autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> gaidoku
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
gaidoku
PostWysłany: 18:35, 05 04 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





moje uwagi o tej grze.

ogolnie:

- pierwsze wrazenie jest dobre. estetyczne i latwe do czytania.

plusy:

+ zmieszczenie grywalnego i inspirujacego pomyslu na kilku stronach.
+ mechanika podkreslajaca temat

watpliwosci:

- brak designers notes, ktore moglyby wyjasnic pytania przychodzace
w trakcie czytania

- synkretyzm i przez to rozmycie sie tematu. odwolujac sie wielu kultur
i religii gra traci dla mnie na "haku". przy tym cechy imho troche gryza
sie ze wspomnianym wczesniej synkretyzmem. jakby autor nie wiedzial
dokladnie, co chce osiagnac.

- mechanika moze nie calkiem spelniac zalozenia. konflikty moga wychodzic plasko/mdlo i nie zachecajaco do drazenia tematu.
nie ma wystarczajacych motywacji do wchodzenia glebiej w dany
konflikt, zwlaszcza przy wyraznej przewadze inicjatora jako
okreslajacego konflikt.

- niejasna sytuacja postaci graczy. czy beda oni zepsutymi komodo
czy tez dobrymi komodo? jesli zepsutymi, to co oznacza dla ogrodu
i dla nich samych. do czego powinni dazyc postacie, przed jakimi
wyborami maja stanac?

powtarzam, gra mie sie podoba. sam skupiam sie na podobnej
metodzie w helter skelter rpg (przetrwanie duchowe w sekcie),
wiec temat mnie interesuje.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: gaidoku
PostWysłany: 22:37, 05 04 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Dzięki za zainteresowanie.
Spróbujmy po koleii:

Cytat:

- brak designers notes, ktore moglyby wyjasnic pytania przychodzace
w trakcie czytania

Czy mógłbyś rozwinąć? Jak widziałbyś takie "designers notes"? Coś na wzór rozbioru wg power19?

Cytat:

- synkretyzm i przez to rozmycie sie tematu. odwolujac sie wielu kultur
i religii gra traci dla mnie na "haku". przy tym cechy imho troche gryza
sie ze wspomnianym wczesniej synkretyzmem. jakby autor nie wiedzial
dokladnie, co chce osiagnac.


Teraz to chyba będą te "designers notes" Smile
W założeniu gra miała przede wszystkim odwoływać się do kultury "judeochrześcijańskiej" z uwzględnieniem heretyckich dywagacji.
Pseudojapońskość miała być tylko kolorem - po kilkunastu stronach forumowych dyskusji na temat mangowości Crystalium, systemu "Blue Rose" oraz porozrzucanej tu i ówdzie bajkowości w RPG pomyślałem o stylizacji na "romantyczną" mangę (fachowo to się nazywa chyba Shoujo).
- co z tego wyszło to już inna sprawa. Przy okazji kami przypasowały mi jako personifikacje Miejsc.

Cytat:
- mechanika moze nie calkiem spelniac zalozenia. konflikty moga wychodzic plasko/mdlo i nie zachecajaco do drazenia tematu.
nie ma wystarczajacych motywacji do wchodzenia glebiej w dany
konflikt, zwlaszcza przy wyraznej przewadze inicjatora jako
okreslajacego konflikt.


Co masz na myśli pisząc o "wchodzeniu głębiej" w konflikt i "drążenie tematu", czy chodzi ci o angażowanie się w nie przez graczy?


Odnośnie wyraźnej przewagi: zauważ, że zdecydowana większość konfliktów powinna opierać się na przeciwstawnych wartościach. Wtedy maksymalna-ekstremalna różnica to 5 punktów, zwykle będzie ich mniej.
Zastanawiałem się, co chyba nie jest złym pomysłem, nad przerzutami przy 6.

Cytat:

- niejasna sytuacja postaci graczy. czy beda oni zepsutymi komodo
czy tez dobrymi komodo? jesli zepsutymi, to co oznacza dla ogrodu
i dla nich samych. do czego powinni dazyc postacie, przed jakimi
wyborami maja stanac?

To sprawa, na którą zresztą sam - chyba nawet na tym forum - zwracałem uwagę Smile. a mianowicie brak obiektywnej informacji dla prowadzącego, pozostawienie go wśród sprzecznych, mętnych wersji.
Myślę, że zabrakło we właściwym tekście tego co potem - oczywiście dalej mętnie Smile - pojawiło się w zajawce na stronie.

Napiszę teraz prosto z mostu i będziecie mogli osądzić, czy lepiej było wyłożyć to wprost czy może bardziej - chociaż nie wprost - zaakcentować:

Tak na prawdę nie ma żadnej choroby. To tylko uzyskana przez kodomo świadomość, wolność wyboru. Ci ze zjechanymi WNM nie są bardziej chorzy od tych którzy mają je po środku, lub na maksa. Po prostu - z różnych powodów - postawili na takie, a nie inne wartości.

Cytat:
do czego powinni dazyc postacie, przed jakimi
wyborami maja stanac?

Postacie powinny dążyć do celu, jakie sobie postawiły. Może to być próba opuszczenia Ogrodu, krucjata przeciwko błądzącym (obojętnie w którą stronę), wyjaśnienie tajemnicy boga-węża, pielęgnacja wspólnego Miejsca.

Podstawowy wybór w skali makro, to określenie się na osiach WNM. To według tych osi powinny zresztą przebiegać wszelki mikrowybory. W założeniu - nawet przy jakimś rodzaju "kampanii" - gra miała sprowadzać się do małych epizodów związanych z tymi konfliktami.


Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem. Czekam na dalsze komentarze i pytania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 19:39, 12 08 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Zainteresowanych informuję, że wrzuciłem nową (wciąż trochę jeszcze roboczą) wersję Gaidoku z totalnie przerobioną mechaniką.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:58, 13 08 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Zapoznałem się, oraz podesłałem newsa na polter. Mam nadzieję, że się nie obrazisz ;p
A tymczasem moje uwagi:

+ indie pełną gębą
+ dobrze wyczuta konwencja
+ ciekawe rozwiązanie mechaniczne
+ bardzo dobry skład, chociaż brakuje rysunków

- bardzo wąskie grono potencjalnych Graczy, ale to plaga indie w ogóle
- troszeczkę niejasno opisywana mechanika; przydałaby się przejrzystsza
- brakuje mi zahaczek do przygód; nie wyobrażam sobie scenariuszy za bardzo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:38, 13 08 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





No właśnie, to oficjalna wersja, czy też unikać dawania wieści i jest do wglądu wyłączenie dla zainteresowanych?

Zauważone błędy techniczne (do wyszukania w dokumencie, literówki itp.): "zpoza" "kami. Kami" "Jerzeli" "bronii" "mniejwięcej" "koleii" "zmiany te" - dziwnie podzielone słowo (zmi-any)...

Pewnie już komentowałem - nie pamiętam - a jestem teraz mocno pogubiony Wink, ale skomentuję jeszcze raz:
1. Świetny klimat, charakterystyczny i nietypowy świat - to mi się bardzo podoba.
2. Oddzielenie mechaniki od opisu świata - także mi się podoba.
3. Mechanika mogłaby być lepiej opisana, bo przy pobieżnym czytaniu niewiele z tego zrozumiałem (szczególnie z drugiej części - przed przykładem pojedynku) Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:40, 13 08 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
No właśnie, to oficjalna wersja, czy też unikać dawania wieści i jest do wglądu wyłączenie dla zainteresowanych?


Tylko dla forumowiczów, dlatego news wycofany. Na prośbę sila.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:42, 13 08 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Po pierwsze dzięki za zainteresowanie i dobre słowa.

Niestety, nie napisałem tego jasno, dlatego piszę teraz: To wersja robocza do wglądu dla zainteresowanych użytkowników tego forum.
Właściwie powinna być w "warsztacie", ale nie chciałem już mnożyć tematów.
Na przyszłość postaram się to wyraźnie zaznaczać.

Widzę już, że muszę znacznie dokładniej opisać mechanikę, oraz dodać trochę pomysłów na przygody, czy raczej konflikty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:31, 15 08 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jest kolejna trochę bardziej rozbudowana wersja. Doszły zalążki przygód oraz przykłady i wyjaśnienia w mechanice. Dodatkowo znalazł się miejsce na karty postaci (jeszcze do zrobienia).

Adres ten sam:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:07, 16 08 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Innowacje dość ciekawe.

Po pierwsze - fajnie, że jasno napisałeś, że przygody powinny opierać się
o konflikty aspektów. Bardzo, wydaje mi się, mocno wspomaga to klimat
rozgrywki, która kręcić się ma wokół rozważań bohatera/Gracza nad tym
co jest słuszne według jego moralnośći.

Drugie - każdy zajmuje się jakąś dziedziną sztuki. Bardzo fajny klimatyczny
"kolorek". Interesujące.

Skoro wraz z przygodami rozwija się nie tylko bohater, ale też miejsca
i wszystko inne można konstruować pewne mini-kampanijki.

A czy miejsce może zbuntować się i stanąć po stronie gaidoku twierdząc
przykładowo, że gaidoku to zbawienie? Wówczas gra mogłaby pójść
w kierunku prób wytłumaczenia miejscu prawdziwej istoty gaidoku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:17, 16 08 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
każdy zajmuje się jakąś dziedziną sztuki.

To było już w Earthdawnie. Ale myślę, że pasuje.

Cytat:
A czy miejsce może zbuntować się...

Jasne. Po to są zresztą kami będące personifikacją Miejsc, aby łatwiej było z nimi "wchodzić w interakcje".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:23, 16 08 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
To było już w Earthdawnie. Ale myślę, że pasuje.

Tak właśnie coś mi się kojarzyło, ale zwodziło mnie w rejony l5k.

Chociaż nie jestem targetem Twojego systemu (obawiam się, że to gra
nie dla mnie) to i tak wielkie wyrazy szacunku. Bardzo, bardzo dobra gra.
Indie w znakomitym wydaniu i na dodatek na polskim rynku akurat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gaidoku
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin