autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Hard SF Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 15:08, 25 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Co rozumiesz pod pojęciem innych elementów poza standardowymi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:16, 25 08 2008
SolFar
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Czy planujesz jakieś odejścia od standardowych rozwiązań mechaniki i czy poza "standrodową" mechniką walki+ogólna mechanika będzie np. robudowana mechanika dogfightowania statkami kosmicznymi? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:22, 25 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Nie będzie zbytnio walki w kosmosie, chociaż w sumie na GEO i poniżej jej może coś spreparuję...
Wydaje mi się, że poza *jakąś* formą walki pojazdów i pancerzy zasilanych nie będzie zbyt wiele atrakcji tego typu Wink
Odejścia od standardowych założeń (typu gracze + MG) też nie planuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:01, 25 08 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Gdyby była walka w kosmosie, dobrze by było, gdyby gracze wspólnie jakoś wpływali (może zależnie od tego czym się zajmują na pokładzie) na jej wynik. Jaką to będzie mieć konwencję? Jak Firefly (załoga statku przemytniczego), czy jakoś inaczej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 10:44, 26 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Konwencja? Trochę z cyberpunka, trochę z SF, choć gra nie będzie posiadać paru głównych założeń systemów cyberpunkowych, przykładowo brak władzy korporacji (ba,w ogóle brak korporacji)...

OK, to rozwinę najpierw parę kwestii dotyczących mechaniki.

Podstawa działania testów: rzucamy 2k6, dodajemy do tego wartość umiejętności oraz modyfikator za wartość statystyki, na której opiera się dany skill. Musimy uzyskać więcej lub tyle samo, ile wynosi PT.
Wyrzucenie dwóch jedynek zawsze oznacza automatyczną porażkę, wyrzucenie dwóch szóstek automatyczny sukces. Testy przeciwstawne nie mają PT, obie strony rzucają 2k6, dodają skill + mod ze stata, kto uzyskał większy wynik ten rządzi Wink
Specjalizacje i implanty: Dlaczego piszę to w jednym worze? Gdyż ich działanie jest dość zbliżone. Posiadając specjalizację w danej dziedzinie umiejętności możemy podczas jej testu użyć dodatkowej kości, oraz odrzucić najmniej nas zadowalający wynik. Implanty (oczywiście nie wszystkie...) działają w analogiczny sposób, jeśli chodzi o testy "gołych" statów oraz umek na nich opartych.
Rozliczanie obrażeń: mniej-więcej jak w FATE: istotna jest różnica między wynikiem testu ataku i obrony. Do tego dodaje się mody za rodzaj uzbrojenia oraz ew. pancerza, i voilla Very Happy Warto by jeszcze zaznaczyć, ze kumulacja ran zależy od Budowy Ciała czy innej Wytrzymałości uszkodzonego delikwenta - im jesteśmy "więksi" (oczywiście nie dosłownie) tym więcej możemy znieść drobnych ran, nim skumulują się w poważniejsze bebe.

To tak w wielkim skrócie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:37, 06 09 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Jeśli kogoś by to zainteresowało - w co wątpię, patrząc na ilość odpowiedzi w temacie - to mogę rozpisać pomysł na P19. Pomysł wciąż się klaruje, i cały czas coś zmieniamy, modyfikujemy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:38, 06 09 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





P19 jest potrzebne tylko grom nie-klasycznym. Nie ma potrzeby, żeby w tym wypadku go wypełniać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:43, 06 09 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





No niby tak, ale zawsze pozwala rozwinąć parę kwestii...

No i nie do końca wiem, kim mieliby być w mojej grze bohaterowie, czym by się mieli zajmować itp. Może wogóle zrezygnuję z "narzucania" im odpornej roli...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:52, 06 09 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Akurat narzucanie roli jest fajne, bo pozwala skonstruować podręcznik pod kątem bohaterów wykonujących dany typ zadań. Jak grą, w której bohaterowie są twardymi i chamskimi wojownikami, to może olać opisywanie skomplikowanych relacji politycznych, etykiety dworskiej itd. W ten sposób możesz uniknąć robienia gry o wszystkim i niczym, wyprofilować ją. Pytanie oczywiście, na ile chcesz pisać hertbreakera, a na ile sprofilowaną gierkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 02:57, 07 09 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Nie boję się pisania gry o obszernej, ogólnej tematyce, wiem że jestem w stanie skończyć to, co zaczynam Wink
Co do sprofilowania roli bohaterów - w zbyt wielu systemach futurystycznych (przynajmniej jak dla mnie) jest to narzucone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:49, 07 09 2008
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Wg mnie napisanie gry obszernej, w której każdy gracz ma poświęcone swojej postaci dość wiele miejsca, jest praktycznie niewykonalne. Zawsze któreś profesje, typy postaci są zaniedbane. A to potworna wada, kiedy czarodziej ma dla swojej postaci 40 stron bajeranckich czarów, a wojownik dwustronicową tabelkę broni i tyle. Fajnie wybrnęły z tego nowe dedeki - czary rzuca się wg identycznych w sumie zasad jak wykonuje manewry podczas walki; czarodziej ma ich podobną liczbę jak wojownik; nikt nie nudzi się podczas walki, bo każdy ma jakieś swoje taktyczne zagrania i każdy może kombinować.

Wiele gier zupełnie nie bierze tej kwestii pod uwagę. Radzę Ci na to uważać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:52, 08 09 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Dzięki za radę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:29, 21 09 2008
Kruk
degustator autorek

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice





Cytat:
Rozliczanie obrażeń: mniej-więcej jak w FATE: istotna jest różnica między wynikiem testu ataku i obrony.

Jak rozwiązałeś kwestie walk grupowych? Wprowadziłeś jakieś mod czy unikanie paru ciosów nie różni się od obrywania z jednego źródełka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:20, 21 09 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Mod -2 za każdego przeciwnika powyżej jednego. Już w walce 2 na 1 jest tym samym ciężko, jak w życiu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:44, 23 09 2008
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





Tak btw. to walka kilku na jednego nie jest znowu taka straszna. Dobry sprzęt jest świetnym wyrównywaczem szans (oni maczety, a ja minigun Twisted Evil) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hard SF
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin