autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> 2d4 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
2d4
PostWysłany: 13:19, 18 03 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





No to pogadajmy o mechanice opartej na 2d4, ktora wszystkim staje oscia w gardle i nie wiem dlaczego.

Dlaczego zdecydowalem sie uzywac 2k4?
Chodzi o to, ze kosci maja w testach znaczenie drugorzedne, do czego wlasnie dazylem. Wieksze znaczenie maja statystyki postaci i decyzje gracza, niz rzucanie koscia. W tym systemie najwieksze prawdopodobienstwo jest wypadniecia 5, potem 4,6, potem 3,7 i najmniejsze 2,8. Tak wiec latwo mozna przewidziec mozliwosci swojej postaci.
Zastanawialem sie tez nad 2d6, ale to bylo zbyt oklepane. Chcialem zrobic troche bardziej oryginalnie Smile
2d10 to juz za duzy rozrzut. (Chociaz zaczynam sie coraz czesciej zastanawiac nad 2d8.)

Najwiekszym minusem 2d4 to nieporecznosc kosci. Tu sie zgadzam, ale nie rozumiem co, oprocz tego, Wam nie pasuje w tej mechanice.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tecbug dnia 13:20, 18 03 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:57, 18 03 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Ja tam osobiście nic do k4 nie mam. Według relacji Ariocha w DitV potrzeba masy(ok. 30) k4, więc same kostki nie są złe.
Jak chcesz małych rozrzutów, a nie boisz się trochę przeskalować mechaniki możesz wprowadzić rzucanie pulą kości Fudge(to te k6 co mają 2 plusy, 2 minusy i 2 czyste ścianki).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:16, 18 03 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





Wiesz, niby piramidka to fajny kształt ale nic poza tym. Ani zakres ciekawy, losowość żadna i do tego ułatwia oszukiwanie. Serio zastanów się nad innymi kośćmi. Albo nie zrób z k4 głównej i jedynej kości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:29, 19 03 2008
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Tiaa, 2k6 jest mało oryginalne. Ale czego potrzebujesz? Szpanu wśród kumpli czy działającej mechaniki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 08:28, 20 03 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





No nazwa mechaniki nie będzie pasować do innych kostek. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:09, 20 03 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Darken, potrzebuje dzialajacej, ale i przynajmniej minimalnie nowatorskiej mechaniki.
Jagmin, nazwa to moj najmniejszy problem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:24, 20 03 2008
Jagmin
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hobbyton





To zrób k30. Very Happy Kość jest a mechaniki nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:09, 20 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
potrzebuje dzialajacej, ale i przynajmniej minimalnie nowatorskiej mechaniki

Powtarzam to w każdym chyba temacie i coś mnie trafia jak dalej czytam to samo: sam sposób randomizacji nie sprawi, że Twoja gra będzie nowatorska. Rzut kostkami to formalność, która finalizuje sprawę. A mechanika jest nowatorska wtedy, kiedy ma ciekawe mechanizmy, strukturę rozgrywki, podział narracji itd. Sam fakt, że rzucasz inaczej niż k20 powyżej trudności nic nie zmienia!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 12:09, 20 03 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:11, 21 03 2008
tecbug
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jagmin, k30 - na pewno oryginalne ale losowosc mnie przeraza Smile
Beacon, to ujme to inaczej, zebys sie nie denerwowal: nie chce tworzyc mechaniki na kosci na ktorej jest wiekszosc innych mechanik, jak k6, k10 i k20. Wiem ze nowatorstwo mechaniki opiera sie na wymienionych, przez Ciebie, czynnikach, ale tez i na kosciach, ktore charakteryzuja losowosc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:17, 21 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Użycie nietypowych kostek nie czyni grą nawet trochę nowatorską. Co najwyżej ją komplikuje, jeśli każesz graczom liczyć pierwiastki sześcienne z wyników rzutów. Nie nazywaj grą "minimalnie nowatorską" czegoś, gdzie się po prostu inaczej rzuca kostkami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:55, 21 03 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Użycie nietypowych kostek nie czyni grą nawet trochę nowatorską. Co najwyżej ją komplikuje, jeśli każesz graczom liczyć pierwiastki sześcienne z wyników rzutów. Nie nazywaj grą "minimalnie nowatorską" czegoś, gdzie się po prostu inaczej rzuca kostkami.


Delikatny offtop Wink

Nie zgodzę się.

Jest sobie rpg, które zwie się Reign (dosyć tradycyjne fantasy z ciekawymi dodatkami). Mechanika używa nietypowej metody randomizacji, mianowicie rzucasz pulą k10 i szukasz kostek z takim samym numerkiem. W zależności od testu, pod uwagę bierze się ilość kostek o tym samym wyniku, wartość tego wyniku, oraz pozostałe pojedyncze kości.

Dzięki tak eleganckiemu rozwiązaniu z jednego rzutu otrzymujemy masę informacji (szybkość, siła, celność, obrażenia, etc), które w innych rpgach wymagają zazwyczaj kilku osobnych testów.

Dla mnie jest to ciekawe oraz "nowatorskie", i jak sądzę cała gra straciłaby część uroku, gdyby przerobić ją na stos wymagających kalkulatora tabelek i rzucanie "prostym" k100.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:55, 22 03 2008
Szabel
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/3





Tu właśnie wchodzimy cactusse w ważny motyw - czy metoda odczytywania wyniku mieści się w randomizacji? Dla mnie nie (choć pewnie zaraz ktoś wytoczy słownikową definicję która stwierdzi, że jednak się mieści).

W takim wypadku owszem połączenie metody odczytywania z randomizacją może być nowatorskie, ale sama randomizacja - nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:24, 22 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Szabel ma rację. To co opisujesz, cactusse, to nie jest stricte randomizacja, tylko odczyt wyniku z dodatkowymi czynnikami. Pomijam fakt, że odczytywanie marginesów sukcesów i porażek był w paru grach (np. testy sporne i otwarte w Neuroshimie), a to jest tylko rozwinięcie tego elementu. I nijak nie oznacza dla mnie nowatorskości, bo w samej rozgrywce nie zmienia to wiele, poza paroma dodatkowymi informacjami dot. pojedynczych akcji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beacon dnia 15:24, 22 03 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:26, 22 03 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Szabel napisał:
Tu właśnie wchodzimy cactusse w ważny motyw - czy metoda odczytywania wyniku mieści się w randomizacji? Dla mnie nie (choć pewnie zaraz ktoś wytoczy słownikową definicję która stwierdzi, że jednak się mieści).

W takim wypadku owszem połączenie metody odczytywania z randomizacją może być nowatorskie, ale sama randomizacja - nie.


Ciekawe ...

W grze Dread wieża Jenga jest użyta jako "randomizer". W trakcie testu gracz wyciąga jeden kawałek, a mg odczytuje binarną informacje (wieża leży lub nie) i wykorzystuje ją zgodnie z zasadami mechaniki.
Taki trik (banalny sposób odczytu, ale nietypowy "randomizer") wydawał mi się dosyć nowatorski, ale dzięki twojemu postowi uświadomiłem sobie swoją pomyłkę.

Wink

Beacon napisał:
Szabel ma rację. To co opisujesz, cactusse, to nie jest stricte randomizacja, tylko odczyt wyniku z dodatkowymi czynnikami. Pomijam fakt, że odczytywanie marginesów sukcesów i porażek był w paru grach (np. testy sporne i otwarte w Neuroshimie), a to jest tylko rozwinięcie tego elementu. I nijak nie oznacza dla mnie nowatorskości, bo w samej rozgrywce nie zmienia to wiele, poza paroma dodatkowymi informacjami dot. pojedynczych akcji.


IMO Szabel nie ma racji.

Jeżeli użyje innego sposobu randomizacji, to nie będę w stanie odczytać tych dodatkowych czynników, lub odczyt będzie nadzwyczaj wolny i nieprzyjemny.
Dzięki tym dodatkowym informacjom (które definitywnie wykraczają poza Neuroshimowe marginesy) wynik konfliktu jest uzyskiwany znacznie szybciej niż w innych grach o podobnym stopniu komplikacji.
Ponieważ konflikty rozstrzygane są bardzo szybko, historia pruje do przodu jak torpeda, a "łatwość" użycia mechaniki wpływa mniej lub bardziej świadomie na decyzje grających.
Wobec powyższego, rozgrywka zmienia swoje oblicze pomimo tradycyjnej struktury i narracji (well, Reign ma dodatkowe mechanizmy do zabawy ale to już na inną dyskusje).

Reasumując, władowanie dziwacznego rzutu zamiast wiernej k20stki czasami ma sens, inny niż duma śniegowego płatka Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cactusse dnia 17:04, 22 03 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:29, 22 03 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wydaje mi się że jak rzucasz określoną liczbą k10-ek i odczytujesz tylko jak długie są sekwencje poszczególnych cyferek, to połowa informacji jest zupełnie niepotrzebnych. I ta mechanika nie za bardzo może pruć do przodu, skoro po rzucie odczytać trzeba ileś wyników. Ale nie o tym.

Użycie Jengi jest o tyle nowatorskie, że mechanika przestaje być losowa a zaczyna opierać się na umiejętności gry w Jengę. Więc to nie jest w ogóle randomizacja, bo gracz ma większy wpływ na wynik ("potrenuję w domu to będę lepiej wymiatał").

Samo rozwlekanie rzutu, który powinien być skromnym elementem mechaniki a nie jakimś dominującym i wielce nowoczesnym klocem, mija się z celem. Lepiej skoncentrować wysiłki na czymś innym. Chyba że rzut ma powodować jakieś kombinowanie i taktyczne zagrywki, albo generować określony rozrzut prawdopodobieństwa - wtedy to ma sens. Inaczej nie ma to sensu, bo niczego nie wnosi. Tak uważam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
2d4
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin