autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Hard SF Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Hard SF
PostWysłany: 10:21, 19 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Jakiś czas temu (może przedwczoraj Very Happy) zacząłem się zastanawiać nad stworzeniem (lub przynajmniej podjęciem próby stworzenia) gry osadzonej w realiach hard SF (lub czymś zbliżonym, jeśli chodzi o dokładne szufladkowanie tego projektu), jednak bardzo szybko zaciąłem się. Pomóżta przesiać pomysły i idee, bo samemu niezbyt mi idzie...

Oto co bym w tym widział:
Arrow Raczej jedna planeta (co pozwoli w jakiś sposób kontrolować swiat gry - nie przepadam za molochami pełnymi niedopowiedzeń)
Arrow Post-ludzi (pod względem bioinżynierii, genetycznych przekształceń i takich tam)
Arrow Brak centralnej władzy, mocno podzielone społeczeństwo (może globalne państwo które nie wytrzymało próby czasu i rozpadło się w skutek wojny / innego miłego zjawiska?)
Arrow Terroryzm jako jeden z problemów w grze
Arrow raczej hi-tech (jak można się domyślić)
Arrow Albo ziemia w daaalekiej przyszłości, albo rzeczywistość alternatywna (to pozwoliłoby uniknąć paru problemów,typu pisanie alternatywnej historii, tworzenia korporacji będących pogrobowcami obecnie istniejących)
Arrow problemy w podzielonym społeczeństwie, wojny i podziały (ten punkt może brzmieć niejasno, ale spisuję luźne myśli)

Jak coś jest nie do końca oczywiste, to pytajcie, postaram się rozwinąć myśl.

To czego trza by na pewno, za niemal wszelką cenę uniknąć:
Arrow wszelkiej magii, psioniki (choć ta mogłaby być w jakiejś naprawdę szczątkowej formie)
Arrow ciemnoty społecznej, feudalnego ustroju itp. (już kiedyś usiłowaliśmy ze znajomymi stworzyć coś takiego, ale wyglądało trochę jak kalka DH)
Arrow drużyny stanowiącej wysłanników / członków jakiejś potężnej organizacji etc (Arx, Dark Heresy)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Omlet dnia 10:22, 19 08 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:21, 19 08 2008
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Coś jak Perihelion?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:42, 19 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





W Periheliona nigdy nie grałem, więc moja wiedza na jego temat jest dość nikła... Może ściągnę jakiś emulator? Wink
O ile mnie pamięć nie myli, ktoś z tego forum pisał jakąś gierkę opartą na Perihelionie, czyż nie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Omlet dnia 12:44, 19 08 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:16, 19 08 2008
Arcy
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





No to w czym problem? Nic tylko siąść i napisać system =).
Trochę mi to nawet CP przypomina ale tylko trochę.
Btw co to dokładnie jest hard SF, bo pierwsze słyszę coś takiego?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arcy dnia 16:17, 19 08 2008, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:04, 19 08 2008
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





http://www.autorskie.fora.pl/gry,3/perihelion-rpg,55.html - dyskusja na forum

[link widoczny dla zalogowanych] - strona projektu

[link widoczny dla zalogowanych] - gra do ściągnięcia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:08, 20 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Siądę i napiszę Very Happy
Hard SF - konwencja skupiająca się na nauce i technologii, nie socjologii i społeczeństwie. Z tym, że chyba już mi trochę koncepcja "zjechała" z wstępnych założeń Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:56, 20 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Jedyne pytanie brzmi: co byście chcieli zobaczyć w takiego typu grze, jeżeli cokolwiek?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:24, 20 08 2008
Arcy
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Imo lepiej, żeby system dział się na ziemi, a nie na wyciągniętej z rękawa planecie, będzie jakoś tak...lepiej Razz. Pozatym nie lubię w SF ras innych niż ludzie. Oprócz tych potworów z SW żadne mi się nie podobają. Jakieś takie wycudowane szity mi nie podchodzą. No chyba, że te falloutowe, w których jestem zakochany, ale to post apo a nie SF Razz . Jedna planeta to świetny pomysł. Wszczepy w sumie są tu niemalże niezbędne. Jedyne co bym dodał, żeby było realistyczniej to to, zeby ludzkość zasiedliłe już mniej więcej księżyc i wysyłała ekspedycje na Marsa. Czyli np.: za wielką kasę można mieszkać na księżycu, lecz poza bazami na nim nie ma grawitacji. W każdym razie, żeby to jakoś wyglądało, żeby nie było takich jaj, że po Ziemi latają latające samochody, ludzie to cyborgi, a w kosmosie pustka. W końcu na dzień dzisiejszy wiemy, że są zamiary, aby można było polecieć na wakacje w kosmos, a co będzie, gdy na naszej planecie będą latały jakieś super hiper statki...?
W sumie jak tak popatrzeć na to, co napisałem, to bez sensu robić system. Wystarczy kupić podręcznik do CP Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 21:21, 20 08 2008
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Jeśli obcy to coś ciekawego jak w "Żeglarzach Nocy", Solaris itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:00, 20 08 2008
combicritter
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Albo niezbadanego.

Ludzkosć otrzymała zaszyfrowaną wiadomość. Po wielu latach wspólnym wysiłkiem wielu projektów kosmicznych i państw udało się ją odszyfrować. Okazała się, że jest mapą gwiezdną do nowego świata z zapisane technologii potrzebnej do budowy statku międzygwiezdnego; "Przybądźcie i żyjcie w pokoju".

Tysiące kolonistów, specjalistów, inżynierów, naukowców, żołnierzy. Każdy żegna się z rodzinami, z przyjaciółmi bo prawdopodobnie nigdy ich juz nie zobaczy. Lecą odkrywać nowy świat.

Flota 3 statków, dwóch kolonialnych i jednego eskortowca wyrusza w podróż. Uśpiona załoga budzi się po wielu latach podróży na kilka miesięcy przed dotarciem do EDENU, ziemi obiecanej przez obcych.

Sensory wykryły obiekty na orbicie. Może to oni? Wysłali posłańców aby nas powitali?!

Te obiekty to nie flota powitalna! To pociski! Flota kolonialna starta w pył w kilka chwil! Wiele lądowników nie dotarło na planetę, nie dotarło nawet do atmosfery!

Ci, którzy przeżyli lądowanie są rozbici. W promieniu tysięcy kilometrów małe grupy ludzi, próbują przeżyć w nowym środowisku, bogatej w faunę i florę planecie EDEN. Nowe zwierzęta, nowe choroby, nowe zagrożenia ale i nowe możliwości! Niewiele pozostało, mało zapasów, sprzętu, lekarstw, broni. Rozbitkowie się odnajdują ale jest ich zbyt niewielu by mogli przeciwstawić się im. Nikt ich nie widział, każdy się ich boi. Porywają, zabijają nie pozostawiając świadków.

Tylko dzięki umiejętnościom każdego z kolonistów którzy przeżyli, dzięki nowo zdobywanej wiedzy możemy przetrwać!

I te ruiny?! Co w sobie kryją? Czyżby to spuścizna po tych, którzy nas wezwali? Może dawno nie istnieją? Może nigdy nie istnieli?! I kim są ONI!?

Wszystko na podstawie FIRST CONTACT, autorki, którą znalazłem kilka lat temu w sieci. Słuch po niej zaginął.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:49, 21 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Wstępnie jak wygląda postęp prac nad szlifowaniem pomysłu:
- najprawdopodobniej zero obcych
- odejście od wstępnej konwencji, bardziej skupię się na problemach społecznych w świecie, gdzie wojna i przemoc na masową skalę pojawia się pierwszy raz od trzech dekad
- brak władzy korporacji, cyberpunkowego edgerunningu i podobnych, również gibsonowskich zagrywek (uwielbiam twórczość Gibsona, ale trochę za dużo dobrych, w tym darmowych systemów w konwencji CP - choćby poprzednia edycja SLA Industries za friko)
- podbój kosmosu ograniczający się do orbity geostacjonarnej i księżyca / księżyców
- terroryzm jako wciąż jeden z głównych tematów systemu (przynajmniej jeśli chodzi o zagrożenia dla globalnego społeczeństwa, które właśnie - max 10 lat temu - się rozpadło)

To na razie tyle, skupiłem się wstępnie nad dopracowaniem mechaniki pasującej do konwencji i potencjalnymi rolami dla graczy, więc powyższe informacje to większość ogólnego zarysu realiów, choć może byłbym w stanie bardziej się na ten temat rozpisać, jeśli ktoś by chciał, z tym że wolałbym odpowiadać na pytania, niż pisać rozwlekłe elaboraty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:19, 25 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





OK, mechanika zrobiona, ale jeszcze nie testowana - stanowi mniej więcej przerobioną formę tego, co zastosowałem w Egzekutorze (moja praca na poprzednią edycję Nibykonkursu), z niektórymi elementami z "innego projektu". Jeśli ktoś byłby zainteresowany (w co niestety - patrząc na rozwój "dyskusji" w temacie - wątpię) to mogę rozwinąć temat, lub założyć osobny topik o mechanice.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:56, 25 08 2008
Arcy
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





E tam... po co skoro już jest tutaj topik o całym systemie? To tu już dawaj wszystko. Ale rozwinąć temat możesz, niezły pomysł, choć mnie bardziej interesuje świat tego systemu niż mechanika...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:26, 25 08 2008
Omlet
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 449
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dynia





Ze światem jeszcze walczę, żeby wszystko trzymało się kupy (jak wytłumaczyć globalne, a nie tylko bardziej lub mniej regionalne zamieszki itp.), a mechanikę wrzucę jak ją nieco bardziej poukładam - na razie część danych mam wyłącznie w papierowym formacie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 14:45, 25 08 2008
SolFar
zerkający na systemy

 
Dołączył: 04 Wrz 2005
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Narazie ciężko o czymkolwiek dyskutować, bo mało konkretnych informacji podałeś (poza założeniami, ale te zwykle różnią się od finalnego efektu). Ale w ramach trójmiejskiej solidarności:

- A mechanika będzie "obsługiwała" jakieś inne elementy poza standardowymi? :>
- Ja bym w grze hard sci-fi skupił się na wspomnioanym teroryzmie. Z naszego punktu widzenia dodaje to grze "wiarygodności".

Cytat:
wszelkiej magii, psioniki (choć ta mogłaby być w jakiejś naprawdę szczątkowej formie)


Magia w systemach sci-fi/space opera jest fajna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hard SF
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin