autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Horda(tytuł roboczy) Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: 12:40, 17 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Wiesz, zrobienie gry w której gra się tępymi zielonymi było by złamanie pewnego
stereotypu. Przedstawienie orków jako istot honorowych było przedstawione w
warcrafcie, gdzie niby horda była, ale jakoś tak honorowo się niektórzy tam zachowywali.
Jeżeli stwierdzisz że role ludzi, elfów, krasnoludów, gnomów przejmują "zieloni", to
stworzysz świat, gdzie wszystko jest tak jak dawniej (czytaj: jest tak jak opisało go już
wiele systemów fantasy) tylko skiny
się postacią zmieniły.
Chce wiedzieć, czy świat będzie orczy ale inny od zwykłego świata. Jeśli tak, to w jaki sposób?
Opisz jakąś wioskę, miasto, zwyczaj żeby można było cokolwiek powiedzieć.
A może w słowach:
Behir napisał:
W moim systemie orkowie będą isotami honorowymi,
rozwijającymi i wzbogacającymi swoją kulturę.

chodzi np. o fakt że orki do obecnej potęgi musieli się "dotłuc"
i obecnie naprawiają braki kulturowe za pomocą elfich, ludzkich, krasnoludzkich nauczycieli,
ala Barbarzyncy w okresie po upadku cesarstwa zachodniorzymskiego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:02, 17 06 2006
Zegarmistrz
chodzący wśród autorek

 
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sanok





Cytat:
W sumie
jeśli gnolle do tej pory były tylko w d&d, to u mnie są niepotrzebne, szukałem
raczej ras ogólnie kojarzonych jako "słabiaki".


Nie... Gnolle to rasa ''kanoniczna'', istniały już przed DeDekami. O ile mi wiadomo, to pochodzą z jakichś, przed-tolkienowskich opowiadań. Stanowią chyba import z jakiegoś europejskiego folkloru albo wariacje na temat.

Jak niektórzy mówią, już sama nazwa wskazuje była to początkowo krzyżówka lub stadium pośrednie między Gnomami a Trollami. Inni natomiast uważają, że pochodzą z jakiegoś folkloru afrykańskiego... W chwili obecnej kanoniczny wygląd gnolla to ten, który nadano im w Advenced Dungeons and Dragons antropomorficzna hiena.

Rzeczywiście z pośród wydanych w Polsce systemów rasę tą spotkać można jedynie w DeDekach. Nie mniej jednak nie jest to jedyny produkt, w którym można te istoty spotkać. Przykłady:
- ''Discworld'' - Pratcheta (zwłaszcza pierwsze tomy często o nich wspominają)
- Seria ''Warcraft''
- Master of Magic (taka starsza gra ala Cywiliziation)
parę innych przykładów podaje też angielska Wikipedia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:58, 17 06 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Jeśli chodzi o krasnoludzkich i elfich nauczycieli... Nie, nie dopuszczam
takiej możliwości Wink. Powiedz, co rozumiesz przez stwierdzenie: orczy
świat.
Czy rozumiesz to jako świat, w którym mimo pozorów cywilizacji,
większość krajów jest na na skraju wojny? Mimo pozorów honoru bandy
rabujące przy gościńcach słabszych od siebie? U mnie owszem, kraje
będą sobie dopiekać, cóż, taka już specyfika istot zbierających się w tak
wielkie zgraje Very Happy, lecz potrafią się zjednoczyć, jeśli chodzi o pokonanie
wspólnego wroga(czyli, jak np. elfy wychyną z puszczy, bądź jakaś
załoga krasnoludzkiej twierdzy napadnie na gobliny).

Lecz, jeśli ktoś ma pomysł, jak ubarwić ten śwat i dać mu niepowtarzalny
charakter, zapraszam do podzielenia się nim.

Pozdrawiam,
Behir


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 11:32, 18 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Orczy świat w kontekście mojej wypowiedzi znaczy:
Czy orki są barbarianami które nadrabiają braki w kulturze, wypierają elfów i kasnoludów, które są na wyższym rozwoju kulturowym/techn ologicznym?
A może orki w twoim świecie zawsze były na dość wysokim poziomie cywilzacyjnym?
Jakim cudem elfy uchowały się w puszczy a krasnoludy w ich twierdzach, jeżeli orki osiągneły wysoki poziom rozwoju?
A może elfy i krasy są traktowane jako tak nikłe zagrożenie, że tylko państewka przygraniczne mają z nimi problemy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:21, 03 07 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





[offtop mode on] Oj wakacje są, widać to u mnie, widać. Pisać mi się nie
chce, a kończyć podręcznik bym już chciał Smile[/offtop mode off].

A tak na poważnie, to przemyślałem pare kwestii. Postanowiłem usunąć
"Klasę Pancerza". Zbroja będzie redukowała obrażenia, tak jak któraś z
cech. Koniec z osobnikami unikającymi lepiej, bo mają lepszą zbroję.
Ewentualnie myślałem nad tym, aby też żadna cecha nie redukowała
obrażeń, ale w sumie, to nad tym trzeba się będzie zastanowić. Teraz
trochę o samej walce. Trzeba coś zrobić z trafieniem. Warhammerowy
pomysł testowania własnej Walki Wręcz mi za bardzo nie pasuje.
Wymyśliłem więc testy przeciwstawne Ataku atakującego(wiem, wiem,
masło maślane) i Parowania obrońcy. Jeśli atakujący ma wyższy wynik,
trafia, a jeśli obrońca, to zbija cios, unika go lub cokolwiek powie MG.
Uważam, że to pokazuje, że w teorii nawet mistrz walki może zostać
draśnięty przez nowicjusza.


Właściwie, to Darkon dał mi dobry pomysł. Może, zamiast
dystyngowanych orków, będą właśnie brutalni, prymitywni barbarzyńcy,
wygrywający dzięki uporowi, sile i wytrzymałości, a nie taktyce bitewnej?


I znowu, jeśli macie jakieś pomysły, które można zastosować, zarówno
fabularnie jak i mechanicznie, piszcie.

Ps. Dzięki, ja-prozac. Dzięki twojemu postowi zrozumiałem, że moja
mechanika była raczej d20 w nowej skórce.

EDIT: Co sądzicie o napisaniu na końcu opisu rasy opinii o innych rasach.
Jeśli jesteście na tak, to pozostaje jedna kwestia: Opis w stylu
normalnym, czy jako wypowiedź jakiegoś przedstawiciela, z podpisem
na końcu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 22:35, 06 07 2006
sil
degustator autorek

 
Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Kilka linków:
Zarys orkowego settingu d20: [link widoczny dla zalogowanych]
Recenzja dodatku d20:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mniej poważne podejście do grania "zielonymi" (sesja PBF): [link widoczny dla zalogowanych]
Polecam również poczytać o rasach Earthdawna oraz "Ostatnim Władcy Pierścienia".

Ogólnie za zadaj sobie jedno, za... ważne pytanie: o czym ma być twoja gra.
Sam pomysł "grania goblinoidami", to za mało.

Jeszcze odnośnie mechaniki: Po pierwsze nie stworzysz takiej, która była by "realistyczna" i nie zawsze musi chodzić o to aby tak była. Po drugie wraz ze stopniem skomplikowania rośnie szansa na ulepienie niegrywalnego babola. Może lepiej przerobić/dostosować coś co już istnieje i działa? Chociażby d20, które znasz, albo niezwykle sympatyczne FATE.

Odnośnie opini o innych rasach: pomysł mocno oklepany, ale często się sprawdza. Jeżeli ma być hasłowy to cytat, jak dłuższy: cytat+opis. Podpisywanie cytatów mianami settingowych VIPów mnie drażni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 13:24, 07 07 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





O czym ma być Horda? Postanowiłem tym razem jednak uznać nazwę za
wytyczną. Nie będzie(narazie) orczego imperium. Przeważać będą
struktury plemienne Wink. Plemiona będą mieszkać w wioskach, jaksiniach,
itp. Ale wracając do sedna pytania: System raczej nie będzie nastawiony
na intrygi, bo szczerze, to jeśli zrezygnowałem z mądrych zielonych, to
jedyna intryga jaką widzę, to o przejęcie władzy. A dokładniej, to
otrucie. Bo inaczej, to czekałaby walka z obecnym przywódcą. Oczywiście
walki między plemionami to w teraźniejszości systemu normalka(tylko w
czasie wojny wszystkie plemiona wszystkich ras działały zgodnie).
Możliwe są też rajdy na elfie osady(jak się jakieś znajdzie, bo skubańce
nauczyły się nieźle chować po lasach), wymuszanie haraczu na
krasnoludach, zdobywanie ich twierdz lub podpisywanie umów
handlowych. A jak MG będzie chciał to może poprowadzić dosłownie
cokolwiek, w sumie system jest tylko narzędziem, prawda?

Nie tworzę mechaniki, która by była realna. Po prostu nie pasuje mi, że
im ktoś ma lepszy pancerz tym lepiej unika ciosów(chyba, że gram w
D&D, jak gram, to mi pasuje Very Happy). A jeśli chodzi o tesy to są proste. Albo
przeciwstawne albo przeciw określonej trudności, nie jest to coś trudnego.

EDIT: Co do opisów opinii między rasowych. To najpierw zwykły opis
kogoś, kto to ogląda z boku. A potem opinia "kogoś z ulicy" oczywiście z
mianem i profesją. Raz będzie to szaman, raz łowca, raz wódz. Tylko
zostaje problem języka. Czy Ci przestawiciele raz mają być wszyscy
nauczeni dobrze mowy potocznej, czy może mają mówić w stylu "jezdem"
"mie", "róbta"? Postanowiłem wprowadzić języki, każda rasa będzie miała
swój + potoczna. Bez odpowiedniego atutu będzie to właśnie takie
kaleczenie języka.

Jeśli chodzi o organizację podręcznika, to na początku nie bedzie
szamana. Spowodowane jest to tym, że narazie nie mam dobrego
na niego pomysłu. Za to zrobię pewnie o nim oddzielny dodatek.
Mimo wszystko już w zwykłych zasadach bedzie wyliczanie many,
tak na wszelki wypadek Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Horda(tytuł roboczy)
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin