodzi o sam sposób generowania rzutów czy tez ogólny pogląd na mechaniki kostkowe z wyszczególnieniem 3k6?

Sposób generacji 3k6 jest całkowicie bezpłciowy i dobry jak każdy inny. Sztuka tylko co zrobisz z wynikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:46, 25 03 2008
Tempy
zerkający na systemy

 
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź





Szabel napisał:
Tak jak powiedzieli przedmówcy - w samym rzucie 3k6 nic takiego nie ma i nie za bardzo jest o czym prowadzić dyskusję. Sugeruję usunąć temat zanim wparuje bea i powie to dosadniej. Wink


Bardzo możliwe, że masz słuszność. Tematu jednak na razie nie usunę bo nie wiem jak. ;P

Przyznam, że mechaniki GURPS nie testowałem nigdy w praktyce. Jednak rzut + cecha wydaje mi się bardziej intuicyjny.

A interesują mnie wszystkie opinie na temat takiego rzutu. Od podejścia do prawdopodobieństwa uzyskania konkretnych wyników do samej praktyczności rzutu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: 3k6
PostWysłany: 00:04, 26 03 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Tempy napisał:
Co sądzicie o rzucie 3k6 ?


Sympatyczny rzut - duży zakres, mniej rozlatany niż d20, szybki i przyjemny w obsłudze, nie rzucający się w oczy, niskobudżetowy, wystarczająca ilość kości by móc się troszeczkę pobawić (odrzuć najwyższą/najniższą, etc.), magiczno-religijne wyniki, łatwo przeskoczyć na Fudge/FATE'owe 4dF.

Cytat:
Czy podoba wam się pomysł oparcia mechaniki na prostym teście 3k6 + cecha + umiejętność ?


Nie, bo podział atrybut-umiejętność i ew. "klejenie" podczas testu jest dla mnie bleee.


Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:29, 26 03 2008
Tempy
zerkający na systemy

 
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź





No. Nareszcie jakaś konstruktywna opinia. Dzięki cactusse.

Teraz mam pytanie odnośnie sposobu losowania inicjatywy podczas walki.

W większości systemów mamy rzut jakąś kością, proste porównanie cech czy nawet test sporny. Jednakże służy to wszystko ustaleniu kolejności walczących.
Ja chciałbym zrobić to troszkę inaczej. Podczas pojedynku 1 na 1 inicjatywę sie posiada albo nie. Czyli jeden z walczących jest stroną aktywną (atakującym), a drugi strona pasywną (broniącym się).
Na początku ustala się to przeciwstawnym testem umiejętności walki. Czyli 3k6 + cecha + umiejka. (Wiem, że takie testy są blee. Wink Ale mi się podobają.)
Podczas walki atakujący próbuje trafić przeciwnika a ten tylko się broni i stara odzyskać inicjatywę.
Dodam, że chodzi tu o pojedynki na broń białą.

Jak wam sie widzi taki zarys ? Czy coś takiego mogło by być ciekawe czy może wolicie standardowe wykorzystanie inicjatywy ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 01:33, 26 03 2008
kaellion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomaszów Maz.





Tempy napisał:
Teraz mam pytanie odnośnie sposobu losowania inicjatywy podczas walki.

Losowanie jak losowanie, ważne było by dla mnie by testy w grze były jednolite czyli zawsze rzucamy 3k6 plus coś tam, przy czym w przypadku inicjatywy to cośtam będzie inne niż w przypadku testowania wspinaczki, ale idea powinna być taka sama.

Co się zaś tyczy dalszej treści Twojego wpisu, dotyczącej strony aktywnej i broniącej się to jest kilka systemów walki działających na podobnych zasadach. Wystarczy wspomnieć Monastyr czy The Riddle of Steel.

Jak dla mnie ważne jest podczas walki jak można odzyskać inicjatywę lub starać się ją utrzymać. Bo jeśli mechanika nie zakłada zdobywania przewagi (jakieś abstrakcyjne punkty, kamyki itp. które postać może zachowywać pomiędzy akcjami) to znaczyłoby że broniący w każdej turze ma równe szanse na odzyskanie inicjatywy (nie uwzględniam oczywiście działań postaci atakującej), którą ja jako gracz starałbym się ciągle odzyskać by móc atakować wroga. Mielibyśmy tu sytuację w której atakujący się bawi a obrońca co turę rzuca: "To ja staram się odzyskać inicjatywę".

Tak więc na razie niewiele mogę wywnioskować z Twojego postu i nie jestem w stanie ocenić czy Twój pomysł podoba mi się, czy nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:00, 26 03 2008
Tempy
zerkający na systemy

 
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź





kaellion napisał:
ważne było by dla mnie by testy w grze były jednolite


W pełni się z Tobą zgadzam. Wszystkie testy planuje wykonywać 3k6.

Przyznam szczerze, że o Monastyrze wiem niewiele, a o The Riddle of Steel - jeszcze mniej.

Czy tam taki podział i uzyskiwanie przewagi, sprawdza się ? Czy walka przebiega płynnie i nie sprowadza się, jak to napisałeś, do prostej deklaracji broniącego: "To ja próbuje odzyskać inicjatywę."


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:14, 26 03 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





IMO sprawdza się, ale tylko w pojedynkach jeden na jeden. Jeżeli w walce bierze udział więcej osób, to tak "zaawansowana" mechanika zwykle padała delikatnie na twarz.

Jeśli dobrze pamiętam, w The Riddle of Steel broniący się automatycznie przejmował inicjatywę, jeśli udał mu się manewr defensywny. Do dyspozycji broniącego był też trik "zrywający" zwarcie i wymuszający ponowne losowanie "inicjatywy".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:57, 26 03 2008
kaellion
zerkający na systemy

 
Dołączył: 17 Sie 2005
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tomaszów Maz.





Tempy napisał:
Czy tam taki podział i uzyskiwanie przewagi, sprawdza się ? Czy walka przebiega płynnie i nie sprowadza się, jak to napisałeś, do prostej deklaracji broniącego: "To ja próbuje odzyskać inicjatywę."


Dobrze by było wymyślić jakąś pulę którą broniący mógłby atakować zamiast za każdym razem "odzyskiwać inicjatywę", lub też atakujący "męczyłby się" (zmniejszająca się z każdą rundą pula przewagi).

Prawdę powiedziawszy o The Riddle of Steel wiem niewiele (jedynie pobieżnie przejrzałem QuickStart). Co zaś się tyczy Monastyru i pośrednio także Dzikich Pól 1ed. (choć tam nie ma o ile pamiętam tak ścisłego podziału na atakującego i obrońcę, a przeciwnicy wymieniają cios za cios) to negatywna jest jak dla mnie długość takich pojedynków. Pamiętam sesję z trzema graczami w Mona i walkę z jakimiś gwardzistami: trwała dobrze ponad pół godziny. Natomiast w Dzikich Polach liczna drużyna Panów Braci (5 osób) starła się z niewiele liczniejszym przeciwnikiem. Po półtorej godzinie zaciętej walki gracze i MG (Starosta Gry) zapomnieli o czym była przygoda.
Całkiem możliwe że winą nie była sama mechanika potyczki lecz mało zabójczy system (większość udanych ataków okazywała się ledwie zadrapaniami nie wpływającymi zasadniczo na walkę).

Z innych zakręconych systemów. W Usagi Yojimbo RPG (średniowieczna Japonia, króliki, nosorożce, świnie, koty i inne zwierzątka) jest ciekawa mechanika z wykorzystaniem kart do gry. Strony konfliktu w tajemnicy wybierają jedną z taktyk (pełny atak, ostrożny atak, obrona, ucieczka). Odkrywają karty i w zależności od relacji rozgrywana jest tura.
Polecam jeszcze popatrzeć na mechanikę walki w Burning Wheel/Burning Empires. Co prawda nie jest ona szybka ale podoba mi się że na początku określana jest pula którą przeciwnikowi trzeba zabrać żeby zwyciężyć. Na pulę tę składają się umiejętności, pozycja i inne rzeczy.

Sorry za trochę chaotyczną odpowiedź. Mam nadzieję że choć trochę pomogłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:23, 26 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Rzut 3k6 od hipotetycznego rzutu 1k18 różni się rozkładem prawdopodobieństwa. Zastanów się jaki rozrzut lepiej pasuje do Twojej gry i nie zadawaj takich durnych pytań. Pytania na zasadzie "co wolicie jeśli gracz może zrobić z inicjatywą" też są bezsensowne i sam nie wiem czemu służą. Eh, czy na tym forum już nigdy nie będziemy z powrotem gadać o ważniejszych rzeczach tylko ciągle roztrząsać tezy o wyższości k20 nad k6 i na odwrót?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:37, 26 03 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Rzut 3k6 od hipotetycznego rzutu 1k18 różni się rozkładem prawdopodobieństwa. Zastanów się jaki rozrzut lepiej pasuje do Twojej gry i nie zadawaj takich durnych pytań. Pytania na zasadzie "co wolicie jeśli gracz może zrobić z inicjatywą" też są bezsensowne i sam nie wiem czemu służą. Eh, czy na tym forum już nigdy nie będziemy z powrotem gadać o ważniejszych rzeczach tylko ciągle roztrząsać tezy o wyższości k20 nad k6 i na odwrót?


Wow, Beacon, Twoja zdolność duszenia jakiejkolwiek dyskusji jest wprost zatrważająca Wink

Popatrz, zamiast odpowiadać na "durne" pytania mógłbyś założyć jakiś nowy temat o tych znacznie "ważniejszych" rzeczach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
3k6
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin