autorskie.wieza.org

forum PRZENIESIONE na autorskie.wieza.org, proszę użyć opcji przypominania hasła tam

Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat -> Horda(tytuł roboczy) Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Horda(tytuł roboczy)
PostWysłany: 20:08, 14 06 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Chciałbym wszystkich serdecznie pozdrowić, jako, że jest to mój pierwszy post na tym zacnym forum, które czytam już od jakiegoś czasu, ale dopiero dzisiaj postanowiłem coś skrobnąć. Co prawda chyba zaniżę wam tu średnią wieku, gdyż nie jestem jeszcze na studiach, ani w liceum, a właściwie to właśnie kończę 1 klasę gimnazjum, ale mam nadzieję, że zbytnio wam to nie przeszkadza.

Otóż chciałbym przedstawić w tym temacie mój pomysł na grę oraz pokazać, z jakimi problemami na pewno lub prawdopodobnie się spotkam.

Miałem nadzieję, że uda mi się wstawić odpowiedzi ,an power 19, ale wyszły one moim zdaniem za krótkie i wyjaśniajace mniej, niż gdybym napisał to po prostu Smile.


W Hordzie gracze wcielą się nie w elfa, krasnoluda, czy człowieka, a w orka, goblina lub gnolla. W świecie w którym wszystko się rozgrywa plemiona zielonoskórych i innych istot określanych głównie jako mięso armatnie, zrzuciło jarzmo upodlenia i stanęli do walki. W chwili obecnej teren opanowany jest właśnie przez orków, trolle, gnolle, gobliny, a elfy i inni "szlachetni" kryją się w puszczach lub w górach.

Całość zamierzam oprzeć na napisanej przeze mnie już wcześniej mechanice k6, która co prawda nie jest rewolucyjna, ale powinna nadążyć.


Jak napisałem wcześniej, pora przedstawić problemy:

1. Grafika. Czy ktoś z was ma może linki do jakichś kursów rysowania fantastyki? Głównie właśnie orków i golbinów, ale tak naprawdę każda pomoc się przyda i za każdą będę wdzięczny.

2.Publikacja. Co prawda znam html, a darmowy server to nie problem, jednak gdzie umieścić gotową grę, aby inni mogli ją ściągać? RapidShare? Mega Upload? Co wy polecacie, drodzy forumowicze?

3. Skład. Czy macie pomysły do tego, w jakiej kolejności to wszystko umieścić, to jak uporządkować rozdziały? Tak jak w podręcznikach do D&D? I czy ktoś mógłby podzielić się sekretem tak ładnego składania PDFow(Magnes, liczę tu głónie na Ciebie, bo w twoich pracach to wszystko wygląda tak schludnie).

4. Mapa. Jak wszyscy wiedzą, mapa oczywiście musi być. Czy zna ktoś dobry, darmowy program do robienia map? W tej chwili korzystam z kartografa, jednak często mi się wyłącza i poza tym, nie umiem potem otworzyć tego, co w nim napiszę. A jeśli polecalibyście i tak właśnie kartografa, to może macie link do jakieś "stabilniejszej" wersji tego programu?



A na koniec mały offtop. Kiedyś wypowiadałem się na forum 1k20.net, także w dziale nieboraków(dałem pomysł na łaki, ale w tej chwili nie pamiętam nawet, jaki tam miałem nick). Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić(także na pw), co się stało z tamtym forum? Bo nie miałem internetu i o tym, że był najazd hakera dowiedziałem się właściwie od kolegi.


Pozdrawiam i przepraszam, że zanudzam,
Behir


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Behir dnia 12:11, 04 07 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:47, 14 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Witam szanownego forumowicza, miło widzieć młodą krew. Nie martw się. Wiek
nie jest jakimkolwiek kryterium tego, co możesz mieć do powiedzenia/napisania.
Sam jestem w liceum, a pisać na forach i udzielać się w fandomie zacząłem będąc
zdaje się w Twoim wieku.

System sam w sobie sprawia wrażenie nieco innego podejścia do klasycznego
fantasy. Jak poznać możesz po innych moich wypowiedziach na forum, nie przepadam
za tego typu rozwiązaniami, ale to kwestia wyłącznie mojego gustu. Rozumiem,
że to pierwsza Twoja autorka. Sugeruję Ci zapoznać się z obszernym materiałem
na temat ich pisania w bazie [link widoczny dla zalogowanych] serwisu Aleja Fantasy.

Poza tym dobrze byłoby, gdybyś przeczytał jak najwięcej innych autorek. Unikniesz
ich błędów i może przyjdą Ci do głowy jakieś ciekawe rozwiązanina. Jeśli nie
znasz języków obcych polecam [link widoczny dla zalogowanych].



Cytat:
1. Grafika. Czy ktoś z was ma może linki do jakichś kursów rysowania fantastyki? Głównie właśnie orków i golbinów, ale tak naprawdę każda pomoc się przyda i za każdą będę wdzięczny.


A potrafisz rysować? Jeśli nie, to z kursów się raczej nie nauczysz. A ozdabianie
podręcznika miernymi ilustracjami nie jest chyba najznakomitszym pomysłem. Moim zdaniem.
Poszukaj grafika, albo użyj darmowych grafik na licencjach Public Domain.
Temat o grafice gdzieś zalega na forum.

Cytat:
2.Publikacja. Co prawda znam html, a darmowy server to nie problem, jednak gdzie umieścić gotową grę, aby inni mogli ją ściągać? RapidShare? Mega Upload? Co wy polecacie, drodzy forumowicze?

Jeśli napiszesz coś ciekawego, to mogę umożliwić Ci hosting darmowy na
znakomitym serwerze.

Cytat:
3. Skład. Czy macie pomysły do tego, w jakiej kolejności to wszystko umieścić, to jak uporządkować rozdziały? Tak jak w podręcznikach do D&D? I czy ktoś mógłby podzielić się sekretem tak ładnego składania PDFow(Magnes, liczę tu głónie na Ciebie, bo w twoich pracach to wszystko wygląda tak schludnie).

To też zalega na forum. Poszukaj w innych tematach.


Cytat:
A na koniec mały offtop. Kiedyś wypowiadałem się na forum 1k20.net, także w dziale nieboraków(dałem pomysł na łaki, ale w tej chwili nie pamiętam nawet, jaki tam miałem nick). Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić(także na pw), co się stało z tamtym forum? Bo nie miałem internetu i o tym, że był najazd hakera dowiedziałem się właściwie od kolegi.

Był pad. Próbowali wstać - nie udało się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:51, 14 06 2006
Zuhar
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Po kolejnym padzie serwera administratorzy dali sobie spokój. Przykre, ale niestety tak to wyglądało.

Hosting to nie problem. Jak zrobisz, coś dobrego, to będziemy to sobie wyrywać z rąk i gryźć konkurencję. Pytanie ile MB potrzebujesz. Jeśli sesnsownie przeprowadzisz skład materiału, to niewiele 2-3MB, czasem znacznie mniej. Tyle każdy z obecnych jest w stanie Ci zapewnić u siebie, albo pokierować, na sensowny darmowy hosting.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Horda(tytuł roboczy)
PostWysłany: 22:08, 14 06 2006
Magnes
ciągle nie ma czasu

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1940
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wiocha na Śl.





Behir napisał:
W Hordzie gracze wcielą się nie w elfa, krasnoluda, czy człowieka, a w orka, goblina lub gnolla. W świecie w którym wszystko się rozgrywa plemiona zielonoskórych i innych istot określanych głównie jako mięso armatnie, zrzuciło jarzmo upodlenia i stanęli do walki. W chwili obecnej teren opanowany jest właśnie przez orków, trolle, gnolle, gobliny, a elfy i inni "szlachetni" kryją się w puszczach lub w górach.


Pomysł i nazwa mi się podobają. W przeciwieństwie do Beacona lubię takie zabawy. Szczególnie jeśli to będzie miało ręce i nogi (tzn. będzie wyjaśnione w logiczny sposób, będzie powiązane ze światem). W sumie nawet klasyczny świat fantasy może być OK, jeśli ma dobrze wymyśloną historię i mitologię - a łatwo tutaj o powtórzenia i kalki niestety.

Cytat:
3. Skład. Czy macie pomysły do tego, w jakiej kolejności to wszystko umieścić, to jak uporządkować rozdziały? Tak jak w podręcznikach do D&D? I czy ktoś mógłby podzielić się sekretem tak ładnego składania PDFow(Magnes, liczę tu głónie na Ciebie, bo w twoich pracach to wszystko wygląda tak schludnie).


Odnośnie spisu treści, rozdziałów itp, to beacon już pisał - jest jakiś temat tutaj na forum.
Odnośnie składu PDF... ufff... najlepiej wziąć kilka gotowych podręczników (drukowanych lub w PDF) i patrzeć jak oni to robią, a potem składać w podobny sposób. O programach do składu jest wątek na forum.

Cytat:
4. Mapa. Jak wszyscy wiedzą, mapa oczywiście musi być. Czy zna ktoś dobry, darmowy program do robienia map? W tej chwili korzystam z kartografa, jednak często mi się wyłącza i poza tym, nie umiem potem otworzyć tego, co w nim napiszę. A jeśli polecalibyście i tak właśnie kartografa, to może macie link do jakieś "stabilniejszej" wersji tego programu?


Kartografa nie polecam, bo sam go robiłem Wink. Aktualnie nie polecam żadnego. Najlepiej znaleźć grafika i ładnie poprosić, a na własne potrzeby zrobić mapę ołówkiem na kartce. Smile
A za 10 lat pewnie zrobię Kartografa 2, chyba że mnie kapitalizm zabije Wink.

Cytat:
dałem pomysł na łaki, ale w tej chwili nie pamiętam nawet, jaki tam miałem nick


Aha, to już wiem kto dał ten pomysł. Smile[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 00:10, 15 06 2006
cactusse
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





beacon napisał:
Cytat:
1. Grafika. Czy ktoś z was ma może linki do jakichś kursów rysowania fantastyki? Głównie właśnie orków i golbinów, ale tak naprawdę każda pomoc się przyda i za każdą będę wdzięczny.


A potrafisz rysować? Jeśli nie, to z kursów się raczej nie nauczysz. A ozdabianie
podręcznika miernymi ilustracjami nie jest chyba najznakomitszym pomysłem. Moim zdaniem.
Poszukaj grafika, albo użyj darmowych grafik na licencjach Public Domain.


Uch, kiedyś widziałem kurs "Drawing on the Right Side of the Brain", podczas którego można było zobaczyć rozwój "artystycznych" umiejętności kilku studentów. Na początku byli oni naprawdę kiepscy, ale ich technika niesamowicie się rozwinęła dzieki powtarzaniu kilku (w miare prostych) ćwiczeń. "Drawing on the Right Side of the Brain" można dorwać na amazonie, w cenie około 6-12$.

Jeżeli nie planujesz produkcji hiperrealistycznych ilustracji, a wystarczą ci sympatyczne "koncepcyjno-użytkowe" obrazki (patrz prezentacja profesji do Silura by Saise), to sugeruje pobawić się z książką "Andrew Loomis - Fun With a Pencil" (można wygooglać zeskanowaną wersje Wink ).

Cytat:
4. Mapa. Jak wszyscy wiedzą, mapa oczywiście musi być. Czy zna ktoś dobry, darmowy program do robienia map?


Inkscape Wink Sądze że spokojnie można wyprodukować bardzo ładną mape w jakimkolwiek programie graficznym, bez korzystania z "profesjonalnych" mapperów Wink
Dla przykładu :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:47, 15 06 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





nu fajn. zielone gowna przejely kontrole i co dalej? na ile chcesz
cala rzecz rozwinac i co w zasadzie te zielonce maja robic?
rzuc pare pomyslow, ktore przybliza gre.

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 15:47, 16 06 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Przepraszam, ze nie odpisałem wczoraj, ale kolega miał urodziny, a po nich byłem zbyt zmęczony(graliśmy w piłkę Wink ). Więc od początku:

Kreatora zacząłem czytać, kiedy miał niewielką ilość artykułów, potem się przeprowadziłem i nie miałem internetu, pora odrobić zaległości Wink. Z języków obcych znam nienajgorzej angielski, ale jednak łatwiej mi zrozumieć zamysłu polskich twórców Smile.

Rysuję raczej nie najlepiej, lecz jeśli się przyłożę, to czasem coś wychodzi. Na szczęście mam w klasie kolegę, który dobrze rysuje i zgodził się ilustrować podręcznik. Bo ilustracji innych autorów nie chcę brać, ale jeśli już ktoś się zgodził Wink. Co do dzieła Loomisa, na stronach tego nie było, poszukam jeszcze, a nie wie ktoś może, czy nie znajdę tego w empiku?

Jeśli chodzi o sasm skład. Tutaj raczej myślałem o poradach takich jak zrobić ładny nagłówek, umieścić numerację stron, nie uwzględaniając strony pierwszej(bo to okładka) i porady raczej technicznie. Jeśli chodzi o podział mechanika-świat, to jedyny problem jaki narazie napotkałem, to umieszczenie ekwipunku. Zastanawiałem się nad umieszczeniem ekwipunku w mechanice, żeby świat, to były same wierzenia, opisy geograficzne, rozmieszczenie ludności, legendy, podania itp.

Magnes, mi sie kartograf podoba, jednak często mi się wiesza i nie umiemzapisać w nim zrobionej mapki tak, żeby ją później otworzyć. Może coś poradzić? Mapkę ołówkiem na kartce? W sumie niezły pomysł, jednak jeśli nie zrobiłbym tego na komputerze, to nazw by nikt nie rozczytał(eh.. ten charakter pisma).

Co do tego, co postacie graczy będą mogły robić... To jest pytanie dość trudne. Zamierzam wprowadzić politeizm połączony z animizmem(czyli są bogowie, lecz duchy też i to takie, które się opiekują). W takim przyapdku gracze mogą odkrywać zagadkę ducha, który przestał interesować sie wyznawcami, a nawet im szkodzić. Gracze mogą prowadzić działania w kierunku dalszej pacyfikacji długouchych. Mogą prowadzić rokowania handlowe z krasnoludami(zostawię to, że produkują najlepszy metal). W końcu, mimo, że imperium orków będzie cywilizowane, to władza będzie dziedziczna, jednak dalej będzie można wyzwać władcę na pojedynek, by teraz inny ród zakosztował władzy. A kiedy cesarz(imperator Wink?) staje się starszy, pretendentów jest coraz wiecej. Gracze również mogą poczuć żądzę władzy.


Ogólnie ciesze się, że pomysł się spodobał, to mnie motywuje do przepisania n komputer tego wszystkiego co wymyśliłem.

Offtopic: Szkoda, że 1k20.net upadło, mogłem się z tamtego forum dużo dowiedzieć o Changelingu, bo swojego czasu ten system strasznie mnie fascynował (dwory Seelie, Unseelie, to wszystko mi się bardzo podobało, nawet gdzieś mi się Quick Start, który udostępnili twórcy na swojej stronie gdzieś kurzy Very Happy).

Pozdrawiam,
Behir


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Behir dnia 12:12, 04 07 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:28, 16 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Widzę u Ciebie mocna fascynację światami fantasy. Tak mi się wydaje. Mam jednak
pewien apel. Czy możesz tak jak ja-prozac i ostatnio ja formatować swoje
wypowiedzi bardziej czytelnie? Forum rozciąga się mocno na dużych
rozdzielczościach i posty są niewygodne do czytania. Może trochę tnij wypowiedzi
w poziomie.
To taki prywatny apel.

Ale co do samej treści: sugeruję mocno odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Czy
Twoja gra to ma być heroic? Tak mi się wydaje z tego, co czytam.
Podejmij decyzję odnośnie konwencji. To powinno odbić się na wielu aspektach
całego podręcznika. Od mechaniki, którą musisz wówczas dostosować,
po opis świata, profesji (czy co tam ma być).

Właśnie. Jak ma wygladać tworzenie postaci? Rasy + profesje, a może coś innego?

System cech i umiejętności standardowo, czy jakieś wynalazki?

Coś o mechanice?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:52, 16 06 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Mechanika oparta będzie jak mówiłem wcześniej na k6. Nie przewiduję trafień krytycznych, ale za to będzie można wycelować(ogólnie, czyli, np
. prawa ręka, a nie palec wskazujący prawej ręki.)

Jeśli chodzi o konwencję, to myślałem właśnie nad heroikiem, bo
narazie nie mam na tyle dużego doświadczenia by robić coś w konwencji dark.
Co do mojego zainteresowania światami fantasy: Oczywiście, że tak.
O takiej tematyce czytam książki i o takiej tematyce najłatwiej mi naskrobać.
Potem może coś sf, ale nigdy nic nie wiadomo.

Umiejętności. Tutaj zastosowałem podział, na testowane, wspomagające i specjalne.
Testowane: Nie trzeba chyba dużo mówić, to są te, na które rzuca sie przeciw określonej trudności.
Wspomagające: Umiejętności, które coś wspomagają, np. uniki wspomagające pancerz, walka wręcz wspomagająca właśnie walkę wręcz.
Specjalne: Umiejętności zapewniane przez profesje, mniejsza liczba
punktów "wpakowanych" w umiejętność zwiększa którąś ze zwykłych umiejętności, bądź pozwala na nowe rzeczy.

W opisie świata nie zabraknie wielkich bohaterów i wielkich zdrajców, ale
to chyba będzie najtrudniejsza do napisania część podręcznika, bo zajmie
mi wiele czasu, ponieważ lubię pisać opowiadania, wymyślać historie bohaterów
itp.


Ps. Czy takie formatowanie postów jest odpowiednie, czy jeszcze coś zmienić?

Pozdrawiam,
Behir


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Behir dnia 12:13, 04 07 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 16:59, 16 06 2006
beacon
Administratore

 
Dołączył: 10 Sie 2005
Posty: 1843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Lublin





Cytat:
uniki wspomagające pancerz
Zalatuje pewną głupotą d20, ale Twój wybór
dla mnie to kiepski pomysł ;/

Mechanika dość rozbudowana się zapowiada, a to wymaga sporo testów

Formatowanie już lepsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 17:42, 16 06 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





W sumie to nazywa sie tak dlatego, że właśnie nie wiedziałem jak to
nazwać. Myślałem nad jakimś "zmysłem bitewnym", bo to fakt, ciężko
unikać ciosów w pełnej zbroi płytowej. Ogólnie walka byłaby ciężka, bez
jakichś umiejętności wspomagających obronę, bo wtedy żywotność graczy byłaby mocno osłabiona. Gracze bowiem nie będą mieli
jakiegoś z góry ustawionego save'a + cecha, pancerz itp. Jako, że przy
nieumiejętnych rzutach, postać może mieć na pierwszym poziomie 0 jeśli
chodzi o pancerz(suma modyfikatorów dwóch cech Wink ), jeśli by były
same cechy, a wtedy taki gracz zginąłby w pierwszej turze pierwszej walki, przestraszyłby się i poszedł Wink. Zbroje
będą, myślę nad hełmami i nagolennikami.


Jeśli chodzi o poziom skomplikowania, to jest raczej średni. W walce, to
będzie tylko rzut na trafienie i jeśli się trafiło rzut na obrażenia, jeśli się w
coś celowało i trafiło, to sprawdzenie czy przypadkiem nic się z tym
czymś nie stało poważniejszego.

Ogólnie cechy będą 4. 3 fizyczne i 1 psychiczna. Wiem, że powinno być
po równo, ale 6 cech tylko by utrudniło i rozgrywkę i mi pisanie umiejętności.

Oczywiście wszystko może się jeszcze zmienić.

Pozdrawiam,
Behir


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Behir dnia 12:14, 04 07 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: 18:37, 16 06 2006
ja-prozac
większy pożeracz systemów

 
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: constantine jeziorna





popraw mnie, jesli sie myle, ale grasz w d&d afaik. gnolle, itp.
to wplywa na podejscie i widac, ze dla ciebie granie zielonymi
jest juz samo w sobie nowe. problem polega na tym, ze nie
rozwijasz tego pomyslu. zastapic to hunami, mongolami, jakimis
tam barbarzyncami w swiceie fantasy z samymi ludzmi i nic to nie
zmienia. widac to zrebach mechaniki, kotre przedstawiasz jako wazne
z tojego punktu widzenia. to tez moze byc trauma po ddkach.

wiec pytanie: na ile chcesz wykorzystac w pelni potencjal pomyslu,
a na ile po prostu odbiec od szablonu adidasowego fantasy?

moja kolejna uwaga - czego oczekujesz od nas? przychodzisz pelen
zapalu i w podtekstach widac, ze masz ilestam mechaniki, swiata,
ktory po prosta tera wymaga wiekszego spisania i niczego wiecej.
albo poniosla cie wyobraznia i widzisz jak twoj system juz stoi na
stronie i wszyscy go sciagaja. stad mapa, hosting, grafiki popierdulki
robione na koncu.

uwagi poboczne - heroik nie jest latwa sprawa, a na pewno nie jest
latwiejszy od dark. po prostu rozne konwencje.

wspomniales o opisach legendarnych bohaterow, checiach pisarskich.
rada, jak chcesz pisac to pisz, ale nie myl systemow walutowych.
bo wyjda forgotteny, gdzie bg sa w zasadzie zbedni,

ja-prozac


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 20:09, 16 06 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:

popraw mnie, jesli sie myle, ale grasz w d&d afaik. gnolle, itp.
to wplywa na podejscie i widac, ze dla ciebie granie zielonymi
jest juz samo w sobie nowe. problem polega na tym, ze nie
rozwijasz tego pomyslu. zastapic to hunami, mongolami, jakimis
tam barbarzyncami w swiceie fantasy z samymi ludzmi i nic to nie
zmienia. widac to zrebach mechaniki, kotre przedstawiasz jako wazne
z tojego punktu widzenia. to tez moze byc trauma po ddkach.


Nie mylisz się. Gram w d&d, a także w Wampira: Mroczne Wieki. W sumie
jeśli gnolle do tej pory były tylko w d&d, to u mnie są niepotrzebne, szukałem
raczej ras ogólnie kojarzonych jako "słabiaki". Granie zielonymi samo w
sobie nowym dla mnie nie jest. Przed RPG zbierałem Warhammery i zbieraną przeze
mnie armią były właśnie Orkowie i Gobliny. Dlaczego? Bo ich lubię.
Bo uwawżam, że są niepotrzebnie szykanowane i uważane za idiotów.
U mnie orkowie stworzyli imperium, a gobliny nie będąc uciskanymi stali
się zdolnymi wynalazcami. O gnollach właściwie nie byłem w stanie nic
powiedzieć, wiec raczej z nich zrezygnuję. Wymyślać nowe rasy?
Żaden problem, ja potrafię sobie wyobrazić nowe istoty, lecz jeśli
pozostaną bez grafiki, to będą się na to ludzie patrzeć tylko mechanicznie,
Chociaż opis fabularny będzie. Przedstawiłem wyrywki z mechaniki, to
co akurat wpadło mi do głowy. Psychologiem nie jestem, może masz
rację, a ja nie zdaję sobie z tego sprawy. Podałem rzeczy odnośnie walki,
bo o to zazwyczaj ludziom chodzi, gdy pytają o zasady. Takie przyzwyczajenie.


Cytat:
wiec pytanie: na ile chcesz wykorzystac w pelni potencjal pomyslu,
a na ile po prostu odbiec od szablonu adidasowego fantasy?


Nie za bardzo zrozumiałem, mógłbyś wyjaśnić?

Cytat:
moja kolejna uwaga - czego oczekujesz od nas? przychodzisz pelen
zapalu i w podtekstach widac, ze masz ilestam mechaniki, swiata,
ktory po prosta tera wymaga wiekszego spisania i niczego wiecej.
albo poniosla cie wyobraznia i widzisz jak twoj system juz stoi na
stronie i wszyscy go sciagaja. stad mapa, hosting, grafiki popierdulki
robione na koncu.


Od was oczekuję oceny pomysłu. Bo nie wystarczyły mi opinie kolegów,
którzy mówili, np. "nie lubię goblinów". Chciałem opinii osób, którzy
zajmują sie tym dłużej niż ja i mogą mi wytknąć błedy i pomóc je skorygować. Masz rację, to wymaga spisania, jednak jestem leniwy i
potrzebowałem właśnie takiego bodźca, żeby zacząć pisać, a wy mi ten bodziec daliście Smile. Szczerze, to jeśli dwie osoby ściągną to co napiszę, to
dla mnie będzie to sukces. Jeśli chodzi o stronę, to mi chodziło o powiedzenie
gdzie wrzucić gotowy plik, żeby nikomu nie przeszkadzał. A jeśli komuś
by się mój pomysł spodobał i chciałby hostować, to byłbym bardzo wdzięczny,
ale lepiej nie rozprawiać o takich rzeczach przed napisaniem Smile. Jeśli zrobiłbym
mapę na końcu, to sam bym się pogubił. Mapę zrobiłbym przed opisem
świata. Grafika. No cóż, po prostu lubię pierdoły Wink.


Cytat:
wspomniales o opisach legendarnych bohaterow, checiach pisarskich.
rada, jak chcesz pisac to pisz, ale nie myl systemow walutowych.
bo wyjda forgotteny, gdzie bg sa w zasadzie zbedni,


Legendarnych bohaterów. Nie mówiłem, że żyjących Wink. Nie chciałem broń Boże zapełniać świata Elminsterami i innymi Drizztami, bo coś takiego
mijałoby się z celem.

W każdym razie dzięki, że sie zainteresowałeś i dałeś mi tematy do przemyślenia.
Przede wszystkim o umiejętniejszym doborze ras.

Dam jeszcze profesje jakie planuję umieścić: Grabieżca, Najemnik,
Szaman, Barbarzyńa(chyba się rozmyślę), Złodziej(tego też chyba sobie jednak odpuszczę).

Może coś wynikło z mojego niedopowiedzenia, ale umiejętnosci wspomagające
nie liczą się 1 punkt za +1, tylko 4 punkty za +1.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 09:29, 17 06 2006
Darken
degustator autorek

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów





Fundamenty twojego pomysłu są bardzo fajne,
jednak niepokoi mnie kierunek jaki obrałeś. Oczywiście autor ma prawo pisać w
swoim systemie co zechce, jednak ty chces by jednak ktoś oglądał twoje dzieło.
Narazie piszesz wiele o sprawach technicznych, rysunkach, mechanice.
Tak, to też jest ważne.
Nie dokońca zrozumiałeś wypowiedz ja-prozac, bo zaczełeś szczegółowo pisać o
gnolach w twoim systemie. To był (jest) ogólnik, która miał zwrócić twoją uwagę na
fakt że zastępujesz ludzi, elfów, krasnali "głupimi zielonymi", co dla ciebie jakąś nowością, dla innych zaś powieleniem schematów, i ubranie ich w "nowe" zielone szaty.
Tak więc główne pytanie z mojej strony:
W jaki sposób opiszesz rasy i świat, że gracz i MG nie będą mieli odczuć, że grają w
zwykłe standardowe fantasy, tyle tylko. że wszystko niby inaczej wygląda (jest bardziej zielono) ale wszystko opiera się na tych samych schematach co zwykle.

Pytanie dodatkowe: Jak wyobrażasz sobie (w skróce) jedną z sesji w twoim systemie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: 12:26, 17 06 2006
Behir
pożeracz systemów

 
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3





Nigdzie nie powiedziałem, że to "głupi zieloni". I nie będzie to zwykłe
odwrócenie ról, bo wtedy mógłbym jak wiekszość w stereotypowym
fantasy postawić, że orkowie są niepomiernie głupi i wygrywają tylko dzięki
przewadze liczebnej. W moim systemie orkowie będą isotami honorowymi,
rozwijającymi i wzbogacającymi swoją kulturę. Gobliny, jako wynalazcy, mieszkający w miastach-państwach, dalej mnążących się na potegę, jednak
raczej stawiający na rozwój jednostki(szczególnie intelektualny), niż na to,
żeby tylko "szefowi" było dobrze. Trolle zostaną przedstawione jako uduchowione
istoty pordóżujące wraz ze zmianami pór roku, oddający raczej cześć naturze
niż jakiemuś z góry określonemu bogowi. Zastanawiam sie nad
zastosowaniem na końcu opisu każdej rasy ukazania stereotypowego podejścia
do innych ras. W opisie świata planuję umieścić dużo wierzeń rasowych,
postaram się opisać geografię także ze "strategicznego punktu
widzenia"(gdzie i jak można się dogodnie ustawić, żeby chociaż trochę pokazać,
że każda z ras występujących w systemie nie do końca porzuciła dawne wojenne
nastwienie).

Odnośnie pytania dodatkowego: Dobre pytanie, będę się musiał nad nim
zastanowić, odpowiedź dopiszę w edicie.

Pozdrawiam,
Behir


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Horda(tytuł roboczy)
Forum autorskie.wieza.org Strona Główna -> Warsztat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin