autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Deklaracja rpg Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 23:46, 04 12 2005
Yubi
zerkający na systemy

 
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Quba napisał:
im więcej k6 tym większa szansa na 1-kę (zarzut cactusse).


Siadłem i policzyłem.
Wychodzi na to, że dowolne dodawanie piątek nie zmienia prawdopodobieństwa sukcesu (5/k6 - 83%. 13/2k6 - 83%, 13/3k6 - 83%). Za to z każdą następną kostką zwiększa się szansa na jedynkę.

Zatem moja intuicja w kwestiach prawdopodobieństwa oszukała mnie. System promuje finezję Smile

Dodawanie innych umiejętności - 4,3 itd - do już inna sprawa. Za późno jest, żeby to wszystko liczyć. Ale używanie ich to kwestia wyboru między "idę na całość" a "chronię własny tyłek".

Jak znajdę chwilę, to zmajstruję programik, który mi to będzie liczył w dowolnych kombinacjach i podzielę się uwagami.

Yubi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 03:14, 05 12 2005
revolver
degustator autorek

 
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn





Hmmm...a mi to przypomina [link widoczny dla zalogowanych]...

...Te deklaracje czynności i zwiększanie się prawdopodobieństwa sukcesu w miarę zwiększania się ilości akcji w "rundzie".
Czy przypadkiem niepotrzebnie nie dubujemy pomysłu?
Wushu jest bardzo dobrą mechaniką i do tego darmową...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 07:38, 05 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Yubi napisał:
Siadłem i policzyłem.
Wychodzi na to, że dowolne dodawanie piątek nie zmienia prawdopodobieństwa sukcesu (5/k6 - 83%. 13/2k6 - 83%, 13/3k6 - 83%). Za to z każdą następną kostką zwiększa się szansa na jedynkę.

Na pewno dobrze policzyłeś? Przy Aspekcie 5 powinno być 5/k6-83%, 9/2k6-75%, 13/3k6-72%, 17/4k6-70%.
Faktycznie szansa na 1kę rośnie.

Cytat:
Zatem moja intuicja w kwestiach prawdopodobieństwa oszukała mnie. System promuje finezję Smile

Właśnie starałem sięcoś takiego wykombinować, fajnie, że wyszło Smile

Cytat:
Dodawanie innych umiejętności - 4,3 itd - do już inna sprawa. Za późno jest, żeby to wszystko liczyć. Ale używanie ich to kwestia wyboru między "idę na całość" a "chronię własny tyłek".

Zastanawiam się jeszcze nad jakimiś punktami heroizmu/szczęścia/karmy. KAżdy punkt pozwala jednorazowo zmniejszyć pulęrzutu o k6.

Cytat:
Jak znajdę chwilę, to zmajstruję programik, który mi to będzie liczył w dowolnych kombinacjach i podzielę się uwagami.

Excel powinien wystarczyć Wink

revolver napisał:
...Te deklaracje czynności i zwiększanie się prawdopodobieństwa sukcesu w miarę zwiększania się ilości akcji w "rundzie".
Czy przypadkiem niepotrzebnie nie dubujemy pomysłu?
Wushu jest bardzo dobrą mechaniką i do tego darmową...

Najwyraźniej nie da się już wymyślić nic orginalnego Confused
Narazie przejżałem te Wushu pobieżnie, ale już widzę pewne podobieństwo. Różnice całe szczęście też są, mi szczerze powiedziawszy bardziej podoba się mój sposób. Jeśli dobrze zrozumiałem to w Wushu im więcej detali/deklaracji tym więcej kostek, czyli większa szansa na sukcesy, a u mnie im więcej deklaracji tym mniejsza szansa na powodzenie całości. Ja rozgraniczam deklaracje, w każdej liczy się inny aspekt, a w Wushu do całości liczony jest jeden Trait. Ogólnie mówiąc Wushu jest chyba bardziej prostą mechaniką, ale faktycznie gdybym ją znał to pewnie nie tworzyłbym tej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:18, 05 12 2005
Yubi
zerkający na systemy

 
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Quba napisał:
Yubi napisał:
Siadłem i policzyłem.
Wychodzi na to, że dowolne dodawanie piątek nie zmienia prawdopodobieństwa sukcesu (5/k6 - 83%. 13/2k6 - 83%, 13/3k6 - 83%). Za to z każdą następną kostką zwiększa się szansa na jedynkę.

Na pewno dobrze policzyłeś? Przy Aspekcie 5 powinno być 5/k6-83%, 9/2k6-75%, 13/3k6-72%, 17/4k6-70%.
Faktycznie szansa na 1kę rośnie.


Rzut ma być mniejszy bądź równy, żeby akcja się udała? Jeśli tak, to dobrze liczę. Zwyczajnie zliczam zdarzenia sprzyjające. Żadnej finezji Smile

Quba napisał:
Cytat:
Dodawanie innych umiejętności - 4,3 itd - do już inna sprawa. Za późno jest, żeby to wszystko liczyć. Ale używanie ich to kwestia wyboru między "idę na całość" a "chronię własny tyłek".

Zastanawiam się jeszcze nad jakimiś punktami heroizmu/szczęścia/karmy. KAżdy punkt pozwala jednorazowo zmniejszyć pulęrzutu o k6.


Lub dodać jedną kostkę do puli.

Quba napisał:
Cytat:
Jak znajdę chwilę, to zmajstruję programik, który mi to będzie liczył w dowolnych kombinacjach i podzielę się uwagami.

Excel powinien wystarczyć Wink


Ale trzeba go umieć obsłużyć. Szybciej mi się pisze programik w Pythonie Razz

Wyszło mi z niego, że nie opłaca się dodawać trójek. 5 i 4 dają dobre zrównoważenie między szansą powodzenia a szansą jedynki. Przy układach 5 i 3 oraz 4 i 3 szanse na powodzenie strasznie spadają, a szanse na jedynkę rosną wolniej.

Edit:
O wiele lepiej działa to, jeśli od sumy nie będziesz odejmował liczby deklaracji. Dodawanie niskich umiejętność ma wtedy większy sens.

Yubi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:00, 05 12 2005
Quba
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Cytat:
Lub dodać jedną kostkę do puli.

No coś w tym jest, bardziej nieprzewidywalne, ale wtedy będzie więcej rzutów Wink

Cytat:
O wiele lepiej działa to, jeśli od sumy nie będziesz odejmował liczby deklaracji. Dodawanie niskich umiejętność ma wtedy większy sen

Dlatego proponowałem już 2 razy modyfikator -1 do Puli za każde dwie deklaracje, ale nikt nie zauważył Smile Szansa na powodzenie troszkę wzrośnie.[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Deklaracja rpg
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin